PDA

View Full Version : gitaristisch trucje of gewoon patserigheid?



Mitch_mashinguard
19 maart 2007, 23:28
Even een vraagje over deze Braziliaanse pipo. Op tijdstip 00:51 blaast hij een harmonic uit zijn speakers.
Nou is dat als ik het goed heb gewoon een pinch harmonic, maar mijn vraag daarover is: waarom zit hij met zijn linkerhand aan z'n tremolo tijdens die dive... geeft dat een bepaalde gitaristische toevoeging of is dat puur patserigheid?

http://www.youtube.com/watch?v=fO9_JnUugi8

Globetrotter
20 maart 2007, 00:09
Volgens mij duwt ie zijn tremolo in om zijn pinch-harmonic van toon te laten zakken... Is niet echt mijn ding, maar zo klinkg het imo toch wel...
Cheers,

Bart

Bl44t44p
20 maart 2007, 00:10
Zoals je al zegt: "tijdens de dive". Hij maakt de harmonic en gooit met zijn Floyd Rose tremolo en 'halve' dive-bomb er door heen... anders zou ie niet in toonhoogte dalen he ;)

JER00N
20 maart 2007, 00:17
Wat de TS bedoelt is dat ie met zijn linkerhand de tremolo naar beneden duwt terwijl het meestal met de slaghand gedaan word. Denk niet dat het veel uitmaakt, misschien heeft ie iets meer controle over de pook?

Negative K3 fan
20 maart 2007, 00:51
met zn linkerhand drukt die de tremolo pook naar beneden, dan laat ie de pool los of trekt ie hem naar boven en dan krijg je een lijp geluid??

ownee, ik kijk nu het filmpje en daar doet hij het niet zo, ik denk dat hij zn rechterhand gebruikt om snaren te dempen anders krijg je te veel bijgeluiden...

peter_heijnen
20 maart 2007, 08:38
Idd om zijn snaren te dempen, maar het ziet er natuurlijk ook leuk uit....

peppie
20 maart 2007, 12:08
Dat is nou de zogenaamde Satch Scream

zie HIER (http://satrianiforum.com/index.php?showtopic=2414) voor meer info.


Hij pinched een open snaar en dan grijpt hij met zijn frethand naar de pook en dempt de rest met zijn palm van zijn aanslag hand.

Mitch_mashinguard
20 maart 2007, 12:54
aha, om te dempen dus, bedankt allemaal voor de reacties. Ontzettend logisch, want op die manier komt er dus een mooie volle scream uit. @Peppie: thnx voor de link.

-=JEROEN=-
20 maart 2007, 16:15
lekker gespeeld hoor, niet zo 'strak en toch los' als de meester zelf, maar das ook bijna onmogelijk

leuk gedaan ook, die fade-out, makes you really wanna see more :D


ben jij net zo ver als deze pipo, mitch?

Don Capo
20 maart 2007, 17:03
He Jeroen even een heel ander vraagje, heb jj wel eens een soundje gepost ofzo? Ik vraag me echt af op wat voor een niveau jij nu eigenlijk zit met al die theoretische kennis.

-=JEROEN=-
20 maart 2007, 17:43
binnenkort ok, ik ben nogal laks en lui, neem zat op, maar vind dat niet goed genoeg om te posten

edit: over mn nivo kan ik kort zijn, laat ik het zo zeggen, ik ben te gevorderd om in het beginners topic te plaatsen, maar kan absoluut niet tippen aan meul enzo

Don Capo
20 maart 2007, 21:43
Ok ben benieuwd! Denk dat er heel weinig aan het niveau van Meul tippen :)

Mitch_mashinguard
20 maart 2007, 22:32
ben jij net zo ver als deze pipo, mitch?

Blijkbaar niet, anders stel ik er geen vraag over. Maar het komt in de buurt.