PDA

View Full Version : Fender CD-60 Dreadnought Black



Pirlala
16 maart 2007, 22:16
Hallo,

Ik ben nu aant kijken voor een acoustische gitaar, en ik kwam op de duitse site: www.musicstore.de deze mooi zwarte gitaar tegen. Mijn vraag is of dit een goede gitaar is om mee te beginnen, iemand ervaringen met deze gitaar? En kan je met zo'n gitaar de snaren om zetten? (ben nl. linkshandig)

Greetz, Maurice

Yamhammer_71
16 maart 2007, 22:50
Hey Maurice,

Je zou ook eens in gitaarwinkels op zoek kunnen gaan naar een mooie akoestische gitaar. Daar hebben ze vast uitstekende beginnersgitaren en het voordeel is dat ze je dan ook kunnen adviseren over de klank etc.... :)

Pirlala
17 maart 2007, 13:06
Waar moet ik dan op letten? En welke merken gitaar zijn goed betaalbaar voor een beginner als ik? WIl niet dat ik na 2 weken er niks aan vind en dan met de gitaar zit!! Beetje zonde van het geld dan :D

Groetjes, Maurice :B

Yamhammer_71
17 maart 2007, 14:04
Waar moet ik dan op letten? En welke merken gitaar zijn goed betaalbaar voor een beginner als ik? WIl niet dat ik na 2 weken er niks aan vind en dan met de gitaar zit!! Beetje zonde van het geld dan :D

Groetjes, Maurice :B

Kijk eens naar staalsnarige (dreadnought, western-gitaren) Yamaha's, Crafters, LAG's (Frans merk), of Tanglewood. Dit zijn goede akoestische gitaren voor een niet al te hoge prijs.
Als je echt een goed instrument wilt zonder dat ie' gaat vervelen, dan kun je het beste een akoestische gitaar kopen met een massief bovenblad (in het engels ''solid top''). Dat is wel een belangrijk ding om te weten.

Gitaren met een massief bovenblad die gaan door de jaren heen beter klinken, naarmate je de gitaar veel bespeeld. Meestal moeten ze eerst ingespeeld worden en dat kan een week zijn of een maand en dan merk je als het goed is dat de gitaar al wat 'losser' komt en een betere klank krijgt.

Ongeveer voor 300 euro heb je wel een goede akoestische gitaar met een massief bovenblad.

* Let erop dat de gitaar niet al te lastig speelt...de snaren mogen niet te hoog op de toets zitten, omdat je anders erg gaat 'knijpen' in de snaren en dat is niet goed voor je techniek. Het liefst eentje die dus een vrij lage of medium snaarhoogte heeft....gewoon proberen welke gitaar je het beste vindt aanvoelen of spelen. Dan kom je er wel uit :)

Eko
17 maart 2007, 21:49
Pirlala,
Het beste advies kwam al voorbij. Zoek bij je in de buurt een lokale gitaarboer die een instrument kan afstellen. Een linkshandige is bij de meesten wel gewoon te koop. Een dealer in de buurt heeft het voordeel dat een afstelbeurt altijd nog een keer kan. Service in de buurt is veel waard, zeker in het begin.
Een western is in alle prijsklasse te koop van 150 tot 1500+. Als je nu al twijfelt of je het wel leuk gaat vinden, probeer er eens een te lenen voor je koopt of huren bij een muziekschool. Lessen zijn in het begin eigenlijk een must. Al was het maar om fouten te vermijden en om er druk op te houden met studeren.

niekb
17 maart 2007, 23:48
Volgens mij is die Fender ook niet al te duur, dacht dat ie bij feedback zelfs onder de 100 euro kost

Blijft de vraag of dat een redelijke gitaar is.. Ik ben ook wel benieuwd namelijk..:satisfie:

Pirlala
18 maart 2007, 12:10
Nou het is niet dat ik twijfel of ik het nog wel leuk zal vinden :p Maar meer of ik er aanleg voor heb etc, tja de enige gitaar winkel die hier in de buurt zit die heeft echt lelijke dingen, dus daar ga ik al niet heen :D Bedankt iig voor de tips, ik kan er een hele hoop mee!!

Grtz Maurice

-Yves-
19 maart 2007, 13:28
Ik kan helaas niet veel positief zeggen over de akoestische Fender-gitaren. De modellen die ik ooit heb geprobeerd, hadden een bedenkelijke kwaliteit. Vaak zijn die dingen minder tot niet nauwkeurig vanaf de 5de fret
Het motiveert gewoon meer om op een goed klinkend, correct intrument te spelen. Een gitaar die nog even kan meegroeien zodat je er wat langer plezier aan kan beleven.
Ik weet niet wat het budget is maar ik weet dat bijvoorbeeld Yamaha ook in de lagere prijsklasse nooit een miskoop is. Dat is tenminste mijn ervaring.
Ook de hierboven vernoemde Tanglewood is niet fout en die hebben ze in alle kleuren van de regenboog. (Mocht je daar van houden.)

Waarom ga je niet voor iets 2dehands?
Je kan hier op het forum altijd ten rade als je niet goed weet of een goede koop is of niet.

Alvast succes!

Pirlala
20 maart 2007, 18:58
In welke prijsklasse liggen Yamaha's dan? Ik wil graag als eerste gitaar niet boven de 125 euro kwijt zijn (MAXIMAAL) als het dan bevalt kan k nog altijd iets duurder (lees: beters) aanschaffen. Wat is er in die prijsklasse aan te raden? (nieuw liefste)

Grtz Maurice

Nobrain
20 maart 2007, 19:24
Ik heb een Ibanez v70
en het bevalt mij prima :D

Ik had altijd gedacht dat ibanez een beetje voor metal was (zoals Korn ofzo), maar dat is dus niet zo.

Ibanez heeft een heel groot assortiment aan akoestische gitaren.
En voor jou prijsklasse zou ik een Ibanez V50 kopen.

Pirlala
20 maart 2007, 19:32
Waar heb je die gekocht dan?? Klinken die goed voor country muziek enzo??

Grtz Maurice

Nobrain
20 maart 2007, 20:49
Ik heb in Alkmaar gekocht.
bij Spanjaard, zie site (http://www.spanjaardmuziek.nl/shop/index.php)

Het beste is dat je zelf naar een musicshop gaat en daar advies gaan vragen.
Zij zullen je wel helpen.