PDA

View Full Version : Welk effect gebruikt hij!?



Chroxy
19 maart 2007, 12:29
Ik zelf ben enorme fan van Incubus.. meer van de oudere albums dan de nieuwe albums *qua nummers*, maar ben meer kapot van zn gitaar geluiden de laatste albums.. (Jazzmasters naar Vox/Marshall)

Nu spelen we met mn band wat covertjes en doen oa Pistola van Incubus spelen.. Leuk nummer alleen die solo.. OP een bepaald moment lijkt het alsof hij blijft 'hangen'.

Live lost de gitarist dit (denk ik) op door simpelweg een delay pedaal aan te duwen en wat aan de knopjes te draaien (vol open/minder vol open)..

Nu speel ik met een rackje en met behulp van wat expressiepedalen 'draai' ik zo aan dek nopjes.. Het enige nadeel is dat wanneer ik de delay uitzet hij blijft door 'hangen'.. enorm irritant!

Wat is hier aan te doen? En welke knop moet ik aandraaien, momenteel zet ik de feedback op 100 (daardoor hangt hij) en pas ik met mn expressiepedaal de delaytijd aan.. klopt dit?

Chroxy
19 maart 2007, 19:33
maar even een filmpje om het te laten zien.. bij de solo dus! :)

http://www.youtube.com/watch?v=7L2lyi5t4C8

Chroxy
21 maart 2007, 21:28
niemand?...

intGod
21 maart 2007, 21:42
Heb geen solo opgemerkt in dat filmpje hoor ...

Maar als je je delay uittrapt, dan staat hij toch uit? Dan blijft hij toch niet hangen?

Kan je de feedback van de delay niet aan je expressiepedaal toewijzen?

harrie-beton
21 maart 2007, 22:07
Ik heb wel een solo gezien maar dat is een soort wah wah of phaser.

BamBuFan1
21 maart 2007, 22:43
niemand?...

Het lijkt me gewoon een distorted signaal (bv DS-1?) door een Boss PH-2 sturen.

Chroxy
21 maart 2007, 23:24
ah ik bleek een beetje een fout filmpje te hebben gebruikt; hij mist de solo hier zelf half *fijne gast..*

http://www.youtube.com/watch?v=7L2lyi5t4C8 -> dit is gewoon een soort van videoclip; de solo begint zelf rond 2.55 en dan na 10 seconden slaat hij een noot aan die als het ware blijft 'hangen'..

Dit doet hij dus met een Danelectro Real Echo.. door simpelweg (zie je op het filmpje) de tijd wat te veradneren waardoor je dit effect krijg (en het omhoog/omlaag gaan van de toon)..

Wat ik dus doe is met feedback op 100 en tijd veranderen met mn expressiepedaal precies hetzelfde... alleen wanneer ik dan de delay uitzet dan blijft hij toch (weliswaar zachter) doorklinken..

Mijn vraag is dus misschien wat fout gesteld; ik weet precies wat hij gebruikt en wat hij doet; maar waarom blijft bij mij mn delay doorklinken *zachter op de achtergrond!*

B_2_the_a
22 maart 2007, 00:04
instellingen en/of apparatuur?