PDA

View Full Version : De beste Marshall sinds jaaaaaaaren



vulvasonic
18 maart 2007, 18:54
Voor wie 'm nog niet heeft geprobeerd; zoek er eentje op, ga er goed voor zitten en geniet de ballen uit de broek.

Gisteren heb ik een 2x12 combo uit de nieuwe Marshall reeks (vintage modern) getest. En ik kan me eigenlijk geen enkele versterker herinneren die direct zoveel indruk op me gemaakt heeft dan deze.

Ooit een warme Marshall gehoord?
Ik dus wel, sinds gisteren!

Ik was zo enthousiast dat ik mijn enthousiasme per se met jullie wilde delen. :cooler:

Orpheo
18 maart 2007, 20:06
waar heb je 'm geprobeerd?

Mitch
18 maart 2007, 21:03
Ik hoorde van Chris dat -ie 'm getest had en die vond 'm ook niet verkeerd. En dat zegt wat :D

Hij had 'm volgen smij getest op behoorlijk volume. Las laatst een verhaal van een gozer die 'm op laag volume had getest en die vond het clean warm, maar de drive kanalen erg dun.
Wat voor volume heb je 'm zelf getest ?

Bruce
18 maart 2007, 23:01
Een nieuwe Marshall die goed klinkt!???
Klinkt niet erg aannemelijk, maar goed
zal 'm gaan testen binnenkort.

dePerik
18 maart 2007, 23:21
Waar heb je 'm getest my Vulviboy? Ben benieuwd! :dance:

robzilla
18 maart 2007, 23:59
Klinkt cool, moet 'm ook maar eens gaan testen dan! Dit zijn die nieuwe single channel amps toch?

vulvasonic
19 maart 2007, 00:00
Het is echt waar!

Afgelopen zaterdag moest ik met De Zingende Fresia's in Erica spelen. In het nabij gelegen Nieuw Amsterdam heeft een bevriend muzikant z'n eigen muziekzaak. Hij heeft na het horen en testen van deze versterkers meteen twee stuks voor zichzelf gekocht. En daar heb ik 'm dus getest op een flink volume, maar ook op een beschaafd volume. In beide gevallen vond ik het resultaat verbluffend.

Ik had het al over de warmte die eigenlijk zo onMarshall is, maar ook het clean is waanzinnig mooi!
Dat maakt het tot een zeer veelzijdige versterker. Ook al omdat het de eerste keer is dat ik een strat waanzinnig vet en bruut vond klinken over dat ding. Een Gibson geeft 'm er nog een extra tandje bij. Tot nu toe vond ik de combi Marshall - Fender nooit zo geslaagd (ja er ZIJN spelers die het eerder voor elkaar hebben gekregen om met een dergelijke combinatie goed te klinken, mij is het in ieder geval nooit gelukt).

Kortom, echt een versterker om uit te proberen. De prijs van de combo zal waarschijnlijk ergens tussen de 1400 en 1500 euro komen te liggen. Voor een versterker die in mijn optiek met het grootste gemak kan concureren met de hele dure jongens, vind ik dit geen slechte prijs.

En heb ik al gezegd dat ie heel mooi donkerblauw is met blauwe lampjes?
Waanzinnig! :rockon:

Helter Skelter
19 maart 2007, 00:04
is dat die nieuwe JVM-serie? met 4 kanalen en een berg features?

vulvasonic
19 maart 2007, 00:25
is dat die nieuwe JVM-serie? met 4 kanalen en een berg features?

Nee. De serie heet 'Vintage Modern'.
Eigenlijk een heel eenvoudige versterker met een paar slimme features. En een mooi geluid (en uiterlijk).

Ik weet niet of je nu meteen op de juiste pagina komt, maar dit is de link:
http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=23

robzilla
19 maart 2007, 00:35
Zo'n 2266 topje lijkt me wel wat, binnenkort maar even langs Nederland Muziek ofzo.. De 100 watt versie kost 1269,- bij NM, wat zou de 50 watt versie dan ongeveer gaan kosten? 1100?

stevie_vp
19 maart 2007, 00:44
hoorde van n importeur dat marshall de plexí's gaat herbouwen.. zouden dit ze dan zijn?

drap
19 maart 2007, 00:49
hoorde van n importeur dat marshall de plexí's gaat herbouwen.. zouden dit ze dan zijn?

Nope, deze serie staat helemaal los van al bestaande plexi reissues.

DarknessAwaits
19 maart 2007, 01:33
Wel gaaf dat er weer eens iets nieuws uitkomt wat dan ook echt iets nieuws is ipv voortboorduren op de oude modellen. Ben er erg benieuwd naar geworden, binnenkort ook maar eens aan de tand gaan voelen :).

Realeigo
19 maart 2007, 07:09
Hoe duur worden deze dingen? als ze ongeveer even duur worden als de TSL's wil ik er miscchien wel eentje in de nabije toekomst testen..

(maar eerst mn jcm 800 afmaken!)

Toaster
19 maart 2007, 08:56
Dit is een beetje een boven de rivieren topic gezien de reacties, maar in Boekel heb ik er ook één testklaar zien staan. Heb ik toen niet gedaan. Wel jammer als ik dit zo lees.

Groeten.

Unicron
19 maart 2007, 10:59
Ik heb hem in Amsterdam vergeleken met de JVM en vond de JVM beter. Die had op lagere volumes een mooier klinkende oversturing, minder doods en plat. Heb de Vintage Modern niet al te hard kunnen zetten dus misschien komt ie op hoger volume nog tot leven...

Jimwoud
19 maart 2007, 11:12
Ik heb hem in Amsterdam vergeleken met de JVM en vond de JVM beter. Die had op lagere volumes een mooier klinkende oversturing, minder doods en plat. Heb de Vintage Modern niet al te hard kunnen zetten dus misschien komt ie op hoger volume nog tot leven...

Waar in Amsterdam heb je hem getest.

Jim

Rutger
19 maart 2007, 11:31
Het klinkt echt veelbelovend! Zou dit de Marshall zijn waar met z'n allen al jaren op wachten?

Unicron
19 maart 2007, 11:34
Jim, in Dijkman....

Squier4ever
19 maart 2007, 13:55
http://youtube.com/watch?v=eoBDijCpmfA

helaas geen geweldig clippie, maar het heeft wel potentieel....

jplm
19 maart 2007, 14:15
http://youtube.com/watch?v=eoBDijCpmfA

helaas geen geweldig clippie, maar het heeft wel potentieel....

Dat je na elke derde aanslag aan alle knoppen draait, en ook zelf een keer achterover gaat zitten, hoort dat ook bij die versterker? :D :D.

Groet, Jan.

Elixir
19 maart 2007, 14:42
Ik heb m nog niet geprobeerd, maar ik zit hier ook al een tijdje op te gassen. Binnenkort ga ik hem zeker proberen.

ateng
19 maart 2007, 16:07
Het is echt waar!

Afgelopen zaterdag moest ik met De Zingende Fresia's in Erica spelen. In het nabij gelegen Nieuw Amsterdam heeft een bevriend muzikant z'n eigen muziekzaak. Hij heeft na het horen en testen van deze versterkers meteen twee stuks voor zichzelf gekocht. En daar heb ik 'm dus getest op een flink volume, maar ook op een beschaafd volume. In beide gevallen vond ik het resultaat verbluffend.

Ik had het al over de warmte die eigenlijk zo onMarshall is, maar ook het clean is waanzinnig mooi!
Dat maakt het tot een zeer veelzijdige versterker. Ook al omdat het de eerste keer is dat ik een strat waanzinnig vet en bruut vond klinken over dat ding. Een Gibson geeft 'm er nog een extra tandje bij. Tot nu toe vond ik de combi Marshall - Fender nooit zo geslaagd (ja er ZIJN spelers die het eerder voor elkaar hebben gekregen om met een dergelijke combinatie goed te klinken, mij is het in ieder geval nooit gelukt).

Kortom, echt een versterker om uit te proberen. De prijs van de combo zal waarschijnlijk ergens tussen de 1400 en 1500 euro komen te liggen. Voor een versterker die in mijn optiek met het grootste gemak kan concureren met de hele dure jongens, vind ik dit geen slechte prijs.

En heb ik al gezegd dat ie heel mooi donkerblauw is met blauwe lampjes?
Waanzinnig! :rockon:
Toevallig bij Douwe?

Rutger
19 maart 2007, 16:19
http://youtube.com/watch?v=eoBDijCpmfA

helaas geen geweldig clippie, maar het heeft wel potentieel....
post dan iets wat nog ergens op lijkt ;)

http://youtube.com/watch?v=Ihcxw3y5oBY

AART
19 maart 2007, 17:29
Hmm, daar hoor je de amp slecht.

Ik vind het allebei niet helemaal lekker.
Kan beter imo. alhoewel tijdens dat eerste clipje wel wat leuke rockriffjes langskomen die wel ok klinken.

Winka
19 maart 2007, 17:46
ben ik de enige die het gitaar geluid op beide filmpjes zwaar ruk vind?

AART
19 maart 2007, 17:51
ben ik de enige die het gitaar geluid op beide filmpjes zwaar ruk vind?

zie boven je post.

Squier4ever
19 maart 2007, 17:51
mja maar is altijd met clips, geeft alleen wel een leuke indruk vind ik.

AART
19 maart 2007, 18:04
mja maar is altijd met clips, geeft alleen wel een leuke indruk vind ik.

Hmm, ik geloof clips ook niet als volledig bewijs, dus ik zal geen keiharde mening hebben over deze amp voor ik em gehoord heb, maar dit klinkt niet als een grote evrandering tov de dsl/tsl imo.

Op het moment ben ik het meest benieuwd naar de JVM en dan vooral naar de heavy leads, kijken of ie recto territorium aankan.

Funkblaster
19 maart 2007, 18:29
In die filmpjes klinken die nieuwe marshalls eigenlijk niet als een vernieuwing. Maar ik ben zeker benieuwd om ze in het echt te horen.

Realeigo
19 maart 2007, 19:21
ff naar marshallamps.com surfen en dan rechtsboven is een knop van Marshall theatre daar staan ook n paar VM demo's tusen.

vulvasonic
19 maart 2007, 20:09
Toevallig bij Douwe?

Yep, bij Douwe. :D

mikeyaxeman
19 maart 2007, 20:35
Hey Vulvie welke versie heb je geprobeerd de 50 of 100 watter?

vulvasonic
19 maart 2007, 20:41
Hey Vulvie welke versie heb je geprobeerd de 50 of 100 watter?

Daar moet ik eerlijk in zijn. Ik heb geen idee. Ik ben het vergeten te vragen. Het donderde me ook niet zoveel op dat moment. Ik zat en genoot van het geluid. Dezelde avond heb ik nog over een prachtige Marshall gespeeld die ik een aantal weken terug voor het eerst had bespeeld en waar ik behoorlijk van onder de indruk was. Het was de best klinkende JCM 800 die ik ooit had gehoord. Maar dat ding leek nergens meer op na mijn ervaring met die nieuwe bak.

Misschien overdrijf ik, maar...........
Nee, ik was gewoon echt enorm onder de indruk van die versterker. :D

drap
19 maart 2007, 20:53
Ik ben niet onder de indruk naar aanleiding van dit sampeltje, maar hier een sampeltje van de Vintage Modern:

http://www.marshallamps.com:3339/downloads/files/vm_doug.mp3

Tristan
19 maart 2007, 20:58
Dat clipje klinkt inderdaad helemaal nergens naar i.m.o, en die clipjes van Chris blablabla met die Lag Roxanne ook niet, maar bij de demo klinkt het allemaal zo slecht nog niet, volgens mij zijn het met name de wah en de mid boost knop die het geluid verneuken...
Als je goed kijkt en luistert naar de demovideo dan hoor je dat de amp pas rafelig en scheterig gaat klinken als die Chris blablabla de mid boost knop aanzet, volgens mij heeft hij die mid boost knop op de demovideo's met dat bandje bijna de hele tijd aanstaan, vandaar dat het volgens mij zo kut klinkt, die wah helpt ook niet echt natuurlijk...

Als het goed is, is de combo alleen leverbaar in 50 watt, dus dat zou betekenen dat Vulv de 50 watt 2x12 combo heeft getest, daar zitten ook die G12C speakers in net als bij de bijbehorende kast...
Wat voor JCM800 was dat trouwens Vulv, zeker een 2205 of 2210?

Dat Marshalls een mooie clean kunnen hebben en vet kunnen klinken met een Strat wist ik al lang, dat is namelijk precies wat mijn 2061x ook doet... :D

mikeyaxeman
20 maart 2007, 03:22
Daar moet ik eerlijk in zijn. Ik heb geen idee. Ik ben het vergeten te vragen. Het donderde me ook niet zoveel op dat moment. Ik zat en genoot van het geluid. Dezelde avond heb ik nog over een prachtige Marshall gespeeld die ik een aantal weken terug voor het eerst had bespeeld en waar ik behoorlijk van onder de indruk was. Het was de best klinkende JCM 800 die ik ooit had gehoord. Maar dat ding leek nergens meer op na mijn ervaring met die nieuwe bak.

Misschien overdrijf ik, maar...........
Nee, ik was gewoon echt enorm onder de indruk van die versterker. :D

Zit nu echt serieus na te denken over de aanschaf van zo'n ding.
Ik heb allang problemen met mijn Marshall JTM 60 combo en ik wil hem gaan inruilen samen met een Alvarez gitaar waar ik bijna toch nooit wat mee doe.

Hydra
20 maart 2007, 07:16
Iemand die nieuwe 4 kanaals al uitgeprobeerd dan? of is die nog niet in het wild te zien... Daar ben ik zelf ook erg benieuwd naar, alhoewel ik me afvraag of de plus minus 1500 euro niet erg goedkoop is voor een goede 4 kanaals.

Fumi SG
20 maart 2007, 16:23
Daar gaat dit topic niet over...

Anyways, ik wil binnenkort een nieuwe (andere) versterker kopen en ik ben toch wel weg van de Marshalltone, de lekkere rauwe AC/DC sound. Ik GAS nu ook serieus op de VintageModern. Zeker ook vanwege de prijs, past wel in het rijtje met de DSL thuis die ik vrijdag aan de tand ga voelen. Even een één op één vergelijking met een TSL.:)

Negative K3 fan
20 maart 2007, 18:09
Ik ben niet onder de indruk naar aanleiding van dit sampeltje, maar hier een sampeltje van de Vintage Modern:

http://www.marshallamps.com:3339/downloads/files/vm_doug.mp3

ik denk dat die amp best potentie heeft, maar dat hij te scooped staat ingesteld met te veel gain. Op zich is het hoog in die clip helemaal niet verkeerd imo.

Tristan
20 maart 2007, 21:43
Dat zou je in eerste instantie inderdaad denken, maar nu ik de demovideo gezien heb denk ik juist dat de midboost ingeschakeld staat en dat die voor het enigszins indirecte en rafelige geluid zorgt, het is slechts een aanname, maar ik ben nu toch wel heel benieuwd geworden naar wat die midboost knop nou eigenlijk doet met het geluid...

robzilla
20 maart 2007, 23:32
Die video van de amp in de Marshall Theatre is ook wel lekker, geeft ook een goede illustratie wat dat ding allemaal kan, vooral in de band formatie prikt die er goed doorheen! Het blijft natuurlijk wel een demo video..

Ik ga die amp zeker binnenkort eens aan de tand voelen, hij lijkt me erg vet..

:)

spanky_franky
21 maart 2007, 14:07
Daar gaat dit topic niet over...

Anyways, ik wil binnenkort een nieuwe (andere) versterker kopen en ik ben toch wel weg van de Marshalltone, de lekkere rauwe AC/DC sound. Ik GAS nu ook serieus op de VintageModern. Zeker ook vanwege de prijs, past wel in het rijtje met de DSL thuis die ik vrijdag aan de tand ga voelen. Even een één op één vergelijking met een TSL.:)
+1!!!

is dat ding nog ergens het zuid/oosten van het land te testen/kopen??

vulvasonic
21 maart 2007, 15:17
+1!!!

is dat ding nog ergens het zuid/oosten van het land te testen/kopen??

Het ding is pas net uit. Niet veel winkels zullen 'm al hebben staan. Maar ik denk dat het het wachten waard is.

spanky_franky
21 maart 2007, 15:22
Het ding is pas net uit. Niet veel winkels zullen 'm al hebben staan. Maar ik denk dat het het wachten waard is.
ja denk het ook wel.. kan ik nog 'n beetje sparen voor een fatsoenlijke cab erbij :jam:

brunodb
21 maart 2007, 15:23
vind hem in ieder geval als ik op de clipjes mag afgaan duizend keer beter klinken dan die jvm

Nashville6120
21 maart 2007, 18:20
Dat lijkt me echt wel wat. Ik -en velen met me- zit al lang te wachten op eindelijk nog eens een 'goeie' marshall. Ik ben daarnet maar eens prijs gaan vragen hier en daar (ze hadden hem nog nergens binnen).

Het zal iets worden van:
Head 100watt: 1200 euro
Head 50watt: 1080 euro
Cabinet: 800 euro

Iets in die aard alleszins. The Guitar Shop(?) in Gent in de Bedroeders van Eyck straat zou hem normaal gezien volgende week of de week erna moeten binnen hebben. Voor de mensen van Gent => testeuuuh :D

Rude Perception
21 maart 2007, 18:44
klinkt interessant allemaal, ik ga ook maar eens een keertje testen als hij in haarlem/amsterdam is aangekomen.

Fumi SG
21 maart 2007, 19:21
Het zal iets worden van:
Head 100watt: 1200 euro
Head 50watt: 1080 euro
Cabinet: 800 euro


Laat dat nou precies de prijs zijn van een DSL! Kan niet wachten om ze naast elkaar te zetten!:)

robzilla
21 maart 2007, 19:47
Dat lijkt me echt wel wat. Ik -en velen met me- zit al lang te wachten op eindelijk nog eens een 'goeie' marshall. Ik ben daarnet maar eens prijs gaan vragen hier en daar (ze hadden hem nog nergens binnen).

Het zal iets worden van:
Head 100watt: 1200 euro
Head 50watt: 1080 euro
Cabinet: 800 euro

Iets in die aard alleszins. The Guitar Shop(?) in Gent in de Bedroeders van Eyck straat zou hem normaal gezien volgende week of de week erna moeten binnen hebben. Voor de mensen van Gent => testeuuuh :D

Jammer dat cabinetjes het altijd zo duur maken he..

vulvasonic
21 maart 2007, 20:04
Jammer dat cabinetjes het altijd zo duur maken he..

Inderdaad. Voor een Marshall cab is dit toch een behoorlijke prijs, niet?
Zo heel goedkoop vind ik het sowieso niet. Maar als je het vergelijkt met de absolute top, dan valt het gelukkig mee.

Toaster
21 maart 2007, 20:07
+1!!!

is dat ding nog ergens het zuid/oosten van het land te testen/kopen??

Juke Box in Boekel had er een dacht ik. Anders moet je even bellen.

marc_o
21 maart 2007, 23:28
Ik vind die clips wel te gek eigenlijk, lekker janken met die dingen en ze klinken me al een stuk beter in de oren dan wat ik aan JCM800's heb gehoord, overhypte bakken...

vulvasonic
22 maart 2007, 00:25
Wat me opviel is dat de versterker met alle knoppen in de 'middenstand', dus op 5, gewoon vol en warm klonk. Meer bas was niet nodig. Minder hoog was niet nodig. Je hebt dus gewoon al meteen een goed basisgeluid. Van de meeste, of eigenlijk alle Marshalls toe nu toe ben ik gewend dat je bij voorbaat al de bas op minimaal 8 moet zetten en het hoog het liefst wat minder.

Ik had verwacht dat (met zoveel warmte) de versterker wel een zompig zou kunnen gaan klinken als ik wat meer bas er in zou draaien en iets meer midden. Maar het geluid werd er alleen maar vetter op, zeker niet slechter. En dat allemaal met een goedkope strat. Eigenlijk ga je er dan al een beetje van uit dat een Les Paul de versterker dan wel zou doen breken. Maar niks. Natuurlijk, het geluid werd NOG vetter, maar bleef klinken als een klok.

En waarom ben ik nou eigenlijk zo positief, los van het feit dat dit gewoon een goede versterker is (naar mijn mening)?
Je moet je voorstellen dat ik net een rit van 3,5 uur achter de kiezen had. Het was koud. Het regende. Ik had nergens zin in. Ik zag op tegen de avond. Het zou een hele lange, vermoeiende nacht worden. Op het moment dat je dan binnenstapt bij iemand hoop je op niets meer dan een beetje rust.
Maar nee, ik MOEST naar die nieuwe versterker luisteren. Verdomme....., helemaaaaaaaal geen zin in.
Ik loop mee en zie een MARSHALL staan. Nou sorry, maar daar word ik dus niet vrolijker op. Ik weet ook wel dat er goede Marshalls bestaan, tuurlijk. Maar die dingen beginnen pas op hoog volume goed te klinken en dan ook nog alleen in bandsituaties. Wat moest ik hiermee. Ik had er GEEN ZIN IN!!!!!!!!!!

Stopt die ook nog zo'n kutgitaar in die versterker........, ik kijk ongeïnteresseerd en..........WHAT THE FUCK?!?!?!?!?!?!?!!

Kijk, dat is zo'n zeldzaam moment, dat het geluid van een versterker je ineens weer blij kan maken, terwijl je er ECHT flink de smoor in hebt. Dat is iets bijzonders.



Maar goed, misschien valt die versterker in een bandsituatie wel enorm tegen. Wie weet.
Ik weet alleen dat ik bij mijn speurtocht naar een mogelijke nieuwe versterker, deze Marshall absoluut mee zal laten wegen. Had ik het geld gehad, had ik 'm ter plekke overgekocht.

Voor alle duidelijkheid; die jongen waar ik de versterker mocht uitproberen heeft zelf altijd een perfect geluid en verkeert in de gelukkige omstandigheid om alles wat ie maar wilt uit te proberen. Hij speelt vaker in een week dan velen van ons in een jaar. En ALTIJD met een goed geluid. Als zo'n knul ZO ENORM onder de indruk is (en ik weet wat hij allemaal heeft aan apparatuur.....), dan weet je dat het iets bijzonders is. En hij heeft er geen enkele moeite voor gedaan om me te moeten overtuigen.



Man, ik realiseer me dat ik mezelf nog nooit zo lyrisch heb uitgelaten over een versterker.......WHAT'S WRONG WITH ME?!?!?!
En WAAROM moet dat Engels er nou weer tussen. Ik word gek..... :eek:

drap
22 maart 2007, 00:32
Hoe is het clean van die versterker Vulv? Is het ook een beetje het typische moddervette doch sprankelende clean met een randje zoals bij ouwe plexi's? Als ie dat ook aankan overweeg ik zeker ff door te sparen voor de 100 watt versie.

vulvasonic
22 maart 2007, 01:20
Hoe is het clean van die versterker Vulv? Is het ook een beetje het typische moddervette doch sprankelende clean met een randje zoals bij ouwe plexi's? Als ie dat ook aankan overweeg ik zeker ff door te sparen voor de 100 watt versie.

Het is een clean dat ik nooit eerder op een Marshall gehoord heb. Eerder Vox-achtig, of een warm afgestelde Fender. Overigens (maar laat je dat niet afschrikken), het ding heeft een digitale reverb, maar die klinkt gewoon lekker.

drap
22 maart 2007, 01:35
Het is een clean dat ik nooit eerder op een Marshall gehoord heb. Eerder Vox-achtig, of een warm afgestelde Fender. Overigens (maar laat je dat niet afschrikken), het ding heeft een digitale reverb, maar die klinkt gewoon lekker.

Van het clean van een Vox (sorry Vulv :) ) kon ik laatst geen strakke plasser krijgen moet ik eerlijk bekennen. Ik heb laatst bij BB over een AC30 met top boost gespeeld en ik vond 'm persoonlijk ietswat te warm. Beetje wollerig ofzo. De vergelijking met een Fender sta ik eigenlijk niet eens zo heel raar van te kijken, gezien er in de Vintage Modern serie KT66 buizen zitten. Ik moet eerlijk toegeven dat dit niet erg hoopvol klinkt voor mijn voorkeur. Ik hou van een rauw clean met heel veel punch en redelijk wat natuurlijke compressie. Beetje zoals Orange dat heeft en natuurlijk de ouwe plexi's. Hmmm... toch maar doorsparen voor een Marshall cabinet met Greenbacks...

Negative K3 fan
22 maart 2007, 12:52
Van het clean van een Vox (sorry Vulv :) ) kon ik laatst geen strakke plasser krijgen moet ik eerlijk bekennen. Ik heb laatst bij BB over een AC30 met top boost gespeeld en ik vond 'm persoonlijk ietswat te warm. Beetje wollerig ofzo. De vergelijking met een Fender sta ik eigenlijk niet eens zo heel raar van te kijken, gezien er in de Vintage Modern serie KT66 buizen zitten.
kt66s lijken meer op el34s hoor... in fenders zitten 6l6je, daarnaast geeft een ac30 op het normale kanaal vooral met humbuckers een erg wollige sound, top boost kanaal heb je niet geprobeerd?

drap
22 maart 2007, 16:01
kt66s lijken meer op el34s hoor... in fenders zitten 6l6je, daarnaast geeft een ac30 op het normale kanaal vooral met humbuckers een erg wollige sound, top boost kanaal heb je niet geprobeerd?

Ik heb altijd begrepen dat KT66's meer in de buurt komen van 6L6'en door een lager voltage, maar een groot kenner ben ik ook niet.

Ik heb die Vox op beide standen uitgeprobeerd, ik was niet denderent onder de indruk. Misschien dat ik ook wat teveel vasthoud aan het Marshall clean.

rocker_71
22 maart 2007, 16:49
Klinkt allemaal goed heren.
Lijkt me ook wel een ampje voor mij.:D







(wel eerst even sparen natuurlijk)

rocker_71
22 maart 2007, 16:50
Ook een mooi klassiek uiterlijk, niet met 100 duizend knoppen als op die JVM amps.

spanky_franky
22 maart 2007, 18:52
Juke Box in Boekel had er een dacht ik. Anders moet je even bellen.
Tnx man! Ik heb weer wat te doen dit weekend :zz:

mikeyaxeman
22 maart 2007, 19:41
Ik denk dat ik het ding maar eens ga uittesten bij Frans in Boekel.
Ik heb laatst hier bij de muziekzaak geïnformeerd en bij het inruilen van mijn Marshall + Alvarez heb ik niet voldoende; moest 700 Euro bij. Ik heb ze op andere plekken goedkoper gezien als de prijs die genoemd werdt bij het navragen.
En aangezien ik krap bij kas zit op het moment wordt het dus maar effe sparen.
En trouwens mij werd verteld dat de levering op zijn vroegst in Juli zou zijn omdat de Marshall fabriek achter ligt op schema volgens info van Voerman Amersfoort.
Maar deze Amp gaat zeker in overweging bij mij dus bedankt nog voor de tip Vulva!

Yamhammer_71
23 maart 2007, 01:55
Over welke amp die zo goed is gaat het nou allemaal?

Die JVM of de Vintage Modern Marshall? :eek:

kassie
23 maart 2007, 02:10
veelbelovend inderdaad.

maar ik hoor hier alleen goede verhalen over de 'clean' van de versterker. Maar hoe klinkt hij in overdrive of distortion?

Tristan
23 maart 2007, 02:11
Over welke amp die zo goed is gaat het nou allemaal?

Die JVM of de Vintage Modern Marshall? :eek:

Over de Vintage/Modern...

Yamhammer_71
23 maart 2007, 02:16
Over de Vintage/Modern...

Ok....thanx.

_____________________
Picking the Blues :speed:

vulvasonic
23 maart 2007, 10:26
veelbelovend inderdaad.

maar ik hoor hier alleen goede verhalen over de 'clean' van de versterker. Maar hoe klinkt hij in overdrive of distortion?

Schitterend natuurlijk. Ik kan moeilijk enthousiast worden over een Marshall die alleen clean goed klinkt. Het ding doet alles goed. Het is niet echt een metalbak, al zou een pedaaltje wellicht wonderen doen, maar het is gewoon een heerlijke versterker.

Yamhammer_71
23 maart 2007, 11:48
Schitterend natuurlijk. Ik kan moeilijk enthousiast worden over een Marshall die alleen clean goed klinkt. Het ding doet alles goed. Het is niet echt een metalbak, al zou een pedaaltje wellicht wonderen doen, maar het is gewoon een heerlijke versterker.

Zijn die Marshalls binnenkort niet gewoon makkelijker verkrijgbaar bij een beetje goede gitarenzaak?
Ik begrijp dat ze nu nieuw zijn, maar in hoeverre is de nieuwe Marshall-serie interessant voor muziekzaken?

Yamhammer_71
23 maart 2007, 11:53
Wat is de prijs van die Vintage/Modern COMBO (2266C)???

vulvasonic
23 maart 2007, 11:54
Zijn die Marshalls binnenkort niet gewoon makkelijker verkrijgbaar bij een beetje goede gitarenzaak?
Ik begrijp dat ze nu nieuw zijn, maar in hoeverre is de nieuwe Marshall-serie interessant voor muziekzaken?

Marshalls zijn per definitie interessant voor muziekzaken. En als men daar net zo enthousiast is als ik zullen ze die dingen bij bosjes kunnen verkopen.

vulvasonic
23 maart 2007, 11:55
Wat is de prijs van die Vintage/Modern COMBO (2266C)???

Rond de 1400 euro meen ik.

Yamhammer_71
23 maart 2007, 11:57
Rond de 1400 euro meen ik.

Mm oke...als ze ECHT goed zijn zoals jij zegt...?
Misschien heb je wel toevallig door een extreem goed exemplaar gespeeld, of het moet zo zijn dat de kwaliteit van die Vintage/Moderns heel constant is :)

Kim Wilson
23 maart 2007, 11:58
Mm oke...als ze ECHT goed zijn zoals jij zegt...?
Misschien heb je wel toevallig door een extreem goed exemplaar gespeeld, of het moet zo zijn dat de kwaliteit van die Vintage/Moderns heel constant is :)
Heerlijk, dat gezond wantrouwen. :)

Nashville6120
23 maart 2007, 12:19
Jammer dat het PCB-mounted is..
Heeft er iemand al de binnenkant gezien? Met toevallig een fotootje ervan.. :p

drap
23 maart 2007, 12:23
Mm oke...als ze ECHT goed zijn zoals jij zegt...?
Misschien heb je wel toevallig door een extreem goed exemplaar gespeeld, of het moet zo zijn dat de kwaliteit van die Vintage/Moderns heel constant is :)

Een versterker is geen gitaar lieverd. Dergelijke inconsistentie valt reuze mee bij de grote merken.

tmcm
23 maart 2007, 12:39
Steve Dawson zegt in een interview dat het hele idee van de VM is datie bedoeld is voor poweramp riding. A lost art. I applaud that. Ik denk dat de knapen met digitale kerstbomen, de Boogies en Engl's de amp te beperkt vinden. Wegens aversie van toeters en bellen kan ik met geen enkele Marshall -afgezien van een enkele 18 watter- overweg maar deze amp lijkt wat dat betreft veelbelovend. Nou nog even wachten tot ze er een lowwatt versie van maken zodat je hem ook echt op een podium open kan zetten...

Jimwoud
23 maart 2007, 12:58
Jammer dat het PCB-mounted is..
Heeft er iemand al de binnenkant gezien? Met toevallig een fotootje ervan.. :p

link naar marshall manual (http://www.marshallamps.com/downloads/files/VintMod%20hbk%20Eng.pdf)

staat een plaatje in

@Vulvasonic: Hoe zit het trouwens met de gainregeling op dat ding????

Chris Winsemius
23 maart 2007, 13:12
Jammer dat het PCB-mounted is..
Heeft er iemand al de binnenkant gezien? Met toevallig een fotootje ervan.. :p

Ptp zou waarschijnlijk 2 x zoveel kosten.

Had 'm laatste bij NLM geprobeerd tijdens het testen van wat Gibson LPs naast 'n Marshall 18 Watter, Fender SuperSonic top, Orange 30 Watter, VOX AC30CC en Brian May model, CMW modded ValveJunior, CMW Zeppo en 'n CMW DeluxeReverb. Ik weet niet hoe de knoppen stonden maar ik vond het voor het geld en het feit dat het 'n moderne Marshall is absoluut niet verkeerd.

vulvasonic
23 maart 2007, 13:26
Ptp zou waarschijnlijk 2 x zoveel kosten.

Had 'm laatste bij NLM geprobeerd tijdens het testen van wat Gibson LPs naast 'n Marshall 18 Watter, Fender SuperSonic top, Orange 30 Watter, VOX AC30CC en Brian May model, CMW modded ValveJunior, CMW Zeppo en 'n CMW DeluxeReverb. Ik weet niet hoe de knoppen stonden maar ik vond het voor het geld en het feit dat het 'n moderne Marshall is absoluut niet verkeerd.

Dat weet je mooi te zeggen.... :seriousf:

Heeeeeeeeeeeel even off topic; wat vond je van de SuperSonic? :)

Chris Winsemius
23 maart 2007, 13:49
Dat weet je mooi te zeggen.... :seriousf:

:D Ik heb 'n ontzettend verwende smaak....
(alle amps hier worden door kaviaar etende elfjes gebiased en door DP '64 drinkende kaboutertjes uitgetest LOL)


Heeeeeeeeeeeel even off topic; wat vond je van de SuperSonic?

Ik had de top + kast ff op het cleane kanaal geprobeerd en 't was behoorlijk "ouderwetse Fender feel"-achtig, de Bassman-mode was nog 'n stukje vetter. Lead-kanaal had ik niet gechekt.

Negative K3 fan
23 maart 2007, 18:20
Ik heb altijd begrepen dat KT66's meer in de buurt komen van 6L6'en door een lager voltage, maar een groot kenner ben ik ook niet.

voltages zijn afhankelijk van het circuit, niet van de buis... en een kt66 kan misschien wat meer in de buurt van de klank van een 6l6 komen (meer bas, minder oversturing bv.) maar het blijft wel een el34 achtige en je amp tover je btw ook niet in 1 keer om in iets anders door simpelweg buizen te switchen. Speakers en circuit zijn veel meer van invloed op de sound.

zeppo
25 maart 2007, 09:46
In de nieuwste uitgave van Gitarre & Bass (April) zijn ze ook heeeel erg te spreken over deze versterkers ...(Vintage Modern)

Jimwoud
25 maart 2007, 14:19
Maar hoe zit het nou met de gainregeling op dat ding????

Er zit namelijk geen gain of volumeregeling op.

casper innosence
25 maart 2007, 14:43
Maar hoe zit het nou met de gainregeling op dat ding????

Er zit namelijk geen gain of volumeregeling op.

Wat ik zag is dat ie wel een Master volume heeft. En de gain zal geregeld worden DMV body en Detail. Heb ehm pas wel zien staan in Boekel, maar niet getest. Moet er binnenkort nog een keer zijn, dan zullen we ehm ook eens aan de tand voelen.

Dylan61
26 maart 2007, 09:01
In de nieuwste uitgave van Gitarre & Bass (April) zijn ze ook heeeel erg te spreken over deze versterkers ...(Vintage Modern)

Wat zeggen ze dan?

drap
26 maart 2007, 09:26
Volgens de Gitarist No 189 gaat de 100 watt top 1600 euro kosten en de combo 1700 euro. De 50 watt top stond geen prijs bij. En ze zijn niet linkshandig verkrijgbaar. Ze zijn behoorlijk lovend in de Gitarist en dat is wel eens anders over Marshall. Meestal laten ze Marshall wat links liggen.

Elixir
26 maart 2007, 10:07
bij muziekhandel Piet Joosten in Oosterhout staat de 100 watter voor 1196,- , de 50 watter voor 1080,- en de combo voor 1280,-

drap
26 maart 2007, 10:25
bij muziekhandel Piet Joosten in Oosterhout staat de 100 watter voor 1196,- , de 50 watter voor 1080,- en de combo voor 1280,-

Jeumig! Doen ze daar aan ontwikkelingshulp ofzo?!?! :eek: Dat is wel ff wat anders dan die 1600 eurie. Man, ik moet weer eens fatsoenlijk inkomen krijgen...

zeppo
26 maart 2007, 10:49
Wat zeggen ze dan?
Het Vintage-Modern concept is een perfekte brug tussen Traditie en Modern.
Een voltreffer (kort samengevat)
Adviesprijzen die in het artikel vermeld staan:

100 watt top : 1500
50 Watt top : 1360
50 Watt combo : 1600

Je kunt trouwens voor weinig geld oude tests van G&B als PDF ophalen en betalen via Click&Buy.

Inleiding:
Wie vereint man Purismus und Flexibilität, Tradition und Zukunftvisionen oder Einfachheit und Komplexität? Bei Marshall scheint man das Rezept genau zu kennen. Der Vintage Modern 2466 möchte all diese Widersprüche mit einer ganz neuen Amp-Generation widerlegen. Und so viel darf man schon verraten: Die Zukunft ist besser als man glauben mag ...

robostrat
26 maart 2007, 12:03
mmmm, ben ook wel getriggerd...

weet iemand wat voor voetpedaal erbij zit
Als die er al bij zit ;)

vulvasonic
26 maart 2007, 12:40
mmmm, ben ook wel getriggerd...

weet iemand wat voor voetpedaal erbij zit
Als die er al bij zit ;)

Eén pedaal met twee schakelaars. Een daarvan dient om de reverb aan of uit te zetten en met de andere schakel je volgens mij de midboost functie aan of uit, maar dat laatste weet ik niet zeker.

robostrat
26 maart 2007, 13:11
Eén pedaal met twee schakelaars. Een daarvan dient om de reverb aan of uit te zetten en met de andere schakel je volgens mij de midboost functie aan of uit, maar dat laatste weet ik niet zeker.
aha, dat was deze versterker welke goed op de volume knop reageert...
van clean naar scheur

rscalex
26 maart 2007, 15:54
Eén pedaal met twee schakelaars. Een daarvan dient om de reverb aan of uit te zetten en met de andere schakel je volgens mij de midboost functie aan of uit, maar dat laatste weet ik niet zeker.
de 2e dient voor de 'dynamic range' te kiezen; low of high range

vulvasonic
26 maart 2007, 16:04
de 2e dient voor de 'dynamic range' te kiezen; low of high range

Precies, dat was het.
Toch een beetje het 2 kanaals idee, maar dan anders.

BiRdS
27 maart 2007, 15:44
ik vind zowel de vintage modern als de JVM klinken, alleen wat jammer is, is dat de vintage modern maar 1 kanaal heeft (ik zou liever een 2 kanaal marshall willen want ik moet vlug kunnen overschakelen van clean naar een distortion) maar deze amp kan dat niet (of toch? ik snap het nietmeer) en de JVM is gewoon overdreven aan kanalen.... wie heeft er nu 4 kanalen nodig??? dat is dan weer overdreven... maar dat is dan weer mijn mening...

Kan iemand mij zeggen of dat toch op een 1 of andere manier gaat? van clean direct naar distortion gaan met de vintage modern? Ik dacht eerst voor een 2 kanaals jcm 800 te gaan maar die vindt je bijna niet 2de hands...en men zegt dat hij ook veel minder is als de 1 kanaal versie maar bij de 2203 (1kanaal) heb ik dan weer hetzelfde probleem als bij de vintage modern..

kan iemand mij helpen?

alvast bedankt!

Nashville6120
27 maart 2007, 17:49
ik vind zowel de vintage modern als de JVM klinken, alleen wat jammer is, is dat de vintage modern maar 1 kanaal heeft (ik zou liever een 2 kanaal marshall willen want ik moet vlug kunnen overschakelen van clean naar een distortion) maar deze amp kan dat niet (of toch? ik snap het nietmeer) en de JVM is gewoon overdreven aan kanalen.... wie heeft er nu 4 kanalen nodig??? dat is dan weer overdreven... maar dat is dan weer mijn mening...

Kan iemand mij zeggen of dat toch op een 1 of andere manier gaat? van clean direct naar distortion gaan met de vintage modern? Ik dacht eerst voor een 2 kanaals jcm 800 te gaan maar die vindt je bijna niet 2de hands...en men zegt dat hij ook veel minder is als de 1 kanaal versie maar bij de 2203 (1kanaal) heb ik dan weer hetzelfde probleem als bij de vintage modern..

kan iemand mij helpen?

alvast bedankt!
Marshall legt voornamelijk de nadruk op de volumeknoppen van je gitaar om te switchen tussen clean en distortion..

robostrat
27 maart 2007, 18:31
Marshall legt voornamelijk de nadruk op de volumeknoppen van je gitaar om te switchen tussen clean en distortion..
mmm, das dan wel weer jammer maakt hem iets minder universeel :roll:

Chris Winsemius
27 maart 2007, 18:36
Vele gitaargoden "switchen" op die manier tussen clean, crunch en lead :)

Niet alle amps kunnen dit maar ik vind het zelf 'n vereiste voor mijn amps :D

@BirdS (?)

2203 JCM800 doet het goed op de hi input, je kan dan met de volume-regelaar op je gitaar of de hardheid van aanslaan tussen clean en stevige crunch gaan. TS9 of 'n gele Boss verdrive d'r bij voor leads.

tmcm
27 maart 2007, 19:38
yep, voor sommigen is het cool om veel knoppen voor je te hebben, voor mij is elke knop er 1 teveel. Knoppen zijn voor top40 boekhouders. Amp vol open en de rest met de volumeknop van je gitaar. Dan kan je tenminste relaxt naar die leuke dame linksvoor lopen zonder op een holletje terug te moeten voor die solo die dan net langskomt. Bovendien, ik heb maar 1 sound nodig namelijk mijn sound. Maar zoals ik al zei, geen amp voor knapen met kerstbomen achter zich.

drap
27 maart 2007, 20:43
En kijk eens aan wat ik op de site van Nederland Muziek zag:

http://www.nederlandmuziek.com/assets/marshall_2466_top.jpg

1269 euro kost ie daar.

Het plexi uiterlijk vind ik in ieder geval ongelooflijk tof + dat het dus in principe een één kanaler is. Meer heb ik toch niet nodig.

Nashville6120
27 maart 2007, 21:07
En kijk eens aan wat ik op de site van Nederland Muziek zag:

http://www.nederlandmuziek.com/assets/marshall_2466_top.jpg

1269 euro kost ie daar.

Het plexi uiterlijk vind ik in ieder geval ongelooflijk tof + dat het dus in principe een één kanaler is. Meer heb ik toch niet nodig.
100 watt of 50 watt?

drap
27 maart 2007, 21:08
De 100 watt it is! :cooler:

Nashville6120
27 maart 2007, 21:21
De 100 watt it is! :cooler:
Welja, in België gaat die iets van 1200 euro. ;)
Maar misschien is 100 watt een beetje overkill. Ik ga volgende week alleszins een s gaan luisteren ernaar!

Yamhammer_71
28 maart 2007, 13:41
Is het een transistor of buizenversterker?

Chris Winsemius
28 maart 2007, 13:43
Is het een transistor of buizenversterker?

Buizenversterker, reverb is 'n chip :) , fx-loop weet ik niet uit m'n hoofd.

Tristan
28 maart 2007, 13:56
Die zal wel transistor zijn, de standaard loop die in al die Marshall meuk zit, gelukkig is hij als het goed is ook uit te schakelen... :)

robzilla
28 maart 2007, 16:11
Die zal wel transistor zijn, de standaard loop die in al die Marshall meuk zit, gelukkig is hij als het goed is ook uit te schakelen... :)

Klopt, er zit een switch op de achterzijde om de fxloop uit het pad te halen..

Rinze
28 maart 2007, 16:49
In de Gitarre & Bass van april staat een test van het ding...

robostrat
29 maart 2007, 18:17
mm, zou de combo wel ff willen testen / horen.... waar o waar?

spanky_franky
29 maart 2007, 20:04
Ik ga morgen de 50w top testen... !! ! ! ! ! !!

Oh GAS, please be kind to my wallet!!

drap
29 maart 2007, 20:15
Ik ga morgen de 50w top testen... !! ! ! ! ! !!

Oh GAS, please be kind to my wallet!!

Waar ga je die uitproberen dan? De 50 watt versie zie ik ook wel zitten in de toekomst.

robzilla
29 maart 2007, 20:31
Ik ga morgen de 50w top testen... !! ! ! ! ! !!

Oh GAS, please be kind to my wallet!!

Ben erg benieuwd naar je bevindingen! Post morgen maar een uitgebreid verslag! :)

spanky_franky
29 maart 2007, 20:42
Waar ga je die uitproberen dan? De 50 watt versie zie ik ook wel zitten in de toekomst.
Bij Jukebox in Boekel

vulvasonic
30 maart 2007, 21:27
Waar blijft je verslag? :o

robzilla
31 maart 2007, 02:45
Waar blijft je verslag? :o

+ een hele hoop!!

spanky_franky
31 maart 2007, 14:39
Waar blijft je verslag? :o
Ik ben niet gegaan. Ik wilde ook een Engl Blackmore uitproberen maar die hadden ze niet ... dan ga ik geen anderhalf uur in allerlei bussen zitten ..

Als het goed is is ie binnenkort bij EIG in Nijmegen en dan fiets wel ff langs

Danny_Hungar
2 april 2007, 01:29
Wel vet dat die Vintage Modern van die Greenback dingesjes heeft :D

marc_o
2 april 2007, 10:26
Waarom is dat vet?

MarkS
2 april 2007, 13:34
bij EIG in Nijmegen en dan fiets ik wel ff langs
Doe ik ook regelmatig , maar dan met een grote boog er omheen.

peppie
2 april 2007, 13:40
Waarom is dat vet?
kleine gok..
omdat hij die speaker nice vindt?

spanky_franky
2 april 2007, 18:17
Doe ik ook regelmatig , maar dan met een grote boog er omheen.
Testen en niet kopen is een mooi iets natuurlijk :D

Die kerel klonk zwaar verontwaardigd dat ik hem durfde te bellen, hij was op de NAMM (nadat ik naar hem was doorgeschakeld door iemand die overkwam als schoonmaakster) en pas na flink doorzeuren kon hij me vertellen dat de versterker over een paar weken binnen komt.. zucht.. alsof je vriendelijk moet doen tegen iemand waar je misschien wel een dikke €2000 aan kan vangen.. pff

vulvasonic
4 april 2007, 01:07
http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/38/100038949xl.jpg

http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/38/100038879xl.jpg

Ooooooooooooh, wat zijn ze mooi!
Bij Musik Produktive zijn ze in ieder geval al leverbaar.

mikeyaxeman
4 april 2007, 01:14
Ik heb hem Zaterdag zien staan bij Jukebox.
Heb hem helaas nog niet getest, was met onze gitarist bij Jukebox die daar een Engl Powerball heeft getest.

CasB
4 april 2007, 02:16
Nah, hij gaat niet eens tot 11...

PeteRS
4 april 2007, 07:17
Ze zijn mooi inderdaad en klinken hopelijk ook zo. ik begin zolangzamerhand ook weer op Marshall te gassen. Ik vind alleen de naam een beetje nep "Vintage modern" klink een beetje als een goedkoop modeling concept. Je moet toch iets ze zeuren hebben...

Michael AE
4 april 2007, 10:50
Ik ben heel erg benieuwd. Iemand trouwens al de nieuwe 4-kanaals aan de tand gevoeld?

Nashville6120
4 april 2007, 16:35
Vrijdag komt hij binnen in mijn stammuziekwinkel in Gent, ik kan haast niet wachten :D. Ik denk dat Marshall er echt goed aan doet door nog eens een 'basic' amp te bouwen zonder al die toeters en bellen er aan.
Hem kopen zal er alleszins de eerste maanden/jaren nog niet inzitten..

Jimwoud
4 april 2007, 16:44
Ik ben heel erg benieuwd. Iemand trouwens al de nieuwe 4-kanaals aan de tand gevoeld?

De 100 watt Vintage Modern staat bij Dirk Witte in Amsterdam.

guitarguru
7 april 2007, 19:34
AAAAARRGGGGGHHHH, wie heeft de Vintage Modern al uitvoerig getest? :nervous:

Squier4ever
7 april 2007, 19:48
De 100 watt Vintage Modern staat bij Dirk Witte in Amsterdam.

Michael had het over de JVM

robostrat
11 april 2007, 16:20
mm, was vandaag tussen de bedrijven door bij FB r'dam maar kon 'm niet
ontdekken.... iemand anders al getest???

Jimwoud
11 april 2007, 16:26
Michael had het over de JVM

Ik ben heel erg benieuwd sloeg op de vintage modern.

Iemand de JVM al geprobeerd op de JVM.

the sure thing
21 april 2007, 13:27
... heeft er nou niemand verder dit ding getest!?!?!? Ik ben vooral benieuwd naar het cleane geluid........

Fumi SG
21 april 2007, 14:23
... heeft er nou niemand verder dit ding getest!?!?!? Ik ben vooral benieuwd naar het cleane geluid........

Hoe vaak moet dat nog gevraagd worden?! Als iemand dat ding getest heeft hoor je het vanzelf, het zij in de vorm van een nieuw topic, het zij in dit topic.:confused:

the sure thing
21 april 2007, 14:45
... maar.... IK WIL WETEN HOE IE KLINKT!!! Ik moet zelf minimaal 2 uur rijden voordat ik m ergens kan uittesten en sommige reviews zijn hier erg betrouwbaar. Als het zo'n geweldige amp is, waarom vliegen ze dan niet met bosjes de deur uit?

guitarguru
21 april 2007, 16:01
Als het zo'n geweldige amp is, waarom vliegen ze dan niet met bosjes de deur uit?

Vakantiegeld pas volgende maand?! 8-)

pol
21 april 2007, 18:21
ik heb de vintage/modern getest en vond em heel dun en krasserig klinken, toonregeling deed ook bijzonder weinig.

misschien heeft de amp wel hoog volume nodig, maar wat ik gehoord heb vond ik niks.

robostrat
22 april 2007, 18:20
mmm, ik hoop maar dat een mening geen mening is......
zit nog steeds te gassen.... of smaken verschillen :cooler:

caliban
22 april 2007, 19:06
Ik heb pas de JVM-combo getest, hetzelfde staat op offstage.
Gisteren in Leo Caerts de JVM combo bespeeld. Vet voor een marshall vond ik. Clean en Crunch vond ik niet echt verbazend. Enkel Red mode op clean klonk zalig als je dirty klank wil. De twee overdrivekanalen heb ik vooral getest in redmode en die klinken zeer goed, maar je moet de resonance en presence goed afgeregeld hebben. Voor mij was dit de eerste marshall die plammutes doet klinken zoals het moet. Tussen het eerste en het tweede overdrivekanaal zat niet zo erg veel verschil op eerste zicht. Ik heb over de honderdwatter gespeeld, ik weet niet of er andere versies zijn, maar de versterker leek zeer luid, ik had het idee luider als de tsl100 die ik vroeger had.
Ik heb niet de tijd gehad om de reverb uit te testen, zeer spijtig.
Naar het schijnt komen de vintagemoderns binnenkort ook binnen in leo caerts. Allen naar leuven dus!!

vulvasonic
23 april 2007, 00:24
Ik heb pas de JVM-combo getest, hetzelfde staat op offstage.
...........

Dit is niet de versterker waar dit topic over gaat. Sorry. :)

Helter Skelter
23 april 2007, 00:29
ik heb 'm zien staan bij Feedback R'dam maar had geen tijd om 'm aan de tand te voelen. De amp kost daar trouwens €1250 euro (100 watts uitvoering)Ik ga dinsdag wel even terug om 'm te horen, ik ben wel nieuwsgierig geworden

caliban
23 april 2007, 12:14
Ik ben heel erg benieuwd sloeg op de vintage modern.

Iemand de JVM al geprobeerd op de JVM.


Dit is niet de versterker waar dit topic over gaat. Sorry. :)

In eerste instantie niet, maar er was toch vraag naar reacties over de jvm
Het is toch niet verboden om in een topic over twee versterkers te praten

Nobrain
27 april 2007, 12:37
Nou ik heb 'em gisteren bij Dirk Witte getest,
en ik vind 'em ECHT FANTASTISCH klinken!!!!! :gitarist:
helaas kan ik het niet zo goed beschrijven! (te weinig ervaring met Marshalls :( )

Ik stel voor dat 'et zelf maar moet proberen....

Nellyrocks
7 mei 2007, 17:55
Sorry dat ik dit topic weer opdiep maar ik heb gisteren de gitarist van "the answer" over twee Vintage/ Modern tops zien en horen spelen. Klonk echt te gek maar eigenlijk het zelfde als een opgevoerde jcm 800.

Ik heb ook even aan de achterkant gekeken en ze stonden allebei op "vintage".

Dude
8 mei 2007, 17:19
Hebben we het hier nou over de vintage/modern serie of de JVM, die laatste ga ik als het mee zit zaterdag uitproberen/kopen.

Zijn er al mensen die hem hebben uitgeprobeert ? kan dat topic namelijk even niet meer terug vinden !

Negative K3 fan
8 mei 2007, 17:29
jezus bart, 3 posts naar boven en je leest het.

Nee, het gaat niet over de JVM, voor meer info over die amps zou ik eens op harmony central kijken, de meningen zijn geloof ik niet echt positief...

naar de vintage modern ben ik zelf ook nog wel benieuwd, maar volgens mij hadden ze hem hier in enschede laatst niet.

the sure thing
8 mei 2007, 19:49
... we zijn bezig over de VIntage/Modern... Speelde die gitarist die je hoorde ook clean? Hoe klonk dat?

Nellyrocks
8 mei 2007, 20:03
... we zijn bezig over de VIntage/Modern... Speelde die gitarist die je hoorde ook clean? Hoe klonk dat?

Ik neem aan dat je dan doelt op mijn post. Hij speelde niet clean. Hij had eigenlijk maar een geluid en dat klonk als een 800. Wel lekker maar dan kan je ook een 800 kopen voor minder.

the sure thing
8 mei 2007, 22:17
Dat klopt! Maar clean stond de JCM800 ook z'n mannetje (m.n. de 2210) maar ik was dus benieuwd hoe deze clean klinkt...

vulvasonic
9 mei 2007, 16:42
Dat klopt! Maar clean stond de JCM800 ook z'n mannetje (m.n. de 2210) maar ik was dus benieuwd hoe deze clean klinkt...

De Vintage Modern klinkt clean in ieder geval als een klokje! :cooler:

the sure thing
9 mei 2007, 23:03
... de JCM800 is trouwens niet eens echt veel goedkoper. De VIntagemodern top kost ongeveer EUR 1.100 en een JCM800 top in superstaat gaat ook al richting de EUR 800/900, dus daar zit m niet echt t verschil (ik mail dit ook zodat deze topic lekker bovenaan de lijst blijft :-) IK WIL MEER REVIEWS OVER DEZE AMP!!!!!!!! !

Helter Skelter
10 mei 2007, 02:33
Dit is volgens mij de VM

en de gitarist komt me ook bekend voor trouwens

here ===> http://www.youtube.com/watch?v=YdoY2B6FpcY

Squier4ever
10 mei 2007, 12:19
Dit is volgens mij de VM

en de gitarist komt me ook bekend voor trouwens

here ===> http://www.youtube.com/watch?v=YdoY2B6FpcY

hehe lijkt er idd wel op ja... klinkt lekker zo:D
maar die vent krijgt volgens mij uit een MG nog een relatief goeie sound:D

Fumi SG
10 mei 2007, 15:44
IK WIL MEER REVIEWS OVER DEZE AMP!!!!!!!! !

Ga testen dan!:roll:

Slash krijgt er wel een hele lekkere sound uit maar damn.. wat een gitaar!!

pol
10 mei 2007, 16:01
Dat klopt! Maar clean stond de JCM800 ook z'n mannetje (m.n. de 2210) maar ik was dus benieuwd hoe deze clean klinkt...

Wablieft ? De 2210 was de slechte clean amp die ik ooit heb gehad, de distortion was dan wel vet, maar dan moest het channel volume hoog hebben staan, waarbij je het "cleane" kanaal nauwelijks nog luid genoeg kreeg.

Dude
10 mei 2007, 17:20
Dit is volgens mij de VM

en de gitarist komt me ook bekend voor trouwens

here ===> http://www.youtube.com/watch?v=YdoY2B6FpcY


sow seg !! niet verkeerd hoor ! voel mezelf altijd zo klein als ik dat soort gitaristen zie spelen alsof het niks is, zo uit de losse pols zulke mooie dingen maken. Respect hoor, on the other hand is hij lelijk als de nacht en ik te sexy voor woorden dus dat compenseert weer wat zeg ik dan maar...

caliban
10 mei 2007, 17:56
Heerlijk dude, foutste uitspraak van de week ofzo, ik lach me onnozel

Rude Perception
10 mei 2007, 22:08
De Vintage Modern klinkt clean in ieder geval als een klokje! :cooler:

Weet jij toevallig ook of je goed tussen clean en overdrive kan schakelen? En dan wil ik waarschijnlijk wel de vintage overdrive hebben, mijn smaak kennende. Is dat mogelijk? Dat zou het namelijk een interessante versterker maken voor mij.

pietvanbuiten
11 mei 2007, 01:05
Het is echt waar!

Afgelopen zaterdag moest ik met De Zingende Fresia's in Erica spelen. In het nabij gelegen Nieuw Amsterdam heeft een bevriend muzikant z'n eigen muziekzaak. Hij heeft na het horen en testen van deze versterkers meteen twee stuks voor zichzelf gekocht. En daar heb ik 'm dus getest op een flink volume, maar ook op een beschaafd volume. In beide gevallen vond ik het resultaat verbluffend.

Ik had het al over de warmte die eigenlijk zo onMarshall is, maar ook het clean is waanzinnig mooi!
Dat maakt het tot een zeer veelzijdige versterker. Ook al omdat het de eerste keer is dat ik een strat waanzinnig vet en bruut vond klinken over dat ding. Een Gibson geeft 'm er nog een extra tandje bij. Tot nu toe vond ik de combi Marshall - Fender nooit zo geslaagd (ja er ZIJN spelers die het eerder voor elkaar hebben gekregen om met een dergelijke combinatie goed te klinken, mij is het in ieder geval nooit gelukt).

Kortom, echt een versterker om uit te proberen. De prijs van de combo zal waarschijnlijk ergens tussen de 1400 en 1500 euro komen te liggen. Voor een versterker die in mijn optiek met het grootste gemak kan concureren met de hele dure jongens, vind ik dit geen slechte prijs.

En heb ik al gezegd dat ie heel mooi donkerblauw is met blauwe lampjes?
Waanzinnig! :rockon:

ook even bij Douwe geweest?
Was daar vorige week woensdag en ik heb em toen ook uitgetest, 50 watter klinkt retestrak dat ding........
alleen maar oordopjes voor men dochter bij em gekocht helaas....
Maar vandaag ook nog op de valreep(kon het gassen niet onderdrukken) vlak voor sluitingstijd een vox cooltron Big Ben
overdrive, heeeel fijn voor de oortjes............

vulvasonic
11 mei 2007, 01:34
Weet jij toevallig ook of je goed tussen clean en overdrive kan schakelen? En dan wil ik waarschijnlijk wel de vintage overdrive hebben, mijn smaak kennende. Is dat mogelijk? Dat zou het namelijk een interessante versterker maken voor mij.

Het is een 1 kanaals versterker. Je kunt dus niet even schakelen van crunch naar clean. Jammer eigenlijk, want alle sounds in die versterker klinken in mijn oren erg goed. Er zijn wel wat schakelmogelijkheden, waarvan er één LIJKT op een clean/overdrive schakeling, maar dat is het niet. Kom je echter in de gelegenheid er eentje uit te proberen, dan zou ik dat zeker doen.

Zelf speel ik vrijwel mijn hele leven op Vox AC30's en daar kun je ook niet schakelen tussen clean en overdrive. En toch heb ik er altijd veel plezier mee gehad (en nog steeds).


@Pietvanbuiten; ik heb 'm inderdaad bij Douwe getest. :)

pietvanbuiten
11 mei 2007, 01:39
hoe maak jij je leadgeluid dan, met pedalen, of schakel je tussen 2 versterkers

Helter Skelter
11 mei 2007, 02:05
ik heb 'm wegens tijdgebrek heel snel even aan de tand gevoeld bij FB

Je moet de VM gewoon'behandelen' als de oude eenkanaal Marshall's (JCM-800 en ouder) dus instellen op het hardste geluid wat je nodig hebt en dan met de volumeknop van je gitaar het volume en de gain regelen, Oldskool dus 8-)

Hoe Marshall het technisch heeft gedaan weet ik niet maar vooral het opschonen van je geluid gaat heel smooth in vergelijking met m'n JCM-800.

De sound van de VM is trouwens heel erg JCM-800 alleen heeft de VM meer gain en een veel betere toonregeling dan de 2204/03 (en slechter kan eigenlijk niet)

Volgende week maar wat langer de tijd nemen...

Helter Skelter
11 mei 2007, 02:14
sow seg !! niet verkeerd hoor ! voel mezelf altijd zo klein als ik dat soort gitaristen zie spelen alsof het niks is, zo uit de losse pols zulke mooie dingen maken. Respect hoor, on the other hand is hij lelijk als de nacht en ik te sexy voor woorden dus dat compenseert weer wat zeg ik dan maar...

precies! jij geile beer...


heb je die JVM nou al?

vulvasonic
11 mei 2007, 09:21
hoe maak jij je leadgeluid dan, met pedalen, of schakel je tussen 2 versterkers

Versterker afstellen op grommen. Volume van de gitaar afnemen voor een clean geluid en een boostertje of overdrive voor het echte scheurwerk.

Kim Wilson
11 mei 2007, 09:22
Het gebruik van de volumeknop op de gitaar is zwaar ondergewaardeerd...

LordRiffenstein
11 mei 2007, 09:50
Het gebruik van de volumeknop op de gitaar is zwaar ondergewaardeerd...

Net zoals het schakelen met je pickup switch :p :p

Einzeln
11 mei 2007, 09:56
http://www.nederlandmuziek.com/html/gitaren_prod_git-verst_marshall_3.html

Kim Wilson
11 mei 2007, 10:00
Net zoals het schakelen met je pickup switch :p :p
Da's wat anders. Ik ben 90% van de tijd slaggitarist. :)

Chris Winsemius
11 mei 2007, 10:33
Da's wat anders. Ik ben 90% van de tijd slaggitarist. :)

Bij 'n Les Paul werkt dat heel handig. Zelf gebruik ik dan vaak het brugelement voluit voor crunch/lead en het halselement met volume op +/- 4 voor clean. Op die manier wordt de element-schakelaar 'n soort channel-switcher.

Nellyrocks
11 mei 2007, 10:35
De sound van de VM is trouwens heel erg JCM-800 alleen heeft de VM meer gain...

Dat zei ik toch al. ;)

Dude
11 mei 2007, 10:35
precies! jij geile beer...


heb je die JVM nou al?


heuj sexy !

Morgen morgen.... morgen avond een gig dus het spant er even om... mocht het erg tegenvallen dan wordt het 3x45 minuten lang prutsen met mn 2204 en wat bij elkaar geraapte pedalen,

Ga toch stiekem ook even die vintage modern serie proberen denk ik,


keuzes...

Helter Skelter
11 mei 2007, 10:47
ok!

als je 'm hebt kom ik wel een keer luisteren bij een van jullie gigs :)

casper innosence
11 mei 2007, 12:16
Bij 'n Les Paul werkt dat heel handig. Zelf gebruik ik dan vaak het brugelement voluit voor crunch/lead en het halselement met volume op +/- 4 voor clean. Op die manier wordt de element-schakelaar 'n soort channel-switcher.

Ik zit er over te denken om mijn ESP Viper op min of meer een zelfde manier te bedraden. 2 volume pots ipv Volume en tone. Per element een volume knop en de Switch gebruiken om zo die mogelijkheid te kunnen benutten.

Dude
13 mei 2007, 23:33
ok!

als je 'm hebt kom ik wel een keer luisteren bij een van jullie gigs :)

Hahahaha hij is er... gisteravond een gig mee gedaan, ik begrijp niet waarom ik niet bij marshall ben gebleven, de multitone die ik had was waanzinnig... helaas alleen opzichzelf, ik kreeg het de laatste maanden niet goed in de band, werd helemaal weggedrukt in de band mix en wat ik ook deed, lukte niet.
Marshall lukt het gewoon met alle modellen die ik gehad heb om feilloos door de bandmix te komen en hoorbaar te zijn. Echt heel goed oordelen kan ik niet na 1 gig, had van te voren maar een half uurtje en een soundcheck om effe uit te proberen wat die kon.

Revieuw volgt snel !


(heb bij nederland muziek gisteren 'lespaul58?' (als die naam goed is) van dit forum op die Vintagemodern horen spelen en dat klonk verdomde lekker ! leuk ding, alleen te weinig opties voor moi.... vandaar de JVM !

glasbier
13 mei 2007, 23:35
bestaan er goeie marshalls dan?

Les Paul R8
13 mei 2007, 23:52
(heb bij nederland muziek gisteren 'lespaul58?' (als die naam goed is) van dit forum op die Vintagemodern horen spelen en dat klonk verdomde lekker ! leuk ding, alleen te weinig opties voor moi.... vandaar de JVM !

Hij heeft wel veel tone mogelijkheden. Maar niet simpel schakelbaar.

Ik kreeg er in ieder geval een heerlijke 70's crunch uit. De modernere sounds vond ik wat minder, maar dat is mijn smaak toch al niet.
De instelling van de body, detail en midboost is erg belangrijk voor de sound.
De lekkerste sound kreeg ik zonder midboost en body en detail aardig terug gedraaid.

Vond het jammer dat je zo snel weg was. Had het leuk gevonden je nog even te spreken.....Overigens was ik altijd bekend als Les Paul op het forum, maar op 1 of andere manier kan ik niet meer bij dat account.

pietvanbuiten
14 mei 2007, 00:28
[QUOTE=Dude]Hahahaha hij is er... gisteravond een gig mee gedaan, ik begrijp niet waarom ik niet bij marshall ben gebleven, de multitone die ik had was waanzinnig... helaas alleen opzichzelf, ik kreeg het de laatste maanden niet goed in de band, werd helemaal weggedrukt in de band mix en wat ik ook deed, lukte niet.



das toevallig, ik heb hetzelfde vaak gedacht m.b.t. men eigen multitone.
komt ook moeilijk door de mix heen, heb nu ook een mesa, daarmee gaat het een stuk makkelijker.
misschien omdat ie agressiever klinkt........
gr. piet

casper innosence
14 mei 2007, 00:36
[QUOTE=Dude]Hahahaha hij is er... gisteravond een gig mee gedaan, ik begrijp niet waarom ik niet bij marshall ben gebleven, de multitone die ik had was waanzinnig... helaas alleen opzichzelf, ik kreeg het de laatste maanden niet goed in de band, werd helemaal weggedrukt in de band mix en wat ik ook deed, lukte niet.



das toevallig, ik heb hetzelfde vaak gedacht m.b.t. men eigen multitone.
komt ook moeilijk door de mix heen, heb nu ook een mesa, daarmee gaat het een stuk makkelijker.
misschien omdat ie agressiever klinkt........
gr. piet

Grappig, ik heb zojuist een Soldano aangeschaft, omdat ik mijn Mesa niet lekker hoorde in onze bandmix. Maar daarnaast ook omdat ie allemaal opties had die ik van zn lang zal ze leven niet zal gebruiken. En omdat ik toch liever n andere sound wilde, die met een recto niet te maken is..

pietvanbuiten
14 mei 2007, 00:40
[QUOTE=pietvanbuiten]

Grappig, ik heb zojuist een Soldano aangeschaft, omdat ik mijn Mesa niet lekker hoorde in onze bandmix. Maar daarnaast ook omdat ie allemaal opties had die ik van zn lang zal ze leven niet zal gebruiken. En omdat ik toch liever n andere sound wilde, die met een recto niet te maken is..




zo zie je maar weer, iedereen heeft z"n eigen probleemjes.........

Dude
14 mei 2007, 13:06
Vond het jammer dat je zo snel weg was. Had het leuk gevonden je nog even te spreken.....Overigens was ik altijd bekend als Les Paul op het forum, maar op 1 of andere manier kan ik niet meer bij dat account.

ja excuses, ik hoorde tijdens het afrekenen dat jij dat was en toen was je druk aan het spelen. Had ook haast, heb dat ding in de winkel niet echt uitgeprobeert, gekocht op de gok en gelukkig alles behalve een teleurstelling !
Je kon een partijtje lekker bluesen zeg ! Goed bezig !

ColourofFire
14 mei 2007, 13:30
[QUOTE=casper innosence]




zo zie je maar weer, iedereen heeft z"n eigen probleemjes.........

Ligt ook aan de rest van de band. De bassist in mijn band heeft voor een bass een vrij hoog geluid, daardoor moet ik mijn geluid ook met vrij veel treble instellen om er goed doorheen te komen.

Les Paul R8
15 mei 2007, 00:13
ja excuses, ik hoorde tijdens het afrekenen dat jij dat was en toen was je druk aan het spelen. Had ook haast, heb dat ding in de winkel niet echt uitgeprobeert, gekocht op de gok en gelukkig alles behalve een teleurstelling !
Je kon een partijtje lekker bluesen zeg ! Goed bezig !

Thanks! Die Vintage Modern nodigt ook wel uit tot lekker spelen....

En veel plezier met de JVM natuurlijk!

drap
15 mei 2007, 00:14
Thanks! Die Vintage Modern nodigt ook wel uit tot lekker spelen....

En veel plezier met de JVM natuurlijk!

Vertel, vertel, vertel! Plexi-like?

Les Paul R8
15 mei 2007, 12:06
Vertel, vertel, vertel! Plexi-like?

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit op een goeie Plexi gespeeld :confused:

De VM vond ik mooi dynamisch blijven. Niet te veel compressie. De 70's crunch is gewoon heerlijk. Veel gain vond ik niet lekker. Hij wordt dan te korrelig en te krasserig.

In standje crunch reageert de VM echt geweldig op je aanslag. Hele subtiele verschillen komen goed door. Hij voelt daardoor als een hele eerlijke amp. Je moet gewoon netjes spelen, want je hoort echt alles.
Ook op de volume knoppen van je gitaar reageert hij echt fantastisch. Het clean is goed (zeker voor Marshall begrippen) Beetje Vox-achtig. Niet dat standaar dunne Marshall geluid, maar dikker en warmer. Zeker geen Fender clean.

Ik ga hem zeker nog eens proberen om uit te vinden of ik mijn DSL de deur uit ga doen en de VM ga gebruiken. Ik ben er nog niet uit. Op het moment ben ik erg tevreden over mijn CMW Studiocage. Die heeft een mooie romige overdrive. Dat heeft de VM zeker niet. Misschien moet ik ze gewoon allebei gebruiken :D

spanky_franky
15 mei 2007, 13:11
Wablieft ? De 2210 was de slechte clean amp die ik ooit heb gehad, de distortion was dan wel vet, maar dan moest het channel volume hoog hebben staan, waarbij je het "cleane" kanaal nauwelijks nog luid genoeg kreeg.
Ja dan klinkt het ook nergens naar, je moet de master omhoog gooien en voor overdrive pedalen gebruiken. Moet je zien wat voor clean je dan hebt.

drap
15 mei 2007, 20:12
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit op een goeie Plexi gespeeld :confused:

De VM vond ik mooi dynamisch blijven. Niet te veel compressie. De 70's crunch is gewoon heerlijk. Veel gain vond ik niet lekker. Hij wordt dan te korrelig en te krasserig.

In standje crunch reageert de VM echt geweldig op je aanslag. Hele subtiele verschillen komen goed door. Hij voelt daardoor als een hele eerlijke amp. Je moet gewoon netjes spelen, want je hoort echt alles.
Ook op de volume knoppen van je gitaar reageert hij echt fantastisch. Het clean is goed (zeker voor Marshall begrippen) Beetje Vox-achtig. Niet dat standaar dunne Marshall geluid, maar dikker en warmer. Zeker geen Fender clean.

Ik ga hem zeker nog eens proberen om uit te vinden of ik mijn DSL de deur uit ga doen en de VM ga gebruiken. Ik ben er nog niet uit. Op het moment ben ik erg tevreden over mijn CMW Studiocage. Die heeft een mooie romige overdrive. Dat heeft de VM zeker niet. Misschien moet ik ze gewoon allebei gebruiken :D

Oeh, dit klinkt niet als een versterker des draps dan. Ik lees eerder al de vergelijking met een JCM800, wat ik geen slechte versterker vind, maar ook zeker niet m'n favoriete. Een clean dat een beetje Vox achtig is, dat is ook niet helemaal mijn voorkeur heb ik ondervonden. Ik hou juist van het ouwe, vieze clean geluid van ouwe Marshalls en juist met een hoop natuurlijke compressie van de buizen. Maar goed, ik moet 'm maar eens testen en wie weet vind ik 'm dan wel goed. Thanx voor de info in ieder geval.

the sure thing
15 mei 2007, 21:00
CITAAT:

Origineel gepost door pol
Wablieft ? De 2210 was de slechte clean amp die ik ooit heb gehad, de distortion was dan wel vet, maar dan moest het channel volume hoog hebben staan, waarbij je het "cleane" kanaal nauwelijks nog luid genoeg kreeg.

Het cleane kanaal van de 2210 klinkt echt ruk, maar het scheurkanaal op een cleane instelling afregelen klinkt echt heeeeeel vet! Mastervolume op 10 en dus maar een klein beetje gain.

pol
15 mei 2007, 21:08
ahja, op die manier...

sebastiaan88
16 juni 2007, 17:22
leuke sound, maar die amp is toe aan een aardecontrole, want dat ding kan ruissen als de ziekte. Ik heb Paul Gilbert gezien met die vintage modern en klonk wel erg gelikt.