PDA

View Full Version : Zoek een goed pedaal voor mijn G-major!!



ThePainMachine
5 januari 2003, 12:32
Wil eigenlijk een Zoom 80/50 hebben, maar deze zijn nogal moeilijk te krijgen. Of weet iemand hier waar er een te koop is?, 2e hands maakt ook niet uit.

Wat is nou een beetje een goed pedaal?

Ik speel over een Messa 2/90, JMP1, Alesis MEQ 230 en dus sinds kort een G-major.

dml
5 januari 2003, 12:38
Tja, Behringer niet aan beginnen, dat werkt niet lekker met een Gmajor. Ik heb zelf een Rocktron MidiMate, werkt perfect: de onderste rij buttons gebruik ik om presets te switchen, de bovenste rij voor het aan- en uitzetten van effecten in een preset. Die MidiMate kom je regelmatig 2e hands tegen voor 200 tot 300 euro. Nieuw zijn ze rond de 500 euro, dacht ik. Een Roland FC200 werkt ook perfect maar als je dezelfde functies wilt bedienen zoals hierboven beschreven dan moet je er wat losse aan/uitpedalen bij kopen of naar een andere mode switchen.

LordRiffenstein
5 januari 2003, 15:07
Op 2003-01-05 12:38, schreef dml:
Tja, Behringer niet aan beginnen, dat werkt niet lekker met een Gmajor. Ik heb zelf een Rocktron MidiMate, werkt perfect: de onderste rij buttons gebruik ik om presets te switchen, de bovenste rij voor het aan- en uitzetten van effecten in een preset. Die MidiMate kom je regelmatig 2e hands tegen voor 200 tot 300 euro. Nieuw zijn ze rond de 500 euro, dacht ik. Een Roland FC200 werkt ook perfect maar als je dezelfde functies wilt bedienen zoals hierboven beschreven dan moet je er wat losse aan/uitpedalen bij kopen of naar een andere mode switchen.


Ik begrijp niet waarom mensen automatisch zeggen dat de Behringer niet werkt met de G-Major. De combinatie werkt WEL, het hangt af van wat precies je allemaal ermee wil doen. Niet iedereen wil effectenblokken af/aanzetten of parameters in realtime veranderen. Als je enkel patches wil veranderen dan is de Behringer ZEER geschikt.

Vertel ons eerst even wat je precies wil gaan doen, wil je effectenblokken afzetten binnen een patch, wil je parameters verander en dergelijke dan kies je beter voor een ander pedaal maar als je gewoon wat klinken wil schakelen kan dat best met de Behringer. Ik dacht zelfs dat Behringer een software upgrade heeft waardoor de FCB wel perfect samenwerkt met de G-Major.

Greetzzz,

Yoeri

Laurens
5 januari 2003, 19:33
ik beaam bovenstaande post van mr. riffenstein ... als je gewoon patches wil switchen en een aantal parameters wil kunnen controleren met de 2 expressiepedalen, heb je met de behringer meer dan waar voor je geld ! Ik heb momenteel ook gewoon niet het budget om een floorboard te kopen die dat effectblock on/off-schakelen kan, en ben met die behringer al heel tevreden ! 't Ligt er inderdaad aan waarvoor je't wil gebruiken !

ron lezer
5 januari 2003, 20:44
Als je,zoals ik,enkel presets wil switchen van de G-major kan je ook een Boss FC-50 gebruiken. Dit is een zeer compacte midi foot-controller,ik heb deze 2e hands gekocht voor 80 euro.

ThePainMachine
5 januari 2003, 22:16
Ik heb mijn G-major dus pas 1 week, en ik wist dus helemaal niet dat het ook nog mogelijk is om in een preset alleen b.v. je Reverb uit te zetten (met een foot-switch dan he!). Ik dacht dat je alleen je preset kon instellen en dan simpelweg van kanaal naar kanaal kan switchen. Maar het is dus ook nog mogelijk om in je preset een effectblock uit te zetten?.
Dit is voor mij dus mijn eersten effect proc.
en ik heb nog geen idee wat dat ding allemaal kan. Dus als jullie tips hebben of wat dan ook!!

vinni
5 januari 2003, 22:23
Ik heb hier al eens eerder over bericht.
Zoek eens op mijn artikelen in deze forums over midi-footcontrollers.


Weet nog dat de Ground Control van DMC en de ART Footcontrol wel goed voldeden. Had zelf problermen met de g-major met de Yamaha MFC10. Deze heeft geen activ sensing waarddor die niet kan detecteren of effecten binnen een G-major preset aan of uit staan. De G-major verstuurd deze info wel.

Groet,
Vinni

srv-man
5 januari 2003, 23:05
Wil je de effectblokken aan/uitschakelen, kies dan voor:
Art X15 (2ehands bij Bassconnection 199 euro)
Rocktron midimate (2ehands niet meer dan 175 euro betalen)
Of de dure DMC/Bradshaws.

Wil je alleen programma´s wisselen dan voldoet iedere behoorlijke midicontroller:
Boss FC50 (de beste voor het geld)
Roland FC200 (kun je ook een effect in realtime bedienen)
Behringer (idem, maar minder professionele uitvoering, daar is de prijs dan ook naar)
etc...