PDA

View Full Version : Noot lang aanhouden?



nopster
19 maart 2007, 12:29
Hoe doe je het om een noot heel lang aan te houden? Bijv. Gary Moore op Parisienne Walkways... Buddy Guy doet het ook soms.

Azrael
19 maart 2007, 12:31
Hard op je snaren blazen. Helpt echt!

Rooftop
19 maart 2007, 12:49
Hey nopster:)

Probeer met een sustainer
mvg,
rouzy

nopster
19 maart 2007, 12:57
Hard op je snaren blazen. Helpt echt!

Helpt het als je eerst wat bier drinkt?

Rooftop
19 maart 2007, 13:03
Helpt het als je eerst wat bier drinkt?
ja of cola:P :D

nopster
19 maart 2007, 13:10
Hey nopster:)

Probeer met een sustainer
mvg,
rouzy

Ok thx! Ik kijk eens uit.

peter_heijnen
19 maart 2007, 14:21
Het is een combinatie tussen je gain en je versterkervolume.

Zet je versterker hard genoeg zodat de feedback, want dat is die noot in pw, kan ontstaan. Hoe meer gain je gebruikt, hoe minder volume je in principe nodig hebt, maar dat is geen echt 1 op 1 verhaal.

Door te experimenteren kun je er prima mee leren omgaan. Groeten aan je buren alvast.

-=JEROEN=-
19 maart 2007, 15:30
je kan ook gewoon een sustain kastje kopen

http://www.feedback.nl/?id=55&b=URXMS
http://www.feedback.nl/?id=55&b=CS3

nopster
19 maart 2007, 15:52
Het is een combinatie tussen je gain en je versterkervolume.

Zet je versterker hard genoeg zodat de feedback, want dat is die noot in pw, kan ontstaan. Hoe meer gain je gebruikt, hoe minder volume je in principe nodig hebt, maar dat is geen echt 1 op 1 verhaal.

Door te experimenteren kun je er prima mee leren omgaan. Groeten aan je buren alvast.

Ik zal eens experimenteren. Bedankt!
Met buren hoef ik gelukkig geen rekening te houden. We hebben er maar 1 en die is doof. :)

Thijs_Razor
19 maart 2007, 19:56
Of: http://www.fernandesguitars.com/sustainer.html

Is wel een tikkie duurder maar volgens mij wel beter (vermoed ik)...

En nu de vraag voor de echte experts hiero: is een fernandes sustainer beter dan een sustainer pedaal? Ik heb volgens mij ooit gehoord, dat ze 'noisy' waren... kan iemand dit bevestigen?

Speulert
19 maart 2007, 20:43
Eeen goeie vibrato wil ook wel eens helpen bij mij,

JER00N
19 maart 2007, 20:45
Zo'n sustainerelement laat je snaren fysiek doortrillen, en zo'n pedaal neemt gewoon een stukje op en speelt dat steeds af (even simpel gezegd natuurlijk ;) ). Dus zo'n element is een stuk natuurlijker als het ware.

Je amp hoeft trouwens niet knetterhard te staan (wel een beetje natuurlijk ;) ), heeeel veel gain werkt ook (gebruik twee distortion pedalen achter elkaar). Volgens mij moet je ook een beetje 'spelen' met waar en hoe je staat ten opzichte van de versterker, dat verschilt ook per noot.

peter_heijnen
20 maart 2007, 08:47
Element is veel beter dan zo'n pedaal.

Je kunt met je wah ook het een en ander bijsturen: zoek op je amp het werkgebied op waar je gitaar gaat feedbacken en zet dan je wah aan. Ga langzaam de hele range van het pedaal af en luister wat de verschillende standen doen.

Ook maakt het uit waar je met je gitaar tov je amp gaat staan.