PDA

View Full Version : Brian Setzer in the mid 80's



Luca P
16 maart 2007, 23:56
Iedereen kent hem van de Stray Cats en zijn Brian Setzer Orchestra maar niet iedereen kent de solo periode van hem.
Hier (http://www.youtube.com/watch?v=nIDqt4Vf9TI) zie je een lekker nummer!

repelsteeltje
17 maart 2007, 00:53
Blijft goed, ik heb vroeger nog wel eens een singeltje van hem gekocht volgens mij straycat strut met op de achterkant een gaaf bluesnummer volgens mij "thrink that botle down" of zo iets,dit was een van de eerste nummers wat mijn bandje toendertijd coverde hele gave gitaarsolo heb er zelf toen maar iets van gemaakt had bij lange na zijn nivo niet, maar genoeg inspiratie geweest om op door te breien geweldige gitarist zonder meer.

xXRoCkGiRlXx
20 maart 2007, 17:48
oke,
heel erg leuk maar ik ken hem niet.
van rockgirl

MusicManMaestro
20 maart 2007, 18:38
Een lekker plaatje , ik zal eens een keertje een Setzer cd gaan aanschaffen dus mijn vraag is aan de Setzer kenners, welk plaatje moet ik kopen ?

Luca P
20 maart 2007, 21:54
Een lekker plaatje , ik zal eens een keertje een Setzer cd gaan aanschaffen dus mijn vraag is aan de Setzer kenners, welk plaatje moet ik kopen ?


Je kan hem boeken met de Stray Cats, solo of met de Big Band.
Ik denk dat Ignition het beste zal doen op de radio.
Maat helaas draaien die sukkels in Nederland alleen maar de shit wat je vandaag hoort.
De Big Band cd is het beste met Dirty Boogie. Deze (http://www.hot.ee/pesenki39/BSO%20-%20As%20Long%20As%20I%27m%20Singing.mp3) is goed!
Kopen (downloaden) dus!

Vetzak
21 maart 2007, 09:53
Even dimmen Tho, want jij hebt ook weinig nuttigs te melden in dit draadje dus als ik jou was, zou ik maar proberen om je eigen advies op te gaan volgen.

Verder een lekker plaatje , ik zal eens een keertje een Setzer cd gaan aanschaffen dus mijn vraag is aan de Setzer kenners, welk plaatje moet ik kopen ?

Voor een best of om kennis te maken met Stray Cats: rumble in brixton, liveshow in 2004. Live heeft het geluid van Stray Cats dubbel zoveel haar op de kloten en gaat Setzer ook helemaal loos.

Verder is mijn favoriet van Setzer eigenlijk zijn Rockabilly Riot! A tribute to Sun Records vol. 1. Geen nummers van hemzelf, enkel de klassiekers (red hot, get rythm, boppin' the blues,...) gespeeld door de meester. Vind ik beter dan wat hij met BSO deed of die popnummers uit de jaren '80-'90.

Harry
21 maart 2007, 12:23
mijn favoriet is 'the Dirty Boogie' met het Orchestra. Die Sun-covercd is inderdaad ook wel een aanrader. Zijn pop cq. hardrockwerk van voor het BSO vind ik ook niet alles.