PDA

View Full Version : P90 in humbucker formaat: adviezen ?



yhcmarc
17 maart 2007, 15:26
Hoi, ik ben op zoek naar een P90 element in humbucker formaat, nu was ik een Gibson P94 tegengekomen en zijn de reacties nogal verschillend (harmony central) .. maaruh, weten jullie nog goede pickups die in deze categorie zouden vallen. Ik wil niet gaan boren en frezen in de gitaar en ben toch erg geinteresseerd in een P90 sound in een van mijn gitaren waarvan ik zowiezo de huidige pickups wil vervangen.

Thnx

Squier4ever
17 maart 2007, 15:48
GFS Mean 90

ccc
17 maart 2007, 15:55
Ik ben zeer tevreden van SD Phat cats.

Orpheo
17 maart 2007, 23:05
bareknuckle mississippi queen!!!!

'66 special
19 maart 2007, 18:49
Je zou hier eens kunnen kijken:

http://www.vintagevibeguitars.com/pickups.html

Pete heeft voor mij een Charlie Christian PU in een dogear cover gemonteerd. Klint geweldig in combinatie met een gewone dogear P90 bij de brug.

Bij sommige elementen kun je de magneten verwisselen: alnico of ceramic.

Zeer redelijke prijzen, hou wel rekening met invoerrechten bij alles wat uit de VS komt.

yhcmarc
19 maart 2007, 22:17
Je zou hier eens kunnen kijken:

http://www.vintagevibeguitars.com/pickups.html

Pete heeft voor mij een Charlie Christian PU in een dogear cover gemonteerd. Klint geweldig in combinatie met een gewone dogear P90 bij de brug.

Bij sommige elementen kun je de magneten verwisselen: alnico of ceramic.

Zeer redelijke prijzen, hou wel rekening met invoerrechten bij alles wat uit de VS komt.

En ook de enige die ze in creme aanbiedt :) ... nice .. thnx

yhcmarc
20 maart 2007, 11:47
Die kerel van vintagevibeguitars maar eens gemailed .. maar nu mogen jullie los gaan tegenover elkaar, hoe verhouden deze pickups zich tot elkaar, hoe klinken ze etc etc , veel meer info dan een merk + type heb ik nog niet gezien in dit topic.

Thanx

Hendriks
20 maart 2007, 11:52
Duesenberg DP90 , heeel fijn

Orgasmocaster
20 maart 2007, 15:48
De RG Fat Bastard schijnt goed te zijn.. nooit zelf geprobeerd

'66 special
20 maart 2007, 17:01
Vergelijken zal voor de meesten van ons niet zo eenvoudig gaan. Misschien dat je eens op Harmony Central kan kijken.
Niet elke verhaaltje is door een deskundig (cq ervaren) snaren plukker geschreven. Maar zodra er meerdere staan kun je toch wel een algemeen beeld van een product opdoen.

Op basis van HC (en correspondentie met Pete Biltoft) heb ik mijn PU's bij VintageVibeGuitars besteld. Ik kan ze alleen vergelijken met de Filtertron achtige elementen die in mijn gitaar zaten (die liggen nu stof te verzamelen in een la).

Rutger
20 maart 2007, 17:05
kuch...sig...uch :D

guitartub
20 maart 2007, 17:12
Gibson P94!

'66 special
20 maart 2007, 18:38
Rutger:
Ik stond nog in de ambtenaren stand :D

yhcmarc
20 maart 2007, 19:09
Vergelijken zal voor de meesten van ons niet zo eenvoudig gaan. Misschien dat je eens op Harmony Central kan kijken.
Niet elke verhaaltje is door een deskundig (cq ervaren) snaren plukker geschreven. Maar zodra er meerdere staan kun je toch wel een algemeen beeld van een product opdoen.

Op basis van HC (en correspondentie met Pete Biltoft) heb ik mijn PU's bij VintageVibeGuitars besteld. Ik kan ze alleen vergelijken met de Filtertron achtige elementen die in mijn gitaar zaten (die liggen nu stof te verzamelen in een la).

Ik neig nu ook heel erg naar die vintagevibeguitars, die dude reageert ook snel op mails ..

yhcmarc
21 maart 2007, 19:07
Net een setje HS90 creme colored met brackets besteld bij vintagevibeguitars, ben erg benieuwd en qua prijs zeer goed te doen zeg, 131 euro voor een set pickups incl. verzekerde verzending.

Brammibal
21 maart 2007, 19:15
He, hoe zit het met ommision?
ik horode dat jullie ermee zouden kappen. spijtig.

maestro_nl
21 maart 2007, 20:35
DiMarzio Bluesbucker.

Vergeet trouwens niet de minihumbuckers!
Kun je gewoon in een hb-spacing schroeven, alleen hou je aan weerszijden
een spacing over.

yhcmarc
21 maart 2007, 21:55
He, hoe zit het met ommision?
ik horode dat jullie ermee zouden kappen. spijtig.

Klopt ja, er komen nog 2 shows en dan is het over met de pret.

Brammibal
21 maart 2007, 21:58
Welke 2 shows? kan niks vinden op jullie site.

yhcmarc
21 maart 2007, 22:04
klopt ;)

30 mei: platform theater in groningen met NINE en all on black
21 of 22 juni: Afscheids show op het trashfest in Het podium te Hoogenveen

Brammibal
21 maart 2007, 22:35
Zal er zijn op trashfest!
Ziet er veelbelovend uit :cooler:

yhcmarc
22 maart 2007, 09:21
idd ja, dat belooft een kater van een paar dagen na het trashfest ai ai ai ;)