PDA

View Full Version : Wie heeft er ervaring met BO~EL gitaren?



Edwin1974
17 maart 2007, 17:52
Ik overweeg een (Huub) Bo~el gitaar te kopen.
Heeft er iemand ervaring met deze gitaren?
Zit te denken aan de GG Classic SSS.
Speel nu op een Blade Texas Standard.

Yamhammer_71
17 maart 2007, 18:19
Een Fender Strat of Tele zou je ook kunnen overwegen....zijn altijd betrouwbaar en je weet wat je ervan kan verwachten.

Die BO~EL gitaren zeggen mij in ieder geval niets.....

Spitfire
17 maart 2007, 18:22
Iemand op dit forum heeft er recent nog een gekocht, en die was er laaiend enthousiast over :)

Edwin1974
17 maart 2007, 18:24
Heb inderdaad ook al zitten te denken aan een amerikaanse fender strat. En misschien wordt het dat ook wel maar ben ook wel heel benieuwd naar de ervaringen met bo~el gitaren. Heb het idee dat je dan een betere kwaliteit in huis haalt dan een Fender.

Tho
17 maart 2007, 18:29
Heb inderdaad ook al zitten te denken aan een amerikaanse fender strat. En misschien wordt het dat ook wel maar ben ook wel heel benieuwd naar de ervaringen met bo~el gitaren. Heb het idee dat je dan een betere kwaliteit in huis haalt dan een Fender.

Je weet in ieder geval dat het pure ambacht is, en waar het vandaan komt!

jplm
17 maart 2007, 19:44
Je weet in ieder geval dat het pure ambacht is, en waar het vandaan komt!

Ja, uit Korea, om eerlijk te zijn.

Groet, Jan.

Tho
17 maart 2007, 20:27
Ja, uit Korea, om eerlijk te zijn.

Groet, Jan.

precies!


haha, nee serieus? Ik dacht dat ze hier gefabriceerd werden :o

Noid
17 maart 2007, 20:45
Helaas ik heb (nog) geen Boel, dus ik kan niet uit eigen ervaring putten, maar ík denk dat het met die kwaliteit enorm goed zit. Minstens gelijk aan Fender, om eerlijk te zijn verwacht ik zelfs dat de kwaliteit hoger zal zijn. Dit gezien de hoge kwaliteitsnormen die Huub Boel hanteert. Bij Fender is het natuurlijk grootschalige productie waar het bij Boeldirecte betrokkenheid bij 't product betreft, met de eindcontrolle door Boel zelf. Meer info: klik hier (http://www.gitaarnet.nl/winkels/huubboel.php3)

Rinze
17 maart 2007, 21:40
Euh, volgens mij worden de BO EL's in Zuidoost-Azië gemaakt, alleen de peperdure modellen worden door ome Huub zelf in elkaar gezet. Dus hoe het dan met de kwaliteit zit weet ik niet, iedereen die in Verweggistan laat produceren beweert natuurlijk dat het niet ten koste van de kwaliteit gaat. Dat zou je dus moeten uitproberen. Zelf heb ik laatst op een Koreaanse PRS SE Custom gespeeld waarvan ik zeer onder de indruk was, dus het kan wel! Ik vind de naam BO EL trouwens echt idioot :eek:

Eko
17 maart 2007, 21:43
Huub Boel zit hier in de buurt ( Zuphen) en heeft een eigen atelier. Hij laat echter de Bo-El gitaren in een customshop bouwen in Korea. Ik heb op de Frankfurter Musikmesse met de mensen uit de shop staan praten. Goede vaklui met veel,heel veel kennis.
De gitaren bij Huub zijn stuk voor stuk uitstekend van kwaliteit en perfect afgewerkt. Electronica is vaak in meerdere uitvoeringen leverbaar.Uiteraard heeft Huub er in Zutphen een hoop aan de muur hangen en stelt hij hem persoonlijk af bij de koop. Hij is erg overtuigend als je in de winkel bent en weet heel erg veel van de materialen die hij verkoopt. Je kunt een Bo-El met een gerust hart aanschaffen.

Yamhammer_71
17 maart 2007, 22:04
Dan zou ik voor de BO-EL gaan....als ze beter zijn dan de strats......

Tristan
17 maart 2007, 22:12
Het is een heel andere gitaar...
Een Bo-El is in principe meer een Superstrat of een Music Man EVH achtige ripoff, dus klinkt hij ook zo, klinischer maar wel evenwichtiger en strakker dan een goede Fender, wat mij betreft ook saaier en doder...
Het hangt er vanaf wat voor muziek je speelt, ik kan me voorstellen dat het een hele leuke gitaar is voor
hi-gain en een 'heavy' (Amerikaanse) Rock stijl, persoonlijk vind ik het 'ham and eggs'...

jplm
17 maart 2007, 23:39
Dan zou ik voor de BO-EL gaan....als ze beter zijn dan de strats......

Ach, beter, ik weet het niet, dat is allemaal zo subjectief. Wat volgens mij in elk geval wel een knap stukkie werk is, is de achterkant, waar de hals aan de body is bevestigd, dat is helemaal vloeiend, en af.

Groet, Jan.

Edwin1974
18 maart 2007, 00:05
Het is een heel andere gitaar...
Een Bo-El is in principe meer een Superstrat of een Music Man EVH achtige ripoff, dus klinkt hij ook zo, klinischer maar wel evenwichtiger en strakker dan een goede Fender, wat mij betreft ook saaier en doder...
Het hangt er vanaf wat voor muziek je speelt, ik kan me voorstellen dat het een hele leuke gitaar is voor
hi-gain en een 'heavy' (Amerikaanse) Rock stijl, persoonlijk vind ik het 'ham and eggs'...


Het gaat dan om de Bo EL gitaar met drie single coils waar ik aan zit te denken. Muziekstijl: top 100. Dus heel erg breed.
Is een BO EL met drie single coils ook een multi inzetbaar instrument?

Tristan
18 maart 2007, 00:28
Dat is er toch ook zo eentje uit de GG serie?
Die gitaar is van model meer Tele achtig, lijkt behoorlijk op de Music Man EVH...
Tsja, het zal vast een prima gitaar zijn en veelzijdig bovendien, maar het is geen Fender Strat en dat zal het ook nooit worden, als je een Strat wil dan zou ik gewoon een Strat kopen...
Ik denk dat het qua sound meer in de richting van de Blade zal gaan (modern en Superstrat achtig), dus ik vraag me af of dat je er iets mee wint om zo'n Bo-El te kopen als de Blade al niet is wat je zoekt...

Eko
18 maart 2007, 09:36
De meeste halzen bij Bo-El zijn van dezelfde mensuur als een Gibson. Het voelt dus heel anders aan. Voor mensen die die halslengte gewend zijn is het een prima gitaar.
Als je twijfelt neem dan een amp mee en ga hem uitproberen. Hij heeft wel wat kleine amps staan, maar je eigen versterker ken je het best.
Of een 3 singlecoil instrument het ideale format is voor een top 100 band durf ik niet te stellen. Huub zal daar misschien wat meer en beter over kunnen vertellen.

Kaboemba
18 maart 2007, 10:59
Ik zou zeggen gewoon proberen, ben zelf meerdere keren bij Huub geweest, fijne gast leuk contact en verstand van zaken.

Ja een fender strat is misschien 2ehands waardevaster, maar koop je een gitaar om te spelen of om z'n waarde.
Bovendien heb je met een Bo-el is een keer wat anders, die strat zie je in de klauwen van elke gitarist. Bovendien, en het zal veel mensen geen reet uitmaken, steun je ook nog is een nederlandse ondernemer die zijn nek uitsteekt.

Dus als de gitaar is wat je zoekt en ook nog is kwalitatief gelijk of beter is zou ik het doen. Denk trouwens dat je bij de bo-el een betere service en aandacht krijgt als bij een doorsnee fender.

FrankS
18 maart 2007, 14:06
+1

Ik bespeel ze al een paar jaar met volle tevredenheid.
@ Korea : daar worden in de shop (met de hand) de kale bodies en halzen gemaakt, en die sturen ze weer naar Huub en Harry, die er gitaren van maken.
De door Huub zelf gemaakte gitaren in NL zijn natuurlijk duurder, omdat dat in zn 1tje meer (extra) tijd kost dan als zn 4 Koreaanse maten dat doen. En hij heeft al wachtlijsten.. maar ze doen niet voor mekaar onder imo.

M'n 1e Bo-El was dus een GG, en na testen had ik een koreaan verkozen boven een NL-er, dus kwalitatief scheelt het imo ook niet echt. Elke gitaar voelt ook weer een beetje anders, klinkt een beetje anders.. krijg je met non-fabrieksgitaren. Dus ja, gewoon es langs gaan en testen, ik denk wel dat je onder de indruk zult zijn. En veelzijdigheid troef hoor, als je wilt past Huub ook nog alles naar je wensen aan (electronica, schakeling, extra toonknop, piëzo, of wat dan ook).

Hydra
18 maart 2007, 15:23
Dat is er toch ook zo eentje uit de GG serie?
Die gitaar is van model meer Tele achtig, lijkt behoorlijk op de Music Man EVH...
Tsja, het zal vast een prima gitaar zijn en veelzijdig bovendien, maar het is geen Fender Strat en dat zal het ook nooit worden, als je een Strat wil dan zou ik gewoon een Strat kopen...
Ik denk dat het qua sound meer in de richting van de Blade zal gaan (modern en Superstrat achtig), dus ik vraag me af of dat je er iets mee wint om zo'n Bo-El te kopen als de Blade al niet is wat je zoekt...


Maat van me heeft een gg 200 en ik heb zelf een blade rh4 classic, in werkelijk niets liggen ze dicht bij elkaar dus dat kan ik niet met je delen.

De kwaliteit van de gg200 vind ik erg overtuigend leuk detail de overgang van body naar hals is fantastisch gemaakt, en die gg klinkt ook erg ok. Daarnaast vind ik Huub een sympathieke vent die graag met je meedenkt.

Imho goede gitaren die het uitproberen zeker waard zijn.

Tristan
18 maart 2007, 15:47
Met mijn opmerking bedoelde ik te zeggen dat de klank in ieder geval moderner zal zijn dan van een echte Strat, de GG heeft meer een Tele vorm dus de klank ervan zal inderdaad nog minder dicht in de buurt van een Strat liggen dan de Blade...

Rinze
18 maart 2007, 16:45
Ik vind die modellen met dat "catseye" klankgat best mooi, de vormgeving doet mij inderdaad ook denken aan de MM EVH. Dus de Koreanen worden hier in Nederland afgemaakt? Shit, voor ik het weet al weer een GAS-aanval, er worden wel eens Bo-el's aangeboden op MP en zo...