PDA

View Full Version : Suhr Badger 18 watt video clip



Negative K3 fan
18 maart 2007, 17:07
http://www.youtube.com/watch?v=HBUxUB-6qjw

klinkt best goed, ik vind dat cleane met es335 en de ledzep shit met les paul behoorlijk vet klinken

Michael AE
18 maart 2007, 17:30
Op HRI stonden ook wat clips door Mike Landau en die klonken behoorlijk goed. Dit videootje is wel een hele goede representatieve video heb ik gehoord, maar ik vind hem hier een beetje stijf klinken.

Vooral de sounds met die donkere Suhr strat vind ik ronduit klinisch klinken, maar ik heb het idee dat dat mede door die gitaar komt. Ik vind die ES al een stuk beter, alhoewel die ook een beetje stijf klinkt.

Hier de clips van Landau:

http://www.hugeracksinc.com/board/viewtopic.php?t=32057&start=0

future2future
18 maart 2007, 23:03
Ik vind de videoclip van Pete Thorn echt erg goed klinken! Hij zelf zit veel op the gear page, toffe gast

morris
19 maart 2007, 00:31
De Thorn video is super.
Maar, hoe goed Landau ook is, (en ik geniet echt van zijn spel in die clips), die OD100 klinkt als een drol. Alsof er continu een ring modulator parallel bijgemixt wordt. Klinkt toch niet lekker, die harmonischen of wel dan???

Morris

Michael AE
19 maart 2007, 01:50
Nee, ik vind die OD100 ook verschrikkelijk...vreselijk gewoon.

Dat er mensen zijn die daar 3200 euro voor neertellen. 6nbegrijpelijk.

future2future
19 maart 2007, 11:20
Ik persoonlijk vind de OD-100 echt te gek klinken, maar in deze clips ook niet echt, hoe goed landau inderdaad ook is.

Michael AE
19 maart 2007, 16:25
Ik persoonlijk vind de OD-100 echt te gek klinken, maar in deze clips ook niet echt, hoe goed landau inderdaad ook is.

Wlek type ind je echt goed? Er zijn d'r echt een stuk of 5 geloof ik. SH, SE, SE met SH mod, Classic, Classic+...:o

Ik zie door de bomen het bos niet meer, maar ik heb geloof ik 3 verschillende gehoord die ik alledrie niet geweldig vond.

morris
19 maart 2007, 16:30
Wlek type ind je echt goed? Er zijn d'r echt een stuk of 5 geloof ik. SH, SE, SE met SH mod, Classic, Classic+...:o

Ik zie door de bomen het bos niet meer, maar ik heb geloof ik 3 verschillende gehoord die ik alledrie niet geweldig vond.

Ik heb er maar ooit één bespeeld die echt goed was. En die staat nu ergens in midden Frankrijk. Een oude classic btw. Alles wat Suhr achteraf getweaked en gemod heeft is eigenlijk overdone naar mijn mening want beter worden ze er niet op. Niemand ziet toch door de bomen het bos niet meer bij die amps.

Morris

AART
19 maart 2007, 17:47
Hmm, lekkere crunch, lekker strak, vooral met die les paul klinkt het erg ok.

Clean valt beetje tegen(klinisch, weinig sprankel). Maar heb dat clipje van Michael ng niet gezien. Ik ben zelf meer van de fender clean dus het valt een beetje tegen.

High gain is ook niet erg best vind ik. Niet strak, wat wollig in het laag en het lijkt overgesatureerd terwijl er nog nie zo heel veel gain uit wordt geperst.

Zal nu even landau clipje kijken en zeggen of het beter wordt.

Edit: Landau clipjes voegen niet echt veel toe aan mijn mening.
Leuke one-trick pony voor de crunch, die is erg goed. Maar de rest valt me eigenlijk flink tegen.

ateng
19 maart 2007, 19:04
Hmm, lekkere crunch, lekker strak, vooral met die les paul klinkt het erg ok.

Clean valt beetje tegen(klinisch, weinig sprankel). Maar heb dat clipje van Michael ng niet gezien. Ik ben zelf meer van de fender clean dus het valt een beetje tegen.

High gain is ook niet erg best vind ik. Niet strak, wat wollig in het laag en het lijkt overgesatureerd terwijl er nog nie zo heel veel gain uit wordt geperst.

Zal nu even landau clipje kijken en zeggen of het beter wordt.

Edit: Landau clipjes voegen niet echt veel toe aan mijn mening.
Leuke one-trick pony voor de crunch, die is erg goed. Maar de rest valt me eigenlijk flink tegen.
Over smaak valt niet te twisten zal ik maar zeggen.
Ik vind het juist wel lekker klinken de clipjes van Landau, maar dan heb ik het wel over de Badger versterker want inderdaad, de OD100 vind ik wat minder.

Tristan
19 maart 2007, 19:33
Op de Celestion site staat bij de Alnico Gold speaker ook nog een clipje dat opgenomen is met de Suhr Badger...
Tsja, wat moet ik er van zeggen, ik weet het niet, het is het niet helemaal heb ik het idee, maar het lijkt naar mijn idee wel een stuk dichter in de buurt van een lekkere sound te komen dan de verschillende OD100's die ik weleens getest heb...
Het clean klinkt (met name met die Suhr Strat) een beetje stijf, maar heeft wel mooie Vox achtige boventonen, niet slecht...
Bij hogere gainstanden wordt het wel net iets te scheterig heb ik het idee, dat is het echt net niet, inderdaad te wollig in het laag en snel overgesatureerd zoals AART al zei...
Die power scaling vind ik ook niet echt super, het volledige fundament valt weg uit het geluid, misschien dat het op opnames nog wel overeind blijft (die Landau clipjes suggereren van wel), maar voor live gebruik is het wat mij betreft echt een nutteloze feature...

AART
20 maart 2007, 14:53
Bij hogere gainstanden wordt het wel net iets te scheterig heb ik het idee, dat is het echt net niet, inderdaad te wollig in het laag en snel overgesatureerd zoals AART al zei...



:o We gaan het niet tóch nog 'ns eens worden he :D

Negative K3 fan
20 maart 2007, 17:59
Het clean klinkt (met name met die Suhr Strat) een beetje stijf, maar heeft wel mooie Vox achtige boventonen, niet slecht...
Ik vind het wat overdreven om het stijf te noemen, maar je hebt gelijk dat er wat verschil in zat, maar met de es335 klonk het echt goed imo

Bij hogere gainstanden wordt het wel net iets te scheterig heb ik het idee, dat is het echt net niet, inderdaad te wollig in het laag en snel overgesatureerd zoals AART al zei...
Vind ik ook helemaal, alleen het is het gewoon helemaal niet, en niet net.

Die power scaling vind ik ook niet echt super, het volledige fundament valt weg uit het geluid, misschien dat het op opnames nog wel overeind blijft (die Landau clipjes suggereren van wel), maar voor live gebruik is het wat mij betreft echt een nutteloze feature...

daar ben ik het niet mee eens, als er volume wegvalt dan verlies je sowieso wat laag enzo, daar kom je nooit onderuit, bij helemaal niks en ik vind dat de toon verder behoorlijk intact blijft en dat het best goed klinkt voor wat het is.

Negative K3 fan
20 maart 2007, 18:05
die clips van landau klinken trouwens ook helemaal niet verkeerd, een gigantische moderne 'boutique' vibe, beetje moeilijk te omschrijven, maar echt van die tonen die het nu helemaal zijn.

Die od100 clips klinken inderdaad helemaal nergens naar, vooral met dat rafelige/kartonnige hoog van v30s, ben benieuwd naar clips met bijvoorbeeld greenbacks, dat kan al een heleboel schelen

Tristan
20 maart 2007, 21:50
Ik vind het wat overdreven om het stijf te noemen, maar je hebt gelijk dat er wat verschil in zat, maar met de es335 klonk het echt goed imo

reactie Tristan:
Ja, maar dat ben ik ook met je eens, mijn commentaar geldde ook met name voor de cleane stukken die op de Suhr Strat gespeeld werden, die stukjes vond ik voornamelijk een beetje stijf klinken, voor de rest echt een prima cleane sound...

Vind ik ook helemaal, alleen het is het gewoon helemaal niet, en niet net.

reactie Tristan:
Ook hier zijn we het eens, alhoewel, als ik de OD100 neem als zijnde het helemaal niet, dan komt die Badger wel veel dichter in de buurt van een tone die ik kan waarderen, dus helemaal niet is misschien ook wel weer een zware kwalificatie...

daar ben ik het niet mee eens, als er volume wegvalt dan verlies je sowieso wat laag enzo, daar kom je nooit onderuit, bij helemaal niks en ik vind dat de toon verder behoorlijk intact blijft en dat het best goed klinkt voor wat het is.

reactie Tristan:
Ja, het kan, maar ik heb toch het idee dat je van deze verschijnselen met een PPIMV minder last hebt en dat dat voor live toepassingen toch een betere keuze is, de opgenomen clipjes klinken echt prima, dus voor studiotoepassingen kan het wel heel erg handig zijn...

Ik ben het ook met je eens dat met name die Landau clipjes echt een soort hippe boutique tone van nu vertegenwoordigen, een beetje wat de OD100 wil zijn maar het in mijn ogen nooit is geweest...

Tristan
20 maart 2007, 21:52
:o We gaan het niet tóch nog 'ns eens worden he :D

Waarom niet?
Je had precies omschreven wat ik ook hoorde, dus dat moet betekenen dat we het hierover met elkaar eens zijn... :D

EpiCenturiesAWAy
20 maart 2007, 21:59
Wow, dat klinkt heel goed moet ik zeggen!
Heel sprankelend met de les paul en de SG en zelfs de ES!
Lekker dikke rock-toon vind ik.
Ben ervan verschoten!

dePerik
20 maart 2007, 22:06
Heb net dat clipje geluisterd.
Eh, jah, doe mij d'r maar één hoor! Neuh, inpakken hoeft niet....

AART
20 maart 2007, 22:18
Waarom niet?
Je had precies omschreven wat ik ook hoorde, dus dat moet betekenen dat we het hierover met elkaar eens zijn... :D

Haha, mooi :)

Maar doe mij maar een mooie 100W plexi als het crunch moet zijn, ik ben niet zo van de 10 Watters.

Tristan
20 maart 2007, 22:29
Ik heb tot op heden ook nog geen echt geweldig klinkende 10 watt amp gehoord, maar de 18/20 watt Marshall achtige bakkies met JMP achtige crunch sound doen het bij mij wel erg goed... :D