PDA

View Full Version : schakeling met 3 elementen



Orpheo
18 maart 2007, 18:23
ik zoek een schakeling waarbij ik t zo kan doen

stand links: element 1
stand mid: element 2
stand rechts: element 3.

wie oh wie heeft een idee!

bert k
18 maart 2007, 18:27
Is dat niet zo'n beetje standaard Fender? Gewoon op de Seymour Duncansite kijken.

Anders Destium
18 maart 2007, 18:37
Zoek de schakeling van een YJM strat, bingo!

Orpheo
18 maart 2007, 18:40
Is dat niet zo'n beetje standaard Fender? Gewoon op de Seymour Duncansite kijken.

hmm nee. die heeft een 5 standen schakelaar, ik wil maar 3 standenschakelaar...

Anders Destium
18 maart 2007, 18:41
Een YJM strat heeft maar 3 standen, ondanks de 5-way switch. Volgens mij precies wat je zoekt!

Orpheo
18 maart 2007, 18:49
Een YJM strat heeft maar 3 standen, ondanks de 5-way switch. Volgens mij precies wat je zoekt!

ja, maar dan heb je zo'n slider, en dat past niet in mijn les paul :chicken:

Anders Destium
18 maart 2007, 19:18
Even een maffe vraag misschien: hoe zit de schakeling normaal bij een gitaar met drie elementen dan? Is dat niet al brug - midden - hals?

Orpheo
18 maart 2007, 19:29
Even een maffe vraag misschien: hoe zit de schakeling normaal bij een gitaar met drie elementen dan? Is dat niet al brug - midden - hals?

nee, dat is vaak anders. bij een LP met een normale 3 standenschakelaar en die zo uit de fabriek rolt is t 'brug/mid+brug/hals'...

wietse
18 maart 2007, 20:09
hmm nee. die heeft een 5 standen schakelaar, ik wil maar 3 standenschakelaar...
heb je wel veel meer mogelijkheden, maar de originele strats hadden maar 3 standen de 5 standen is iets van een later tijdstip.
die schakelaars zijn wel te krijgen, maar jij wilt het met een lp type toggle switch doen zeker?

Orpheo
18 maart 2007, 20:19
heb je wel veel meer mogelijkheden, maar de originele strats hadden maar 3 standen de 5 standen is iets van een later tijdstip.
die schakelaars zijn wel te krijgen, maar jij wilt het met een lp type toggle switch doen zeker?

jep. ik wil t perse zo, en geen andere optie...

wietse
18 maart 2007, 20:30
helaas er zijn geen 3 weg toggle schakelaars die drie verschillende aan standen hebben allemaal aan/uit/aan of brug/beide/hals naar mijn weten.
je kan ook altijd nog een paar pushpull pots gebruiken, met de één schakel je hals en brug uit en de ander schakel je het midden element mee in.

een andere oplossing zie ik niet zo snel.

'66 special
20 maart 2007, 16:53
Het kan, volgens mij, alleen met een andere schakelaar. Misschien dat hier iets bij zit:
http://www.switchcraft.com/products/switch-301.html
Ik heb nog gezocht naar meer info over de 12012 (ziet er het meest hoopvol uit), maar heb helaas niets kunnen vinden.