PDA

View Full Version : hoe effecten gebruiken....??



GuitarRocker
17 maart 2007, 13:53
Hallo,

Ik ben een echte effecten leek. Als ik live speel gebruik ik enkel de 4 kanalen(clean, crunch, lead, warp) die aanwezig zijn op mijn amp (Hughes&Kettner Matrix100) en daar kan ik enkele digitale effecten aan toevoegen en opslaan (Delay, chorus, Reverb en tremelo)
Dit laat me toe om delay en reverb op mijn clean kanaal te steken en iets anders op mijn andere kanalen...

Nu had ik graag enkele effecten toegevoegd...maar ik ken er niets van... Ik heb al enkele pedalen gehoord die een echt goeie crunch geven, heb ik dan mijn kanalen niet meer nodig?
en met delay pedalen en octavers enzo...? moet ik dan verschillende pedalen tegelijk intrappen...
Ik heb zoveel vragen en ik weet niet echt hoe eraan te beginnen...

Al jullie ervaringen en reacties zijn welkom!!

Fabbe

www.re-motion.be

tuonra
18 maart 2007, 14:29
Nu had ik graag enkele effecten toegevoegd...maar ik ken er niets van... Ik heb al enkele pedalen gehoord die een echt goeie crunch geven, heb ik dan mijn kanalen niet meer nodig?


dat ligt eraan wat je goed vind klinken! ..of je alleen die nieuwe pedalen wilt gebruiken met een clean kanaal OF dat je een combinatie gaat zoeken met 1 van de andere kanalen + pedalen.. of nog een andere combi..
experimenteer met de mogelijkheden..
maargoed..
het lijkt me met jouw versterker dat de ingebouwde effecten zoals delay en tremolo enz best bruikbaar zijn en dat je voor je distortion geluiden er evt. toch iets anders erbij wilt hebben (aparte pedalen dus) ..distortion effecten uit zo'n modeling amp klinken lang niet altijd overtuigend zijn of beantwoorden niet aan de smaak van de gitarist..
als je via de footswitch van je amp de ingebouwde effecten kunt schakelen kun je de nieuwe distortion pedalen er mooi naast zetten zodat e.e.a. nog overzichtelijk blijft..