PDA

View Full Version : 5150/6505 Fans



anibal
16 maart 2007, 13:53
Hoi ik dacht hier kunnen we onze goede ervaringen kwijt + tips + fotos + clips
wat je maar wil. Alle soorten 5150/6505 zijn welkom

Hier die van mij:
http://www.anibalnet.nl/images/myamp.jpg

10 Jaar geleden mijn eerste 5150 combo gekocht, deze heb ik zelf omgebouwd tot een kleine top + 2x box zie

http://www.anibalnet.nl/5150.html

Vorige jaar dachte ik een nieuwe amp te willen, toen een powerball van ENGL gekocht, 3 maanden later stond deze op marktplaats.. nu ben ik weer gelukkig met mijn 6505 top.

Bins
16 maart 2007, 14:10
Ik heb er zelf geen, maar mn collega wel. Echt een beest van een amp. We hebben onze laatste demo ermee opgenomen (ik had mn nieuwe amp toen nog niet), en het klinkt niet verkeerd imo.

Als je op de link in mn sig klikt kan je ernaar luisteren.

Opgenomen in een slaapkamer met een zooi matrassen eromheen... Ltd viper400/ec400at-->5150--> koch 4x12--> sm 57

Braindead
16 maart 2007, 17:49
Ik heb er ook eentje. Een top die altijd een top is geweest :-) Een 5150 wel te verstaan. Ik kocht hem toen ze eigenlijk al niet meer gemaakt werden. Het was een van de laatste in de winkel. Heb er absoluut geen spijt van. Wat een lekker geluid zit erin. Hij heeft megaveel gain, maar blijft iets rauws in zich hebben waar ik meteen voor viel. You hate it or you love it volgens mij.....

Alleen nog eens een ander cabje erbij......

anibal
16 maart 2007, 17:57
Ik heb er zelf geen, maar mn collega wel. Echt een beest van een amp. We hebben onze laatste demo ermee opgenomen (ik had mn nieuwe amp toen nog niet), en het klinkt niet verkeerd imo.

Als je op de link in mn sig klikt kan je ernaar luisteren.

Opgenomen in een slaapkamer met een zooi matrassen eromheen... Ltd viper400/ec400at-->5150--> koch 4x12--> sm 57

Hoi Bins,

Tja idd dat is de 5150 geluid, ben je muziek aan het luisteren.. klink goed man.

Ooit ook in een punkrock band gezeten, ook opgenomen met mijn oude 5150 combo deze te horen op:
http://www.myspace.com/lamalaleche

anibal
16 maart 2007, 18:00
Ik heb er ook eentje. Een top die altijd een top is geweest :-) Een 5150 wel te verstaan. Ik kocht hem toen ze eigenlijk al niet meer gemaakt werden. Het was een van de laatste in de winkel. Heb er absoluut geen spijt van. Wat een lekker geluid zit erin. Hij heeft megaveel gain, maar blijft iets rauws in zich hebben waar ik meteen voor viel. You hate it or you love it volgens mij.....

Alleen nog eens een ander cabje erbij......

Braindead,

Dit was me ook gebeurd, (wel bijna) ik was naar musik produktiv in Duitsland geweest en voor een XXX gekozen, ze hadden nog een 5150 staan. een week later ging de XXX kapot terug naar Duitsland om deze te ruilen voor de 5150 maar die was weg toen heb ik mijn 6505 mee genomen..

Tip: test de Framus cabinet (zie mijn foto) er zitten V30 in en klink als een beast (je moet wel van houden) ik ga nieuwe clips maken met deze combi

gr

PS: Je zeit het goed hoor, het is idd "You hate it or you love it"

Braindead
16 maart 2007, 18:10
Anibal .....Haha, ja guess where my 5150 comes from... Ook Musik Produktiv. Ik had alleen wel een probleempje want de eerste top die ze opstuurde kwam aan met een vette beschadiging in de achterkant. Transportschade, dus moest ie weer terug. Daarna wel netjes een nieuwe gekregen, maar als je dan moet wachten tot die andere er is is wel minder.

Wat was er met de xxx aan de hand eigenlijk?

Zo'n Framus lijkt me wel vet inderdaad. Mooi prijsje ook. Maar als ik die zou kopen dan zou het toch eerder een 2x12 worden ivm sjouwen. 4x12 is me echt wat teveel van het goede qua gewicht. Hoe klinkt die Framus in vergelijking met bijv een Engl 4x12 met v30, of vergeleken met een Peavey 5150 / 6506 cab met Sheffields? Je weet vast nog wel hoe die 5150 klonk met de combo boxen eronder?

gr




Braindead,

Dit was me ook gebeurd, (wel bijna) ik was naar musik produktiv in Duitsland geweest en voor een XXX gekozen, ze hadden nog een 5150 staan. een week later ging de XXX kapot terug naar Duitsland om deze te ruilen voor de 5150 maar die was weg toen heb ik mijn 6505 mee genomen..

Tip: test de Framus cabinet (zie mijn foto) er zitten V30 in en klink als een beast (je moet wel van houden) ik ga nieuwe clips maken met deze combi

gr

PS: Je zeit het goed hoor, het is idd "You hate it or you love it"

Krikkeden 1ste
16 maart 2007, 19:52
Mijn eerste versterker waar ik een "wow" gevoel bij kreeg in de winkel, en een "wow" gevoel bleef houden gedurende jaren... dit na allerlei Marshall heads/combo's 1 na 1 gedumpt te hebben wegens "de sound is toch niet dat..."
De 5150 z'n sound is fenomenaal, zelfs met een bassist naast je :-)
De resonance kan je precies de juiste "oempf" bezorgen...
Ik sta ook versteld dat die Marshalls die ik in die tijd dumpte nu een arm of een been kosten terwijl ik toendertijd moest goochelen met effecten en high output gitaarmics om er een deftige klank uit te halen...
Hier een nostalgisch picje...

http://users.pandora.be/krikke_den1ste/Pics/Ernie%20Ball%20Met%205150.jpg

Meadow
16 maart 2007, 20:03
Ik heb mijn top (6505) al ergens in december bestelt, hij is nog niet binnen,het zou eerst half maart worden, maar nu als goed is komt ie begin/half april binnen. maarja peavey heeft leverings problemen ofzo, dus hopen dat het niet nog later word, heb er eerst nu een marshall 1960 a kast onder, misschien dat ik later als niet bevalt voor de gewone Peavey 6505 kast ga.

Anders Destium
16 maart 2007, 21:07
Ik heb een tijd een 5150 combo gehad en ik heb hem vanwege plaatsgebrek moeten verkopen helaas. Nu heeft forumlid ibbie hem, en volgens mij is hij er even gelukkig mee als ik altijd was!

Iedereen weet dat de 5150 niet de meest verfijnde amp is, geen fatsoenlijk clean heeft en ruist als de ziekte. Het rauwe geluid en het immense plezier dat je eraan beleeft vergoeden echt alles :rockon:

Dit was een tijd mijn setup:

http://i20.photobucket.com/albums/b233/Anders_Destium/Past%20guitars/220amps20220guitars.jpg

Chris Winsemius
16 maart 2007, 21:10
Mijn eerste versterker waar ik een "wow" gevoel bij kreeg in de winkel, en een "wow" gevoel bleef houden gedurende jaren... dit na allerlei Marshall heads/combo's 1 na 1 gedumpt te hebben wegens "de sound is toch niet dat..."
De 5150 z'n sound is fenomenaal, zelfs met een bassist naast je :-)
De resonance kan je precies de juiste "oempf" bezorgen...
Ik sta ook versteld dat die Marshalls die ik in die tijd dumpte nu een arm of een been kosten terwijl ik toendertijd moest goochelen met effecten en high output gitaarmics om er een deftige klank uit te halen...
Hier een nostalgisch picje...

http://users.pandora.be/krikke_den1ste/Pics/Ernie%20Ball%20Met%205150.jpg

WAANZINNIG MOOIE GITAAR!

(amp is ook cool maar die gitaar......)

dePerik
16 maart 2007, 22:05
Je reinste 'Eddie' gear! Wat doen die Ernie Ball's tegenwoordig 2e hands? Je komt ze nooi tegen. Althans, ík kom ze nooi tegen.

R-ik
16 maart 2007, 23:01
Ja! Hier nog zo’n 5150 fan/gebruiker. Die ik nu heb is mijn 2e, de eerste heb ik verkocht voor een Koch Powertone 1. Hoewel die PT ook wel een erg goed geluid had haalde die het toch niet bij de 5150 voor mij. Ik speel in een trash metal band waar die 5150 echt goed tot zijn recht komt. Het is de rauwe scheur en oemph in de lage mids die het m voor mij doen. Ik speel nu overigens bijzonder clean (zal nooit geen fender clean worden) over het… lead kanaal! Vind de crunch te lekker en gedefinieerd om dat kanaal als clean te gaan gebruiken. Verder boost ik de crunch met een Boss sd-1 en heb ik een equalizer (ge-7) in de fx-loop. Verder heb ook nog een emg-85 in de brug van mijn gitaar zitten (prs ce-22). Ik gebruik een standaar Marshall 1960 cab wat prima bevalt.

Maar lekker degelijk, fijn geen bias (pas nieuwe buizen erin gedaan en het was allemaal prima) en natuurlijk een super geluid waar ik steeds weer als ik ga repeteren een kick van krijg! 5150’s hebben voor mij eigenlijk maar 1 nadeel… en dat is dat er al zoveel bands op zo’n ding spelen.

R-ik
17 maart 2007, 00:27
Op het forum van HarmonyCentral is/wordt trouwens absurd veel gesproken over de 5150. Niet altijd even relevant en vaak is de naam HOrmonyCentral meer van toepassing, maar soms is tussen al dat geblaat nog wel wat informatiefs of een goede tip te vinden ofzo

Soulflyhigh
17 maart 2007, 00:51
Je reinste 'Eddie' gear! Wat doen die Ernie Ball's tegenwoordig 2e hands? Je komt ze nooi tegen. Althans, ík kom ze nooi tegen.
Dat betekend waarschijnlijk dat niemand ze kwijt wil ;) Bij m'n gitaarleraar over gespeeld. SUPER gitaar. Ik vind het alleen niet zo mooi haha. Ik heb zelf ook een 5150 combo en ben er heel tevreden mee. Na wat pedalen (noise-gate+chorus) is de versterker voor mij veelzijdig genoeg haha. Metal on!

anibal
17 maart 2007, 01:09
Anibal .....Haha, ja guess where my 5150 comes from... Ook Musik Produktiv. Ik had alleen wel een probleempje want de eerste top die ze opstuurde kwam aan met een vette beschadiging in de achterkant. Transportschade, dus moest ie weer terug. Daarna wel netjes een nieuwe gekregen, maar als je dan moet wachten tot die andere er is is wel minder.

Wat was er met de xxx aan de hand eigenlijk?

Zo'n Framus lijkt me wel vet inderdaad. Mooi prijsje ook. Maar als ik die zou kopen dan zou het toch eerder een 2x12 worden ivm sjouwen. 4x12 is me echt wat teveel van het goede qua gewicht. Hoe klinkt die Framus in vergelijking met bijv een Engl 4x12 met v30, of vergeleken met een Peavey 5150 / 6506 cab met Sheffields? Je weet vast nog wel hoe die 5150 klonk met de combo boxen eronder?

gr

Dat was mijn 5150 !!!!

Even serius, mijn XXX ging de zelfde avond stuk, vraag mij niet wat er toen was gebeurd. Ik was lekker de avond na ik teug was van Duitsland lekker wat Megadeth aan het spelen op mijn nieuwe XXX en toen zag ik rook uit komen :-(

ik ging terug met da ding de week daarna, ik mocht weer een XXX meenemen maar ik koos voor wat anders, als iets nooit kapot was gegaan was mijn 5150 combo dus ik dacht ik moet de top hebben, maar die was weg dus ik naam die 6505.

Bij MP in Duitsland heb ik veel CABS getest maar de Framus vond ik toch het beste, niet alleen de prijs maar klonk zelf lekkerder dan de dure v30 enlg, een ding wel engl cabs zijn het beste wat je kan hebben om te vervoeren.. erg stevig gemaakt..

Voor de rest heb ik ook een peavey cab getest (weet de naam niet meer) die was zoooooooo vet maar zooooooo duur..


Hier een clipje met de Framus
F-27 (http://home.nedlinux.nl/~zero/clips/f27.mp3)
Peavey 6505+ Framus CAB 2 x tracks (ook 2 tracks pod xt)

Over de Framus ben ik wel tevreden maar het is echt ook zo een liefde/haat geluid, je moet er van houden. Gewoon een keertje naar Duitlands om te testen ;-)

vulvasonic
17 maart 2007, 01:23
Een vriend van me heeft de 5150. Man wat speelt dat lekker. Sla een accoord aan en je hoort 'm twee weken later nog!

Het is dat ik in de muziek die ik speel iets nodig heb wat net even iets minder vet moet, maar wil je het vet, dan krijg je het vet met de 5150.

interessander
17 maart 2007, 01:33
http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/IMG_0013.jpg

Mn oude 5150, hier in de testopstelling met een afwisselend een fender bassman en een orange or120 van forumlid Unicron als slave poweramp. Ik heb er jaren plezier van gehad, hem redelijk impulsief weggedaan voor een jcm 800, en die vrij snel verruild voor een mesa mark III. De 5150 heeft nu studiodienst bij jochem van splitsecond sound (gitarist van textures)
Ik zou er zeker nog wel eens willen hebben voor erbij, die brute gesatureerde sound is toch wel erg fijn, en het clean/crunch kanaal laat zich graag boosten.

anibal
17 maart 2007, 01:57
http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/IMG_0013.jpg

Mn oude 5150, hier in de testopstelling met een afwisselend een fender bassman en een orange or120 van forumlid Unicron als slave poweramp. Ik heb er jaren plezier van gehad, hem redelijk impulsief weggedaan voor een jcm 800, en die vrij snel verruild voor een mesa mark III. De 5150 heeft nu studiodienst bij jochem van splitsecond sound (gitarist van textures)
Ik zou er zeker nog wel eens willen hebben voor erbij, die brute gesatureerde sound is toch wel erg fijn, en het clean/crunch kanaal laat zich graag boosten.

(offtopic) Interessander deze was je post of the beast :-)

Posts: 666

Hell's Engl
17 maart 2007, 08:00
Mijn eerste amp was 'n 5150. En dat was mijn beesje tot dat we op gruwelijke wijze uit elkaar zijn getrokken....

Ze werd gestolen (door 'n bekende.....)

Hoewel de beperking van 2 kanalen, was 't wel MIJN sound. Ooit koop ik weer 'ns een

EpiCenturiesAWAy
17 maart 2007, 09:57
http://img135.imageshack.us/img135/9594/dscn3483mediumik4.th.jpg (http://img135.imageshack.us/my.php?image=dscn3483mediumik4.jpg)

Dit is de mijne, de vetste amp die ik ook gehad heb! Hij begint alleen wat 'metal' voor mij te klinken..
Maar ik ga eens kijken naar een nieuwe cab denk ik ;)

Murdock
17 maart 2007, 10:42
Jo, heb de 5150 combo eigenlijk nog maar sinds kort en heb er even over gedaan
om de juiste sound te vinden, maar die is gewoon superieur tov mn vroegere
Marshall/Kitty hawk. Het is echt [en dit woord wordt vaker gebruikt] een BEEST]

www.inhaze.nl

Bins
17 maart 2007, 11:57
Hij begint alleen wat 'metal' voor mij te klinken..


As if that is a bad thing... ;)

anibal
17 maart 2007, 12:13
http://img135.imageshack.us/img135/9594/dscn3483mediumik4.th.jpg (http://img135.imageshack.us/my.php?image=dscn3483mediumik4.jpg)

Dit is de mijne, de vetste amp die ik ook gehad heb! Hij begint alleen wat 'metal' voor mij te klinken..
Maar ik ga eens kijken naar een nieuwe cab denk ik ;)

Hoi Epi,

Heb jij toevalig soundclips met de 5150 + seymour duncan invader combi ? ik wil dit heel graag horen.

ben vanhoof
17 maart 2007, 12:36
Als ik ooit nog n amp koop ist een 5150/6550, klinkt gewoon mega vet.
@ anibal; klinkt zo'n 5150 altijd zo agressief? Ik speel meer hardrock/ trash achtige muziek, maar niet zo agressief. Krijg je uit zo'n standaard ook een van halen sound uit, of is die van eddie gemodded?

anibal
17 maart 2007, 13:36
Als ik ooit nog n amp koop ist een 5150/6550, klinkt gewoon mega vet.
@ anibal; klinkt zo'n 5150 altijd zo agressief? Ik speel meer hardrock/ trash achtige muziek, maar niet zo agressief. Krijg je uit zo'n standaard ook een van halen sound uit, of is die van eddie gemodded?


Hoi Ben,

Nee 5150/6505 is niet alleen agressief.. dat is een verkeerde opvatting. Men denk dat deze amp alleen maar Zweeds metal kan maken, maar is niet zo ;-) van de eerste kanaal kan je een hele lekker marshall sound uithalen en met een boost klink je zelf als Rithcie Blackmore maar ook Overkill.. met de 2de kanaal kan je alle kanten op. Het is een amp waar je creatief moet zijn maar je moet ook kunnen spelen want je staat er alleen voor, 20 knopjes en midi functies enz enz zitten hier niet.. het is een old school amp die erg new school kan klinken. Ik vind na de bekende oude marshalls en mesa een van de beste amps ooit.

Kijk bv naar http://www.youtube.com/Guitarwannabee
Die amp is niet gemodded, het is het meeste simpele setup aller tijden (ik kijk wat een geluid)

ik spel meestal wel harde metal op mijne maar ik ga binnenkort wat anders laten zien van deze amp..

EpiCenturiesAWAy
17 maart 2007, 15:21
Hoi Epi,

Heb jij toevalig soundclips met de 5150 + seymour duncan invader combi ? ik wil dit heel graag horen.

Hey, neen niet echt voor de moment.
Maar ik zal een kijken of ik nergens niets meer staan heb van men band ofzo..

Je kan altijd : www.myspace.com/thesequelhc eens checken, daar staan clips, wel sclechte kwaliteit, but you might get the point. TOen had ik wel heel rauw staan, en bijna geen presence..

T

Sicky61
17 maart 2007, 16:56
ik ben absoluut een fan van het geluid van de 5150/6505 dus een half jaar terug een nieuwe gekocht.
Helaas kapte de amp de 1ste repetitie er al mee dus iets zinnigs over het geluid zeggen gaat niet lukken.
Inmiddels is het kreng terug van de reperateur(de 2e)en is er een bias mod uitgevoerd(zie foto)
Afgelopen donderdag dus erg enthousiast het zweethok ingedoken maar het enige wat ik gehoord heb is kraken en ruizen.
Aangezien een amp voor mij nix meer of minder is als een stuk gereedschap en het dus vooral gewoon moet doen mag je bieden.
http://img109.imageshack.us/img109/819/biasmod1rk3.jpg
http://img54.imageshack.us/img54/8236/schijtampef1.jpg

Negative K3 fan
17 maart 2007, 18:53
mijn eerste ervaring met een 5150 was ook echt 'wow', heb een jaar een 5150 combo gehad en die toen weer weggedaan...

maar ik krijg nu al bijna weer gas voor zo'n ding.

Emocide
17 maart 2007, 19:33
heb nu sinds eehm 8 maand terug ofzo er een gehaald, wat een super beest is dat zeg haha

met het lead kanaal op stand 2 blaas ik onze drummer er bijna uit haha maar ook kwalitatief SUPER, vraag me af of ik ooit nog een beter amp kan halen dan dit :D!

Soulflyhigh
17 maart 2007, 23:06
mijn eerste ervaring met een 5150 was ook echt 'wow', heb een jaar een 5150 combo gehad en die toen weer weggedaan...

maar ik krijg nu al bijna weer gas voor zo'n ding.
haha volgens mij heb je dat elke keer weer als we het over een 5150 hebben op het forum ;)

AART
18 maart 2007, 10:25
Heb er een gehad. Erg vette amp, maar op een bepaald punt mist ie wat.
Soort van rectokwaaltje dat ie in de band een beetje als een wat hoger schreeuwerig ding klinkt, hij valt een beetje weg soms.

En hij had een beetje een tekort aan karakter, het was vooral veel gain.
Maar het was bovenal toch wel een erg vette amp, maar mijn Mark IV bevalt me op het moment erg goed en ik ben meer aan het Gassen geslagen op mesa's.

Braindead
18 maart 2007, 17:08
Hmm, die framus zelfs beter dan alle andere cabs bij MP? En dat zijn er nogal wat... Ik kan op deze pc geen geluid krijgen, maar ga je clipje zeker beluisteren. Die Framus ieder geval kick ass uit bij de 5150....
Hey, maar was dat Peavey cabinet niet gewoon de 5150 4x12 kast? Die hadden ze er toentertijd namelijk wel staan en vond ik erg goed klinken met de 5150. (Zitten Peavey Sheffields in) Maar is wel een bakbeest om te sjouwen.



Dat was mijn 5150 !!!!

Even serius, mijn XXX ging de zelfde avond stuk, vraag mij niet wat er toen was gebeurd. Ik was lekker de avond na ik teug was van Duitsland lekker wat Megadeth aan het spelen op mijn nieuwe XXX en toen zag ik rook uit komen :-(

ik ging terug met da ding de week daarna, ik mocht weer een XXX meenemen maar ik koos voor wat anders, als iets nooit kapot was gegaan was mijn 5150 combo dus ik dacht ik moet de top hebben, maar die was weg dus ik naam die 6505.

Bij MP in Duitsland heb ik veel CABS getest maar de Framus vond ik toch het beste, niet alleen de prijs maar klonk zelf lekkerder dan de dure v30 enlg, een ding wel engl cabs zijn het beste wat je kan hebben om te vervoeren.. erg stevig gemaakt..

Voor de rest heb ik ook een peavey cab getest (weet de naam niet meer) die was zoooooooo vet maar zooooooo duur..


Hier een clipje met de Framus
F-27 (http://home.nedlinux.nl/~zero/clips/f27.mp3)
Peavey 6505+ Framus CAB 2 x tracks (ook 2 tracks pod xt)

Over de Framus ben ik wel tevreden maar het is echt ook zo een liefde/haat geluid, je moet er van houden. Gewoon een keertje naar Duitlands om te testen ;-)

anibal
18 maart 2007, 21:46
Hmm, die framus zelfs beter dan alle andere cabs bij MP? En dat zijn er nogal wat... Ik kan op deze pc geen geluid krijgen, maar ga je clipje zeker beluisteren. Die Framus ieder geval kick ass uit bij de 5150....
Hey, maar was dat Peavey cabinet niet gewoon de 5150 4x12 kast? Die hadden ze er toentertijd namelijk wel staan en vond ik erg goed klinken met de 5150. (Zitten Peavey Sheffields in) Maar is wel een bakbeest om te sjouwen.

Peavey cabs zijn erg goed, Peavey is erg goed in het maken van speakers.. het is dat ze daar niet om bekend staan.

Die Framus vond ik idd het beste ook aangezien die loaded is met V30 en voor maar 599.. tja dan weet je het toch gelijkt he ;-)

BartT5R
20 maart 2007, 20:20
Is er eigenlijk iemand die ervaring heeft met een 5150II?
Ik heb jaren een 5150 top en een 5150 combo gehad, die laatste verkocht om een JSX te kopen, klasse amp, maar mist het brute van een 5150.
Nu heb ik misschien de mogelijkheid te ruilen tegen een 5150II.

Emocide
20 maart 2007, 21:03
Is er eigenlijk iemand die ervaring heeft met een 5150II?
Ik heb jaren een 5150 top en een 5150 combo gehad, die laatste verkocht om een JSX te kopen, klasse amp, maar mist het brute van een 5150.
Nu heb ik misschien de mogelijkheid te ruilen tegen een 5150II.


scheen exact hetzelfde te zijn zit alleen 1 buis extra in, dat was voor de clean heb ik me laten vertellen
dus ik zou het zeker doen =D !

AART
20 maart 2007, 21:26
Ik hbe er dus een gehad.

Vette amp hoor. Heeft een acceptabel clean itt de 5150.
Scheur is nog steeds erg bruut. puristen zweren echter bij de 5150 I omdat die net iets meer gain zou hebben.

Waar je dat voor nodig zou hebben is mij een raadsel, want boven de 6 voeg je alleen maar ruis toe....

BartT5R
20 maart 2007, 21:29
Dat is het hem eigenlijk, ik speelde gewoon puur op het rythm kanaal met mijn 5150's, het lead kanaal gebruikte ik vrij weinig, als ik het al gebruikte was het niet boven de 5.

AART
20 maart 2007, 21:45
Dat is het hem eigenlijk, ik speelde gewoon puur op het rythm kanaal met mijn 5150's, het lead kanaal gebruikte ik vrij weinig, als ik het al gebruikte was het niet boven de 5.


Dan is de 5150 II echt de verlossing voor je met zij gescheiden EQ en footswitchable crunch kanaal.

de crunch van de 5150 is btw idd ooke rg heavy. Zocht net een opname van avenged sevenfold melodietje dat ik met lead en crunch had opgenomen. En de crunch klinkt al zwaar genoeg, alleen wat losser. Lead kanaal is erg strak.

Braindead
21 maart 2007, 12:35
Volgens mij is het niet zozeer de hoeveelheid gain alswel dat de 5150 I wat rauwer klinkt als de 5150 II. Maar dat is van lezen en horen zeggen. Er schijnt wel degelijk een verschil in geluid te zijn ook op het lead kanaal, dus probeer ze eerst uit zou ik zeggen.

Brord
21 maart 2007, 14:02
tien tekens

anibal
22 maart 2007, 12:00
Iemand nog een idee waar ik een 5150 aan kan komen? Ik zoek al een tijdje maar in geen velden of wegen te bekennen!


Moelijk, ik zou zeggen Marktplaats.. anders koop een 6505 die kan je nog bestellen/kopen

Meadow
22 maart 2007, 12:56
Oh yeah!! mijn top 6505 top is binnen! morgen ophalen!! mijn dag kan niet meer stuk!

anibal
22 maart 2007, 22:18
Oh yeah!! mijn top 6505 top is binnen! morgen ophalen!! mijn dag kan niet meer stuk!


Gefeliciteerd !!!

Brord
23 maart 2007, 17:27
tien tekens

Meadow
23 maart 2007, 21:04
@Anibal, dank u zeer
@Brord

He, als je eenmaal die 6505 in je kamer hebt staan, maakt het niet meer uit wat er op staat, dat ding klinkt zo dondersgeil!! Kheb um net een half uur hier staan!

anibal
23 maart 2007, 22:37
Heeft iemand hier zijn 5150/6505 geboost ? met een OD pedal ? ik lees erg veel op de net, iemand hier ervaring mee ?

Braindead
23 maart 2007, 23:29
Je zegt dat je nu gelukkig bent met je 6505 top, maar ik zie die foto van je in een advertentie bij Marktplaats. Is dat jouw manier van gelukkig zijn met je versterker?




Hoi ik dacht hier kunnen we onze goede ervaringen kwijt + tips + fotos + clips
wat je maar wil. Alle soorten 5150/6505 zijn welkom

Hier die van mij:
http://www.anibalnet.nl/images/myamp.jpg

10 Jaar geleden mijn eerste 5150 combo gekocht, deze heb ik zelf omgebouwd tot een kleine top + 2x box zie

http://www.anibalnet.nl/5150.html

Vorige jaar dachte ik een nieuwe amp te willen, toen een powerball van ENGL gekocht, 3 maanden later stond deze op marktplaats.. nu ben ik weer gelukkig met mijn 6505 top.

Braindead
23 maart 2007, 23:30
Ik boost weleens met een MXR KFK equalizer.


Heeft iemand hier zijn 5150/6505 geboost ? met een OD pedal ? ik lees erg veel op de net, iemand hier ervaring mee ?

anibal
23 maart 2007, 23:32
Ik wil nu terug naar een 5150/6505 combo als ik deze set kan verkopen ;-)

Toen ik mijn vorige combo had (dom van mij om die weg te hebben gedaan) had ik het erg druk met mijn vorige band, dat is nu niet meer zo..

Ik kan niet erg hard spelen thuis beginnen mijn buren te piepen..

Waar ik ook aan zit te denken is aan een regelaar te laten bouwen van 120 naar 60 W, ooit iemand gezien die dit had..

BartT5R
24 maart 2007, 13:43
Simpel, trek er gewoon de twee buitesnte eindlampen uit en je hebt 60 watt. :rockon:

peppie
24 maart 2007, 13:54
Simpel, trek er gewoon de twee buitesnte eindlampen uit en je hebt 60 watt. :rockon:

en zet je impendance (ohm) schakelaar 1 standje lager dan je cab

en tjek even of je eindbuizen in paren werken... anders kan dit niet.

anibal
24 maart 2007, 14:32
en zet je impendance (ohm) schakelaar 1 standje lager dan je cab

en tjek even of je eindbuizen in paren werken... anders kan dit niet.

Bedankt voor de tips, zal ik zeker proberen !

anibal
26 maart 2007, 22:49
Heeft iemand een TC G-Major in combi met een 5150/6505 ?

Ervaringen ?

LP_CL
27 maart 2007, 01:05
en zet je impendance (ohm) schakelaar 1 standje lager dan je cab

en tjek even of je eindbuizen in paren werken... anders kan dit niet.
zou ik niet doen. Klinkt alleszins niet gezond, omdat wanneer je de impendance schakelaar lager zet dan die van je cab, gaat je versterker een groter vermogen naar je cab sturen dan dat die accepteert, en verstik je dus eigenlijk je versterker.

Bins
27 maart 2007, 01:24
als je 2 buizen eruittrekt veranderd je impedantie toch? Dat wordt hier bedoeld denk ik.

anibal
11 april 2007, 13:16
Deze set ben ik op marktplaats tegenkomen

6505 op marktplaats (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/86525108-peavey-6505-top-cabinet-4x12.html%3Freturn%3DeJwVylsOgjAQQNG9mMAf1D4QKCEGd 1K0kYa%252B0g6KGPdu%252BzNzbmYEx%252Fyr%252BHmIHHe Un%252Bbg3lEOC4DnCK3OS1sbEVbwWgiItdXIbIeSayVtpWyEs BlpQVr0kiGCDGta1Sxivj8VCBHQvWVNvYDR112PuHzEEVxBJ1z Qm05jakmXSTJZkwmJh%252FKZe%252F5kFJNLrk8q1vQE96lcV ClJ6Ud6Gn5%252FD1Q%252FaA%253D%253D%26df%3D1%26p%3 D3%26fta%3DeNpNkkFuAyEMRe%252FCImvbYANGOUs0UqpqJKp EnbRNG%252BXuBWYYsuQJf%252FxsJhV9LBrUfH3m0%252FeUF 5MWFavmno94OC%252FH20UxZVRPIWVS7zjlm%252F7N15Tvis4 iScq%252F6jgSxnRZZqXD9WhrjFNznd7fTJrVlmMJnc8lf1IL% 252BpgVUns4eLLWEtZr%252BIo8VEQviILvYRuiwFKRGwjRU0U 8EEQMFcmOSELkivxAjjFWFAZC51p83BHG6FoT2Nvn8kCwa%252 Fu9f5EggVopdgHL0ZabjQ0DCCWxsaEAEWxrDocD%252BMBtHjg kwHlea7sFW64baWxogPW41nYPJ9W3edBYA%252FTR0ebhQ7BA0 jxo8xBxvqx63c3ugYDgWi%252FUPYSJEZov7R4YHWFzI9lnhSC wvuvHvVrcWBgMmde8fR9Y1ujL7J%252BLRjUf0%252F1Uf1z5Z GeVGkZqpp%252F6F0GN2c7f%252B%252Fn5Dz4UuL0%253D)

Misery Signals
11 april 2007, 14:53
http://users.pandora.be/bartmetde6snaren/Gear/Kleine%20pics/Afbeelding%20002.1.jpg

Heb nu een Peavey 5150II staan, de I heb ik ook een half jaartje gehad vorig jaar, maar weg omdat ik die Mesa kon kopen als ik mijn 5150I en een Marshall 2210 verkocht...

Die II is echt een zeer goeie amp. Gebruik hem voornamelijk op repetitie (met dat H&K cabinet eronder) en die set klinkt ongelofelijk vet.

Veel meer mogelijkheden dan de II om af te stellen en minder gain? Dat heb ik nog niet uitgetest maar de II heeft veel meer gain dan je ooit nodig zou hebben voor eender welke stijl...

De II is ook niet zoveel gemaakt en een pak zeldzamer dan de I dus als investering om bij te houden niet zo'n slecht idee, al heb ik er even wel aan gedacht om hem tegen een Engl (Powerball of Savage 120) te ruilen...

anibal
11 april 2007, 14:56
http://users.pandora.be/bartmetde6snaren/Gear/Kleine%20pics/Afbeelding%20002.1.jpg

Heb nu een Peavey 5150II staan, de I heb ik ook een half jaartje gehad vorig jaar, maar weg omdat ik die Mesa kon kopen als ik mijn 5150I en een Marshall 2210 verkocht...

Die II is echt een zeer goeie amp. Gebruik hem voornamelijk op repetitie (met dat H&K cabinet eronder) en die set klinkt ongelofelijk vet.

Veel meer mogelijkheden dan de II om af te stellen en minder gain? Dat heb ik nog niet uitgetest maar de II heeft veel meer gain dan je ooit nodig zou hebben voor eender welke stijl...

De II is ook niet zoveel gemaakt en een pak zeldzamer dan de I dus als investering om bij te houden niet zo'n slecht idee, al heb ik er even wel aan gedacht om hem tegen een Engl (Powerball of Savage 120) te ruilen...

Ik heb juist mijn ENGL powerball verkocht om terug te gaan naar een 5150/6505 ;-)

Uit je verhaal lees ik dat je, je 5150 aan het verkopen ben ?

Misery Signals
11 april 2007, 15:18
Aan het verkopen ben ik hem (nog) niet.
Ik ben er zeer tevreden over zoals ik in mijn post boven al zei.
Ik heb enkel zware interesse om zo'n Engl ten eerste al eens te proberen. Die Powerball (niet zozeer), maar zeker die Savage 120. Die heb ik al een paar keer live gehoord bij bands en vond die echt super goed klinken.
Wie weet... als ik een ruil aangeboden krijg...

anibal
11 april 2007, 15:27
Aan het verkopen ben ik hem (nog) niet.
Ik ben er zeer tevreden over zoals ik in mijn post boven al zei.
Ik heb enkel zware interesse om zo'n Engl ten eerste al eens te proberen. Die Powerball (niet zozeer), maar zeker die Savage 120. Die heb ik al een paar keer live gehoord bij bands en vond die echt super goed klinken.
Wie weet... als ik een ruil aangeboden krijg...


Savage is idd de betere spul van ENGL, van powerball ben ik niet zo kapot. ooit je MESA + 5150 naast elkaar gespeld ?

Misery Signals
11 april 2007, 15:40
Yup, al een paar keer geprobeerd, beide stacks via een ABY switch tezamen.
Overbodig te zeggen dat het geluid echt als de beesten was.
Buiten een veldfestival is deze opstelling overbodig natuurlijk...
Twee amps met een geluid bij elkaar in de buurt, al vullen ze elkaar wel aan.
Om op te nemen zou ik de 5150II eerder dan de Mesa nemen, pakt veel beter op band vind ik...

Negative K3 fan
11 april 2007, 16:27
hey misery, weet je wat je kunt proberen voor een echt heftige sound, een stereo chorus pedaal tussen de amps en je gitaar zetten met de mix op tien en depth en speed bijna dicht, daarmee wordt je geluid helemaal de breedte in gelanceerd :D

RedBuell
11 april 2007, 22:01
Is het geluid van een 6505 hetzelfde als dat van een 5150? En klinken de combo's hetzelfde als de losse tops?

Zit zelf ook best te gassen op een 5150, zat destijds te twjifelen tussen een marshall dsl 401 en een 5150 combo. Het was dus de DSL gewoden omdat die kleiner, handzamer en beter op slaapkamer nivo klinkt maar zo'n 5150 klinkt toch ech wel bruut.

Zou een hotplate mischien een goeie optie zijn om toch op huiskamer nivo te kunne spelen..??

anibal
11 april 2007, 22:30
Is het geluid van een 6505 hetzelfde als dat van een 5150? En klinken de combo's hetzelfde als de losse tops?

Zit zelf ook best te gassen op een 5150, zat destijds te twjifelen tussen een marshall dsl 401 en een 5150 combo. Het was dus de DSL gewoden omdat die kleiner, handzamer en beter op slaapkamer nivo klinkt maar zo'n 5150 klinkt toch ech wel bruut.

Zou een hotplate mischien een goeie optie zijn om toch op huiskamer nivo te kunne spelen..??


Persoonlijk vind ik de 5150 combo het beste keuze geweest.. een ding is zeker de ding is erg zwaar.

6505 serie is precies het zelfde aan 5150 alleen andere naam.

RedBuell
11 april 2007, 22:55
Persoonlijk vind ik de 5150 combo het beste keuze geweest.. een ding is zeker de ding is erg zwaar.

6505 serie is precies het zelfde aan 5150 alleen andere naam.


De combo klinkt dus beter dan de top...?

Moet ook zeggen dat die dingen super goed te betalen zijn, helemaal als je nagaat wie er allemaal mee spelen. Als je dat dan weer vergelijkt met de versterkers (mesa) waar andere bands zoals Metallica mee spelen zijn ze reuze betaalbaar.

anibal
12 april 2007, 07:35
De combo klinkt dus beter dan de top...?

Moet ook zeggen dat die dingen super goed te betalen zijn, helemaal als je nagaat wie er allemaal mee spelen. Als je dat dan weer vergelijkt met de versterkers (mesa) waar andere bands zoals Metallica mee spelen zijn ze reuze betaalbaar.

Nee, beter dan de marshall dsl 401 ;-) wat wel leuk is aan de combo 5150 tegenover de top is dat de combo WEL reverb heeft.

Je zou ook Bugera amps kunnen chekcen, dit zijn clonen van 5150 en JSX.. erg goedkoop en goed

Baker
12 april 2007, 07:51
Persoonlijk vind ik de 5150 combo het beste keuze geweest.. een ding is zeker de ding is erg zwaar.

6505 serie is precies het zelfde aan 5150 alleen andere naam.

combo is iets anders gevoiced dan de top.
de top klinkt iets ruiger.

een nadeel van de combo is idd dat ze echt rugbrekend zwaar zijn.
Niet te tillen door 1 persoon. (ik begin er niet aan iig)

Verder, ik heb zelf ook een 2x12 combo. Als ik het opnieuw moest doen kocht ik een top + 2x12 cab. Is handzamer. Maar goed dit is een andere discussie waar ook al genoeg topics over geweest zijn.

anibal
12 april 2007, 09:00
combo is iets anders gevoiced dan de top.
de top klinkt iets ruiger.

een nadeel van de combo is idd dat ze echt rugbrekend zwaar zijn.
Niet te tillen door 1 persoon. (ik begin er niet aan iig)

Verder, ik heb zelf ook een 2x12 combo. Als ik het opnieuw moest doen kocht ik een top + 2x12 cab. Is handzamer. Maar goed dit is een andere discussie waar ook al genoeg topics over geweest zijn.

Of je maak een top + cab 2x12 van je combo ;-) zoals ik toen heb gedaan:
http://www.anibalnet.nl/5150.html

http://www.anibalnet.nl/images/5150-1.jpg
http://www.anibalnet.nl/images/cab3.jpg

Braindead
12 april 2007, 12:40
De 6505 mag dan van binnen hetzelfde zijn, de 5150 ziet er echt veel vetter uit imo...



Deze set ben ik op marktplaats tegenkomen

6505 op marktplaats (http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/86525108-peavey-6505-top-cabinet-4x12.html%3Freturn%3DeJwVylsOgjAQQNG9mMAf1D4QKCEGd 1K0kYa%252B0g6KGPdu%252BzNzbmYEx%252Fyr%252BHmIHHe Un%252Bbg3lEOC4DnCK3OS1sbEVbwWgiItdXIbIeSayVtpWyEs BlpQVr0kiGCDGta1Sxivj8VCBHQvWVNvYDR112PuHzEEVxBJ1z Qm05jakmXSTJZkwmJh%252FKZe%252F5kFJNLrk8q1vQE96lcV ClJ6Ud6Gn5%252FD1Q%252FaA%253D%253D%26df%3D1%26p%3 D3%26fta%3DeNpNkkFuAyEMRe%252FCImvbYANGOUs0UqpqJKp EnbRNG%252BXuBWYYsuQJf%252FxsJhV9LBrUfH3m0%252FeUF 5MWFavmno94OC%252FH20UxZVRPIWVS7zjlm%252F7N15Tvis4 iScq%252F6jgSxnRZZqXD9WhrjFNznd7fTJrVlmMJnc8lf1IL% 252BpgVUns4eLLWEtZr%252BIo8VEQviILvYRuiwFKRGwjRU0U 8EEQMFcmOSELkivxAjjFWFAZC51p83BHG6FoT2Nvn8kCwa%252 Fu9f5EggVopdgHL0ZabjQ0DCCWxsaEAEWxrDocD%252BMBtHjg kwHlea7sFW64baWxogPW41nYPJ9W3edBYA%252FTR0ebhQ7BA0 jxo8xBxvqx63c3ugYDgWi%252FUPYSJEZov7R4YHWFzI9lnhSC wvuvHvVrcWBgMmde8fR9Y1ujL7J%252BLRjUf0%252F1Uf1z5Z GeVGkZqpp%252F6F0GN2c7f%252B%252Fn5Dz4UuL0%253D)

anibal
12 april 2007, 12:46
De 6505 mag dan van binnen hetzelfde zijn, de 5150 ziet er echt veel vetter uit imo...

Gelijk heb je ook ;-)