PDA

View Full Version : Iemand truss rods en/of parelmoer?



Mattia
16 maart 2007, 10:02
Ik ga eens binnenkort (lees: binnen een week) wat bestellen bij austrialian mother of pearl suppleis (www.mopsupplies.com), moet wat grotere brokken parelmoer hebben, dus als iemand wil meeliften...hun prijzen voor dots zijn (bijvoorbeeld) lekker betaalbaar, als je dat zoekt, idem gewone blanks.

Ik zit er ook over na te denken om een stel dual action rods bij Allied Lutherie te bestellen; ik heb nog wel wat HotRods liggen, maar ik heb nu wat orders voor dunnere halzen, en die Allied rods hebben goede reviews, en zijn zo'n 2mm minder diep (ongeveer zoals die die Rockinger verkoopt, denk ik). Recentelijk ge-redesigned, en Allied is gewoon een goed bedrijf wat dat betreft.

http://www.alliedlutherie.com/truss_rods.htm

Enfin, dat laatste heeft niet echt haast, maar ik hoor het wel als er interesse is.

Mattia

Mattia
17 maart 2007, 17:30
...niemand truss rods voor een eurotje of 12-13, of parelmoer dots (side of tot 6mm face voor zo'n 12-13 euro per honderd)?

G.G.
17 maart 2007, 17:38
...niemand truss rods voor een eurotje of 12-13, of parelmoer dots (side of tot 6mm face voor zo'n 12-13 euro per honderd)?

Heb net het een en ander ingeslagen, helaas. Wel goeie actie, misschien volgende keer.

ernieman
17 maart 2007, 19:46
Mijn familie is juist op bezoek bij familie in Sydney, ik denk dat ik hun wel iets laat meenemen met het vliegtuig, is misschien iets goedkoper dan luchtpost.

Maar anyway, bedankt voor de link naar MOPsupp. die was ik kwijt!

Valoosj
17 maart 2007, 19:49
volgend jaar bij de bouw van mn les paul mss ;)
maar dan bestel ik wss alles bij stewmac

rinaldo
18 maart 2007, 11:51
wat is de prijs voor wat grotere mop blanks? zodat ik wat grote inlays kan maken?

fred dons
18 maart 2007, 11:59
goed idee Mattia, ik kan wel wat pink mussel gebruiken, ik pm je wel

Mattia
18 maart 2007, 13:32
MOP inlay blanks: 25mm x 40mm, ongeveer, en de prijzen staan 'gewoon' op de site. Tussen de 10.95 (1.5mm dik spul) en 15.25 (1mm dik spul), omdat het per unit gewicht gaat, en je betaalt in wezen voor oppervlakte. 1mm is prima voor headstocks, vind ik zelf, maar voor een geradiusde toets heb ik toch liever 1.3 of beter 1.5mm materiaal.

Mattia
19 maart 2007, 10:04
FYI: Parelmoer wordt vanavond laat/morgenochtend besteld.

Mattia
..die geirriteerd naar de sneeuw kijkt...ik wilde eigenlijk buiten zaagsel gaan maken, maar dat zal wel niet lukken vandaag...