PDA

View Full Version : Epiphone custom pimpen



Jimwoud
16 maart 2007, 11:51
Hallo,

Na een miskoop van een nieuwe Gibson LP studio(licht, hol, en klinkt voor geen meter, vind m'n huidige epi achteraf stukken beter) wil ik nu een Epiphone Custom gaan kopen van m'n inruilgeld. Zit te twijfelen over een witte of een zwarte. Vind de witte heel gaaf, alleen ik ga me denk ik irriteren aan de cremekleurige binding die ik niet mooi vind combineren met de spierwitte lak. Bij de gibson customs is dit een stuk mooier(witte binding) gedaan.

Omdat ik geld over houd bij het inruilen zit ik te denken om die epi custom flink uptegraden. Ik zit zelf te denken aan nieuwe pu's sowieso. Maar misschien ook een kam van been, grafieten zadeltjes, nieuwe elektronica, etc.

Qua stijl speel ik Rock(zie o.a. link in mn sig.) en metal(Progressive, power). Ik zou dus wel lekkere humbuckers erin willen hebben die goed scheuren en mooi clean klinken. Maar hij moet niet té metal klinken zoals bv EMG's. Vind zelf die Seymour Duncan Jeff Beck's wel vet, maar die heb ik nooit gehoord in een LP.(lees er minder positieve dingen over). Het moet niet modderig worden maar gewoon lekker strak en vol.

Hebben jullie suggesties voor het pimpen en welke pu's.

Alvast bedankt,

Jim

RolandT
16 maart 2007, 12:23
Na een miskoop van een nieuwe Gibson LP studio(licht, hol...Mijn Studio is loodzwaar en heeft enorm veel bas. Ik heb de Gibson PuPs vervangen door Bulldog PuP (http://www.bulldogpickups.com/), hard maar geen modder :)

Valoosj
16 maart 2007, 12:29
Hallo,

Na een miskoop van een nieuwe Gibson LP studio(licht, hol, en klinkt voor geen meter, vind m'n huidige epi achteraf stukken beter) wil ik nu een Epiphone Custom gaan kopen van m'n inruilgeld. Zit te twijfelen over een witte of een zwarte. Vind de witte heel gaaf, alleen ik ga me denk ik irriteren aan de cremekleurige binding die ik niet mooi vind combineren met de spierwitte lak. Bij de gibson customs is dit een stuk mooier(witte binding) gedaan.

Omdat ik geld over houd bij het inruilen zit ik te denken om die epi custom flink uptegraden. Ik zit zelf te denken aan nieuwe pu's sowieso. Maar misschien ook een kam van been, grafieten zadeltjes, nieuwe elektronica, etc.

Qua stijl speel ik Rock(zie o.a. link in mn sig.) en metal(Progressive, power). Ik zou dus wel lekkere humbuckers erin willen hebben die goed scheuren en mooi clean klinken. Maar hij moet niet té metal klinken zoals bv EMG's. Vind zelf die Seymour Duncan Jeff Beck's wel vet, maar die heb ik nooit gehoord in een LP.(lees er minder positieve dingen over). Het moet niet modderig worden maar gewoon lekker strak en vol.

Hebben jullie suggesties voor het pimpen en welke pu's.

Alvast bedankt,

Jim

Adam Jones van Tool heeft die in enkele van zijn customs

Jimwoud
16 maart 2007, 12:35
Mijn Studio is loodzwaar en heeft enorm veel bas. Ik heb de Gibson PuPs vervangen door Bulldog PuP (http://www.bulldogpickups.com/), hard maar geen modder :)

Uit welk jaar is die. Sinds de afprijzing naar 1200 euro, is ook de uitvoering veranderd. Ze zijn een stuk lichter geworden en als je op de body tikt lijkt het net alsof hij chambered is ofzo. Waardoor de gitaar een stuk minder strak klinkt.

RolandT
16 maart 2007, 13:10
Uit welk jaar is die.Mijn Studio is van maart 2002.

a darker shade of grey
16 maart 2007, 13:20
Dimarzio Distortion misschien? Maar denk je echt dat die zadeltjes en die topkam echt allemaal upgegrade moeten worden? Schijnen zeer kwalitatieve gitaartjes te zijn....nieuwe pickups erin en gibson elektronica en knallen...maar zoveel verstand heb ik er niet van. Laat ff weten wat je allemaal gepimpt hebt met foto's en zo...is leuk :)

Jimwoud
16 maart 2007, 13:45
Mijn Studio is van maart 2002.

Dat zijn nog 'oudere' modellen. De nieuwe uitvoering is vanaf 2006 ofzo.

Yamhammer_71
16 maart 2007, 13:55
Hallo,

Zit te twijfelen over een witte of een zwarte. Vind de witte heel gaaf, alleen ik ga me denk ik irriteren aan de cremekleurige binding die ik niet mooi vind combineren met de spierwitte lak. Bij de gibson customs is dit een stuk mooier(witte binding) gedaan.

Qua stijl speel ik Rock(zie o.a. link in mn sig.) en metal(Progressive, power). Ik zou dus wel lekkere humbuckers erin willen hebben die goed scheuren en mooi clean klinken. Maar hij moet niet té metal klinken zoals bv EMG's. Vind zelf die Seymour Duncan Jeff Beck's wel vet, maar die heb ik nooit gehoord in een LP.(lees er minder positieve dingen over). Het moet niet modderig worden maar gewoon lekker strak en vol.

Hebben jullie suggesties voor het pimpen en welke pu's.

Alvast bedankt,

Jim

Dat van die witte Epiphone Les Paul Custom....hij vergeeld vast door de jaren heen, dus qua looks zal het op den duur zeker passen bij de vergeelde bindingen.
En elementen....ik weet het niet. Je hebt er zoveel en ben er onderhand wel achter dat sustain e.d gewoon in de gitaar zit en niet afhankelijk is van elementen. Er zit wel verschil in qua attack, aanslaggevoeligheid ed, maar de sound van de gitaar zelf blijf je op zich gewoon houden.
Mn Norlin Les Paul heeft op de een of andere manier altijd meer sustain gehad dan andere LP's die ik heb bespeeld en daarom wordt het des te lastiger om het allemaal ''nog'' beter en beter te krijgen...er zijn grenzen.
Maar Duncan maakt goede elementen, BK's, Voodoo PAF's, Lindy Fralin etc.

Jimwoud
16 maart 2007, 15:44
Nog meer ideeën trouwens over pick ups. Jammer dat je die dingen niet zo makkelijk kunt testen.

sebass
16 maart 2007, 16:03
Ik vind de seynour duncan '59 in de neck echt geweldig klinken, lekker warm, breed en toch veel definitie. Ik heb een JB in de brugpositie maar daar ben ik minder tevreden over. Wat ik ook zou veranderen zijn de potmeters. Die dingen zijn bagger. Die van mij zijn uiteindelijk helemaal kapot gegaan.

Verder eigenlijk helemaal tevreden. Ook brug met zadels zelfde gehouden, want die grafieten schijnen toon te zuigen en de stemmechanieken zijn nog de oude. Mijn gitaar blijft super gestemd, beter dan mijn fender strat (die heeft natuurlijk ook een tremelo).

Yamhammer_71
16 maart 2007, 16:42
Nog meer ideeën trouwens over pick ups. Jammer dat je die dingen niet zo makkelijk kunt testen.

Het is zeker jammer dat je die dingen niet overal zomaar allemaal kan testen.
We moeten het maar doen op advies, recensies e.d.
Je zou ook kunnen overwegen om Bare Knuckles aan te schaffen, maar die prijs ligt best wel aan de hoge kant.
Seymour Duncan elementen schijnen ook heel goed te zijn, vooral positieve reacties over de 59'PAF. De JB zou ik niet nemen omdat die dus echt schel of te trebly schijnt te klinken in de brugpositie van een Les Paul-gitaar. Sommigen zijn er heel tevreden over, maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen.