PDA

View Full Version : Help, welk snarenmerk is dit???



guitarguru
17 maart 2007, 16:48
Na mijn laatste onderhoudsbeurt zaten er fijne snaren op mijn Strat. Ik zei ook toen tegen de techneut "doe er maar een setje EB 010 op". Dacht dus dat ze er op zaten, lekker soepel en warm maar heldere sound had ik.
Ga ik net mijn snaren verversen met een nieuw setje EB's, speelt het ineens zwaar kloten. Stug en de sound is minder, vlakker, dan ik de afgelopen tijd gewend was.
Heb ik de oude snaren uit de vuilnisbak gehaald en blijken het dus geen EB's te zijn. Ze hebben van die gekleurde baleindjes, iedere snaar een andere kleur.
Welk merk is dit? Ik zou ze er haast weer op gaan zetten :D

Spitfire
17 maart 2007, 16:50
Ik weet dat mijn D'addario snaren dat ook hebben, maar misschien is dat bij andere merken ook zo?

Tho
17 maart 2007, 16:51
gewoon d'addario?

guitarguru
17 maart 2007, 16:54
Ja, kan gewoon d'addario's zijn, maar dat weet ik gewoon niet dus. Ik ken ze niet. Als iemand het hier zeker weet dan weet ik het ook :) Ga ik ze volgende week even aanschaffen.

Spitfire
17 maart 2007, 16:56
Omdat Tho D'addario zegt, zeg ik dat ik nu zeker weet dat het D'addario snaren zijn :)

wietse
17 maart 2007, 16:59
d'addario is volgens mij het enige merk dat die kleurtjes gebruikt, en ik heb al heel wat merken geprobeerd ondertussen.

Samder
17 maart 2007, 17:44
waarschijnlijk daddario 010...

guitarguru
17 maart 2007, 17:51
Okay, bedankt allemaal. Ik heb maar even wat setjes online besteld.

Noid
17 maart 2007, 21:38
Bij Feedback altijd goedkoop die d'addario's: Tien setjes voor 39 Euro dacht ik. Ik gebruik ze veel omdat ze zo gunstig geprijsd zijn,. Qua bespeelbaarheid vind ik EB's (Slinky) eigenlijk wel comfortabeler (lees gladder).

Bluesbreaker
17 maart 2007, 22:36
Bij Feedback altijd goedkoop die d'addario's: Tien setjes voor 39 Euro dacht ik. Ik gebruik ze veel omdat ze zo gunstig geprijsd zijn,. Qua bespeelbaarheid vind ik EB's (Slinky) eigenlijk wel comfortabeler (lees gladder).

Voor t zelfde geld of iets minder zelfs heb je EB uit de USA.

Noid
17 maart 2007, 23:14
Voor t zelfde geld of iets minder zelfs heb je EB uit de USA.Incl verzendkosten?

GunMetalBlue
17 maart 2007, 23:31
Denk ook d' addarios

1) de kleurtjes, inderdaad
2) ik heb er gisteren voor het eerst een setje d'addarios opgezet (kom van dean markley, toen fender bullets, nu d'addarios) en ze klinken inderdaad erg fris! Natuurlijk fris, die Bullets is één of andere opgeblazen blues-bordeel-sound :s

Damage Inc.
17 maart 2007, 23:35
Ik heb en gebruik 3 verschillende soorten Ernieball snaren, en ze hebben volgens mij allemaal zo'n goudkleurig baleinde eraan zitten.
Die D'addarios hebben inderdaad die gekleurde maar weet het van andere merken ook niet.

Misschien dat hij vergeten is welke snaren erop moesten, of perongeluk de verkeerde heeft gepakt, of iemand anders in de winkel het heeft laten doen.
Dat zijn altijd van die dingen die er gebeuren...
Ik vind dat veel mensen niet precies genoeg kijken, en niet alleen in winkels enzo.

- Damage Inc.

guitarguru
18 maart 2007, 11:16
Misschien dat hij vergeten is welke snaren erop moesten, of perongeluk de verkeerde heeft gepakt, of iemand anders in de winkel het heeft laten doen.

Maar door die fout heb ik wel per ongeluk ontdekt dat ik die Daddario's fijner vind spelen en klinken.
Je wordt vaak door fouten wijzer!!

Bluesbreaker
18 maart 2007, 17:32
Incl verzendkosten?

Jep, gewoon even goed zoeken

Toaster
18 maart 2007, 17:42
Voor t zelfde geld of iets minder zelfs heb je EB uit de USA.

owww vertel????

Bluesbreaker
18 maart 2007, 18:49
Ik kocht ze altijd bij Maverick Music, maar ik zie dat die nu
Ernie Ball products may be shipped domestically to the US only. No international shipping for Ernie Ball products.
op hun site hebben staan.

Damage Inc.
18 maart 2007, 18:53
Maar door die fout heb ik wel per ongeluk ontdekt dat ik die Daddario's fijner vind spelen en klinken.
Je wordt vaak door fouten wijzer!!

Nou, ik ben juist van D'addarios afgestapt, ik vind ze vrij snel droog gaan klinken, terwijl ze dan nog wel een lange tijd ok klinken, maar niet geweldig.
Terwijl ik ook altijd schone en droge handen heb enzo, ligt ook aan de situatie (tijd van 't jaar enzo) .

Ik heb nu iets van 3 verschillende soorten Ernieballs om verschillende redenen en allerlei maten voor verschillende stemmingen en gitaren.
Ze hebben ook iets akoestisch in de klank, misschien ook omdat 1 soort ook voor acoustische gitaren zijn :S .

Oja, de pest is wel, waar ik ook vraag naar een bepaalde set snaren van een bepaalde soort van Ernieball die ik gebruik, ze komen altijd aan met die standaard setjes waar ik specifiek niet om vroeg!

Maarja, echt niks mis met D'addarios, ik moest ook gewoon meer opties en bepaalde maten hebben.


- Damage Inc.

Nickname
19 maart 2007, 14:14
Voor zover ik weet gebruikt d'addario inderdaad van die gekleurde eindjes. Alleen had ik laatst een setje gekocht en daar zat een kaartje bij. Vanwege milieueisen enzo en dat bij de productie de kleuren dus niet goed zouden zijn voor het milieu, hebben ze het nu veranderd naar 2x goud/zilver/zwart, dat is iig bij de nieuwe pakjes, er zijn nog genoeg warenhuizen vol met de "oudere" pakjes te krijgen :)

Toaster
19 maart 2007, 14:31
Voor zover ik weet gebruikt d'addario inderdaad van die gekleurde eindjes. Alleen had ik laatst een setje gekocht en daar zat een kaartje bij. Vanwege milieueisen enzo en dat bij de productie de kleuren dus niet goed zouden zijn voor het milieu, hebben ze het nu veranderd naar 2x goud/zilver/zwart, dat is iig bij de nieuwe pakjes, er zijn nog genoeg warenhuizen vol met de "oudere" pakjes te krijgen :)


Oei dan ga ik vast oude snaren inslaan. Die zijn namelijk over een paar jaar vintage.

De gekleurde snaren klinken namelijk veel beter dan die on-gekleurde.

Nickname
19 maart 2007, 14:33
Oei dan ga ik vast oude snaren inslaan. Die zijn namelijk over een paar jaar vintage.

De gekleurde snaren klinken namelijk veel beter dan die on-gekleurde.


Haha, gelukkig klinken ze nog hetzelfde! Alleen is het misschien jammer voor de floyd rose gebruikers onder ons die de snaren er achterstevoren op draaiden, dat geeft zon leuk effect, die kleurtjes bij je tuners. Ik dacht dat er laatst op het forum ergens een foto ervan was te vinden. FF zoeken hoor :satisfie:

*EDIT*

Plaatje gevonden :D :

http://members.home.nl/leon.pennings/p1010006.jpg