PDA

View Full Version : Jazz Backing Tracks



The_syphon
18 maart 2007, 23:54
Weet iemand een site waar Jazz backing tracks te vinden zijn van bijvoorbeeld standards als autumn Leaves, Blue Bossa, etc. Ik heb wel band in a box, maar aangezien mijn electrische gitaar met versterker op mijn kamer staat en de pc ergens anders, kan ik alleen akkoestisch meespelen met band in a box. Lijkt me ook wel eens leuk om electrisch mee te pingelen. Dus, weet iemand waar ik jazz tracks kan vinden?

RjC_77
19 maart 2007, 11:14
www.guitarbt.com ? Misschien even spitten, maar kan me bijna niet voorstellen dat er geen jazz tussenzit.

Downloaden is alleen erg traag... Ach,... kun je in de tussentijd even een kop koffie zetten ;)

Suc6!

-=JEROEN=-
19 maart 2007, 15:48
probleem met die site is dat ze ordenen per artiest naam, en met jazz is 't handiger om te ordenen per song titel

trouwens je kan met deze recorder (http://www.theshower.nl/~zeronine/temp/AdvSoundRec.zip) heel handig alles opnemen wat je geluidskaart produceert, kan je band-in-the-box opnemen en luisteren waar je wilt ;)

Little Jay
19 maart 2007, 15:56
Check eens backing tracks van Jamey Aebersold, die zijn echt heel tof. Ook te downloaden via Limewire o.i.d. (maar ik mag je natuurlijk niet aanzetten tot illegale praktijken ;-). Jamey Aebersold heeft van letterlijk bijna alle jazz-standards wel één of meerdere backing tracks.

-=JEROEN=-
20 maart 2007, 16:20
er staat ook een slordige 9gb ergens op 1 of andere torrent site :listen:

Emocide
20 maart 2007, 18:00
jaaah! ik wou laatst al zo'n topic maken maar had er geen tijd voor, als iemand nog meer goeie jazz backing tracks weet hoor ik het graag :)

LuukieRayVaughan
20 maart 2007, 18:07
Ja alleen jammer dat het 288 dagen duurt voordat ie binnen is..

Voidhead
20 maart 2007, 20:18
Jamey Aebersold inderdaad, echt super, en bijna alles te vinden. Je hoeft geen 9GB in 1 keer te downloaden. Of je koopt gewoon.

-=JEROEN=-
20 maart 2007, 22:33
als iemand iets van die knakker wilt hebben, stuur me dan maar een PM