PDA

View Full Version : Ibanez Les Paul pick ups



istari
17 maart 2007, 19:58
Een tijdje geleden kocht ik van een mede-forum collega hier een ouwe 70'sibanez les paul. geweldige gitaar, speelt super, maar van de sound ben ik niet echt blij. De pick ups geven in vergelijking met die van m'n Gibson SG (standard) veel minder output, en de pickups klinken ook een beetje als een kartonnen doos... De pick ups die er nu momenteel inzitten (t zijn er 3) ken ik nietvan merk, maar er staat volgende op: Super 70, en dan (ik vermoed een volgnummer) 180411

Iemand ervaring met die pickups? Ik zou ze desnoods vervangen door andere, maar het moetw el wat binnen de perken blijven qua prijs.

Als je m'n sound wil horen, luister naar www.serpentcult.be. Opgenomen met gibson sg standard en een mesa boogie double rectrifier. Geen pedalen gebruikt.

Thanx voor de input

BamBuFan1
17 maart 2007, 20:34
Een tijdje geleden kocht ik van een mede-forum collega hier een ouwe 70'sibanez les paul. geweldige gitaar, speelt super, maar van de sound ben ik niet echt blij. De pick ups geven in vergelijking met die van m'n Gibson SG (standard) veel minder output, en de pickups klinken ook een beetje als een kartonnen doos... De pick ups die er nu momenteel inzitten (t zijn er 3) ken ik nietvan merk, maar er staat volgende op: Super 70, en dan (ik vermoed een volgnummer) 180411

De Super 70-pickups die ik gehoord heb klonken nooit als een kartonnen doos. Die dingen worden tegenwoordig zelfs gezocht vanwege het goede geluid. Is er niet iets anders mis met de gitaarelektriek?

2350
17 maart 2007, 20:58
@topicstarter: ruilen voor jaren 70 diMarzio superdistortions? PM dan even.

P@ul

BamBuFan1
18 maart 2007, 00:32
@topicstarter: ruilen voor jaren 70 diMarzio superdistortions? PM dan even.
P@ul

I rest my case.

2350
18 maart 2007, 14:14
Gniffel...

istari
18 maart 2007, 17:32
je hebt PM