PDA

View Full Version : citroenolie voor fretboard



kreation1
18 maart 2007, 12:37
hallo iedereen, ik heb zitten lezen over het fretboard reinigen met terpentine/wasbenzine en hem daarna in olien met citroenolie.
ik heb nieuwe stemmechanieken op mn gitaar gezet en de snaren liggen er nu af. vandaag is het zondag maar in het centrum heb je een winkeltje die wierook en verschillende essentiele olien verkoopt. zou zo'n klein flesje citroenolie die ze daar verkopen ook geschikt zijn voor het inolien van het fretboard? citroenolie is citroenolie neem ik aan, of zou je daar ook nog verschillen in hebben?

als het er geschikt voor is ga ik zo een flesje halen denk ik, dus ben benieuwd.

Roland.

Pais
18 maart 2007, 13:17
Ik zou geen geurolie gaan gebruiken! Ik heb geen verstand van fretboard onderhoud, maar aan dit soort olieën worden esters en alkanen toegevoegd om het spul te laten zo efficient mogelijk te laten stinken als de hel. Ik zou het niet graag op mn fretboard smeren.
Ik gebruik zelf olijfolie, werkt prima. Het was een tipje van mn muziekwinkel.

Enra
18 maart 2007, 13:32
Tja, citroenolie... Ik ken het niet en gebruik het zeker niet voor een toets. En al helemaal niet uit dat winkeltje. Bekijk het zo : Je hebt benzine Euro 95, maar als ik dat bij de Shell tank heb ik volgens mij kwalitatief wat anders dan bij de witte pomp!!!

jplm
18 maart 2007, 14:12
hallo iedereen, ik heb zitten lezen over het fretboard reinigen met terpentine/wasbenzine en hem daarna in olien met citroenolie.
ik heb nieuwe stemmechanieken op mn gitaar gezet en de snaren liggen er nu af. vandaag is het zondag maar in het centrum heb je een winkeltje die wierook en verschillende essentiele olien verkoopt. zou zo'n klein flesje citroenolie die ze daar verkopen ook geschikt zijn voor het inolien van het fretboard? citroenolie is citroenolie neem ik aan, of zou je daar ook nog verschillen in hebben?

als het er geschikt voor is ga ik zo een flesje halen denk ik, dus ben benieuwd.

Roland.