PDA

View Full Version : Ibanez delay



Nocki
20 maart 2007, 08:00
Hoi,

Ik ben op zoek naar een delay en een chorus. maar kan niet echt vinden wat ik zoek. ik heb namelijk geen idee wat ik zoek. ik heb in een winkel de ibanez delay uit de tonelok serie geprobeerd maar er zat een bbrom in zodra ik m aan zette. is dat normaal bij deze delay?

het is de bedoeling om de delay en de chorus uit hun behuizing te halen en ze achterin mn top te schroeven waar ze samen blijven in mn schakelbare fx loop. zo kan ik alles schakelen met het pedaal wat bij de mesa zit. iemand nog suggestisch welke delay en chorus ik het beste zou kunnen nemen? en waar ik die dan kan vinden? voorwaarde is dat ze uit elkaar kunnen en ik er een nieuwe behuizing voor kan maken.

groeten

peter_heijnen
20 maart 2007, 08:11
Hey nocki wat een goed idee eigenlijk. Ik heb je laatst bij je mxr thread op de zelfbouwpedalen van BYOC gewezen en dat ga ik nu weer doen.

De pedalen moet je zelf in mekaar draaien, maar dat is prima te doen, ook mij is het gelukt. BYOC heeft een digitale delay en een analoge chorus in hun programma. Beide zijn true bypass, maar daar zul je verder niet echt een boodschap aan hebben daar ik denk dat je niet de effecten maar de loops gaat schakelen.

Ik ben door alleen de phaser uit hun serie helemaal overtuigd van de kwaliteit van al hun pedalen, erg enthousiast dus.

Swan
20 maart 2007, 09:08
ik heb in een winkel de ibanez delay uit de tonelok serie geprobeerd maar er zat een bbrom in zodra ik m aan zette. is dat normaal bij deze delay?


nee, ik gebruik ook n DE7 en nog nooit n brom gehad...

Speeddemon
20 maart 2007, 09:44
nee, ik gebruik ook n DE7 en nog nooit n brom gehad...
Same here.

Als je een delay EN een chorus wilt, is misschien de Visual Sound H2O wat voor je?

Ik heb zelf ook een CF7 Chorus Flanger van Ibanez, maar die vind ik soms te extreem, alsof ie je geluid 'overneemt'. Ik zou dus eerder naar een Boss CE-2, Ibanez BC9 (beide vintage) of als je hi-fi wilt, een Fulltone Choralflange, kijken.

Jimwoud
20 maart 2007, 09:46
het is de bedoeling om de delay en de chorus uit hun behuizing te halen en ze achterin mn top te schroeven waar ze samen blijven in mn schakelbare fx loop.groeten

Het is zonde om in je top te schroeven, en gebruik je delay en chorus altijd te gelijk?

Swan
20 maart 2007, 09:54
ik zou ze gewoon in n true bypass doosje leggen en niet gaan schroeven...

Nocki
20 maart 2007, 10:59
Hoi iedereen. bedankt voor de opmerkingen.


Hey nocki wat een goed idee eigenlijk. Ik heb je laatst bij je mxr thread op de zelfbouwpedalen van BYOC gewezen en dat ga ik nu weer doen.

Tja. ik begin nu toch wel enthousiast te worden. ik zal me er eens in verdiepen. tis id wel mooi en klein! goed idee!


nee, ik gebruik ook n DE7 en nog nooit n brom gehad...


dat is fijn. toch nog eens ernaar gaan lusteren dan. misschien wel een leuek optie! dat wordt een hele afweging!


Als je een delay EN een chorus wilt, is misschien de Visual Sound H2O wat voor je?


dit is idd een pedaal waar ik ook al veel van gehoord heb. en erg goedkoop. misschien toch maar eens naar gaan luisteren donderdag...


Het is zonde om in je top te schroeven, en gebruik je delay en chorus altijd te gelijk?

Ach. het is geen heilige top. en ik doe het netjes. geen prutswerk. het gaat erom dat wat ik heb werkt en betrouwbaar is. en dat schroeven valt wel mee. er zitten speciale randen in de top die ik er voor kan gebruiken.

Ik gebruik voor solo's idd altijd een delay op 300ms met een staart van 3 a 4 keer het signaal samen met een chorus. ik doe dit al jaren en de solo's klinken gewoon geweldig en vet maar toch helder. je krijgt een heel levendig geluid wat wat breder wordt waardoor je ook geen solo boost nodig hebt. ik vind het geweldig klinken. op deze manier heb ik onder 1 knop (fxloop aan.uit) een effect wzitten wat ik kan gebruiken voor clean, crunch, od 1 en od2. het geeft heel veel mogelijkheden. een tokkel klinkt gewoon super goed met chorus en delay samen maar een solo ook. het is multiinzet baar en werkt al jaren super. tis echt mijn ding.

Tegenwoordig luister ik vaker naar steve vai en ik hoor het hem ook doen bij mooie en gevoelige solo's en dat is eigenlijk wat ik er vaak mee doe.



ik zou ze gewoon in n true bypass doosje leggen en niet gaan schroeven...

tja. het is de bedoeling dat ik er geen omkijken meer naar heb eigenlijk. ik heb een hekel aan opbouwen en kabels inprikken enzo. als ik mn top op mn cabs zet en alles neer goioi moet het gelijk werken. en anders bouw ik toch weer een apart kastje en dat wordt een rack. en dat wordt een ijskast en dan is het zn doelvoorbij... :-)
ik wil juiost zo simpel mogelijk en zo klein mogelijk zo snel mogelijk werken.

maar 2 van die byoc pedalen achterin mn top zou geweldig werken... kan ik ze later ook altijd nog ergens anders voor gebruiken. iedereen bedankt. ik ga eens kijken wat voor de de beste mogelijkheden zijn!

Nocki

Swan
20 maart 2007, 12:19
ok daar zit wat in ;)
ik zou gewoon voor die DE7 gaan, is te koop onder de 100 euro en kwa materiaal en tijd ben je aan zo'n BYOC uiteindelijk net zo veel kwijt en nog veel meer tijd... die DE7 gebruik ik nou al jaren en is erg betrouwbaar :)

Misery Signals
20 maart 2007, 12:46
Op Marktplaats zie je wat ik te koop heb...
Onder andere wat je zoekt, samen met een Behringer multi effects in een Boss doosje... Als de merken je aanstaan tuurlijk, 't klinkt alvast geweldig...

Nocki
20 maart 2007, 13:00
Ik heb inderdaad een aantal keer je ad gezien en ben bijna verleid om even te mailen maar ben bang dat ik toch voor iets anders ga.

ik ben net naar Sonorah geweest en heb daar nogmaals de de-7 geprobeerd en deze keer zonder brom. lag waarschijnlijk aan de adaptor.

ik heb m meegenomen samen met een mxr phase 90. ben benieuwd hoe het klinkt!

ik laat het weten!

Nocki

Nocki
20 maart 2007, 14:20
Hoi,

even een vraag over ibanez delay. als je m aanzet en de stroom eraf haalt en er daarna weer op zet. blijft de delay dan aanstaan of is tie weer uit en moet je m dan weer indrukken?

Speeddemon
20 maart 2007, 14:27
Dan moet je 'm weer indrukken.
Wat jij beschrijft lukt alleen bij TB effecten.

Nocki
20 maart 2007, 14:51
das jammer... toch maar die byoc pedalen dan. donderdag nog eens kijken bij feedback voor die analoge delay en analoge chorus...

en anders echt doorrijden naar jukebox voor die byo chorus en delay!

bedankt.

peter_heijnen
20 maart 2007, 17:15
...en anders echt doorrijden naar jukebox voor die byo chorus en delay!
Sander de Gier stuurt ze zo op vanuit Schiedam.
http://www.degiergitaarbouw.nl/

Nocki
21 maart 2007, 18:47
we gaan morgen eens kijken. als de h20 en de ibanez chorus en delay het niet doen voor me rijdt ik door naar de gier...

ik houdt jullie op de hoogte!