PDA

View Full Version : Damage Inc. - Metallica



Cizzie
16 maart 2007, 21:32
Hoi

Hier is nog een Metallica cover van mij, ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik weet dat ik een paar foutjes heb gemaakt maar ach, ik ben ook geen Hetfield (helaas)...


Ik hoop dat ik ooit de solo zal kunnen spelen maar dit is alles voor nu.



http://www.youtube.com/watch?v=vPB5GnvwQoo

orreltak
16 maart 2007, 22:24
precies zoals je zegt hoor je een paar foutjes maar ik vind dat je wel trots mag zijn.het is behoorlijk up-tempo,zie je.

en dat je je `ding` op zo`n forum speelt toont toch wel ballen?
je toont de wil,dus....dat komt wel goed

misschien wat opbouwende kritiek,maar los van metallicaliedjes leren is het handig als je ook aan je ritme/maat houden van slaghand werkt.
dat komt later altijd van pas als je meer van die mute ritme gaat spelen.
met een metronoom ofzo.mischien saai,but it pays of.

Cizzie
16 maart 2007, 22:30
Heel erg bedankt voor je reactie :). Het is altijd leuk om eens te horen wat anderen er van vinden, hehe!

Tja die foutjes, het is niet zo zeer dat ik het niet "kan" spelen want de ene keer gaat wel dat ene stukje wel weer goed maar dan maak ik weer ergens anders een foutje, dat komt denk ik omdat ik het liedje ook nog niet zo lang ken.. een weekje dus als ik gewoon nog een paar honderd keer speel zit ie er wel in, mag ik hopen :D !

Mr.Bluesbreaker
16 maart 2007, 23:30
Wederom erg cool!:)

Waar ik wel benieuwd naar ben, is om dit soort dingen eens te horen met backingtracks. Je hebt op het internet en in de officiele handel vaak wel partijen uit bestaande nummers met alle lijnen, vocaal en instrumentaal, met bv. de gitaarlijn weggelaten.
Je speelt op dit moment altijd een keer over de bestaande lijn heen, met een backing moet je het zelf doen. Dat was voor mij destijds echt een openbaring hoe tof dat kan zijn om met een backing mee te spelen. Mijn eerste was "Back in Black" van AC/DC, hoe cool is het om in de rol van Angus zelf te stappen ipv. over Angus zijn lijnen heenspelen:D

Verder een tip voor je houding: persoonlijk lijkt het me behoorlijk onaangenaam spelen op de manier hoe je zit. Probeer het volgende eens: (het zou best kunnen dat dat voor jou niet werkt hoor)
Pak een comfortabele stoel zonder armleuningen, desnoods een barkruk. Vouw je rechterbeen over je linker zoals in de "vrouwelijke" zithouding zegmaar, je rechter knieholte boven je linkerknie. Je hals ligt dan heel anders als je de body van je gitaar tegen je middenrif aanhoudt.

Speulert
16 maart 2007, 23:32
Wederom erg cool!:)

Waar ik wel benieuwd naar ben, is om dit soort dingen eens te horen met backingtracks. Je hebt op het internet en in de officiele handel vaak wel partijen uit bestaande nummers met alle lijnen, vocaal en instrumentaal, met bv. de gitaarlijn weggelaten.
Je speelt op dit moment altijd een keer over de bestaande lijn heen, met een backing moet je het zelf doen. Dat was voor mij destijds echt een openbaring hoe tof dat kan zijn om met een backing mee te spelen. Mijn eerste was "Back in Black" van AC/DC, hoe cool is het om in de rol van Angus zelf te stappen ipv. over Angus zijn lijnen heenspelen:D

Verder een tip voor je houding: persoonlijk lijkt het me behoorlijk onaangenaam spelen op de manier hoe je zit. Probeer het volgende eens: (het zou best kunnen dat dat voor jou niet werkt hoor)
Pak een comfortabele stoel zonder armleuningen, desnoods een barkruk. Vouw je rechterbeen over je linker zoals in de "vrouwelijke" zithouding zegmaar, je rechter knieholte boven je linkerknie. Je hals ligt dan heel anders als je de body van je gitaar tegen je middenrif aanhoudt.

Ze speelt niet alles over bestaaande lijnen heen, nothing else matter gebruikt ze bv een backing die ik herken omdat ik die zelf ook heb

Cizzie
17 maart 2007, 00:24
Bedankt voor de reacties!
Tja ehm ik speel normaal altijd met backingtracks hoor, is natuurlijk veel leuker maar ik kon geen goede backingtrack vinden van Damage Inc., en toen had ik eindelijk een goede.. wou ie niet downloaden.. dus ja toen heb ik maar even het orginele liedje gebruikt en mn versterker gewoon wat harder gezet zodat mijn gitaar toch nou duidelijk te horen is :).

Haha, en over mijn speelhouding, tja ik zat zo eigenlijk wel lekker! Hoe ik zit hangt ook af van wat ik speel, bij een klassiek lied zou ik niet zo zitten maar netjes met m'n benen over elkaar ;).

Damage Inc.
17 maart 2007, 00:26
Moet ik wel ff checken eh :P ...

Phew, ben ik blij dat je weet WAAR je het meest moet spelen.
En ook nog dat je de meeste snelheden bij kan houden.
Want je hebt van die mensen die raggen erop los op zo'n filmpje en het klinkt nergens naar :S .

Ik vind het alleen jammer van het schelle geluid en de overduidelijke Strat- of Single-Coil-klank (zeg maar als ik het fout heb).
Ik bedoel, het doet je spelen minder recht voor die soort muziek.
Je mag wel op mijn gitaar komen spelen, ik speel MetallicA uren dagelijks :\ .

Wat ook leuk is, dat je toevallig de tegenovergestelde gitaar speelt van wat ik altijd mee speel zeg maar.
Als ik 'm nou ook opneem, ff de solo preciezer dan anders leer enzo, en onze opnames bij elkaar plakken, dan past het zowat precies :P .

Misschien moet ik ook eens een filmpje maken en posten, moet een beetje van die verlegenheid af voor opnames ):< !
Zalk 't doen, zalk 't doen? Any requests? :P
Mja, kreeg er ineens zin in na dit filmpje hehe.


GreetZ
- Damage Incorporated...

Gitaro
17 maart 2007, 04:34
Er missen een paar gallops enzo maar dat weet je wel, wat me opvalt is dat je sommige stukken erg in het 'midden' van de snaar speelt (tussen de midden en nek pickups in), ik ervaar persoonlijk veel meer strakheid as ik dichter bij de brug speel. Niet onder de brugpckup ofzo, daar zijn de snaren belachelijk strak, maar gewoon met de pols op of nabij de bbrug. Beter te palmmuten ook. maar voor re rest: coole video weer, goed lied ook. enne, koop ens een kruk of stoel! :D

Dmage Inc.: Blackened? Dyers Eve? Hit the Lights?!

X-Rated
17 maart 2007, 11:39
enne, koop ens een kruk of stoel! :D

Ik vind het wel een zekere elegantie hebben :satisfie:

Damage Inc.
17 maart 2007, 20:14
Dmage Inc.: Blackened? Dyers Eve? Hit the Lights?!

Ja?
Ook goed _\\m// .
Of Master Of Puppets zelf!

Cizzie
18 maart 2007, 11:18
Bedankt voor jullie reacties :D!

Tja mijn Stratje is niet echt geweldig voor metal (ik speel er ook wel andere soorten op hoor, zal vanmiddag even een filmpje van Purple Haze maken :cooler: ). Ik ben nu soort van aan het sparen voor een ESP M-II NTB. Een zwarte ESP Eclipse moet ik zeggen, ziet er toch wel prachtig uit maar ik denk dat je niet zo'n hoge "high fret acces" zult hebben door LP body, wat niet zo handig zal zijn aangezien ik van plan ben meer solo's te leren spelen (of valt dat reuze mee?)

Damage Inc.
18 maart 2007, 12:49
Bedankt voor jullie reacties :D!

Tja mijn Stratje is niet echt geweldig voor metal (ik speel er ook wel andere soorten op hoor, zal vanmiddag even een filmpje van Purple Haze maken :cooler: ). Ik ben nu soort van aan het sparen voor een ESP M-II NTB. Een zwarte ESP Eclipse moet ik zeggen, ziet er toch wel prachtig uit maar ik denk dat je niet zo'n hoge "high fret acces" zult hebben door LP body, wat niet zo handig zal zijn aangezien ik van plan ben meer solo's te leren spelen (of valt dat reuze mee?)

Een Strat is natuurlijk weer perfect voor Jimi Hendrix enzo :) .
Maar of je last van het LP-model zou hebben met solos, heel misschien voor de hoogste noten van iedere snaar, de 1ste snaar misschien alleen de hoogste.
Maar zo veel mensen en artiesten spelen solos met ongeveer dezelfde gitaren.
Zoals Matt van TriViuM die eerst ook een LP speelde, maar toch zei dat de Razorback meer "access" heeft enzo, maar hij speelde toch wel op de LP in het begin van TriViuM.
Dus je zal er niet echt moeite mee hebben, misschien een beetje wringen, maja, anders moet je een Razorback kopen waar jij achter verdwijnt(?) :D .

Verder weet ik niet welke gitaren nog meer van die "deep cuts" hebben, of je moet een soort V kopen die bijna helemaal niks in de weg heeft zitten.
Ik zou in ieder geval wel de gitaar proberen voordat je 'm hebt en het je echt in de weg zit.

Oja, je hebt zeker ook 21 toetsen?
Want ik zag in een filmpje dat je de hoogste noten in solos van Kirk niet echt haalde.
Daar zou je op de meeste andere gitaren ook geen last meer van hebben omdat ze normaal 22 toetsen hebben, en zelfs 24.

- Damage Inc.

Cizzie
18 maart 2007, 13:10
Een Strat is natuurlijk weer perfect voor Jimi Hendrix enzo .
Maar of je last van het LP-model zou hebben met solos, heel misschien voor de hoogste noten van iedere snaar, de 1ste snaar misschien alleen de hoogste.
Maar zo veel mensen en artiesten spelen solos met ongeveer dezelfde gitaren.
Zoals Matt van TriViuM die eerst ook een LP speelde, maar toch zei dat de Razorback meer "access" heeft enzo, maar hij speelde toch wel op de LP in het begin van TriViuM.
Dus je zal er niet echt moeite mee hebben, misschien een beetje wringen, maja, anders moet je een Razorback kopen waar jij achter verdwijnt(?) .

Verder weet ik niet welke gitaren nog meer van die "deep cuts" hebben, of je moet een soort V kopen die bijna helemaal niks in de weg heeft zitten.
Ik zou in ieder geval wel de gitaar proberen voordat je 'm hebt en het je echt in de weg zit.

Oja, je hebt zeker ook 21 toetsen?
Want ik zag in een filmpje dat je de hoogste noten in solos van Kirk niet echt haalde.
Daar zou je op de meeste andere gitaren ook geen last meer van hebben omdat ze normaal 22 toetsen hebben, en zelfs 24.

- Damage Inc.

Ja.. bedankt!
En tuurlijk zal ik de gitaar eerst uitproberen :)! Maarre, die ESP M-II NTB heeft een Strat body en een neck thru dus die zal denk ik wel genoeg 'access' hebben! En.. haha zo'n Razorback is niet echt mijn ding... haha het zal dan ook waarschijnlijk worden: 'Die gitaar met dat meisje.' net zoals op school 'Die tas met dat meisje' HA HA :sneaky: . ;)

Speulert
18 maart 2007, 14:16
ESP M-II NTB is ook een 24 fretter en de eclipse dacht ik een 22. Maar die eclipse is inderdaad erg geil

Damage Inc.
18 maart 2007, 14:57
Ja.. bedankt!
En tuurlijk zal ik de gitaar eerst uitproberen! Maarre, die ESP M-II NTB heeft een Strat body en een neck thru dus die zal denk ik wel genoeg 'access' hebben! En.. haha zo'n Razorback is niet echt mijn ding... haha het zal dan ook waarschijnlijk worden: 'Die gitaar met dat meisje.' net zoals op school 'Die tas met dat meisje' HA HA.

Oooh, ik dacht even dat je bedoelde dat de ESP M-II NTB een Eclipse-model was, want ik kon geen plaatjes vinden met 'ESP M-II NTB' of variaties erop.
Mja, misschien is het Strat-model iets meer jouw ding(?), ookal staat een LP-model wat eleganter ofzo.

Die gitaar met dat meisje, zou wel kjoet zijn weer hèhè :) .
Mja, ik denk dat ik iets heb met meisjes en oversizede dingen (en nee niet díe dingen! :sneaky:grr) .
Maar wel kjoet...

- Damage Inc.

Cizzie
18 maart 2007, 16:48
Kjoet ;)

Damage Inc.
18 maart 2007, 18:24
Kjoet ;)
Jijwel, jatog ;) .