PDA

View Full Version : Bassgitaar ?



davidof
18 maart 2007, 18:46
kent iemand dit soort bass-gitaar? ... kunt ge die ergens kopen ^^


http://users.tkk.fi/~apakonen/balalaika/balalaika2.jpg

GunMetalBlue
27 maart 2007, 21:14
Een bas-alaika?

wietse
27 maart 2007, 21:50
multifunctioneel ding, je kan hem ook prima als tafel gebruiken.

BamBuFan1
27 maart 2007, 22:17
kent iemand dit soort bass-gitaar? ... kunt ge die ergens kopen

Het gaat hier om een experimenteel model van Gibson uit de jaren 50, de zogeheten 'Flying Triangle". Pas toen iemand bedacht dat een inham praktisch zou zijn is hij uiteindelijk als "Flying V" in produktie genomen.

Pais
27 maart 2007, 22:52
Er bestaan een hoop exotische snaarinstrumenten. Wat doet je vermoeden dat het onder de "bas-gitaar" valt? Heb je gehoord hoe het klinkt? In dat geval ben ik zeer geintresseerd naar je bronnen.

CowGuitar
28 maart 2007, 00:02
Er bestaan een hoop exotische snaarinstrumenten. Wat doet je vermoeden dat het onder de "bas-gitaar" valt? Heb je gehoord hoe het klinkt? In dat geval ben ik zeer geintresseerd naar je bronnen.
Gezien de lengte en de dikte van de snaren denk ik wel dat het een bas is.
Ook het aantal snaren en de manier waarop die kerel speelt.

STW
28 maart 2007, 03:50
een beetje rondneuzen via de url van de foto leert dat het een 'contrabass-balalaika' is uit st. petersburg. je kunt de meneer op de foto ook evt. mailen: http://users.tkk.fi/~apakonen/

sinneD
28 maart 2007, 15:45
Gezien de lengte en de dikte van de snaren denk ik wel dat het een bas is.
Ook het aantal snaren en de manier waarop die kerel speelt.

beetje slechte argumenten, zeker aangezien er maar 3 snaren op zitten :p

en daarnaast kan je ook best vallend spelen op een gitaar, werkt alleen minder lekker ^^

Valentijn
28 maart 2007, 17:31
Ik heb m wel eens 2e hands gezien (denk dat t marktplaats was)

dus kwestie van geluk, en anders speciaalzaak...

Marcel2
28 maart 2007, 18:39
Bij ons op het winkelcentrum staan vaak straat muzikanten. Vorig jaar ook zo'n balalaika duo, waarvan een met zo'n basgeval.

John P
28 maart 2007, 18:56
Geen instrument voor iemand met een Fiat Panda. En je moet er natuurlijk zelf je hoes voor naaien! Optreden zonder vergunning lijkt me ook moeilijk met zo'n ding: hoe verstop je hem zo gauw. Wegrennen is ook geen optie. Nee, niks voor mij.

Pais
28 maart 2007, 19:11
Gezien de lengte en de dikte van de snaren denk ik wel dat het een bas is.
Ook het aantal snaren en de manier waarop die kerel speelt.
Maar daarnaast vind ik het net zoveel op een gitaar lijken als op mn vliegenmepper ;)

Fumi SG
29 maart 2007, 15:52
Maar daarnaast vind ik het net zoveel op een gitaar lijken als op mn vliegenmepper ;)

Ik weet niet wat voor vliegen ze in Friesland hebben maar.. :o

sandra-kane
29 maart 2007, 21:39
sorry.
zou het egt niet weten.
m.v.g. sandra

Tankman
30 maart 2007, 00:39
beetje slechte argumenten, zeker aangezien er maar 3 snaren op zitten :p

en daarnaast kan je ook best vallend spelen op een gitaar, werkt alleen minder lekker ^^

Uhm...er zijn genoeg Upright Bassen met maar 3 snaren....Dus het is wel een redelijk goed argument...

OJJVZ
31 maart 2007, 00:39
gaaf ding :P
Enig Id watvoor stemming? iemand?

sinneD
31 maart 2007, 09:51
Uhm...er zijn genoeg Upright Bassen met maar 3 snaren....Dus het is wel een redelijk goed argument...
Upright bas, dus niet, normale electrische bas :P

Flint Stone
10 april 2007, 21:27
Bij ons op het winkelcentrum staan vaak straat muzikanten. Vorig jaar ook zo'n balalaika duo, waarvan een met zo'n basgeval.

Idd, ik heb ook wel eens zo'n groepje oostblok-muzikanten gehoord met zo' n driekhoekige bas. Dat is geen theekisten-kwaliteit hoor, echt een volwaardig instrument en ....ahum ....stukken mooier dan de meeste contrabassen die je op straat hoort; heel veel volume en tegelijkertijd zijdezacht zoemend. Ik kreeg gelijk zin om er ook een te kopen.

Btw slim van ...... om even via de url van de foto verder te zoeken.

Saf
29 april 2007, 10:14
Heeft er laatst nog eentje te koop gestaan in een winkel in amsterdam was net een dag te laat vind het een heerlijk ding.

stemming is meestal E, A, D komt vertrouwd over toch. Als ik er ooti eentje betaalbaar tegenkomt koop ik hem.

Ziet toch veel gave uit on stag edan een gewone bas of een contrabas.