PDA

View Full Version : Tele slagplaat vijlen of schuren?



prs
16 maart 2007, 22:42
Ik heb net zoals enkele anderen hier een GFS rail element voor in mijn nog te bouwen Telecaster. Nu zit ik ook met het probleem dat het element net niet door het gefreesde gat past. Scheelt een mm denk ik.
Wat is het verstandigst? Schuren of vijlen?
Ik zat er zelf aan te denken om een stuk rondhout te pakken en daar schuurpapier omheen te wikkelen en vervolgens de frezing iets groter te schuren.
Zijn er betere methoden?

orreltak
16 maart 2007, 22:47
ik had hetzelfde probleem met mijn stratpickguard.mijn trem paste niet.ik heb het met schuurpapier opgelost.en je ziet er niks van.misschien kan je het best de kanten die je schuurt afplakken met schiderstape.mocht je iets uitschieten ,krijg je geen krasjes.

prs
16 maart 2007, 23:29
ik had hetzelfde probleem met mijn stratpickguard.mijn trem paste niet.ik heb het met schuurpapier opgelost.en je ziet er niks van.misschien kan je het best de kanten die je schuurt afplakken met schiderstape.mocht je iets uitschieten ,krijg je geen krasjes.

Goede tip ja...!
Met welke grit heb jij geschuurd?

G.G.
17 maart 2007, 04:00
Goede tip ja...!
Met welke grit heb jij geschuurd?

Ik deed het voor een humbuckerrailsje met een vijl: Plakbandje langs de lange kanten zodat je een rechte lijn ziet en ziet hoeveel nog weg moet. Slagplaat op zijn kant in een werkbank klemmen en de vijl in vloeiende bewegingen langs de lange kanten halen. Daarna inderdaad met een stukje rondhout met schuurpapier eromheen voor de ronde delen (eerst korrel 80. daarna 150 en daarna 400 (hoewel dat laatste niet echt nodig is)).

orreltak
17 maart 2007, 08:06
Goede tip ja...!
Met welke grit heb jij geschuurd?

wat ik liggen had.moet 100 of 120 gewest zijn.
maar jij hebt een tele he?dat is toch 1-ply?
dat lukt wel met 120 of 150 bijv.