PDA

View Full Version : hoe binding flexibel maken?



orreltak
19 maart 2007, 19:56
vraagje.

heb nu de sleuf gefreesd voor mijn plastic binding van 4mm .
der komen 3 bindings in 2 van 1mm en de buitenste 2mm.
die 2 van 1 mm valt wel mee te sporen maar die buitenste wil niet echt lekker in de nauwe bochten.dat is nog zacht uitgedrukt.
kan ik die buitenste niet flexibel maken en de krappe bochten op voor buigen door hem een beetje op te warmen met een fohn(die voor verflagen te verwijderen)?

madman
19 maart 2007, 20:01
kan ik die buitenste niet flexibel maken en de krappe bochten op voor buigen door hem een beetje op te warmen met een fohn(die voor verflagen te verwijderen)?

het idee lijkt me zinvol, maar m'n gevoel zegt dat zó'n fohn een beetje té grof geschut is hiervoor
ik zou iets pakken wat minder warm wordt, en als dat niet lukt alsnog met die fohn proberen

rinaldo
19 maart 2007, 21:08
warm maken met de fhon gaat best, maar wel goed oppassen dat je hem niet te warm maakt, ik heb bij mijn bindingen ook altijd de fhon gebruikt.

gewoon proberen op de laagste stand, en er niet te dicht bij houden, beetje warm maken, en dan voorzichtig om de bochten heen vouwen, totdat hij goed zit.

btw, met een verf stripper zou ik wel voorzichtig zijn, dan zeker op de laagste stand en niet te dichtbij houden........ :confused:

Mattia
19 maart 2007, 21:16
Heet water, fohn. Werkt allebei.

orreltak
19 maart 2007, 21:41
heb het geprobeerd met een gewone haarfohn.gaat helemaal top!

Javaca
19 maart 2007, 21:50
Da's ook een manier.

Een buigijzer is te heet voor dit geintje. Tenzij je een houten randinleg maakt.

Globetrotter
20 maart 2007, 23:57
Wrijvingswarmte? Paar keer over en weer wrijven, liefst met wollen trui, dan kan je ineens een gloeilamp op je hoofd zetten en heb je toch even voldoende licht om de binding te plaatsen...
Cheers,

Bart