PDA

View Full Version : London City (info + bass)



Renson
17 maart 2007, 17:04
Gutenabend!

Ik ben in het bezit van een oude witte London City MKIV (versterker+cab).. omstreeks eind jaren 60.

Mijn eerste vraag:
Heeft iemand hier meer info/jaartal over? Ik ken alleen zwarte, rode en blauwe LC's!
De versterker moet één of andere speciale editie geweest zijn...

Maar wat ik eigenlijk wou vragen...:
Ik zou willen bassen via deze versterker.. volgens mijn kennis moet dit perfect mogelijk zijn..
moet ik onderandere geen aanpassingen doen ofzo?
kunnen die celestion speakers dit aan?
...?

Thanks & greets,
Steve

blindmouse
24 maart 2007, 21:08
Ik heb twee London City's. Een tweepitter en een vierpitter. Beide zonder (bas)aanpassingen (wel elco's vernieuwd en bias afgesteld en een enkele veiligheidsaanpassing) te gebruiken als basversterker. Ik heb geen ervaring met de London City speakercabinetten. Ik liet de LC's draaien op SWR en Electro Voice speakerboxen. Killer sound, vooral als 't een beetje hard kan. Let wel even op de juiste speaker-aansluiting.

1x 4 Ohm in de 8 Ohm input/ 2x 4 Ohm in serie zetten en dan in één 16 Ohm input. 1x 8 Ohm in een 16 Ohm input. 2 x 8 Ohm ieder in een 8 Ohm input. 1 x 16 Ohm: geen aansluit mogelijkheid 2 x 16 Ohm elk in een 16 Ohm input.

Jan

AutoStatic
25 maart 2007, 16:18
Gutenabend!

Ik ben in het bezit van een oude witte London City MKIV (versterker+cab).. omstreeks eind jaren 60.

Mijn eerste vraag:
Heeft iemand hier meer info/jaartal over? Ik ken alleen zwarte, rode en blauwe LC's!
De versterker moet één of andere speciale editie geweest zijn...

Maar wat ik eigenlijk wou vragen...:
Ik zou willen bassen via deze versterker.. volgens mijn kennis moet dit perfect mogelijk zijn..
moet ik onderandere geen aanpassingen doen ofzo?
kunnen die celestion speakers dit aan?
...?

Thanks & greets,
Steve

http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_eek.gif Een witte? Klinkt episch. Heb je foto's? Is er geen minieme kans dat de boel opnieuw van tolex is voorzien ooit? Het is of een DEA50 of een DEA100 lijkt me. Dat zijn die grijze.
Bedoel je met blauw dat groenblauwe? En rode LC's? Nooit gezien. En naar mijn weten deed DSE niet in limited editions. Maar zo'n kenner ben ik nou ook weer niet ;)

Wat betreft het bassen op zo'n bak, het zijn toch oude PA versterkers? Dan zou het moeten kunnen volgens mij.

puntdroad
25 maart 2007, 20:32
er zijn zelfs oranje hoor...
http://i90.photobucket.com/albums/k261/novaberbe/gitaar001.jpg

AutoStatic
25 maart 2007, 20:58
Ja ja, en die BC Rich is zwart zeker ;)

puntdroad
25 maart 2007, 21:45
Ja ja, en die BC Rich is zwart zeker ;)
Haha, je hebt gelijk.. die was ooit zwart maar aan die London city heb ik nix gedaan hoor. Tis oranje fiber achtig spul wat er op zit. De onderste speakerkast ook zoals je ziet. Persoonlijk vind ik het wel wat hebben....

AutoStatic
25 maart 2007, 22:18
Ah ok, grappig! Ziet er niet als origineel uit, maar wel gaaf. De bijbehorende speakerkast lijkt me ook niet origineel meer, zie ik nou één luidspreker in het midden?? Ook het speakerdoek is vervangen. Is de top een Mark V, een DEA130? Daar hoort eigenlijk een 4x12 (Celestion G12H30) speakerkast bij.

En die Avora! http://gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_rockon.gif
Was mijn allereerste versterker. Uiteindelijk gesloopt door de trash-metal band met wie wij de oefenruimte deelden destijds (jaartje of 17 terug). Nooit echt werk van gemaakt. Was best wel een eehhhh... prutding.

puntdroad
25 maart 2007, 22:26
Ah ok, grappig! Ziet er niet als origineel uit, maar wel gaaf. De bijbehorende speakerkast lijkt me ook niet origineel meer, zie ik nou één luidspreker in het midden?? Ook het speakerdoek is vervangen. Is de top een Mark V, een DEA130? Daar hoort eigenlijk een 4x12 (Celestion G12H30) speakerkast bij.
klopt. Vorige eigenaar heeft daar ooit een 15 inch ingezet. Er zat ook geen speakerdoek op maar dat setje (top plus 1 kast) kostte me toen 150 gulden. Dan ga je niet zeuren toch? Hij moest verhuizen en wilde dat ding niet meezeulen. Ik gebruik die oranje eigenlijk alleen om die zwarte op te zetten. Dan hoef je niet zo hard op een podium.
Ik ben trouwens wel altijd huiverig voor die versterker. Ik behandel hem met fluwelen handschoentjes want hij heeft al een aantal keer op de operatietafel gelegen. Maar het blijft een supergeluid (en belachelijk hard) maar dat wist je waarschijnlijk al
En de Avora rocks! Eeh nee. dat doettie niet maar die is gewoon voor thuis. Probeer maar eens een london city aan te zetten en niet de kinderen te wekken...Lukt je niet. 1 is al hard...

btw onze bassist van een 60 's band heeft precies zo'n lc als jij. Die groene met 2 speakerkasten en zelfs nog de bonnetjes! Heefttie toendertijd zelf nieuw gekocht in de sixties...

AutoStatic
25 maart 2007, 23:00
Cool, een full stack. Net zoals The Bintangs vroegah.
Voor 150 Oud-Hollandsche Florijnen zou ik zo'n versterker ook niet laten staan. Die van mij is gereviseerd door Dr Tube (http://www.drtube.nl) en doet het voortreffelijk, geen problemen mee. Ja, de plastic kapjes van de speakers vallen er af, lijm is gewoon op. Of ze trillen er gewoon af omdat zo'n LC inderdaad knoerthard gaat.

Unicron
28 maart 2007, 15:23
Let wel even op de juiste speaker-aansluiting.

1x 4 Ohm in de 8 Ohm input/ 2x 4 Ohm in serie zetten en dan in één 16 Ohm input. 1x 8 Ohm in een 16 Ohm input. 2 x 8 Ohm ieder in een 8 Ohm input. 1 x 16 Ohm: geen aansluit mogelijkheid 2 x 16 Ohm elk in een 16 Ohm input.

Jan

1x 16 ohm : in de 16 ohms ingangen (deze staan parallel)
2x 16 ohm / 1x 8 ohm : in de 8 ohms ingangen (deze staan parallel)

1x 4 ohm kan alleen als je intern de 4 ohms tap aansluit, deze is vanaf de fabriek niet aangesloten....