PDA

View Full Version : Multitone vs Twintone



Chroxy
19 maart 2007, 12:25
Ik heb al een flinke tijd een Hughes & Kettner Trilogy te koop staan, waar ik graag (en snel!) vanaf wil. Nu kreeg ik een ruilaanbieding om mijn Trilogy tegen een Multitone 1 (uit jaren 90) te ruilen.

Opzich lijkt me dit interessant; ik heb mn marshall/rivera voor de geluiden de ik gebruik en lijkt me leuk om de Koch eens goed thuis/repetitie aan de tand te voelen om te kijken of hij misschien the next best thing voor mij is..

Nu heb ik een aantal maanden geleden bij Feedback over een Koch Twintone 2 gespeeld en hier was voor mij geen enkel lekker geluid uit te krijgen. Mid vond ik enorm lelijk klinken bij 'hi gain'.., enorm onstrak, en wat je ook deed bij hi-gain kanaal; voor mijn idee slipte alles dicht..

Nu is mijn vraag eigenlijk of de mulittone te vergelijken is met een twintone? Zo ja, weet ik dat ik niet ga ruilen aangezien ik de koch echt niks vond..

guhlenn
19 maart 2007, 12:54
rare beschrijving van een twintone, maar de multi klinkt ongeveer hetzelfde als de twin. met een extra crunch kanaal. Ik vind beide heerlijk overigens.

guitarguru
19 maart 2007, 16:49
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Of je houdt van Koch of je vind het afgrijselijk. Het typische Koch geluid vind je in al de versterkers en Pedaltone terug.

Tristan
19 maart 2007, 17:02
Ik heb al een flinke tijd een Hughes & Kettner Trilogy te koop staan, waar ik graag (en snel!) vanaf wil. Nu kreeg ik een ruilaanbieding om mijn Trilogy tegen een Multitone 1 (uit jaren 90) te ruilen.

Opzich lijkt me dit interessant; ik heb mn marshall/rivera voor de geluiden de ik gebruik en lijkt me leuk om de Koch eens goed thuis/repetitie aan de tand te voelen om te kijken of hij misschien the next best thing voor mij is..

Nu heb ik een aantal maanden geleden bij Feedback over een Koch Twintone 2 gespeeld en hier was voor mij geen enkel lekker geluid uit te krijgen. Mid vond ik enorm lelijk klinken bij 'hi gain'.., enorm onstrak, en wat je ook deed bij hi-gain kanaal; voor mijn idee slipte alles dicht..

Nu is mijn vraag eigenlijk of de mulittone te vergelijken is met een twintone? Zo ja, weet ik dat ik niet ga ruilen aangezien ik de koch echt niks vond..

Dat klinkt mij in de oren als een juiste omschrijving van zowel de Multitone als de Twintone, de Studiotone vind ik wel iets beter, de Classic Tone misschien ook wel, maar die is dan weer poepieschel en retelijk duur dus eigenlijk ook niet echt interessant wat mij betreft...
De Powertone ken ik niet zo, misschien dat dat nog wat is voor je, ik heb het idee dat die wel beter klinken dan de Multitone of de Twintone als je niet van dat typische Koch middengebied houdt...

Winka
19 maart 2007, 17:48
de oude kochs gaan snel defect hoor ik van een hoop twin & multitone gebruikers! ik zou het niet doen, een powertone II lijkt me een betere optie! als je puur naar de kwaliteit gaat kijken, sound is een ander verhaal natuurlijk :]

Baker
19 maart 2007, 21:03
als je niet van het typische koch sausje houdt is dat een goede reden om geen koch te nemen. En inderdaad, de lead van zowel de multitone I als de twintone I is niet echt superstrak te noemen.

Wat wel onzin is is de opmerking hiervoor dat de oudere types snel kapot zouden gaan. Heb mijn multitone al jaaaren, treedt er vaak me op, versleep hem dus vaak, ik heb geen flightcase. Toch heb ik er nog nooit wat mee gehad.

Baker
19 maart 2007, 21:07
zie evt dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=88678

Wat ik trouwens niet snap Winka, is dat jij bovenstaand topic gestart hebt.

In het topic wordt je suggestie dat Kochs onbetrouwbaar zijn redelijk tegengesproken door veel Koch gebruikers. Toch verkondig je hier dat Kochs onbetrouwbaar zijn. Het feit dat jij toevallig een koch gebruiker kent die veel problemen met zijn amp heeft gehad wil nog niet zeggen dat dat voor alle kochs geldt.

Baker
19 maart 2007, 21:10
Dat klinkt mij in de oren als een juiste omschrijving van zowel de Multitone als de Twintone, de Studiotone vind ik wel iets beter, de Classic Tone misschien ook wel, maar die is dan weer poepieschel en retelijk duur dus eigenlijk ook niet echt interessant wat mij betreft...
De Powertone ken ik niet zo, misschien dat dat nog wat is voor je, ik heb het idee dat die wel beter klinken dan de Multitone of de Twintone als je niet van dat typische Koch middengebied houdt...

Grappig he hoe smaken kunnen verschillen. Ik heb de studiotone eens goed aan de tand gevoeld, en dat vond ik dan weer helemaal niks

Tristan
19 maart 2007, 21:14
Ik vond het eerlijk gezegd ook niet echt wat hoor, maar in ieder geval wel iets beter dan de Multitone of de Twintone, omdat die Studiotone dat kussenachtige middengebied en dat kunstmatig klinkende laag wat minder had, ik vond hem wel behoorlijk klinisch klinken...

dml
19 maart 2007, 22:57
Twintone II klinkt behoorlijk anders dan een Multitone I. Sowieso is kanaal 2 van beide amps niet te vergelijken: bij de MT wordt de oversturing min of meer bepaald door de EQ-settings van kanaal 1; bij de TTII is kanaal 2 een pre-EQ-kanaal. Sowieso mist de TTII het "scherpe" Koch-randje die de MTI wel heeft.

De eerste ......Tone-serie (met het oude, rechthoekige Koch-logo) had wat last van kinderziektes, maar die zijn vrij snel ondervangen. Sowieso kun je je afvragen of een dergelijke amp van die leeftijd nog steeds te maken heeft met storingen. Ik speel sinds 1994 (bijna uitsluitend) op Koch en heb nog nooit storingen aan al mijn amps gehad. Nou vooruit, kortsluiting in een eindbuis.........

Baker
19 maart 2007, 23:14
(met het oude, rechthoekige Koch-logo)

en die zie je zelden nog

Winka
20 maart 2007, 00:02
zie evt dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=88678

Wat ik trouwens niet snap Winka, is dat jij bovenstaand topic gestart hebt.

In het topic wordt je suggestie dat Kochs onbetrouwbaar zijn redelijk tegengesproken door veel Koch gebruikers. Toch verkondig je hier dat Kochs onbetrouwbaar zijn. Het feit dat jij toevallig een koch gebruiker kent die veel problemen met zijn amp heeft gehad wil nog niet zeggen dat dat voor alle kochs geldt.

als ik +/- 15 antwoorden krijg, waarvan er 5 negatief zijn ... hoef ik geen oude koch iig ! en dan heb ik het niet alleen over de antwoorden op dit forum!

ik heb vaak genoeg gehoord dat de inputs afbreken, kapotte zekering, switches die het niet goed doen ...

als je topics gaat starten over de betrouwbaarheid van een mesa / soldano / marshall / engl of wat dan ook, krijg je een stuk betere reacties!

dml
20 maart 2007, 12:47
Juist, "ik heb gehoord dat........"

guhlenn
20 maart 2007, 12:58
in all fairness de oude serie maakt gebruik van kut pluggen. kut als in het scheldwoord, wiseguy. ;-) Ik ehb er inmiddels zo'n 10-15 laten vervangen. Op een multi, twintone en een cabinet. verder prima amps waarvan mijn reparateur vind dat ze goed in elkaar steken en makkelijk te onderhouden zijn... Mogelijk heeft dat ook te maken met het feit dat ik daar dus 10-15 pluggen daar heb laten ontvangen en zijn kinderen nog moeten gaan studeren... ;)

SimonS
20 maart 2007, 13:41
kapotte zekering
daar zou ik niet te rouwig om zijn :)

ColourofFire
20 maart 2007, 14:40
als ik +/- 15 antwoorden krijg, waarvan er 5 negatief zijn ... hoef ik geen oude koch iig ! en dan heb ik het niet alleen over de antwoorden op dit forum!

ik heb vaak genoeg gehoord dat de inputs afbreken, kapotte zekering, switches die het niet goed doen ...

als je topics gaat starten over de betrouwbaarheid van een mesa / soldano / marshall / engl of wat dan ook, krijg je een stuk betere reacties!

alles wat je op internet leest moet je met een korreltje zout nemen. Ik heb zelf nauwelijks ervaring met koch, maar als je alle verhalen hier hoort is het helemaal niet zo verschrikkelijk slecht lijkt me. En de negatieve mensen schreeuwen altijd een stuk harder dan de positieve mensen. Als ik jou was zou ik gewoon die multitone gaan proberen, is het niks, jammer dan, als het wel wat is moet je blij zijn.

En je zorgen maken om een kapotte zekering :o

Wicked Willy
20 maart 2007, 21:17
Tsja ik ben een echte Koch-man heb een Twintone gehad (een jaren '90 uitvoering) en een studiotone. Nu nog steeds een Multitone 100 watter + een 2x12" cab. In combinatie met mij PRS-en toch erg lekkere amp hoor. Heb na al die jaren nog niet aan switchen gedacht. Veelzijdige versterker, mooie sounds, gaat loeihard, heb nog nooit technische problemen gehad....tsja.....ik zou niks anders willen.

arjanb01
20 maart 2007, 21:20
Helemaal mee eens ! Ik ben een Koch gebruiker in hard en nieren. Heb een studiotone waar ik alle kanten mee opkan. Loeihard en veelzijdig, en zeeeer betrouwbaar. Het enige wat ik ooit heb laten vervangen (binnen de garantie tijd) was een uitganstrafo, waarvan bekend was dat dat het zwakke punt was bij de eerste serie (waarvan ik er dus eentje heb).
Verder nooit wat mee gehad. Topamp dus !

Droffie
21 maart 2007, 00:07
ben ook een zeer tevreden twintone gebruiker, gaat idd loeihard en is voor mij een erg veelzijdige amp...al dat geneuzel over middengebied dit en dat, daar zijn nou tone knoppen voor...imo is het zowel het cleane kanaal en overdrive kanaal onverslaanbaar in de prijscategorie.

Tristan
21 maart 2007, 01:19
Ja, maar helaas werken de toneknoppen op een Koch niet, tenminste niet in de zin van dat je dat middengebied of het laag eruit kan draaien of kan verleggen...
Je vindt het mooi, of je vindt het niks, daar gaat geen enkele eq setting wat aan veranderen vrees ik...

Winka
21 maart 2007, 01:35
alles wat je op internet leest moet je met een korreltje zout nemen. Ik heb zelf nauwelijks ervaring met koch, maar als je alle verhalen hier hoort is het helemaal niet zo verschrikkelijk slecht lijkt me. En de negatieve mensen schreeuwen altijd een stuk harder dan de positieve mensen. Als ik jou was zou ik gewoon die multitone gaan proberen, is het niks, jammer dan, als het wel wat is moet je blij zijn.

En je zorgen maken om een kapotte zekering :o

tsja, ik maak me geen zorgen om een kapotte zekering! 3 vrienden van me waarmee ik regelmatig mee optreed hebben gezeik gehad met hun multitone...

maar goed, volgende maand haal ik mn powertone II op :]

Baker
21 maart 2007, 09:18
Ja, maar helaas werken de toneknoppen op een Koch niet, tenminste niet in de zin van dat je dat middengebied of het laag eruit kan draaien of kan verleggen...
Je vindt het mooi, of je vindt het niks, daar gaat geen enkele eq setting wat aan veranderen vrees ik...

De tone knoppen op een Koch werken juist wel!
Ik heb nog nooit een amp gehad waarmee je geluid zo goed kunt afregelen als met een Koch. Meer laag is niet alleen een beetje meer een bassig geluid, maar ook echt meer laag in je tone, en de presence en mid knoppen hebben echt heel veel invloed,(dit in tegenstelling tot veel marshalls)

Maar goed, je hebt wel een beetje gelijk, want wat je niet kunt veranderen is de voicing. Hoe je ook draait hij blijft als een Koch klinken. En als je daar niet van houdt moet je er niet aan beginnen.

Kim Wilson
21 maart 2007, 09:23
Dat is toch ook het karakter van de Koch? Als je meer van een vintage Marshall sound houdt, moet je een vintage Marshall kopen, en niet verwachten dat je die sound uit een Koch haalt. Een Koch is een Koch. Gelukkig maar.

Baker
21 maart 2007, 09:23
tsja, ik maak me geen zorgen om een kapotte zekering! 3 vrienden van me waarmee ik regelmatig mee optreed hebben gezeik gehad met hun multitone...

maar goed, volgende maand haal ik mn powertone II op :]

Nou snap ik er helemaal niks meer van.
Je bent er van overtuigd dat Koch amps onbetrouwbaar zijn, en toch koop je er zelf 1???

In de powertone II zitten echt niet KOMPLEET andere materialen ofzo hoor.

De II serie komt uit het zelfde fabriekje in Amersfoort, met de zelfde technici, en het zou met niet verbazen als 80% van de onderdelen ook in de I serie gebruikt worden. (correct me if i'm wrong)

sebass
21 maart 2007, 17:13
Wel apart dit is de eerste keer dat ik die negatieve dingen hoor over koch terwijl ik er toch veel naar gezocht heb. Ik heb er namelijk zelf een paar jaar geleden een gekocht. Waar je bij twintone's op moet letten is de speaker. Vroeger zat er nog geen koch jenssen in maar een celestion als ik het goed heb. De eerstgenoemde is speciaal voor de versterker ontworpen en volgens meesten beter. Of dit bij de multitone ook het geval is weet ik niet.
Overigens vind ik de koch veel breder klinken dan de engl die ik getest had. Maargoed ieder zijn ding. Daarbij heb ik nog nooit enige problemen gehad met mijn koch en ook nog nooit van iemand gehoord dat hij dat had.

Baker
21 maart 2007, 17:35
over of een koch jensen beter is dan een celestion zijn de meningen behoorlijk verdeeld. Meestal zal er echter een Koch Jensen in zitten.

Anders Destium
21 maart 2007, 20:33
Ja, maar helaas werken de toneknoppen op een Koch niet, tenminste niet in de zin van dat je dat middengebied of het laag eruit kan draaien of kan verleggen...
Je vindt het mooi, of je vindt het niks, daar gaat geen enkele eq setting wat aan veranderen vrees ik...

Ik ben het niet met je eens, helemaal niet zelfs. Als je niet van het Koch sausje houdt dan wil dat niet zeggen dat de tone knoppen niet werken. Jij hoort waarschijnlijk alleen het Koch sausje maar andere mensen niet ;)

Dweezman
21 maart 2007, 20:43
+1

de toonregeling op mijn Multitone was de meest bruikbare van al mijn amps tot nu toe. Misschien wel iets 'te' zelfs.

schizo910
21 maart 2007, 20:44
Ik hou van appels, mijn zus van pruimen... Ik vind appels echt veel beter dan pruimen. Ik vind pruimen niet te pruimen, ik kocht er ooit een, maar die smaakte totaal niet naar appels. Daarom vind ik appels echt beter dan pruimen, want die smaken tenminste wél naar appels!

Tristan
22 maart 2007, 01:06
Ik ben het niet met je eens, helemaal niet zelfs. Als je niet van het Koch sausje houdt dan wil dat niet zeggen dat de tone knoppen niet werken. Jij hoort waarschijnlijk alleen het Koch sausje maar andere mensen niet ;)

Je begrijpt niet wat ik bedoel, dat fluwelige midrangegebied en dat rare laag blijft er altijd inzitten (Multitone en Twintone), hoe je de eq ook afstelt...
Met andere woorden, de voicing blijft Koch, daar kan je met de eq weinig aan veranderen...
Het was een reactie op iemand die stelde dat je met de eq het geluid naar je wens kon afstellen...

Winka
22 maart 2007, 01:36
Nou snap ik er helemaal niks meer van.
Je bent er van overtuigd dat Koch amps onbetrouwbaar zijn, en toch koop je er zelf 1???

In de powertone II zitten echt niet KOMPLEET andere materialen ofzo hoor.

De II serie komt uit het zelfde fabriekje in Amersfoort, met de zelfde technici, en het zou met niet verbazen als 80% van de onderdelen ook in de I serie gebruikt worden. (correct me if i'm wrong)

damn leer lezen gast! ik heb het over de oudere series, die zijn wel degelijk minder stevig gebouwd dan de powertone II!

Jay Cal
22 maart 2007, 07:41
Ik was toevallig vorige week nog in amersfoort en er staat daar nog een enorme batch oude Koch's (geel bloklogo). Tolex begint langzaam om te krullen maar verder zijn ze nog brandspanking new. Ik denk niet dat die ooit nog worden verKOCHt. Ben zelf overigens een supertevreden gebruiker van Koch. Heb nu een 50W Multitone 1 top (1 van de laatste) en een Studiotone top. Mooie bakkies met een dijk van een geluid maar wel met een heel eigen karakter. Ze hebben enorm veel punch en zijn live echt een droom om door de mix te prikken.

guhlenn
22 maart 2007, 10:01
Met andere woorden, de voicing blijft Koch, daar kan je met de eq weinig aan veranderen...
Het was een reactie op iemand die stelde dat je met de eq het geluid naar je wens kon afstellen...

En dat is een slecht ding? Karakter? met een EQ die werkt. Kom nou.

Tristan
22 maart 2007, 20:07
Tsja, ik vind het echt een gruwelijke sound die de klank van je gitaar totaal om zeep helpt, op een Koch hoor je niet op wat voor gitaar je speelt vanwege het onnatuurlijke laag en middengebied...
Sommige mensen zeggen dat het goed door een bandmix snijdt, dat zal best, maar dan staat die amp wel zo schel afgesteld dat ik er in ieder geval niet meer vrolijk van wordt...
Ik wilde alleen maar aangeven dat als je niet van die Koch sound houdt de eq je ook niet verder gaat helpen...

Winka
22 maart 2007, 21:13
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=89434

Bruce
23 maart 2007, 00:07
Tsja, ik vind het echt een gruwelijke sound die de klank van je gitaar totaal om zeep helpt, op een Koch hoor je niet op wat voor gitaar je speelt vanwege het onnatuurlijke laag en middengebied
Oh oh oh, wat ben ik het gruwelijk met je oneens!
Mijn Powertone II heeft totale respect voor elke gitaar die je er in plugt.
Het karakter van de gitaar laat ie volledig intact! en versterkt het geluid
met een geweldige sound!
10X beter als al die slechte Marshalls van de laatste jaren waar Jim
veel te veel winst uit wilde halen!!

Maar goed dit is mijn ervaring.

Tristan
23 maart 2007, 01:45
Die Moderne Marshalls vind ik ook waardeloos, maar dan noem je ook wel wat op, mijn opmerkingen gelden trouwens met name voor de Twintone en de Multitone, in mindere mate voor de Studiotone en Classictone en de Powertone heb ik nooit getest, dus daar kan ik weinig over zeggen...

Kim Wilson
23 maart 2007, 08:25
Tristan, de Koch is niet jouw smaak. Klaar toch? :)

guhlenn
23 maart 2007, 11:02
begint weer veel op die eerdere discussie te lijken. De Koch saus gaat niet weg nee. De opmerking dat elke gitaar hetzelfde klinkt is onzin. Simpel. Voel ej vrij opm langs te komen, laat ik het je horen :)

Neimand zeurt dat een Marshall als een marshall klinkt. Waarom zou een Koch die als een Koch klinkt opeens een slecht ding zijn?

Tristan
23 maart 2007, 11:09
Tristan, de Koch is niet jouw smaak. Klaar toch? :)

@iedereen:
Ja, dat zeg ik ook, maar iedereen blijft erover doorzeiken...
Ik zal het nog een keer zeggen, als je niet van de Koch sound houdt dan gaat geen enkele eq instelling daar verandering inbrengen en het is (in vergelijk met andere versterkers) niet de meest transparant klinkende versterker wat betreft het doorlaten van het karakter van je gitaar, dat was alles wat ik wilde zeggen, klaar, over, uit... ;)

guhlenn
23 maart 2007, 15:45
mooi. ;) 456789

Baker
23 maart 2007, 20:34
damn leer lezen gast! ik heb het over de oudere series, die zijn wel degelijk minder stevig gebouwd dan de powertone II!

Wat bedoel je dan met de oudere series? De multitone I?
Ik blijf er bij dat die heus niet veel slechter is gebouwd dan de Powertone II.
Uitgezonderd misschien (zoals dml opmerkte) de aller aller eerste multitone I versies, te herkennen aan het oude (lelijke) vierkante Koch logo.

Het is gewoon raar dat je eerst verkondigt dat multitones onbetrouwbare bakken zijn, en vervolgens zelf een powertone koopt.

leer zelf lezen, badgast

Anders Destium
23 maart 2007, 20:46
@iedereen:
Ja, dat zeg ik ook, maar iedereen blijft erover doorzeiken...
Ik zal het nog een keer zeggen, als je niet van de Koch sound houdt dan gaat geen enkele eq instelling daar verandering inbrengen en het is (in vergelijk met andere versterkers) niet de meest transparant klinkende versterker wat betreft het doorlaten van het karakter van je gitaar, dat was alles wat ik wilde zeggen, klaar, over, uit... ;)

Ik zie persoonlijk maar één iemand zeiken dat de eq niet werkt op een Koch, heel gek.

Tristan
23 maart 2007, 23:02
@iedereen:
Ja, dat zeg ik ook, maar iedereen blijft erover doorzeiken...
Ik zal het nog een keer zeggen, als je niet van de Koch sound houdt dan gaat geen enkele eq instelling daar verandering inbrengen en het is (in vergelijk met andere versterkers) niet de meest transparant klinkende versterker wat betreft het doorlaten van het karakter van je gitaar, dat was alles wat ik wilde zeggen, klaar, over, uit... ;)

@Anders Destium:
Dit is alles dat ik op jouw opmerking heb aan te merken...

ewout
25 maart 2007, 17:51
On topic: ik zou eens een multitone head + een bogner cabinet met v30 speakers proberen, dat vond ik persoonlijk verschrikkelijk mooi klinken. Vind je ook dat lelijk, laat dan koch voor wat het is. Deze combinatie klinkt echt een stuk anders dan die met de jensen speakers in de koch combo's. Het zijn vooral de 12" jensen speakers die het kamp opdelen in haters / liefhebbers. Ikzelf vind het cleane koch geluid zoals ik uit mijn classictone haal echt super, maar een scheurgeluid uit een multitone met de jensens vind ik verschrikkelijk lelijk.

Dan nog is de vraag; wat ga je ermee doen? Afgezien van de Matchless van MichaelAE ben ik geen andere versterker tegengekomen waar ik liever mee zou willen spelen dan mijn classictone. Voor mij werkt dit geluid perfect... Voor mij is een oude Marshall te metalig in het hoog, blackface fenders meestal te middle of the road / neutraal/ saai, tweed fenders vind ik te rommelig in hun geluid en (betaalbare) vox versterkers te onbetrouwbaar. De meeste moderne versterkers vind ik in het clean niet mooi, en dan heb je nog een hele lijst versterkers met te weinig headroom die voor mij afvallen. Het is gewoon allemaal smaak en toepassing, dus zelf testen en je eigen oren volgen. (behalve bij die Matchless dan, die moet je wel goed vinden anders is het heiligschennis! ;-) )

Tristan
25 maart 2007, 18:57
Ja, die Matchless Phoenix is inderdaad waanzinnig, maar dat is eigenlijk toch een soort Vox achtige amp, dat soort amps vind ik zowiezo heel mooi clean klinken, de nieuwe serie Phoenix is trouwens een stuk minder lekker i.m.o, maar dat even terzijde...

Ik meen me wel te herinneren dat je niet zo blij was met de speakers in je Classictone en vraag me af of dat je inmiddels al iets ter vervanging hebt gevonden, waren dat trouwens Jensens of Celestions?

Ik heb zowel Koch amps met Jensen speakers als Koch amps met Celestion speakers gehoord en was van beide niet echt gecharmeerd, de Celestion speakers klinken wel wat minder klinisch dan de Jensens heb ik het idee, dus je suggestie om zo'n Koch eens met een Bogner kast met Vintage 30's te proberen lijkt me ook wel een goed idee...

Dude
25 maart 2007, 19:06
Ben zelf overigens een supertevreden gebruiker van Koch. Heb nu een 50W Multitone 1 top (1 van de laatste) en een Studiotone top. Mooie bakkies met een dijk van een geluid maar wel met een heel eigen karakter. Ze hebben enorm veel punch en zijn live echt een droom om door de mix te prikken.

op je multitone...

moet je me toch eens uitleggen hoe je dat doet met kanaal 3.. ik krijg namelijk elk kanaal prima door de mix behalve kanaal 3.. die verdwijnt gewoon volledig wat ik ook doe. Eindtrap helemaal open en kanaal volume dicht / andersom, mids weg / mids vol, bas weg / bas vol, damping ultralow / low / high het maakt allemaal niet uit... waar kanaal 1 en 2 scherp en vol door de mix komen verdwijnt kanaal 3 compleet in de bandmix...

ewout
25 maart 2007, 19:39
[QUOTE=Tristan]Ja, die Matchless Phoenix is inderdaad waanzinnig, maar dat is eigenlijk toch een soort Vox achtige amp, dat soort amps vind ik zowiezo heel mooi clean klinken, de nieuwe serie Phoenix is trouwens een stuk minder lekker i.m.o, maar dat even terzijde...
QUOTE]

Wat is er veranderd?

[QUOTE=Tristan]
Ik meen me wel te herinneren dat je niet zo blij was met de speakers in je Classictone en vraag me af of dat je inmiddels al iets ter vervanging hebt gevonden, waren dat trouwens Jensens of Celestions?
QUOTE]

Ik blijf heen en weer schipperen met wat voor speakers ik wil. Voor wat ik speel met de classictone zijn de celestions toch niet wat ik zoek. Ik had eerst weber 10" speakers op het oog met zwaardere magneten, maar ik ben er steeds meer van overtuigd dat 10" speakers uiteindelijk altijd te direct/fel en te weinig lekker laag hebben voor wat ik zoek. Dus wat ik nu wel doen - ik ga in de lege 4x10" kast die ik heb liggen voor een classictone een nieuw baffleboard zetten voor twee 12" speakers. Dat past, voordat je je het afvroeg. Ik twijfel nu tussen jensen neo 12" speakers (a la John Mayer) of Eminence Cannabis Rex. Beide speakers hebben een donkere ronde 'chocolade' smaak / geluid... of hoe zeg je dat... :-) Ik denk dat ik eerst eens de jensen neo's ga bestellen en dan zie ik wel weer verder.

sregor
25 maart 2007, 19:55
@dude:

ik ervaar hetzelfde probleem bij kanaal 3 met mijn MTII 50w versie.
De tip die ik kreeg van een Kochmedewerker was om op kanaal 3 de gain niet over de 12 uur te gooien. Veel mensen doen dit direct en dan ben je zowieso meteen weg.
Het probleem blijft bij mij relatief ten opzichte van de andere kanalen nog wel bestaan, maar ik kan hem, met het vorige in het achterhoofd, prima instellen dat hij door de mix komt. Niet zo makkelijk als die andere twee dus maar het is zeker mogelijk.
Uiteindelijk moet het volume gewoon iets harder en de gain niet te ver open (zoveel heb ik toch niet nodig) hier kun je wat terug horen gain 10:30u precence 2uur en kanaal 3 mids switch open( is maar ongemixed, ongemasterd stukje nog)
ALONE (http://media.putfile.com/Alone-91)
PS je privee inbox zit vol
en sorry voor stukje off topic

Tristan
25 maart 2007, 20:25
[QUOTE=Tristan]Ja, die Matchless Phoenix is inderdaad waanzinnig, maar dat is eigenlijk toch een soort Vox achtige amp, dat soort amps vind ik zowiezo heel mooi clean klinken, de nieuwe serie Phoenix is trouwens een stuk minder lekker i.m.o, maar dat even terzijde...
QUOTE]

Wat is er veranderd?

[QUOTE=Tristan]
Ik meen me wel te herinneren dat je niet zo blij was met de speakers in je Classictone en vraag me af of dat je inmiddels al iets ter vervanging hebt gevonden, waren dat trouwens Jensens of Celestions?
QUOTE]

Ik blijf heen en weer schipperen met wat voor speakers ik wil. Voor wat ik speel met de classictone zijn de celestions toch niet wat ik zoek. Ik had eerst weber 10" speakers op het oog met zwaardere magneten, maar ik ben er steeds meer van overtuigd dat 10" speakers uiteindelijk altijd te direct/fel en te weinig lekker laag hebben voor wat ik zoek. Dus wat ik nu wel doen - ik ga in de lege 4x10" kast die ik heb liggen voor een classictone een nieuw baffleboard zetten voor twee 12" speakers. Dat past, voordat je je het afvroeg. Ik twijfel nu tussen jensen neo 12" speakers (a la John Mayer) of Eminence Cannabis Rex. Beide speakers hebben een donkere ronde 'chocolade' smaak / geluid... of hoe zeg je dat... :-) Ik denk dat ik eerst eens de jensen neo's ga bestellen en dan zie ik wel weer verder.

Het is wel offtopic, maar goed...
De nieuwe Phoenix heeft maar twee inputs in plaats van vier, ik weet niet wat er technisch aan veranderd is, maar de klank was veel minder complex, platter, aggressiever en had niet de mooie boventonen van de oude Phoenix...

Ik denk dat je wel goed zit met de 12" speakers, klinken zowiezo lekkerder met je amp denk ik...
Denk je dat geen enkele Celestion 12" heeft wat je zoekt?
Jensen speakers heb ik geen goede ervaringen mee en Neodymium speakers ook niet, dus ik zou daar niet voor gaan...
Eminence speakers vind ik ook niks, hebben toch net iets te veel vermogen om lekker te klinken, blijven altijd iets aan de klinische kant heb ik het idee...
Ik denk dat de Celestion Heritage G12M's misschien wel zouden kunnen zijn wat je zoekt...

Djiszi
25 maart 2007, 23:05
Ik heb beide gehad. En ik vond ze beide goed. Ik heb de twintone top + Koch
2x12 cab gehad, multitone 50watt combo en de koch KV50 + KV50s rackamp
gehad. De KV50 vind ik van de 3 het beste. Maar als het om sound gaat is er voor mij maar 1 merk: Rivera en dan wel de TBR 1. 2 kanalen en zoveel mogelijkheden. Maar smaak is voor iedereen anders.

guhlenn
26 maart 2007, 10:20
Voor de combo;s vind ik de v30 fijner. De Koch 4x12" is met jenssen fijner IMHO. De jenssens zijn idd wat meer hifi dan de v30. of je dat dus afgewerkt of klinisch vind, da;s smaak denk ik.

Dude
26 maart 2007, 19:12
@dude:

ik ervaar hetzelfde probleem bij kanaal 3 met mijn MTII 50w versie.
De tip die ik kreeg van een Kochmedewerker was om op kanaal 3 de gain niet over de 12 uur te gooien. Veel mensen doen dit direct en dan ben je zowieso meteen weg.
Het probleem blijft bij mij relatief ten opzichte van de andere kanalen nog wel bestaan, maar ik kan hem, met het vorige in het achterhoofd, prima instellen dat hij door de mix komt. Niet zo makkelijk als die andere twee dus maar het is zeker mogelijk.
Uiteindelijk moet het volume gewoon iets harder en de gain niet te ver open (zoveel heb ik toch niet nodig) hier kun je wat terug horen gain 10:30u precence 2uur en kanaal 3 mids switch open( is maar ongemixed, ongemasterd stukje nog)
ALONE (http://media.putfile.com/Alone-91)
PS je privee inbox zit vol
en sorry voor stukje off topic



thanks man, ik zal het zeker even proberen... al heb ik het volgens mij al eens op die manier geprobeert.

en inbox is weer leeg, excuses

ciaoo

ewout
30 maart 2007, 15:41
Ik denk dat je wel goed zit met de 12" speakers, klinken zowiezo lekkerder met je amp denk ik...
Denk je dat geen enkele Celestion 12" heeft wat je zoekt?
Jensen speakers heb ik geen goede ervaringen mee en Neodymium speakers ook niet, dus ik zou daar niet voor gaan...
Eminence speakers vind ik ook niks, hebben toch net iets te veel vermogen om lekker te klinken, blijven altijd iets aan de klinische kant heb ik het idee...
Ik denk dat de Celestion Heritage G12M's misschien wel zouden kunnen zijn wat je zoekt...

De ene neo is de andere niet... mensen die celestion neo's hebben geprobeerd vonden die echt ruk, terwijl ze de jensen neo's schitterend vonden. Daarnaast speelt John Mayer met die dingen, dat zegt best wel wat. Die eminence speakers vind ik ook twijfelachtig, maar daar zit ook een flink onderling verschil tussen, luister maar naar de samples op de eminence website. Ik hoor veel gemengde verhalen over hemp cones, wat die cannabis rex ook heeft.

Ik heb de G12M heritage, de G12H heritage en de vintage30 gehoord met de classictone. Het klinkt allemaal erg goed, vooral de G12H klinkt erg gaaf, maar het is allemaal niet wat ik zoek. Ik weet hierdoor wel dat met een 12" bijna alle balans problemen in de frequenties die ik met de 10" speakers had zo goed als weg zijn, maar het 'celestionsausje' wat erbij komt vind ik niet zo passen. Ik vind de G12H & G12M & Vintage30 meer passen bij marshall achtigen, of Vox-Marshall hybride dingen.

Tristan
30 maart 2007, 16:37
Hmm, dat klinkt alsof je de speakers te Brits vindt klinken, ik begrijp wel wat je bedoelt met het Celestion sausje, vind ik zelf juist erg lekker, het is echt een eerlijk en direct geluid met een beetje een rauw en vol middengebied...

Tsja, dan zou ik eens naar Weber speakers kijken, die Blue Bulldog Alnico's klinken naar mijn idee heel erg mooi, wat transparanter dan Celestions en toch warm, vol en dynamisch, alles wat ik bij Eminence speakers, Neodymium speakers en die Koch Jensen speakers mis dus...

ewout
31 maart 2007, 13:55
De weber 12A150's en 12F150's spraken mij eigenlijk meer aan! Kijk, als ik een vox had dan nam ik blue's maar niet met een classictone... Binnenkort ga ik die jensen neo's bestellen en dan kijk ik wel verder. Ik hou je op de hoogte. ;-)

Tristan
31 maart 2007, 15:35
Oh ja, dat kan, maar die heb ik nooit gehoord, dus daar kan ik weinig over zeggen, ik ben benieuwd wat je van die Jensen Neodymiums vindt, ik hoop dat ze je zullen bevallen...