PDA

View Full Version : dean razorback explosion



RenéZ
16 maart 2007, 22:59
hey
sommige mensen zeggen dat de razorback explosion grafics slecht zijn.
Is dit echt zo?
kan iemand foto's posten van zijn razorback? Foto's aub.
alvast bedankt

Damage Inc.
16 maart 2007, 23:14
Hm, misschien heb je het toevallig via een paar slecht uitgekomen gitaren gehoord?
Het lijkt me echt niet dat die gitaren er slecht uit zouden zien, maar ze zijn toch 'handpainted' hè?
Mja, misschien als de schilders slechte dagen hadden ofzo :S .

Verder heb ik ze nooit van dichtbij gezien, wel veel verschillende foto's en filmpjes, maar nooit iets slechts aan gezien.

- Damage Inc.

Tho
16 maart 2007, 23:39
Ik heb die Razorback Rebel flag gezien, en die graphics vielen me inderdaad tegen. Net een sticker of zo. Aangezien de Explosion nog verfijnder is, vrees ik het ergste

Tho
16 maart 2007, 23:39
Stuur anders even een PM naar Gerrekat. Hij weet er behoorlijk wat van af

Damage Inc.
17 maart 2007, 00:04
Van verder weg ziet het er toch altijd strakker uit.
Vooral die handpainted kunstwerken zie je dichtbij heel anders altijd, vooral als je erop gaat letten.
Ik bedoel, je ziet dan ook een beetje HOE het is gedaan zeg maar, laag voor laag enzo.

Maar Dean is echt wel kwaliteit hoor, misschien ligt het er ook aan of het USA is of niet (weet ik 't hoe dat precies zit bij hun)?
Ik zat net een film te kijken die op de Dean-website begint te spelen als je binnen komt, en er word ook flink wat verteld en laten zien over de maak.

Misschien is een custom Dean ook wel iets voor mij, omdat ze vooral maken hoe je 't wil :) .
Zou ik bijv. bij ESP ofzo niet echt kunnen verwachten.
Maarja, zie nog wel...

- Damage Inc.

Soulflyhigh
17 maart 2007, 00:46
Misschien is een custom Dean ook wel iets voor mij, omdat ze vooral maken hoe je 't wil :) .
Zou ik bijv. bij ESP ofzo niet echt kunnen verwachten.

- Damage Inc.
??? Custom is custom en dan maken ze het dus precies zoals jij het wilt. Ik heb samen met Tho zo'n Usa rebel flag mogen bewonderen maar ik was niet echt overtuigd moet ik zeggen.

Damage Inc.
17 maart 2007, 00:51
??? Custom is custom en dan maken ze het dus precies zoals jij het wilt. Ik heb samen met Tho zo'n Usa rebel flag mogen bewonderen maar ik was niet echt overtuigd moet ik zeggen.

Nou, ik heb bij ESP nooit echt hele andere vormen enzo gezien, alleen die modellen van hun zelf maar dan misschien net iets anders, en ze maken het toch altijd heel erg naar hun eigen stijl...
Maar ik heb nu bij Dean hele andere modellen voor artiesten enzo gezien, ze zijn wat losser geworden zeg maar.

gerrekat
17 maart 2007, 09:50
Ik heb die Razorback Rebel flag gezien, en die graphics vielen me inderdaad tegen. Net een sticker of zo. Aangezien de Explosion nog verfijnder is, vrees ik het ergste


LOL jij b ent ook zo 180graden om, de rebel razorback is een USA en er is geen importversie van dus het lijkt me sterk dat je er eentje gezien hebt want er is er gewoon geen enkele in NL. Bovendien zijn de USA hand geaibrushed en lijken ze absoluut niet op plaakplaatjes. De import Dime-o-Flame heeft wat problemen gehad met de finish maar de razorback explosions zien er perfect uit, vanzelfsprekend komt een Chinese gitaar niet met een geaibrushete paintjob daar is ie niet duur genoeg voor.

http://img.photobucket.com/albums/v143/rockconcertfotos.com/Chads%20Guitars-Gear/explosion_4798.jpg

en nee dat is geen promofoto van DEAN maar gewoon van een tevreden eigenaar.

De nieuwe rebel dixie, ziet er perfect uit voor een "goedkope" import:

http://i3.photobucket.com/albums/y81/SavageKen/PICT0006.jpg

de nieuwe Black Tooth Grin import......adembenemend:

http://i119.photobucket.com/albums/o160/funkymunkymusic/0005.jpg

http://i119.photobucket.com/albums/o160/funkymunkymusic/0003-1.jpg

Soulflyhigh
17 maart 2007, 09:55
http://www.otheroom.com/namm02/images/Instruments/esp1.jpg

ik vind dit toch wel redelijk afwijken van de standaard gitaren ;)

gerrekat
17 maart 2007, 10:12
Geef mij maar een USA rebel flag, echt superbrute gitaren! mijn Razorback V is iig snel mijn favoriet geworden en zit zwaar te denken over nog een razorback V.

Enige nadeel is de hoge prijs helaas, ik vond trouwens mijn ESP echt weer als speelgoed aanvoelen. verder hele aardige gitaren. Kan er niet heel veel slechts over zeggen behalve dan dat het het voor mij net niet was.

Jackson bevalt me beter maar de mijne krijgt ook erg weinig "play" time....

Ik ben nog steeds niet helemaal gewend aan de razorback vorm trouwens, het zal waarschijnlijk wel nooit mijn favoriete vorm worden, vind hem niet lelijk, maar ik heb gewoon een voorkeur voor de traditionele ML vorm. De razorback V is een ander verhaal die vind ik supervet. Die nieuwe skull razorback V is echt heel vet evenals de tribal die nu van Kerry King is.

http://www.themusicfarm.com/pics/usarzrskullmerge.jpg

Tho
17 maart 2007, 10:41
Ik vind Deans nog steeds prachtig! :o Ik ben niet zo snel om te praten hoor, maar check jij maar even www.theamericanguitarstore.com, daar hebben ze hem namelijk hangen :)

Damage Inc.
17 maart 2007, 20:44
http://www.otheroom.com/namm02/images/Instruments/esp1.jpg

ik vind dit toch wel redelijk afwijken van de standaard gitaren ;)

Oja, die links-onderse Armor of Knight versie ken ik wel.
Maar ik denk dat ik toch spijt zou krijgen als ik mijn "instructies" geef en dan toch weer iets krijg wat ik niet in gedachten had.
Vooral voor de hoge prijs dat 't zou worden natuurlijk... maar ik weet 't niet, zou het van de mensen die daar werken moeten horen hoe het allemaal precies zit.

- Damage Inc.

Soulflyhigh
17 maart 2007, 23:02
Tuurlijk is het een hoge prijs maar dat is bijna elke custom shop. Als je een gitaar bij de custom shop van Dean of ESP besteld tuurlijk heb je dan kwaliteit en daar betaal je ook voor. Ja dat over die instructies dat begrijp ik niet helemaal. Dat is gewoon veel verschillende gitaren bespelen en er achter komen hoe jouw ideale gitaar er uit moet zijn en van welke materialen die gemaakt is.

Damage Inc.
17 maart 2007, 23:44
Tuurlijk is het een hoge prijs maar dat is bijna elke custom shop. Als je een gitaar bij de custom shop van Dean of ESP besteld tuurlijk heb je dan kwaliteit en daar betaal je ook voor. Ja dat over die instructies dat begrijp ik niet helemaal. Dat is gewoon veel verschillende gitaren bespelen en er achter komen hoe jouw ideale gitaar er uit moet zijn en van welke materialen die gemaakt is.

Ja, maar dat is 't 'm ook, natuurlijk het materiaal enzo, maar de precieze vorm kan wel om centimeters of milimeters gaan.
Dus hoe ver bepaalde punten van elkaar af staan, hoe een of andere afronding, holling of hoek is, enz.
Dan ook nog de 'paintjob', dat wil je misschien nóg preciezer hebben.

Zou je voor die precizie ook niet een of andere duidelijk en uitgewerkte tekening kunnen sturen?
Want zoals ik bijv. wat jaren terug bij ESP alleen maar kon vinden is wat voor materialen en modellen je wilde, en dan kon je dat opsturen :S .

En het is zeker om de kwaliteit en vooral om een gitaar persoonlijker te maken, maar je betaald natuurlijk ook al die mensen waar die gitaar bij door de handen gaat.
Ja dat is bij bedrijven als Dean zo teminste, je hebt ook kleinere bedrijven waarbij 1 persoon gitaren bouwt ofzo.

gerrekat
18 maart 2007, 09:10
Ik vind Deans nog steeds prachtig! :o Ik ben niet zo snel om te praten hoor, maar check jij maar even www.theamericanguitarstore.com, daar hebben ze hem namelijk hangen :)


je hebt gelijk, dat is de eerste die ooit in NL gezien heb, vind het een supermooie finish, maar zoals ik al zei zou zelf niet zo heel snel een Razorback kopen en zeker niet voor € 5000. Mijn razorback V had ik voor duidelijk minder poen, nog steeds duur helaas.

Damage Inc.
18 maart 2007, 13:06
je hebt gelijk, dat is de eerste die ooit in NL gezien heb, vind het een supermooie finish, maar zoals ik al zei zou zelf niet zo heel snel een Razorback kopen en zeker niet voor € 5000. Mijn razorback V had ik voor duidelijk minder poen, nog steeds duur helaas.

Ik zou zowiezo geen "signature"-gitaar kopen, en die " " zijn omdat die gitaren dan wel een nieuw ontwerp van Dimebag zijn en het gewoon een nieuw lijn werd en er ook Tribute-gitaren naar hem toe waren, dus het is net iets anders.
Maar ik bedoel zelf als serieuzere gitarist zou ik geen signature-gitaar (van Kirk Hammett ofzo) kopen maar origineel een "eigen" model nemen.
Het is natuurlijk wel mooi om zoiets te winnen ofzo, maar een dikke dure sig kopen...
Natuurlijk als hobbyist of groot fan (zelfs als je niet speelt) kun je dat beter doen.

Zoals Corey van TriViuM en de nieuwe Razorback V vind ik een beter geval.
Het is al in de plaats van zijn Jackson Vs, het staat 'm ook nog eens goed, en het vult goed aan op de band (en sound?) omdat Matt dan ook Deans gebruikt.
Alleen bij hem vind ik het meer een fan-ding omdat ie blijkbaar ook een fan van Dime en bijbehorende bands is.
Of hij vind het als een "Tribute To Dime" omdat iedereen het ook kan zien enzo, met die gitaren is het dus nét een ander geval.

- Damage Inc.

Spitfire
18 maart 2007, 14:03
http://i119.photobucket.com/albums/o160/funkymunkymusic/0005.jpg

Wat vet, op die foto lijkt het net of de hele gitaar see-through is :)

gerrekat
18 maart 2007, 14:10
Ik zou zowiezo geen "signature"-gitaar kopen, en die " " zijn omdat die gitaren dan wel een nieuw ontwerp van Dimebag zijn en het gewoon een nieuw lijn werd en er ook Tribute-gitaren naar hem toe waren, dus het is net iets anders.
Maar ik bedoel zelf als serieuzere gitarist zou ik geen signature-gitaar (van Kirk Hammett ofzo) kopen maar origineel een "eigen" model nemen.
Het is natuurlijk wel mooi om zoiets te winnen ofzo, maar een dikke dure sig kopen...
Natuurlijk als hobbyist of groot fan (zelfs als je niet speelt) kun je dat beter doen.

Zoals Corey van TriViuM en de nieuwe Razorback V vind ik een beter geval.
Het is al in de plaats van zijn Jackson Vs, het staat 'm ook nog eens goed, en het vult goed aan op de band (en sound?) omdat Matt dan ook Deans gebruikt.
Alleen bij hem vind ik het meer een fan-ding omdat ie blijkbaar ook een fan van Dime en bijbehorende bands is.
Of hij vind het als een "Tribute To Dime" omdat iedereen het ook kan zien enzo, met die gitaren is het dus nét een ander geval.

- Damage Inc.

Ik vind de Razorback V gewoon een bloedmooie gitaar daarom heb ik hem gekocht, tja er staat dime op de kop maar ja het is de eerste "signature" gitaar die ik ooit gekocht heb. Ik heb ook een custom DEAN V die naam mijn wensen gemaakt is, ook mooi, speel er allebei graag op.

happynjitram
18 maart 2007, 14:12
Hij is toch ook see-through?

Damage Inc.
18 maart 2007, 14:38
Ik vind de Razorback V gewoon een bloedmooie gitaar daarom heb ik hem gekocht, tja er staat dime op de kop maar ja het is de eerste "signature" gitaar die ik ooit gekocht heb. Ik heb ook een custom DEAN V die naam mijn wensen gemaakt is, ook mooi, speel er allebei graag op.

Uhu, maar die RazorV is ook niet echt een signature nee, dus ik vind dat of het IS gewoon een nieuwe lijn van gitaren.
Zoals Dimebag ook zijn ultieme versie van de ML, de Razorback dus, zou uitbrengen voor iedereen om te bespelen.
Maarja, hij ging dood en het werd meteen al een soort van tribute-gitaar, zowiezo van Dean Zelinsky naar Dime, maar natuurlijk ook vanuit de richting van de fans.
Ookal zijn er 2 verschillende soorten, de Dime Razorback, en ook nog de Dime Razorback Tribute die net iets anders is.
Dus eigenlijk zeg maar 3 nieuwe lijnen voor 3 nieuwe soorten gitaren.
Dat zal je wel weten, maar even voor wat ik precies bedoel :) .

Ik zat ff te denken, en ik zou die RazorV misschien ook wel kopen, voor derbij dan, niet als "mijn ding", en ook misschien meer als een tribute of support ofzo.
De Razorback vind ik natuurlijk ook supervet, maar dat past/staat mij mischien net niet, net zoiets als een JH... ehh EX bij bijna niemand staat.

- Damage Inc.

Spitfire
18 maart 2007, 14:40
Hij is toch ook see-through?
De *hele* gitaar schreef ik toch ;)

gerrekat
19 maart 2007, 11:13
Mooi ding, kost iets van € 800 en komt inclusief Duncan Dimebucker/DiMarzio Super Distortion combo, de laatste combo die Dime gebruikte voor zijn dood.