PDA

View Full Version : Big muffers



Einzeln
16 maart 2007, 13:07
Hebben we hier in de omstreken nog bouwers die big muff achtigen bouwen?

up-guitarman
17 maart 2007, 12:44
Ik heb wel een muff fuzz gebouwd een jaartje terug.
Big muff staat nog op het (hele lange) lijstje.

AutoStatic
17 maart 2007, 13:53
Hé Nico, als ik klaar ben met m'n school ga ik wreed zelf pedaaltjes bouwen. Newtone bied een Muff bouwpakketje aan en die wil ik zeker ook proberen. Ben je op zoek naar zo'n ding dan?

Speeddemon
17 maart 2007, 14:06
Jongens, even voor de duidelijkheid;
de Muff Fuzz van Newtone is iets wezenlijk anders dan de Big Muff.

Hey Autostatic, zullen we aan kartelvorming gaan doen? :cooler:
landelijk de prijs van DIY spul bepalen, heheheh. :D

d'oh
17 maart 2007, 14:09
Jongens, even voor de duidelijkheid;
de Muff Fuzz van Newtone is iets wezenlijk anders dan de Big Muff.

Hey Autostatic, zullen we aan kartelvorming gaan doen? :cooler:
landelijk de prijs van DIY spul bepalen, heheheh. :D

Zal ik jullie dan helpen daarmee? ik zit in de bouwwereld, weet alles van prijsafspraken!

Dirk_Hendrik
17 maart 2007, 14:26
Is prima jongens! Lekker doen. Ga ik vervolgens al die overpriced maar te budget gebouwde pedalen repareren. :D

Einzeln
17 maart 2007, 14:48
Daar zeggen jullie wat. Ik heb ook nog een pedaaltje liggen (dr Boogey) dat nog 1 condensatortje mist. Weet je ik maak eerst mijn pedaal af en als dat werkt, begin ik mijn eigenste firma. "Electronico" Onder het motto Allemaal een Pedaal biedt ik ze aan voor 80 euro.

Einzeln
17 maart 2007, 14:54
Hé Nico, als ik klaar ben met m'n school ga ik wreed zelf pedaaltjes bouwen. Newtone bied een Muff bouwpakketje aan en die wil ik zeker ook proberen. Ben je op zoek naar zo'n ding dan?
Ik zoek in ieder geval een ander geluidje. Die fuzzworks orange van Speeddemon maakt me ook nieuwsgierig. Het mag allemaal wat rauwer.

AutoStatic
17 maart 2007, 15:02
@Speeddemon, goed plan, heb al een investeerder gevonden in de vorm van een hedgefonds. Plannen zijn om Wobo, Fulltone, Zvex, diy-stompboxes.com, Electronico en D_H op te kopen en onder te brengen in een nog op te zetten HWA holding. Deal?

Dirk_Hendrik
17 maart 2007, 15:08
Is prima! Doe me een interessant voorstel en het bundeltje is van jou. Je begrijpt uiteraard wel dat de persoon D_H daar zelf niet in zit en je je dus af kunt vragen wat je nou precies koopt.

Enne,
Fulltone wil je niet. Grootste company asset is een windtunnel om de windbuil van lucht te voorzien.

Einzeln
17 maart 2007, 15:10
@Speeddemon, goed plan, heb al een investeerder gevonden in de vorm van een hedgefonds. Plannen zijn om Wobo, Fulltone, Zvex, diy-stompboxes.com, Electronico en D_H op te kopen en onder te brengen in een nog op te zetten HWA holding. Deal?
Ik heb het er even met mijn vriendin over.

Speeddemon
17 maart 2007, 15:27
Of opkopen, ideeën kopieren, zooi in Azië laten bouwen en de originele bedrijven failliet maken, alvorens een hoop put-opties te kopen.
Wij blij, want rijk en concurrentie-loos
de massa blij, want die kunnen eindelijk Zvex shit kopen voor een normale prijs
Chinezen blij, want werkkverschaffing.
:cooler:

Einzeln
17 maart 2007, 15:31
Of opkopen, ideeën kopieren, zooi in Azië laten bouwen en de originele bedrijven failliet maken, alvorens een hoop put-opties te kopen.
Wij blij, want rijk en concurrentie-loos
de massa blij, want die kunnen eindelijk Zvex shit kopen voor een normale prijs
Chinezen blij, want werkkverschaffing.
:cooler:

Ik mag niet mee doen van mijn vriendin. Wij zijn van de fair trade en de Tony Chocolony. Veel plezier.

AutoStatic
17 maart 2007, 15:50
Ha ha ha, zegt ie terwijl ie gitaar speelt op een stuk regenwoud ;)
Even heel erg offtopic, er is wel eens een Hardcore band geweest waarvan de bandleden zo overtuigd vegan waren dat ze geen instrumenten gebruikten behalve hun stem.

En Speeddemon, we blijven idealistisch, dat verkoopt beter. De pendaaltjes blijven dus DIY. Misschien kunnen we zo'n D'Agostini actie opzetten, maak je eigen pendaal in 4 weken! Week 1: de 3PDT voetschakelaar. Nu voor slechts €2,95!

Dirk_Hendrik, Fulltone laten we met rust. We willen natuurlijk geen Neelie Smit-Kroes op ons dak. Dus laat die gasten met hun windtunnel er maar voor zorgen dat we nou net geen monopolie positie krijgen. Zeg 95% van de markt ofzo.

Speeddemon
19 maart 2007, 08:41
En Speeddemon, we blijven idealistisch, dat verkoopt beter. De pendaaltjes blijven dus DIY. Misschien kunnen we zo'n D'Agostini actie opzetten, maak je eigen pendaal in 4 weken! Week 1: de 3PDT voetschakelaar. Nu voor slechts €2,95!
:seriousf:

In 't begin lijken die acties altijd te goedkoop om waar te zijn, en je gaat dan mee vanwege de belofte dat je elk moment kan stoppen, maar dan blijf je toch betalen en aan 't eind van de rit ben je 1,5 à 2x zoveel kwijt dan de bedoeling is.

Einzeln
19 maart 2007, 09:17
Wat jullie trouwens niet weten is dat Autostatic al jaar en dag eigenaar is van
JJ tubes. En platenbaas. Een Berlosconi in de dop.

Dirk_Hendrik
19 maart 2007, 18:31
En Speeddemon, we blijven idealistisch, dat verkoopt beter. De pendaaltjes blijven dus DIY. Misschien kunnen we zo'n D'Agostini actie opzetten, maak je eigen pendaal in 4 weken! Week 1: de 3PDT voetschakelaar. Nu voor slechts €2,95!

Slecht plan. Dan koop ik meteen aller D'agostini pakketen op. Bargain voor zo'n schakelaar.

Week 1: het kale printplaatje met 3 weerstanden maar nog geen soldeer. Dat verplicht tot doorbouwen.

AutoStatic
20 maart 2007, 10:42
Waaruit maar weer duidelijk wordt dat ik op zakelijk vlak een n00b ben ;) Speeddemon, ik zou me maar niet wagen aan een joint-venture...

Oh Nico, heb me teruggetrokken uit Zabel (http://www.zabel-muziek.nl), werd allemaal teveel.

Speeddemon
20 maart 2007, 11:12
Wie weet zou een co-op met D_H wel wat zijn?
Lijkt me gaaf om een goede chorus te maken, aangezien hij en ik wel een behoorlijk overeenkomstige smaak hebben wat chorus betreft.

:cooler:

Mitch
20 maart 2007, 11:50
Hij doet in ieder geval flink research naar écht goede chorussen :D

Speeddemon
20 maart 2007, 13:10
Hij doet in ieder geval flink research naar écht goede chorussen :D
Ik heb zelf ook flink wat liggen als 'tonal reference',
2x MIJ CE-2's, Ibanez BC9, CS9, CF7, DOD FX60, DOD 690 (weliswaar niet werkend, aangezien US netvoeding), MXR Micro Chorus, MXR Stereo Chorus (ook niet werkend, US netvoeding), Zoom 5050 Choir... :cooler:

Een 3-knops Chorus, tb, in een 1590B behuizing, depth, speed en de 3e knop zou dan level, regen of manual kunnen zijn, van subtiel sprankelend (FX60) tot dik/smudgy (BC9/CE-1 achtig)... ---> instant winner. :punk:

Mitch
20 maart 2007, 16:40
Juist ! En wat ontbreekt daar in dat rijtje ?






:listen:
RC99

thieske
20 maart 2007, 17:13
juist.. wat vind ik dat toch een heerlijk pedaaltje...
ga gelijk ff spelen...