PDA

View Full Version : buizen versterker met audio in



no 1 hops
19 maart 2007, 11:20
ik ben niet zo thuis in wat er allemaal te koop is.
speel eigenlijk alleen via hoofdtelefoon.
bestaat er een kleine buizenverterker die ook een audio in heeft om mee te spelen met een mp3 of iets dergelijks en dan via de hoofdtelefoon
vox heeft dus de stommiteit dat pas bij een model 50 te doen, ook hun nieuwe le pedaal heeft die functie niet.

Kim Wilson
19 maart 2007, 11:23
Bestaan er uberhaupt buizenamps met een hoofdtelefoonaansluiting? Volgens mij niet...

skabouter
19 maart 2007, 12:26
ik heb het nooit gezien, en het zijn dingen die je over het algemeen bij kleine oefenampjes/modeling tegenkomt...... wat mogelijk is voor jou is een (simpele) mic, en een simpel mixertje. ben je voor <100 euro klaar.

mic voor je gitaaramp, aansluiten op de mixer
mp3-source aansluiten op mixer
het geheel naar wens balanceren en beluistern met koptelefoon..

maar waarom wil je dat? zet gewoon je stereo aan (neem aan dat je er 1 hebt), en speel gitaar mee.

no 1 hops
19 maart 2007, 14:57
ik heb het nooit gezien, en het zijn dingen die je over het algemeen bij kleine oefenampjes/modeling tegenkomt...... wat mogelijk is voor jou is een (simpele) mic, en een simpel mixertje. ben je voor <100 euro klaar.

mic voor je gitaaramp, aansluiten op de mixer
mp3-source aansluiten op mixer
het geheel naar wens balanceren en beluistern met koptelefoon..

maar waarom wil je dat? zet gewoon je stereo aan (neem aan dat je er 1 hebt), en speel gitaar mee.heb iedergeval 1 merk gevonden, het al dan niet verguisde behringer.
waarom ik dat wil
1 ik vind dat ik mijn buren niet moet 'verblijden' met mijn gitaarspel.
met mijn hobby hoef ik een ander niet tot last te zijn.
2 er zijn mensen, o.a mijn vrouw die hyperaucuses hebben, een verlaagde pijngrens van het gehoor.

Kim Wilson
19 maart 2007, 15:05
Maar waarom moet het een buizenamp zijn?

skabouter
19 maart 2007, 15:39
als je alleen over koptelefoon wilt spelen weet ik het ook niet zo direct, dan werkt dat mixer/mic truukje niet..... dan kan ik j niet verder helpen, ken werkelijk geen 1 buizenamp met mp3ingang/headphone out

moet het echt buizen zijn?ik denk dat juist jij wel gebaat bent bij modeling....

yanto
19 maart 2007, 15:42
De Koch Studiotone heeft een koptelefoon aansluiting en je kunt de speaker uitschakelen. Je hebt alleen geen aparte line in voor een mp3-speler.
Je zou dan wat Skabouter zegt, de line out van de Studiotone samen met de mp3-speler kunnen aansluiten op een mixer.

RvB
19 maart 2007, 15:42
Bestaan er uberhaupt buizenamps met een hoofdtelefoonaansluiting? Volgens mij niet...

Mijn Mesa combo heeft een record/phone uitgang. Of bedoelen jullie iets anders :???:

jonesd
19 maart 2007, 15:46
heb iedergeval 1 merk gevonden, het al dan niet verguisde behringer.
waarom ik dat wil
1 ik vind dat ik mijn buren niet moet 'verblijden' met mijn gitaarspel.
met mijn hobby hoef ik een ander niet tot last te zijn.
2 er zijn mensen, o.a mijn vrouw die hyperaucuses hebben, een verlaagde pijngrens van het gehoor.

Behringer heeft geen volledig buizenamps naar mijn weten...

Voor het overige zou ik ook eens kijken naar een kleine modelling versterker of zelfs naar een pod, tonelab, zoom gnogwat.. of iets dergelijks. Als je enkel met hoofdtelefoon speelt, kan je die aansluiten op je hifi. Ik weet echter niet of hier overal een line in op zit.

Anders kun je nog altijd de truuk met de mixer uithalen.

no 1 hops
19 maart 2007, 17:04
op zich heb ik wel zo'n modelling effect, gnx1
alleen zegt men steeds dat dat net niet echt is.
dus dacht aan een simpele buizen oplossing, vooral in de voortrap, omdat eindtrap niet aan bod komt zonder speaker.

The_Darkness
19 maart 2007, 17:15
als je een loadbox koopt voor een buizen versterker dan kan je hem gebruiken zonder er een cabinet aan te hangen en dan kan je in de loadbox een koptelefoon in pluggen(Koch, en ik meen ook Weber)

Harry
19 maart 2007, 17:16
dus jij wilt een echt overstuurd buizengeluid over je koptelefoon? Ik denk niet dat dat gaat lukken.....
en ik denk dat het met modelling simpeler is.

jonesd
19 maart 2007, 17:20
dus jij wilt een echt overstuurd buizengeluid over je koptelefoon? Ik denk niet dat dat gaat lukken.....
en ik denk dat het met modelling simpeler is.

+1

Bovendien moet je er rekening mee houden dat een loadbox +-300 eur kost...

Ik zou eens kijken naar een tonelab van vox. Ik denk dat die qua sound dicht in de buurt van een buizenversterker zal komen.

yanto
19 maart 2007, 17:31
Wat wil je er verder mee gaan doen, als je ook iets zoekt om mee op te treden dan is een top + loadbox een idee. Kijk ook eens naar eerder genoemde Studiotone of Twintone. Anders is het misschien zonde om een top en loadbox te kopen.
Het echte buizengeluid wordt ook mede door de eindtrap en de speakers bepaald en dat krijg je niet met een koptelefoon.
Moddeling geeft ook natuurlijk ook geen echt buizengeluid, maar is voor alleen thuisgebruik een betere oplossing.
Je zou nog naar buizen voorversterkers kunnen kijken, de Pedaltone van Koch of de V-Twin van Mesa/Boogie.

Flint Stone
19 maart 2007, 18:59
op zich heb ik wel zo'n modelling effect, gnx1
alleen zegt men steeds dat dat net niet echt is.
dus dacht aan een simpele buizen oplossing, vooral in de voortrap, omdat eindtrap niet aan bod komt zonder speaker.

Hughes & Kettner Creammachine of de Crunchmaster of de Metalmaster, dat zijn piepkleine buizenversterkertjes, ze worden niet meer gemaakt, maar gebruikt zijn ze nog wel te krijgen (en goedkoper).
Buisje voorin en een buisje in de eindtrap, geen hoofdtelefoonuitgang maar (al dan niet via de cabinetsimulator) wel aan te sluiten op je stereo.:listen: Ik heb zelf de Creammachine en dat is een goed apparaat.
Maar om eerlijk te zijn een Zoom pedaaltje, de Boss Me50 of zelfs de ampsimulator op mijn Boss BR532 doet er niet voor onder. Met de GNX ben je eigenlijk best goed af.

stevie_vp
20 maart 2007, 00:20
koop een engl e530.. die kan je op een koptelefoon en hi-fi aansluiten.
Een klein mixertje met koptelefoonuitgang..
Dan stop je in t ene kanaal je engl en in t andere kanaal je cd speler uitgang... koptelefoon erop en klaar is kees....

no 1 hops
20 maart 2007, 07:30
bedankt allemaal voor jullie advies.
zal mij toch meer op de mod pedalen richten.
zag net dat line6 met een nieuwe komt
de floorpodplus
http://www.line6.com/floorpodplus/

was altijd wel onder de indruk van de pod, maar miste de pedaal functie,