PDA

View Full Version : London City (info + bass)



Renson
17 maart 2007, 17:04
Gutenabend!

Ik ben in het bezit van een oude witte London City MKIV (versterker+cab).. omstreeks eind jaren 60.

Mijn eerste vraag:
Heeft iemand hier meer info/jaartal over? Ik ken alleen zwarte, rode en blauwe LC's!
De versterker moet één of andere speciale editie geweest zijn...

Maar wat ik eigenlijk wou vragen...:
Ik zou willen bassen via deze versterker.. volgens mijn kennis moet dit perfect mogelijk zijn..
moet ik onderandere geen aanpassingen doen ofzo?
kunnen die celestion speakers dit aan?
...?

Thanks & greets,
Steve

blindmouse
24 maart 2007, 21:08
Ik heb twee London City's. Een tweepitter en een vierpitter. Beide zonder (bas)aanpassingen (wel elco's vernieuwd en bias afgesteld en een enkele veiligheidsaanpassing) te gebruiken als basversterker. Ik heb geen ervaring met de London City speakercabinetten. Ik liet de LC's draaien op SWR en Electro Voice speakerboxen. Killer sound, vooral als 't een beetje hard kan. Let wel even op de juiste speaker-aansluiting.

1x 4 Ohm in de 8 Ohm input/ 2x 4 Ohm in serie zetten en dan in één 16 Ohm input. 1x 8 Ohm in een 16 Ohm input. 2 x 8 Ohm ieder in een 8 Ohm input. 1 x 16 Ohm: geen aansluit mogelijkheid 2 x 16 Ohm elk in een 16 Ohm input.

Jan

AutoStatic
25 maart 2007, 16:18
Gutenabend!

Ik ben in het bezit van een oude witte London City MKIV (versterker+cab).. omstreeks eind jaren 60.

Mijn eerste vraag:
Heeft iemand hier meer info/jaartal over? Ik ken alleen zwarte, rode en blauwe LC's!
De versterker moet één of andere speciale editie geweest zijn...

Maar wat ik eigenlijk wou vragen...:
Ik zou willen bassen via deze versterker.. volgens mijn kennis moet dit perfect mogelijk zijn..
moet ik onderandere geen aanpassingen doen ofzo?
kunnen die celestion speakers dit aan?
...?

Thanks & greets,
Steve