PDA

View Full Version : een van de zes dingetjes kapot



Chris Winsemius
16 maart 2007, 00:04
Hallo

Ik heb hier een elektronische gitaar van een paar jaar oud maar nu is een van die zes dingetjes kapot die over die lange steel heen lopen.

Moet ik nu een nieuwe elektronische gitaar kopen of zijn die dingetjes ook los te koop?

Hartelijk dank alvast.

Funkblaster
16 maart 2007, 00:08
Helaas Chris, je zal een nieuwe elektronische gitaar moeten kopen

:D

Johannes
16 maart 2007, 00:13
Ik denk dat die snaar wel te vervangen is.

DarknessAwaits
16 maart 2007, 01:21
Ik snap sowieso niet wat je met een gitaar met maar 6 frets moet :???:

wbz
16 maart 2007, 01:25
Hallo

Ik heb hier een elektronische gitaar van een paar jaar oud maar nu is een van die zes dingetjes kapot die over die lange steel heen lopen.

Moet ik nu een nieuwe elektronische gitaar kopen of zijn die dingetjes ook los te koop?

Hartelijk dank alvast.

lopen die dingetjes horizontaal of verticaal over die stengel?

drap
16 maart 2007, 01:45
Damn en ik dacht dat ik melig kon zijn :D

Voor een leuk ding om je geluid uit te krijgen heb ik nog wel zes dingetjes voor je liggen. Ik wil ze zelfs weer over je stengel heen demonteren. Tenminste, ik had begrepen dat jij van die dingen voor je geluid wel had. Deal? :cooler:

almarvk
16 maart 2007, 07:52
Chris: gebruik de zoekfunctie!!!

Agent_Smith
16 maart 2007, 08:12
Chris: gebruik de zoekfunctie!!!

Oh wacht, je vergeet nog te zeggen: 'Google is je vriend' :D :D

schwalbe
16 maart 2007, 08:58
Chris, die kakkerlakken horen niet bij de gitaar. Zet je vuilniszakken wat eerder aan de straat.

nautic3l
16 maart 2007, 08:59
Hoi Chris,

die dingen heten snaren en worden ook wel strings genoemd en zijn erg moeilijk te krijgen. Maar ik heb nog wat NOS en UOS snaren (point to point!) liggen geimporteerd uit Amerika. Als je even laat weten welke type nummer je nodig hebt dan kan ik je misschien helpen. Mocht ik niet het goede type nummer hebben dan zou ik je aan raden idd een nieuwe gitaar te kopen. Ik hoor het wel!

Groet van de Naut

Noid
16 maart 2007, 09:05
:seriousf:

Oh ja: "Deze hoort hier niet, maar in zelfbouw" is ook van toepassing.

drap
16 maart 2007, 10:11
En eindsnaren ALTIJD biassen! En ik ga je niet uitleggen wat dat is, want daar is al genoeg over geschreven.

Mithrandir
16 maart 2007, 10:12
Ik wil echt geen spelbreker zijn, maar is het nou echt nodig om dit soort onzin topics buiten "off-topic" te openen?

Kim Wilson
16 maart 2007, 10:13
Ik zou het aan een tech overlaten!

almarvk
16 maart 2007, 10:17
Ik wil echt geen spelbreker zijn, maar is het nou echt nodig om dit soort onzin topics buiten "off-topic" te openen?

Mooi, dan krijg jij deze junk! :D

Chris Winsemius
16 maart 2007, 10:29
Ok, ok. Ik was bang dat er bij Off topic geen gitaristen zaten :D

Noid
16 maart 2007, 13:50
Ik wil echt geen spelbreker zijn, maar is het nou echt nodig om dit soort onzin topics buiten "off-topic" te openen?

Hoor ik daar een ban? :seriousf: "Forumvervuilers dienen streng doch rechtvaardig aangepakt te worden" :rockon: Bye Chris! :hippie:???

Op zich terechte opmerking trouwens, maar het was wel even aangenaam om het hier te zien staan, het had op mij tenmiste een amusante en relativerend effect. Maar een mod kan dit beter verplaatsen naar off topic.

bert k
16 maart 2007, 13:53
Ik laat hem nog ff staan, voor ik hem dichtgooi...

Chris Winsemius
16 maart 2007, 13:57
Ik ga zo even in de hoek staan :)

Het is natuurlijke pure forumvervuiling maar als ik het in off topic had gepost waren er zeer waarschijnlijk andere reacties geweest.

(Het idee kwam v/e verhaal van R.Nielsen van Cheap Trick die ooit 'n advertentie zag v/e oude Gibson ("1 v/d 6 dingen kapot") en voor $55 'n mooie 50s Gibson kocht.)

Voor alle duidelijkheid: excuses.

Noid
16 maart 2007, 13:59
(Het idee kwam v/e verhaal van R.Nielsen van Cheap Trick die ooit 'n advertentie zag v/e oude Gibson ("1 v/d 6 dingen kapot") en voor $55 'n mooie 50s Gibson kocht.)
Aargh ... mooi verhaal en je zult er maar echt zo tegenaan lopen! (hoop dat je dit een beetje kunt lezen vanuit de hoek :) )

De Beer
16 maart 2007, 14:00
Ik heb laatst een artikel gelezen dan Slah himself tijdens een optreden een keer zo'n dingetje afbrak, en dat zijn gitaar tech hem met gaffa heeft gerepareerd.
Bron. (http://www.nos.nl)

almarvk
16 maart 2007, 14:01
Voor alle duidelijkheid: excuses.

Humz, wat voor straf ga ik voor jou verzinnen... :cooler:

glasbier
16 maart 2007, 14:10
Billenkoek!

a darker shade of grey
16 maart 2007, 14:15
Dit is toch humor! Hulde aan Chris!
"een van die zes dingetjes die over die steel lopen..." genialiteit nabij!

Chris Winsemius
16 maart 2007, 17:25
Ik heb in de hoek gestaan maar toen de juf niet keek ben ik snel op klarinetforum (http://klarinet.startkabel.nl/forum/?sub=1) gaan kijken.

Dank voor de leuke reacties!