PDA

View Full Version : Liefhebber



bicky
16 maart 2007, 11:48
Gegroet allen.

Ik ben Bicky uit België, 36 jaar en speel op gitaar sinds m'n 16e.
De jaaren daarvoor heb ik (onder dwang van m'n ouders) notenleer en piano gevolgd gedurende 5 jaar.
Nu, die basis komt me nog steeds van pas,
Dus jongelui die niet graag de theorie en zo leren, 't is toch ergens goed voor.
Luister maar naar ome Bicky ;-)

Ervaring met gitaren?
Wel ik had op de muziekschool een Spaansje dat ik allang verkocht heb.
Ik heb overigens maar 1 jaar klassieke gitaarles gevolgd.
In die periode was er op BBC en NOS (of Teleac) de Rockschool cursus van de BBC. Ik heb het boek gekocht en de cassette (al die jongelui: 'Wat is een cassette ?') en daarmee aan de slag gegaan.

Enkele vrienden op school waren al wat verder en daar heb ik veel van opgestoken.

Eerste groepje was nogal punk/fun, veel oude Peppers/Pixies invloeden.
We hebben cassettes uitgebracht en verkocht in de scholen van t dorp.
Nadien zijn we meer 'geëvolueerd' in stijl naar Britse Shoegazer stijl (Ride, My bloody Valentine).
Aan de universiteit was ik op kot in Leuven en daar werd er meer los-vast in groepjes gespeeld. Gewoon je akoestische bak meepakken bij vrienden en wat jammen op covers en zelf nummers schrijven.
Ik heb ook wat meer in een cover-groep gespeeld en dat was echt wel leuk.

Na de studies is 't eigenlijk wat weggevallen, ook doordat m'n 2 electrische gitaren gestolen waren (Fender USA Sunburst Strat van begin jaren 90 en Gibson The Paul van 1978 gekocht op straat in New York van een kerel die geld nodig had voor 200 dollar !).
Ik ben altijd blijven spelen op m'n Yamaha folkgitaar die heel Europa heeft afgereisd van Schotland tot Spanje.

De laatste tijd is t weer beginnen kriebelen en ik begin terug meer en meer te spelen en te oefenen (techniek en zo).
De eelt op m'n vingers is weer lekker als vanouds :rockon:

Ik heb enorm veel gear gehad over de jaren:
Harmony electrische gitaar (soort van ES-335 model).
Yamaha RG-220 (of zoiets) met 2 HB'ers een echt vet metal-schredderding.
Squier Bullet (rotzooi).
Faylon 100 Watt versterker, Novanex 50 watt versterker.
Alles was 2e hands en heb ik ondertussen weer allang verkocht.
Wat ik tot nogtoe alleen nieuw gekocht heb is m'n MArshall pedaal en m'n Valvestate 8080 (die overigens dringend aan onderhoud toe is).

Wat hoop ik nog te bereiken?
Misschien terug in een groep spelen voor de fun ? Why not.
En ja, na 20 jaar spelen berust ik in het feit dat ik nooit een 2e Eddie van Halen zal zijn.

Daarom speel ik liever met gevoel voor timing 1 enkele noot in 2 maten dan als een gek 1.254.548.251 noten in één maat te wurmen...

:cooler:

sandra-kane
18 maart 2007, 14:21
hoi bicky,
veel plezier op dit forum.
groeten van sandra

fretboardtoash
18 maart 2007, 14:33
goeiemiddag, t gaat er hier een stuk mensvriendelijker aan toe dan ik gewend ben dus je kan van mij aannemen dat t hier redelijk leuk is alhoewel soms reacties heel laat komen. dat blijkt alweer uit t feit dat je pas 2 reacties hebt na 2 dagen:p

repelsteeltje
18 maart 2007, 16:44
Welkom hoor en inderdaad beter met meer gevoel en timming een goed stuk muziek dan met zenuwachtige 32e de boot in, mijn broer zegt altijd "Eenvoud siert" nou heeft hij makkelijk lullen want hij is al virutios maar hij heeft wel gelijk ben ik ook achter gekomen.

Welkom man veel plezier hier is heel leuk forum.
En fretboard heeft gelijk maar beter laat dan nooit he!

bicky
19 maart 2007, 10:57
Bedankt aan alle forumleden voor de respons !

Tot ergens in één van de threads...

:lp: