PDA

View Full Version : Fade To Black eindsolo filmpie, check it



MetalPunk
17 maart 2007, 11:57
Goodday folks,

Aangezien metallica nogal popie is hier kwa soundclips ed. heb ik zelf ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken en wat opgenomen..

Ik heb de solo zelf uitgezocht dus de kans dat ie foutloos is zal wel heel klein zijn, magoed check em en ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

Ik heb voor de rest geen wah gebruikt of andere crap. Alleen me ltd'tje rechtstreeks in me engl thunder and that's it, geen valspelen dus ;)

latersss,

Link: http://www.youtube.com/watch?v=cdMyXN9Zq1M

Tho
17 maart 2007, 12:49
lang niet verkeerd gozer!! Ik heb er eigenlijk niets noemenswaardigs op aan te merken

MetalPunk
17 maart 2007, 13:10
lang niet verkeerd gozer!! Ik heb er eigenlijk niets noemenswaardigs op aan te merken

thanks man :)

happynjitram
17 maart 2007, 14:27
Je speelt wel vals, Je bent gewoon kirk. Daarom laat je je hoofd niet zien :mad:

MetalPunk
17 maart 2007, 17:05
Je speelt wel vals, Je bent gewoon kirk. Daarom laat je je hoofd niet zien :mad:

juuup :D een cover is pas goed als je hem helemaal covert he ;)

ventje
17 maart 2007, 17:14
volgens mij staat je gitaar net iets te laag gestemd

MetalPunk
17 maart 2007, 17:17
ik weet het eigenlijk niet, ik hoorde laatst van iemand dat die afwijking in toonhoogte in de plaat zelf zit..

Mijn andere 2 gitaren zijn precies goed gestemd en die klinken net zoals deze ltd.. Een maatje van me speelde ook voor de gein mee met die solo en die had ook een kleine toonafwijken t.o.v de plaat..

Het kan toeval zijn hoor, magoed ik overleef het wel denk ik :p

hendrix2
17 maart 2007, 18:17
metallica heeft wel meerdere nummers waar ze 1/4 downtunen of uptunen.
Ik weet niet hoe het zit bij fade to black, maar op de Load/reload albums kwam dit regelmatig voor.

Philippe
17 maart 2007, 20:55
De meeste nummers (fade to black, for whom the bell tolls, creeping death etc.) op Ride the Lightning zijn 1/4 toon hoger dan E gestemd.

Danieldg
17 maart 2007, 21:26
Zeer lekker gespeeld ! echt lekker strak en op snelheid, niets op aan te merken :D

Damage Inc.
17 maart 2007, 21:56
Jop, goed en precies gespeeld, maar er klinkt wel iets vals inderdaad.
Lijkt wel of de gitaar net iets lager klinkt.

Ik neem trouwens niet aan dat je niet goed zou stemmen, het zal wel zijn dat dit nummer net iets hoger klinkt.
Zoals met de opname van For Whom The Bell Tolls (hetzelfde album), die kun je niet in standaard stemming meespelen zonder dat het vals klinkt, de opname klinkt hoger dan de standaard gestemde gitaar.
Wat ik denk is dat ze de opname net iets hebben versneld (ook met het doel om wat sneller te laten gaan), en daardoor net iets hoger klinkt zonder dat het als Smurfen-Metal gaat klinken ofzo.

Wat ik wel vervelend vind, want ik speel altijd graag mee met CDs, maarja, maar een keer editen ofzo.
Ik heb trouwens ook gemerkt dat veel opnames van de Justice tour(s) enzo ook hoger klinken of misschien zijn, ze zijn ook ongelofelijk snel dus zal wel sneller gemixed zijn ofzo.
Ik vind het in ieder geval veel vetter dan dat downtunen met nummers die gewoon in standaard zijn opgenomen, want dat geeft er net een of andere insane sound aan.
Aan de andere kant vind ik natuurlijk de super heaviness van bijv. The Thing That Should Not Be en Sad But True (allebij Standaard D) wel erg vet.
Maar niet Blackened in Standaard D ofzo, gaap...

MetalPunk
18 maart 2007, 11:32
Jop, goed en precies gespeeld, maar er klinkt wel iets vals inderdaad.
Lijkt wel of de gitaar net iets lager klinkt.

Ik neem trouwens niet aan dat je niet goed zou stemmen, het zal wel zijn dat dit nummer net iets hoger klinkt.
Zoals met de opname van For Whom The Bell Tolls (hetzelfde album), die kun je niet in standaard stemming meespelen zonder dat het vals klinkt, de opname klinkt hoger dan de standaard gestemde gitaar.
Wat ik denk is dat ze de opname net iets hebben versneld (ook met het doel om wat sneller te laten gaan), en daardoor net iets hoger klinkt zonder dat het als Smurfen-Metal gaat klinken ofzo.

Wat ik wel vervelend vind, want ik speel altijd graag mee met CDs, maarja, maar een keer editen ofzo.
Ik heb trouwens ook gemerkt dat veel opnames van de Justice tour(s) enzo ook hoger klinken of misschien zijn, ze zijn ook ongelofelijk snel dus zal wel sneller gemixed zijn ofzo.
Ik vind het in ieder geval veel vetter dan dat downtunen met nummers die gewoon in standaard zijn opgenomen, want dat geeft er net een of andere insane sound aan.
Aan de andere kant vind ik natuurlijk de super heaviness van bijv. The Thing That Should Not Be en Sad But True (allebij Standaard D) wel erg vet.
Maar niet Blackened in Standaard D ofzo, gaap...

damn right! niks meer aan toe te voegen

Philippe
18 maart 2007, 19:24
Jop, goed en precies gespeeld, maar er klinkt wel iets vals inderdaad.
Lijkt wel of de gitaar net iets lager klinkt.

Ik neem trouwens niet aan dat je niet goed zou stemmen, het zal wel zijn dat dit nummer net iets hoger klinkt.
Zoals met de opname van For Whom The Bell Tolls (hetzelfde album), die kun je niet in standaard stemming meespelen zonder dat het vals klinkt, de opname klinkt hoger dan de standaard gestemde gitaar.
Wat ik denk is dat ze de opname net iets hebben versneld (ook met het doel om wat sneller te laten gaan), en daardoor net iets hoger klinkt zonder dat het als Smurfen-Metal gaat klinken ofzo.

Wat ik wel vervelend vind, want ik speel altijd graag mee met CDs, maarja, maar een keer editen ofzo.
Ik heb trouwens ook gemerkt dat veel opnames van de Justice tour(s) enzo ook hoger klinken of misschien zijn, ze zijn ook ongelofelijk snel dus zal wel sneller gemixed zijn ofzo.


No offense, maar heb je mijn reply niet gezien?