PDA

View Full Version : Weet niet meer wat te doen aan de feedback...



Veekeren
19 maart 2007, 21:48
Ik heb een Brunetti XL Revo. Vond het geluid geweldig toen ik hem testte, heb toen een nieuwe laten bestellen. En daarvan is het geluid ook wel dik, maar hij feedbackt als een gek. Ik weet niet meer wat er aan te doen.

- Hij is getest op een gare H&K cab, tegenwoordig op mn nieuwe Bogner V30 straight.
- Hij is getest met een PRS CU24, CE22 en een Gibson Les Paul, overal hetzelfde probleem.
- De instellingen zijn niet extreem. Gain op 12 uur, treble op 2 uur. Het volume van deze 60 watt uitvoering staat op ongeveer 60% / 70% van wat ie aan kan. En nee, ik sta dan niet op een halve meter met mn gezicht er naar toe.
- De preamp buisjes zijn al vervangen.

Ik weet het niet goed meer, kan het zijn dat ie gewoon defect is...

intGod
19 maart 2007, 21:51
Wat gebeurt er met de feedback als je op je gitaar een andere pickup kiest? Heeft 'ie het op alle volumes?

Misschien wat minder laag/mid/hoog in je geluid stoppen en kijken of de feedback dan minder wordt?

Ik vind het in ieder geval vreemd ... Men geeft over het algemeen toch erg hoog op over die Bruintjes ...

Veekeren
19 maart 2007, 22:12
Wat gebeurt er met de feedback als je op je gitaar een andere pickup kiest? Heeft 'ie het op alle volumes?

Misschien wat minder laag/mid/hoog in je geluid stoppen en kijken of de feedback dan minder wordt?

Ik vind het in ieder geval vreemd ... Men geeft over het algemeen toch erg hoog op over die Bruintjes ...

Andere pickup doet niks, bij 3 gitaren niet. De EQ settings zijn niet extreem, daar zou het ook niet aan mogen liggen...

MesaMaY
19 maart 2007, 22:30
gitaarkabel nagezien?

Veekeren
19 maart 2007, 22:39
gitaarkabel nagezien?

Serieuze vraag :D? Na alle vage kabeltopics weet ik het niet ;) Maar toevalligerwijs heb ik net een nieuwe kabel gekocht, en hij had het zowel met de oude als de nieuwe :)

SimonS
19 maart 2007, 22:47
Serieuze vraag ? Na alle vage kabeltopics weet ik het niet ;) Maar toevalligerwijs heb ik net een nieuwe kabel gekocht, en hij had het zowel met de oude als de nieuwe :)
aah daar zit het probleem, even je kabel omdraaien :D :chicken:

stevie_vp
20 maart 2007, 00:15
ik denk dat t probleem wellicht dieper licht dan je denkt..
Het kan zijn dat je versterker een heele hoge of lage piep/brom veroorzaakt die je net niet hoort maar wel de feedback triggert zeg maar... en zit namenlijk een hoop electronica in een vertserker die bij defecten/kortsluitingen een piep kan veroorzaken...
Als niemand hier een nuttig antwoord geeft zou ik em maar even wegbrengen....

Jimwoud
20 maart 2007, 09:23
geaard stopcontact?

Bins
20 maart 2007, 09:34
Misschien sta je te dicht bij de speakers als je speelt? (Je weet maar nooit...)

Anders gewoon ff terugbrengen joh dat ding.

Mitch
20 maart 2007, 11:57
Vreemd. Meestal is feedback een combinatie van factoren: elementen, amp (+ EQ instellingen), speakers en je positie t.o.v. de speakers....
Wat raar dat dan de amp de enige constante is in al die variabelen. Pre amp buisjes heb je al vervangen, dan zeg ik: microfonische eindbuis. Logisch redenerend het enige dat niet veranderd is geweest.

Veekeren
20 maart 2007, 19:41
geaard stopcontact?

Wel geaard volgens mij, maar een beetje shabby ruimte hoor... Echter, mijn Marshall had er absoluut geen last van...

@Mitch, dat zou wellicht mogelijk zijn (als jij het zegt dan ;)). Maar dat wordt dan toch een kwestie van garantie...

B_2_the_a
21 maart 2007, 01:00
ik zie um dan binnenkort wel op m'n balie :D

minas
11 mei 2007, 11:59
Hey Veekeren,
Is je feedback probleem al opgelost. Heb zelf namelijk precies de zelfde versterker en had laatst ook dat probleem dat hij opeens maar bleef fluiten tijdens de repetitie(met de zelfde settings als normaal).
Een dag later was er opeens niets meer aan de hand.

Weet jij misschien al wat het probleem was en hoe het is op te lossen of te voorkomen.

Alvast bedankt.