PDA

View Full Version : Nieuwe RUSH



peter_heijnen
20 maart 2007, 11:44
Binnenkort te verschijnen de nieuwe RUSH, Snakes & Arrows.

Alvast een voorproefje
http://www.youtube.com/watch?v=G-6SZZv91_w&mode=related&search=

Rockmo(ther)
20 maart 2007, 11:46
Hij staat ook al op hun website!! Heb hem gisteren beluisterd..
Ben benieuwd wanneer de CD hier komt. In Canada/Amerika in mei dit jaar...

patricia
20 maart 2007, 12:12
idd,rockmo...ff afwachten maar.

en natuurlijk een europese tour!!!

FNaRK
20 maart 2007, 12:14
tourdata voor Nederland zijn al bekend

2 maal Rotterdam Ahoy
en nu maar afwachten hoe schandalig duur de tickets zullen zijn :sneaky:

patricia
20 maart 2007, 12:23
fucking shit....weer die galmbak van een kut-ahoy.

peter_heijnen
20 maart 2007, 12:54
tourdata voor Nederland zijn al bekend

2 maal Rotterdam Ahoy
en nu maar afwachten hoe schandalig duur de tickets zullen zijn :sneaky:
Kan me niet schelen, ik heb ze vorige keer gemist.

Kaboemba
20 maart 2007, 13:13
tourdata voor Nederland zijn al bekend

2 maal Rotterdam Ahoy
en nu maar afwachten hoe schandalig duur de tickets zullen zijn :sneaky:

Ik hoop een beetje betaalbaar, is voor mij de enige reden om naar rotterdam te gaan, dat en mijn vriend fnark. :D

peter_heijnen
20 maart 2007, 13:16
tourdata voor Nederland zijn al bekend
Ik ben net op hun site geweest, maar nog geen tourdata...
Waar heb jij ze vandaan?

Rockmo(ther)
20 maart 2007, 13:38
tourdata voor Nederland zijn al bekend

2 maal Rotterdam Ahoy
en nu maar afwachten hoe schandalig duur de tickets zullen zijn :sneaky:

Mario, waar heb je dat gevonden? Ik zie op de site nog niets staan..

EDIT: Sorry, dubbelop. Ik had dit al een half uur geleden getypt, maar pas nu geplaatst...

FNaRK
20 maart 2007, 13:57
16 en 17 oktober


bron:
http://www.dprp.net/gigguides/index.php

peter_heijnen
20 maart 2007, 14:05
http://www.dprp.net/gigguides/index.php
Leuke site!

En al scrollend naar beneden kom je dan dit tegen: Journey - 20/3 Paradiso -

Heel gek, maar het is al uitverkocht.

vulvasonic
20 maart 2007, 14:50
Ik heb ze al genoeg gezien. Ik ga niet WEER naar dat witte tapijtje zitten loeren....

peter_heijnen
20 maart 2007, 14:58
Ik heb ze al genoeg gezien. Ik ga niet WEER naar dat witte tapijtje zitten loeren....
Maar ze hebben tegenwoordig een stel wasdrogers erbij.

vulvasonic
21 maart 2007, 00:19
Maar ze hebben tegenwoordig een stel wasdrogers erbij.

Ah kijk, dat verandert de zaak! :D

iwamoto
21 maart 2007, 01:18
ik had het nooit zo aandachtig geluisterd, klinkt erg vet, advies voor albums om mee te beginnen?

Rinze
21 maart 2007, 10:34
Er zijn ook diverse Live-DVD's in de aanbieding (in Groningen tenminste). Ik heb laatst "Rush in Rio" gekocht, lekker hoor. Ik vind het ritmisch altijd zo lekker "glijden". Alex Lifeson is er voor een groot deel verantwoordelijk voor dat ik nog altijd gek ben op chorus en dat ook met vervorming erbij graag gebruik.


Mooi balen dat ze alleen weer in van die uithoeken optreden, terwijl we hier in de buurt toch ook genoeg sporthallen met kut-akoestiek hebben:dontgeti:

Mithrandir
21 maart 2007, 10:44
ik had het nooit zo aandachtig geluisterd, klinkt erg vet, advies voor albums om mee te beginnen?

Permanent Waves
2112
Moving Pictures
Hemispheres
A Farewell to Kings
etc...
etc...
etc...

FNaRK
21 maart 2007, 11:17
ik zou beginnen met Moving Pictures,
Signals is trouwens ook erg sterk

en dan de 2 eerste live CD's

Moet eerlijk zeggen dat ik ze de laatste 10 jaar wat minder vind ...
dit nieuwe nummer is trouwens wel weer goed aan te horen

vulvasonic
21 maart 2007, 11:43
Hun tweede live album 'Exit Stage Left' is eigenlijk een soort 'best of' van hun (naar mijn mening) beste periode. Persoonlijk vind ik dat ook hun beste album.

Signals vond ik nog wel te pruimen, maar alles wat daarna kwam vond ik een stuk minder. Ik ben afgehaakt na die ene CD met de drie ballen. Het schijnt dat het nu weer wat meer gitaar georiënteerd is dan wat ze in lange tijd hebben laten horen. Maar dat roepen ze bij iedere nieuwe plaat.

peter_heijnen
22 maart 2007, 08:20
advies voor albums om mee te beginnen?
Permanent Waves en Moving Pictures, MOOI!!!

Als het je weet te pakken, kun je vanuit hier nog een leuke terugreis maken in de tijd.

FNaRK
26 maart 2007, 20:40
het is officieel

Op zowel dinsdag 16 als woensdag 17 oktober 2007 is de Rotterdamse Ahoy het toneel voor een indrukwekkende show van het Canadese prog-rock trio RUSH. Beide shows zijn onderdeel van de Snakes & Arrows World Tour, die op 13 juni van start gaat in Atlanta. Het nieuwe album Snakes & Arrows moet in Nederland vanaf 27 april in de schappen liggen. Het eerste album van Rush stamt uit 1974 en was het best verkochte debuutalbum van een Canadese band ooit. De grote internationale doorbraak kwam met het album 2112 uit 1976, waarmee ze een meer symfonische en progressieve weg insloegen. Het was het eerste album in een lange reeks van gouden (23) en platina (14, waarvan 3 multi-platina) exemplaren. Songs als Tom Sawyer en The Spirit Of Radio hebben de band veel bekendheid gebracht.

Meer dan 35 miljoen platen zijn er ondertussen van Rush over de toonbank gegaan, waarmee het trio een van de best verkopende rockbands is in de geschiedenis. Alleen The Beatles, de Stones, Kiss en Aerosmith hebben meer opeenvolgende gouden en platina albums behaald. Rush was in Nederland voor het laatst te zien in 2004, tijdens een ruim drie uur durende show in Ahoy ter gelegenheid van hun 30th Anniversary Tour.

Het nieuwe album Snakes & Arrows verschijnt in Nederland op 27 april a.s. Het is de eerste nieuwe plaat met origineel materiaal in ruim vijf jaar. Rush bestaat al sinds het midden van de jaren zeventig uit zanger/bassist en toestenman Geddy Lee, gitarist Alex Lifeson en drummer Neil Peart.

RUSH
Snakes & Arrows World Tour
Dinsdag 16 en Woensdag 17 oktober 2007
Ahoy, Rotterdam
Aanvang: 20.00 uur
Entree: € 49 (excl. servicekosten)


Op zowel dinsdag 16 als woensdag 17 oktober 2007 is de Rotterdamse Ahoy het toneel voor een indrukwekkende show van het Canadese prog-rock trio RUSH. Beide shows zijn onderdeel van de Snakes & Arrows World Tour, die op 13 juni van start gaat in Atlanta. Het nieuwe album Snakes & Arrows moet in Nederland vanaf 27 april in de schappen liggen. Het eerste album van Rush stamt uit 1974 en was het best verkochte debuutalbum van een Canadese band ooit. De grote internationale doorbraak kwam met het album 2112 uit 1976, waarmee ze een meer symfonische en progressieve weg insloegen. Het was het eerste album in een lange reeks van gouden (23) en platina (14, waarvan 3 multi-platina) exemplaren. Songs als Tom Sawyer en The Spirit Of Radio hebben de band veel bekendheid gebracht.

Meer dan 35 miljoen platen zijn er ondertussen van Rush over de toonbank gegaan, waarmee het trio een van de best verkopende rockbands is in de geschiedenis. Alleen The Beatles, de Stones, Kiss en Aerosmith hebben meer opeenvolgende gouden en platina albums behaald. Rush was in Nederland voor het laatst te zien in 2004, tijdens een ruim drie uur durende show in Ahoy ter gelegenheid van hun 30th Anniversary Tour.

Het nieuwe album Snakes & Arrows verschijnt in Nederland op 27 april a.s. Het is de eerste nieuwe plaat met origineel materiaal in ruim vijf jaar. Rush bestaat al sinds het midden van de jaren zeventig uit zanger/bassist en toestenman Geddy Lee, gitarist Alex Lifeson en drummer Neil Peart.

RUSH
Snakes & Arrows World Tour
Dinsdag 16 en Woensdag 17 oktober 2007
Ahoy, Rotterdam
Aanvang: 20.00 uur
Entree: € 49 (excl. servicekosten)


http://www.oor.nl/images/news/3877.jpg

anibal
27 maart 2007, 09:37
Binnenkort te verschijnen de nieuwe RUSH, Snakes & Arrows.

Alvast een voorproefje
http://www.youtube.com/watch?v=G-6SZZv91_w&mode=related&search=

Klasse !! bedankt voor de link !

peter_heijnen
27 maart 2007, 18:41
Klasse !!
En dat geldt zeker ook voor FNaRK!!

morris
27 maart 2007, 22:56
Excellent! Helden!

Ik ben er zeker bij.

morris

patricia
27 maart 2007, 23:12
same here!!

zaterdag kaartjes bestellen.

Rockmo(ther)
27 maart 2007, 23:23
Hier ook!! Ik wil erheen!!

FNaRK
28 maart 2007, 09:47
ik moet er eigenlijk ook wel heen ....


maar Ahoy :stop:
en 49 euro, komt zeker nog 6 euro aan belachelijke heffingen bij ....

voor een band die ik inmiddels al 3 of 4 keer gezien heb....



moeilijk moeilijk moeilijk

bas bus
28 maart 2007, 18:21
hemispheres
by-tor and the snow dog
YYZ
red barchetta

meestal gebruik ik dit om een beetje op te warmen voor een gig

Rockmo(ther)
28 maart 2007, 19:03
hemispheres
by-tor and the snow dog
YYZ
red barchetta

meestal gebruik ik dit om een beetje op te warmen voor een gig

De laatste doen wij met de band..!! :satisfie:

peter_heijnen
28 maart 2007, 19:04
hemispheres
by-tor and the snow dog
YYZ
red barchetta

meestal gebruik ik dit om een beetje op te warmen voor een gig
Toch al gauw minimaal 40 minuten bij elkaar wat je daar opnoemt. Nette warming up. :)

Anders Destium
28 maart 2007, 19:36
ik moet er eigenlijk ook wel heen ....


maar Ahoy :stop:
en 49 euro, komt zeker nog 6 euro aan belachelijke heffingen bij ....

voor een band die ik inmiddels al 3 of 4 keer gezien heb....



moeilijk moeilijk moeilijk

Zullen we er een stervende pishoeren uitje van maken?

In dat geval ben ik er bij, in andere gevallen vind ik het te duur.



De CD die ga ik kopen als hij uitkomt, Rush is en blijft geweldig -> Geddy Lee smiley :hippie:

peter_heijnen
28 maart 2007, 20:16
Geddy Lee smiley :hippie:
Nu je het zegt, haha.

Enne..., gewoon iedereen die rush goed vind er heen, ok? Ik dacht bij hun vorige show ook dat ik het wel gezien had, maar na de verhalen achteraf had ik best grote spijt......

FNaRK
31 maart 2007, 01:11
nou ja

als het goed is worden er morgen kaarten gescoord

en uiteraard Arena

Rockmo(ther)
1 april 2007, 10:17
Ik ga!! Wie nog meer?? (ik de woensdag)

patricia
1 april 2007, 10:38
gisteren kaartjes besteld..arena!dus... ik ben er.

FNaRK
1 april 2007, 12:25
kaarten voor de 17e
en uiteraard Arena !!



:rockon:

Vonk
1 april 2007, 13:33
Ik ben al een tijdje op zoek naar goede muziek van "vroeger" met gitaarhelden, zoals Michael Schenker en Jeff Beck. Een tip meteen: "Beckology" is een 3-cd verzameling voor maar 7,99 bij Bol.com. Kwaliteit!

Dus na aanleiding van dit topic heb ik toch eens geluisterd naar Rush. Ik ken de naam wel en wat ze doen, maar nooit echt naar geluisterd. Dus ik zet Far Cry op, en het klinkt erg gaaf! Meteen Moving Pictures en 2112 besteld en Exit... Stage Left gekocht. Wel apart dat de bas zo aanwezig is.
Ik wacht vol ongeduld op S&A!

Anders Destium
1 april 2007, 14:14
Doe je goed Vonk!

FNaRK
1 april 2007, 14:18
!

Dus na aanleiding van dit topic heb ik toch eens geluisterd naar Rush. Ik ken de naam wel en wat ze doen, maar nooit echt naar geluisterd. Dus ik zet Far Cry op, en het klinkt erg gaaf! Meteen Moving Pictures en 2112 besteld en Exit... Stage Left gekocht. Wel apart dat de bas zo aanwezig is.
Ik wacht vol ongeduld op S&A!

dat is ook de periode dat Geddy Lee nog op een echte bass speelde ... zijn Rickenbacker dus ... en dat is goed te horen.
En dat in combinatie met de Taurus bass pedalen ... erg lekker !!

peter_heijnen
1 april 2007, 14:24
dat is ook de periode dat Geddy Lee nog op een echte bass speelde ... zijn Rickenbacker dus ... en dat is goed te horen.
Maar wat wil je ook, Geddy heeft tegenwoordig geen baskasten maar een stel wasdrogers op het podium staan.

Of ie ze ook al in de studio gebruikt weet ik niet, wij hadden vroeger in onze homestudio veel last van het "aanklikken" van moeders wasmachine.

Harm
5 april 2007, 09:34
Maar wat wil je ook, Geddy heeft tegenwoordig geen baskasten maar een stel wasdrogers op het podium staan.

Of ie ze ook al in de studio gebruikt weet ik niet, wij hadden vroeger in onze homestudio veel last van het "aanklikken" van moeders wasmachine.

Hahahaha!! Tsja, maar Geddy zorgt natuurlijk voor een geisoleerd systeem zodat hij rustig tijdens het optreden de complete was van band, crew en eventuele aanhang kan draaien en drogen! Geen storingen!! Bijkomend voordeel is dat de powersupply zo sterk is dat het zelfs, als er iets te veel was is, mogelijk is om te bassen, wassen en drogen! :-)

Ik wil wel weer en als ik ga waarschijnlijk naar Duitsland... Vorige keer in Oberhaussen geweest, was erg goed, en die oude knakkers zaten daar lekker door te rammen, ik last van de rug van het staan (etc.), gewoon doorgaan (kleine pauze...) totdat de was klaar was! :-D

Harm

anibal
5 april 2007, 09:54
Ik ga ook !! kan niet wachten.. jeetje Rush is zo goed live, net of je aan het dromen bent !

peter_heijnen
5 april 2007, 10:10
net of je aan het dromen bent !
To sleep, a perchance to dream.

Welk nummer...., wie weet het? :)

peter_heijnen
5 april 2007, 10:13
Bijkomend voordeel is dat de powersupply zo sterk is dat het zelfs, als er iets te veel was is, mogelijk is om te bassen, wassen en drogen! :-)
Ik moet ook zo'n powersupply, is het voor alle kleuren?

anibal
5 april 2007, 10:28
To sleep, a perchance to dream.

Welk nummer...., wie weet het? :)


Hemispheres - La Villa Strangiato part II

peter_heijnen
5 april 2007, 10:41
Hemispheres - La Villa Strangiato part II
Anibal, je hebt zojuist een wasdroger gewonnen! :)

anibal
5 april 2007, 10:44
Anibal, je hebt zojuist een wasdroger gewonnen! :)

Kijk dan !!! dat is precies wat ik nog nodig had ;-)

ik neem aan die vol zit met Rush shirts ?

peter_heijnen
5 april 2007, 10:48
Kijk dan !!! dat is precies wat ik nog nodig had ;-)

ik neem aan die vol zit met Rush shirts ?
Nee, daarvoor moet je weten in welke aflevering van de trailerpark boys een hoofdrol is weggelegd voor Alex Lifeson.

peter_heijnen
5 april 2007, 12:07
Voor de fans van rush en fairuza balk lookalikes:

http://youtube.com/watch?v=cj4_YxaKu4I

Jeroen_TRC
18 april 2007, 15:45
ah, dit topic had ik nog niet gezien!

Ik ga er met mijn vader en mijn oom heen (jaja, een echte Rush-fanclub-familie!)
Bij het vorige concert hield ik nog van eminem :satisfie: (veroordeel me niet, ik was 15...) en een half jaar nadat mijn vader er heen was had ik zo'n enorme spijt!

Deze keer laat ik het zeker niet gaan, ik ga naar RUSH!!!!!!!!!!!!!!! :gitarist:

Rinze
18 mei 2007, 08:39
Ik las in een recensie dat de nieuwe Rush erg goed is, wie heeft hem al en wat vind je er van?

patricia
18 mei 2007, 08:45
yep,ik heb de nieuwe cd.

stevige cd hoor.een aanrader voor de rush-fan.
er wordt lekker ge-rockt.

anibal
18 mei 2007, 09:55
yep,ik heb de nieuwe cd.

stevige cd hoor.een aanrader voor de rush-fan.
er wordt lekker ge-rockt.


hier sluit ik me aan. idd alweer een stevige plaat !!

Les Paul R8
18 mei 2007, 10:35
Ik vind het geweldig dat Rush weer zo terug gekomen is na alle ellende die Neal Peart heeft meegemaakt. Binnen een jaar je enige dochter en je vrouw verliezen is echt heftig. Hij is eerst ongeveer een jaar op de motor gaan touren en op een gegeven moment heeft hij toch de drumstokken weer gepakt. Erg grappig vond ik om te lezen dat hij zelfs drumlessen genomen heeft.

Rush heeft ons de afgelopen jaren na Vapor Trails nog een leuke cd (Feedback) en een aantal erg mooie DVD's gegeven. De show in 2004 was grandioos (ruim 3 uur!). Uiteraard ben ik er in oktober weer bij. Ik heb kaartjes voor beide shows :rockon:

Over de bassound van Geddy in de early years...voor de opnames gebruikte Geddy al vaak zijn Fender. Live speelde hij inderdaad vrijwel altijd op de Rickenbacker.

Jeroen_TRC
18 mei 2007, 18:41
Natuurlijk ga ik ook naar het concert en de nieuwe cd is inderdaad ERG goed!
Ik had 'm stiekem al gedownload maar nu ligt ook de echte cd hier voor mijn neus. Erg mooi!
Favoriete nummers op dit moment:
Malligant Narcism (spelvoudten onder voorbehoud ;))
Workin' them angels en Bravest face.

peter_heijnen
18 mei 2007, 18:43
Ik zit er weer eens van te genieten. Best heftig wat ze allemaal weer flikken, en zeker als je bedenkt dat het alledrie 50ers zijn.

peter_heijnen
15 oktober 2007, 21:08
Morgen het eerste concert van de twee in ahoy.

Ik weet al heel lang dat ik zowel morgen als overmorgen MOET werken, en heb dus ook geen kaarten gekocht.

Voor de grap heb ik nog meegedaan aan de prijsvraag van hughes en kettner waarmee je kaarten kon winnen en raad eens: ik heb gewonnen, en niet alleen een kaartje maar gvd zelfs een pas.....

Ik check kort na dit nieuws mijn mail om te kijken hoe laat ik morgen op mijn werk aanwezig moet zijn en raad nog maar eens: ik hoef niet te werken.....!

Hoera ik ga naar Rush!

Ik zou er bijna een triamp van kopen. :)

patricia
15 oktober 2007, 21:22
ahh,gefeliciteerd peter.

overmorgen ben ik er!!
ik heb er echt zin in.

dePerik
16 oktober 2007, 00:03
Jeeeej,
Ik ben er ook morgen. Die gast met dat sigaartje in zijn hoofd, dat zal ik dus zijn :)

peter_heijnen
16 oktober 2007, 01:07
Hoera ik ga naar Rush!
Ik krijg net een mail binnen dat er een meet en greet is geregeld!

Jezus, die gasten hebben vroeger boven mijn bed gehangen, ik ben helemaal flabbergasted.....

DePerik, ik zal uitkijken naar een tevreden roker! :)

anibal
17 oktober 2007, 01:20
Net terug van RUSH !! Jeetje wat een band....geen worden.

peter_heijnen
17 oktober 2007, 03:05
Ik ben ook net thuis, man o man wat een band en wat een show!
Tijdens de akoestische solo na de drumsolo stond ik even met tranen in de ogen, Alex is toch echt wel mijn all time hero.

Ik had dus ook greet&meet pasjes gewonnen, maar niemand die er effe fukking bij vertelt dat die g&m om 18.40 uur is, waar wij dus achter kwamen toen wij om 19.40 onze kaarten oppikten. Helemaal nix greet&meet dus, maar misschien ook wel beter zo, een held op afstand is toch net wat mythischer.

Anibal en dePerik, hadden jullie na afloop ook zin in een kippeboutje? :)

Ik ga nu maar even snurken en dromen van dat gitaargeluid.... "invisible airwaves, crackled with life".... :)

anibal
17 oktober 2007, 10:51
Ik ben ook net thuis, man o man wat een band en wat een show!
Tijdens de akoestische solo na de drumsolo stond ik even met tranen in de ogen, Alex is toch echt wel mijn all time hero.

Ik had dus ook greet&meet pasjes gewonnen, maar niemand die er effe fukking bij vertelt dat die g&m om 18.40 uur is, waar wij dus achter kwamen toen wij om 19.40 onze kaarten oppikten. Helemaal nix greet&meet dus, maar misschien ook wel beter zo, een held op afstand is toch net wat mythischer.

Anibal en dePerik, hadden jullie na afloop ook zin in een kippeboutje? :)

Ik ga nu maar even snurken en dromen van dat gitaargeluid.... "invisible airwaves, crackled with life".... :)

Man ALEX is ook zeker mijn held !! wat een man achter de gitaar !!

Peter een shirt mogen vangen !! SUPER.. ik snap alleen nog niks van, op de shirt sta iets van chicken.. weet iemand wat dat gedoe me de chickens was ? dan weet ik de bedoeling van de shirt ?

peter_heijnen
17 oktober 2007, 11:00
dan weet ik de bedoeling van de shirt ?
Dragen? :)

Haha, nee ik weet ook niet wat de hele bedoeling van dat hele chicken gebeuren was, maar ik kon er zeker om lachen. Zelfs neal moest heeeel even glimlachen zag je het?

Iig gefeliciteerd met je shirt, kun je er anders een pic van posten?

anibal
17 oktober 2007, 11:13
Dragen? :)

Haha, nee ik weet ook niet wat de hele bedoeling van dat hele chicken gebeuren was, maar ik kon er zeker om lachen. Zelfs neal moest heeeel even glimlachen zag je het?

Iig gefeliciteerd met je shirt, kun je er anders een pic van posten?


Zal ik zeker vanavond doen.

FNaRK
1 november 2007, 21:28
aaaaaaaargh

net weer even het oude werk opgezet ... daar kunnen toch geen Snakes, Arrows, Presto's of Vapor Trails tegenop !

now playing: Jacob's Ladder (Exit ... Stage Left)

*zucht*

peter_heijnen
2 november 2007, 09:04
Haha, als ik echt nostalgisch wil doen, hoef ik alleen maar Caress Of Steel op te zetten. I think i'm going bald.... :)

FNaRK
2 november 2007, 11:08
Losing it
van "Signals" (1982)

man man man ... kippevel .... en die solo !!

Jeroen_TRC
2 november 2007, 11:10
En toevallig staat er bij mij nu "Fly by Night" op :dance:

peter_heijnen
3 november 2007, 01:04
.... en die solo !!
Ben Mink op viool, een maatje van me vroeger dacht eerst nog dat Alex Lifeson opeens zo briljant was geworden dat ie op zijn gitaar precies een viool kon nadoen.... :)

Mijn favoriete solo van die signals: chemistry!!!

peter_heijnen
3 november 2007, 01:09
En toevallig staat er bij mij nu "Fly by Night" op :dance:
Haha, kant een van de lp was voor sommige platenspelers vroeger net iets te lang. Dan sloeg de lp al af terwijl de laatste toon nog niet helemaal was uitgeklonken, volgens mij was bytor het laatste nummer van kant een.

JeeBee
3 november 2007, 01:25
Haha, kant een van de lp was voor sommige platenspelers vroeger net iets te lang. Dan sloeg de lp al af terwijl de laatste toon nog niet helemaal was uitgeklonken, volgens mij was bytor het laatste nummer van kant een.

Lol, dat van die elpee herinner ik me ook nog. Kreeg trouwens na het lezen van deze post nog een andere flashback. Ik heb ze ooit live gezien in Engeland in 1978.
Concert ' Live at Blackbush' speelde zich af op vroegere WO II spitfire basis in de buurt van Stonehenge. Zo'n 750.000 bezoekers. 3 dagen daar doorgebracht op camping vol met hippies. Naast Rush trad ook Joan Armatrading (toen nog onbekend) en Bob Dylan (en vele anderen, maar dat ben ik kwijt) er op, balonnen van tientallen meters doorsnee de lucht in...hara krishna's, bobbies die meedansten op de muziek, vuurwerkshow. Lol, good old times :seriousf:

peter_heijnen
3 november 2007, 01:41
Kreeg trouwens na het lezen van deze post nog een andere flashback. Ik heb ze ooit live gezien in Engeland in 1978.....
Wat een heerlijke flashback moet dat zijn, ik neem aan dat het tijdens de hemispheres tour was. Speelden ze daar een heel concert of een festivalset als op pinkpop?

JeeBee
3 november 2007, 01:45
Wat een heerlijke flashback moet dat zijn, ik neem aan dat het tijdens de hemispheres tour was. Speelden ze daar een heel concert of een festivalset als op pinkpop?

Ik heb even zitten googlen, want nu je ook pinkpop noemde, realiseer ik me ineens dat ik Rush daar gehoord heb in 1979 en niet in de UK, oops en ja dat was de hemisphere tour :nervous:
Neemt niet weg dat het een mooie flashback was. Heb dat concert in UK ook gevonden op internet: The Picknick at Blackbushe (lol had er nooit eerder naar gezocht).

Naast Dylan, Armatrading, Graham Parker ook Clapton life gezien en van die laatste was ik echt onder de indruk. Toen moest en zou ik ook een strat hebben.....
Ik raak nu wel erg off-topic...... FF terug naar Rush, vond ze geweldig in die tijd, unieke sound die symfonische rock zoals we dat zelf toen noemden.....

FNaRK
3 november 2007, 10:57
die opnames van Pinkpop heb / had ik nog ergens op cassete

FNaRK
3 november 2007, 11:00
http://www.youtube.com/watch?v=78D00dYOBrM

http://www.youtube.com/watch?v=Jm08ZO9fZqw



voor alle kindertjes en pubertjes op het forum:

KIJK, LUISTER EN HUIVER ....


ZO WORDT HET TEGENWOORDIG NIET MEER GEMAAKT, zelfs door de heren van Rusch zelf niet meer :sssh:


en voor de nieuwsgierigen: een korte bio:
http://www.squidoo.com/2112/

peter_heijnen
4 november 2007, 11:31
Ik heb even zitten googlen, want nu je ook pinkpop noemde, realiseer ik me ineens dat ik Rush daar gehoord heb in 1979 en niet in de UK, oops en ja dat was de hemisphere tour :nervous:
Wat een geweldige programmering had pinkpop dat jaar he. Ik kom oorspronkelijk uit geleen en heb vanaf mijn 10e tot mijn 30e alle pinkpops meegemaakt behalve dan fucking uiteraard en geheel ongelukkigerwijs 1979 dus...

Heb je toevallig ook een linkje voor dat picknick at the blackbush?

peter_heijnen
4 november 2007, 11:33
ZO WORDT HET TEGENWOORDIG NIET MEER GEMAAKT, zelfs door de heren van Rusch zelf niet meer :sssh:
En zo is het maar net!

JeeBee
4 november 2007, 13:30
Wat een geweldige programmering had pinkpop dat jaar he. Ik kom oorspronkelijk uit geleen en heb vanaf mijn 10e tot mijn 30e alle pinkpops meegemaakt behalve dan fucking uiteraard en geheel ongelukkigerwijs 1979 dus...

Heb je toevallig ook een linkje voor dat picknick at the blackbush?

hej Peter, we zijn praktisch buren of moet ik zeggen dat we in dezelfde stad wonen (Sittard-Geleen) :satisfie:

Hier komt een link van dat concert in UK. Was een soort woodstock achtig gebeuren en mijn herinnering heeft blijkbaar wat zaken vertekend nu ik de harde feiten teruglees: 200.000+ bezoekers en geen 750.000 zoals ik me herinnerde, hoewel ik me nu ook vaag herinner dat toen op de radio over veel meer bezoekers gesproken werd, eerder 500.000+ en die hadden niet allemaal kaartjes. Op de 3 dagen camping kon je uren ronddolen. Ze hadden vanuit de organisatie hout gesprokkeld voor kampvuren: daar waren er heel veel van en aan elk werd driftig gitaar gespeeld met name het hele repertoir van Dylan: iedereen bleef ook de hele nacht op. Je hoefde ook niks te gebruiken want het was al een erg psychedelisch sfeertje lol (ik rookte toen wel eens een jointje).
In ieder geval grootste concert dat ik ooit heb bezocht en het meest indrukwekkende (niet zozeer de muziek maar het totaal). Was toen net 18 en aan het rondliften in UK en per toeval via een lift daar terecht gekomen.


http://www.ukrockfestivals.com/blackbushe.html

peter_heijnen
5 november 2007, 11:11
hej Peter, we zijn praktisch buren of moet ik zeggen dat we in dezelfde stad wonen (Sittard-Geleen) :satisfie:
Niet echt eigenlijk, ik ben inmiddels al zo'n 25 jaar export, kom je zelf uit geleen of sittard?

Dat Blackbushe ziet er wel vet uit zeg, vergeleken daarmee lijkt pinkpop eerder een festivalletje.

JeeBee
5 november 2007, 11:31
Niet echt eigenlijk, ik ben inmiddels al zo'n 25 jaar export, kom je zelf uit geleen of sittard?

Dat Blackbushe ziet er wel vet uit zeg, vergeleken daarmee lijkt pinkpop eerder een festivalletje.

Sittard. Ja dat Blackbushe was immens. Leuk zo'n flashback. De optredens van zowel Clapton als Dylan (beiden in hun beste jaren) waren trouwens erg indrukwekkend. :strat:

FNaRK
6 november 2007, 20:46
yeah


Between the Wheels :rockon:


http://imagecache2.allposters.com/images/pic/AQUA/24-274~Rush-Posters.jpg

peter_heijnen
7 november 2007, 12:59
http://imagecache2.allposters.com/images/pic/AQUA/24-274~Rush-Posters.jpg
Omdat het plaatje zo mooi is, nog maar een keer.