PDA

View Full Version : impedantie???



ateng
18 maart 2007, 16:28
Hoe was het ook alweer? Twee eindbuizen eruit, impedantie van versterker verdubbelen of halveren?

Ik heb dus een 4 Ohm cabinet dus moet ik mijn versterker op 8 ohm schakelen of gaat het niet lukken aangezien 2 ohm niet gaat.

Squier4ever
18 maart 2007, 16:35
verdubbelen dacht ik

Powerchordschuiver
18 maart 2007, 17:00
Het is te vinden op de Koch-site meen ik, bij de F.A.Q.'s
En ook wel op die van Feedback

Franc
18 maart 2007, 19:31
Fout. Je moet de impedantieschakelaar een standje LAGER zetten.

Je trekt 2 buizen dus de impedantie verdubbelt. Om dit te compenseren zet je de schakelaar op een stand die de helft is van wat je aan sluit.
Dus 16ohm cab -> impswitch 8ohm

peppie
18 maart 2007, 20:11
lomp ... ik zat lijp te denken op de ene of andere manier d8 ik even dat 8ohm meer was dan 16ohm hehehe

hier antwoord van peavey:

Since the power amp tubes work in pairs, itis possible to operate the amp with two tubes removed. We recommendthat you remove the two outside power tubes and reduce the> impedancesetting to one value below the rating of the speaker cabinet. Forexample, set the impedance selector to 8 ohms for a 16 ohm> enclosure. This is safe as long as the above guidelines are followed, but don't expect a huge reduction in volume. Half power results in a ~3 dB volume decrease.

dit zat nog in me inbox en nog zeg ik t fout:P

excuus

ateng
18 maart 2007, 23:21
Heee thanx man.

Winka
21 maart 2007, 01:53
zolang je cab maar meer ohms heeft dan je head toch? :]

Kim Wilson
21 maart 2007, 09:01
zolang je cab maar meer ohms heeft dan je head toch? :]
Bij transistoramps wel. Dan mag je absoluut geen lagere impedantie aansluiten. Bij een buizenamp is het minder strikt, en kun je zelfs beter een lagere impedantie aansluiten.