PDA

View Full Version : [versterker kopen] waar moet ik naar zoeken?



Pluto
17 maart 2007, 20:23
Hallo, ik speel nu zo'n 3 maanden gitaar, en ik ben er helemaal dol op. Het probleem is alleen dat ik een versterker heb van 10 watt die kraakt als een gek. Ik zoek nu een betere versterker, eentje die goed is voor jazz/blues. Vermogen is niet zo heel belangrijk, dan heb ik liever een beter geluid dan een hard geluid. Mijn budget ligt rond de 300 euro, wat adviseren jullie mij?

Alvast bedankt,
Jaap-

Tho
17 maart 2007, 20:35
Ik adviseer je om allereerst even te checken of al je instellingen wel goed staan, en dat soort dingen.
Daarna kan je eens gaan kijken naar bijvoorbeeld een Vox VT30

Rinze
17 maart 2007, 21:21
Voor 350 euro kun je met een beetje zoeken een Peavey Classic 30 tweedehands kopen, die jouw muzieksstijlen prima doet.

Damage Inc.
17 maart 2007, 21:27
Woh, je lijkt mij wel, alleen was jij beter afgeweest met m'n 2de versterker.
Ik heb namelijk (nog steeds grr) ene LabSeries versterker uit de jaren 70, die ook gebruikt werd voor keyboards (zoals mijn oom deed dus), maar ook werd gebruikt door bijv. B.B. King.
Hij was blijkbaar wel door Gibson of iets gemaakt, hij stond vooral bekend om zijn heldere clean geluid.
Maar ik kreeg 'm gratis en deze was 100watt over 4 speakers in plaats van de eerste versterker met 15 watt door 1 zwak speakertje, dus ik vond het goed.
Er zit geen distortion/overdrive op, wel veel toon-knoppen enzo, en een evil-klinkende spring-reverb.

Je zou naar een LabSeries versterker kunnen zoeken, maar zal wel moeilijk te vinden zijn sinds er ook bijna NIKS op internet over staat, behalve mijn geblaat dan lol.

IIIk denk ik zeg 't even :) :P .

- Damage Inc.

Rinze
17 maart 2007, 21:35
Lab versterkers worden vrij regelmatig op marktplaats aangeboden, laatst nog een 60 watter maar de afgelopen maand ook zeker een keer of twee een 100 watter, beide keren voor maar iets van 200 euro, zijn inderdaad goeie versterkers.

Damage Inc.
17 maart 2007, 21:45
Lab versterkers worden vrij regelmatig op marktplaats aangeboden, laatst nog een 60 watter maar de afgelopen maand ook zeker een keer of twee een 100 watter, beide keren voor maar iets van 200 euro, zijn inderdaad goeie versterkers.

Oh toch wel, ik dacht dat ze wel werden aangeboden maar dan echt heel weinig.
Misschien moet ik er ook nog een bij halen, voor zowel de clean-sound of ook een keer proberen de reverb eruit te slopen :P .