PDA

View Full Version : meer sustain



ventje
16 maart 2007, 11:28
ey, ik ben op zoek naar een effect dat me meer sustain geeft en me sound smooth maakt, het is dus vooral bedoeld voor me solo's

voor een smooth sound heb ik een compressor nodig, maar helpt dit ook bij het verbeteren van me sustain?

ik zag pas geleden de boss compression sustainer in de folder staan, is dit wat ik zoek?

http://img225.imageshack.us/img225/6744/bosscs3yi6.jpg

Speeddemon
16 maart 2007, 11:43
DIE compressor (CS-3) gaat je geen smooth sound geven!

Probeer een 2e hands Boss CS-2 (de oude Japanse, met 3 knoppen) te vinden. Deze benadrukt 't laagmid (extra punch en rondheid) en snoept een klein beetje hoog af (smoothness).
Een vintage MXR Dynacomp zou dit ook kunnen, maar ruist wel iets meer dan een CS-2.

Plaats hem wel vóór een distortion, anders gaat ie de ruis van de distortion lopen boosten/compressen.

ventje
16 maart 2007, 14:24
ok, hier heb ik wat aan, bedankt voor de tips

ventje
16 maart 2007, 14:25
meer aanraders zijn altijd welkom :)

glasbier
16 maart 2007, 14:26
graag gedaan!

Speeddemon
16 maart 2007, 14:40
Barber Tone-Press.
Keeley Compressor.
Analogman CompRossor.
Diamond Compressor.

Dit zijn allemaal 'boutique' pedalen, handgebouwd en klanktechnisch erg goed, maar ook erg duur in verhouding.

(@glasbier: niet met de eer willen strijken, maat. :stop: :hippie: )

ventje
17 maart 2007, 17:27
ja, is allemaal wel leuk die boutique pedaaltjes alleen is waarschijnlijk 1 zo een pedaal al meer waard dan mijn versterker alleen, dus dat is een beetje zonde, me plannen zijn om eerst een footswitch voor me vox te halen, dan een visual sound effect uit proberen (jekyll and hyde) , een mxr phasertje erbij, een leuke wah erbij, en dan nog een compressortje erbij, en als ik dat allemaal heb wordt het een lange tijd sparen/plezier hebben met de gear die ik heb, en kijken voor een vox ac 30 cc of zoiets.

maar dat duurt nog wel een paar jaartjes voor ik dat allemaal heb :P
heb ik in ieder geval iets om naar uit te kijken :P

E-J
17 maart 2007, 17:40
*SPAM SPAM SPAM IK HEB ER SPAM SPAM SPAM één te koop staan SPAM SPAM SPAM* :D

Die Boss CS-2 is er inderdaad erg voor geschikt... het is een goede compressor (veel beter dan die CS-3) en voldoet volkomen aan je eisen...

ventje
17 maart 2007, 18:16
mag ik vragen waarom je um weg doet?

ik stuur je wel een pm als ik interrese heb.

en wat vinden jullie van mijn toekomst plannen?
zijn er nog andere leuke aanraders om uit te proberen?
Mijn doel is om mijn setup niet te ingewikkelde te maken.

ik heb op het moment een multi-effect (zoom gfx-5) maar daar ben ik dus op uitgekeken, ik wil dus overgaan op losse pedalen.

E-J
17 maart 2007, 18:28
mag ik vragen waarom je um weg doet?

Heel simpel, ik gebruik het pedaal niet! Een compressor is een effect waar je echt van moet houden, voor extra sustain is het perfect net zoals wanneer je de snaren wil balanceren, maar ik wil nu slechts 4 pedalen (overdrive,fuzz,tuner,delay) en meer niet :) Simpel klein setupje. Al vind ik de CS-2 een geweldig pedaal...maar als je het niet gebruikt heb je er weinig aan...


=ventje]en wat vinden jullie van mijn toekomst plannen?
zijn er nog andere leuke aanraders om uit te proberen?
Mijn doel is om mijn setup niet te ingewikkelde te maken..

Het ligt er natuurlijk aan wat voor sound je zoekt! Maar slimmer lijkt het me om de meeste pedaaltjes eventjes achterwege te houden, en naar een mooie buizenamp te kijken ;)

ventje
17 maart 2007, 18:36
hehe, ja, dat is wel zo, maar die vox heb ik nog niet zo lang, en ik ben er nog niet helemaal op uitgekeken, bovendien vind ik dat het geluid van deze amp nog best ok is, en zeker voor de prijs ervan, en als ik naar een mooie buizenamp ga kijken wil ik het wel gelijk goed doen, en dat betekent dus een hoop geld uitgeven, en dat is nou juist wat ik niet kan.
Ik ga nog 5 dagen in de week naar school, dus veel geld verdien ik niet.

allemaal erg frustrerend, maar niks aan te doen :P