PDA

View Full Version : London City Comet of Squier telecaster



blademan
16 maart 2007, 14:42
voor een "zelfbouw Tele project"wil ik graag een behoorlijke basisgitaar aanschaffen. Wat is qua bouwkwaliteit en hout de betere van de twee opties?

Rormo
16 maart 2007, 14:48
Gisteren de comet getest (die topic over mijn mislukte aankoop). Erg goede gitaar. Zou eigenlijk niet eens weten waarom je daar nog iets aan zou willen veranderen (muv de tuners misschien). Maar de comet is zeker goed en naar mijn mening beter dan een squier.

blademan
16 maart 2007, 14:50
ok, ik wil er gewoon wat mee experimenteren, een humbucker inmaken etc, blank maken, zelf lakken etc

Agent_Smith
16 maart 2007, 14:57
ok, ik wil er gewoon wat mee experimenteren, een humbucker inmaken etc, blank maken, zelf lakken etc

Oh, in dat geval: Squier

Jimwoud
16 maart 2007, 15:04
Of een richwood misschien, zijn goedkoper, is misschien beter om mee te experimenteren.

Hector_Tsolodimos
16 maart 2007, 16:06
deze zoveelste LC versus Squier topic
ik zeg het zo:
als je het hebt over een moderne Squier die nu in de winkels te koop zijn, en over de bekende LC telecasters (of strat's), dan ga ik duidelijk voor de LC Comet I
ik heb er zelf ook een, naast mijn Fender USA Standard Stratocaster, deze had ik al toen ik de LC Comet I kocht

Blend
16 maart 2007, 16:07
de Comet is 'n betere gitaar, zonde om er aan te lopen pielen. Tuners en stemmechanieken vervangen tot daar aan toe, maar het is een prima gitaar!

Kim Wilson
16 maart 2007, 16:13
Jullie gaan volledig voorbij aan de vraag van de TS. Hij wil dus weten welke de beste body en nek heeft, kortom de beste constructie en houtsoorten. Hij wil iets van hemzelf maken en wil daarvoor een donorgitaar kopen, maar hij wil graag weten welke van de twee constructief de beste is.

Deze vraag had misschien beter in "zelfbouw" kunnen staan...

Rormo
16 maart 2007, 17:05
Kim Wilson heeft gelijk. Maar als ik zeg dat de Comet de betere gitaar is, dan geef ik daarmee mijns inziens ook antwoord op de vraag. Ik zou die LC comet nemen (maar wees er snel bij want ze schijnen bijna niet meer leverbaar te wezen hoor ik van winkeliers).

Blend
16 maart 2007, 17:09
Kim Wilson heeft gelijk. Maar als ik zeg dat de Comet de betere gitaar is, dan geef ik daarmee mijns inziens ook antwoord op de vraag. Ik zou die LC comet nemen (maar wees er snel bij want ze schijnen bijna niet meer leverbaar te wezen hoor ik van winkeliers).

Is dat zo? Het zou me niet verbazen, want ze liepen idd storm. Maar dat ze bijna niet meer leverbaar zouden zijn, heb ik nog niets van gehoord.

Flatroc
16 maart 2007, 17:36
de Comet is 'n betere gitaar, zonde om er aan te lopen pielen. Tuners en stemmechanieken vervangen tot daar aan toe, maar het is een prima gitaar!

wat is het verschil tussen een tuner en een stemmechaniek?
Excuse my ignorance

Rormo
16 maart 2007, 18:26
Dat is hetzelfde, of er wordt iig hetzelfde mee bedoeld.



Is dat zo? Het zou me niet verbazen, want ze liepen idd storm. Maar dat ze bijna niet meer leverbaar zouden zijn, heb ik nog niets van gehoord.

Omdat ik er dus nog eentje zoek heb ik redelijk wat winkels gebeld of ze er eentje op voorraad hadden. Het antwoord was bijna altijd dat ze geen zwarte meer hadden. Als ik dan vroeg of die te bestellen was werd mij verteld dat dit wel eens tegen kon vallen. Alphenaar uit Haarlem wist mij te vertellen dat dit wel eens heel lang kon gaan duren omdat de distributeur er geen meer had. Vanilla uit Den haag vertelde mij dat LC mogelijk zou stoppen en zou informeren of er nog eentje leverbaar was.

Overigens heb ik een zwarte gevonden en gereserveerd staan. Ga ik morgen bespelen en hopelijk kopen (als alles werkt en de sustain etc goed zijn).

RolandT
16 maart 2007, 19:18
Omdat ik er dus nog eentje zoek heb ik redelijk wat winkels gebeld of ze er eentje op voorraad hadden. Het antwoord was bijna altijd dat ze geen zwarte meer hadden. Als ik dan vroeg of die te bestellen was werd mij verteld dat dit wel eens tegen kon vallen.Ik heb niet de indruk dat de LC 'zeldzaam' beginnen te worden. Er staat al een hele tijd een zwarte LC Tele in Leuven...

Rormo
16 maart 2007, 19:53
Naja ik heb er zelf niet echt kijk op. Maar ik heb dus 3 winkeliers gesproken en alle drie wisten ze mij mede te delen dat ze niet meer te krijgen waren, of dat ze er nog een paar hadden liggen, maar dat ik er snel bij moest zijn want hierna kon het wel eens op zijn. Laten we hopen dat het allemaal meevalt want het zijn goede gitaren. Zeker voor beginners, maar ook voor gevorderden die niet al te veel geld hebben (of zoals ik een telecaster erbij kopen min of meer voor de lol omdat ik nog geen tele heb en er altijd al eens eentje wilde hebben in open G voor Stones nummers).

Hector_Tsolodimos
16 maart 2007, 23:16
http://www.thehouseofmusic.nl/testcomet.htm
misschien heb je hier wat aan..

Jorikjet
17 maart 2007, 12:54
comet heeft wel een heel dun zwieber halsje

Squier4ever
17 maart 2007, 13:18
maar is qua constructie IMO wel een stukkie beter als squier, hoewel de standards ook niet slecht zijn. je moet dan echter wel een aantal gitaren testen en de beste eruit pikken.

Blend
17 maart 2007, 14:32
Naja ik heb er zelf niet echt kijk op. Maar ik heb dus 3 winkeliers gesproken en alle drie wisten ze mij mede te delen dat ze niet meer te krijgen waren, of dat ze er nog een paar hadden liggen, maar dat ik er snel bij moest zijn want hierna kon het wel eens op zijn. Laten we hopen dat het allemaal meevalt want het zijn goede gitaren. Zeker voor beginners, maar ook voor gevorderden die niet al te veel geld hebben (of zoals ik een telecaster erbij kopen min of meer voor de lol omdat ik nog geen tele heb en er altijd al eens eentje wilde hebben in open G voor Stones nummers).

Dat zou echt balen zijn! Kan ik me niet voorstellen eigenlijk. London City heeft een goudmijntje aan die gitaren! (ja, het zijn gewoon vreemde vogels, van de Comet Thinline hebben ze er ook maar rond de 100 gemaakt, terwijl die stúkken beter zjin dan de Comet).

Agent_Smith
17 maart 2007, 17:46
comet heeft wel een heel dun zwieber halsje

Niets mis met die hals. Dun idd, maar heel sterk.

RolandT
17 maart 2007, 17:59
dat ze er nog een paar hadden liggen, maar dat ik er snel bij moest zijn want hierna kon het wel eens op zijn...Nog zo'n goede was "nee, ik heb geen blonde comet maar wel de zwarte, ik denk niet dat die blonde comets nog gaan komen" :) Ik denk dat het soms wel handige verkoop praatjes zijn om je de gitaar te verkopen die in de winkel is (andere versie of zelf een ander merk)...

piezo
17 maart 2007, 18:27
Wat is trouwens het verschil tussen de Comet Mk I en Mk II ?

(Ik wil hier liever niet onnodig een nieuw topic voor openen)

Micro-e
17 maart 2007, 19:01
Wat is trouwens het verschil tussen de Comet Mk I en Mk II ?

(Ik wil hier liever niet onnodig een nieuw topic voor openen)

er is dacht ik alleen maar een mkI

Rormo
17 maart 2007, 19:17
alleen de MK-1 bestaat idd.

Jorikjet
19 maart 2007, 19:25
Niets mis met die hals. Dun idd, maar heel sterk.
ik had er een, en hij zwieberde als ik lekker speelde. dus toen verkocht ik hem.