PDA

View Full Version : Digitech Expression VS Dunlop Cry Baby



}{Metalmaster}{
15 maart 2007, 23:22
Hoihoi,

Het is nu al wel een tijdje geleden, maar ik had met sinterklaas avond een Digitech RP100A gekregen. Hardstikke leuk dingetje, al wil je niet meteen extreem groot en veel.

Er zit dus ook een Control In, input op ingebouwd. Ik wil ook al een tijdje en wah pedaal. Ik zit sterk na te denken over de Dunlop Cry Baby 535Q reglable + Boost. http://www.groove-factory.nl/catalog/dunlop-crybaby-reglable-boost-p-4854.html?osCsid=ad0d5f5ea3fc9af1792dd7fe5b889dc4

De link ervan ^.

Nu lees ik in het boekje van de rp100a dat je dus in die control in een expression pedal kan gebruiken, als wah, whammy en als volume.

Ik denk toch dat ik het meeste aan de Dunlop zal hebben. Wat raden jullie mij aan?


Greetz Wieger

De Beer
15 maart 2007, 23:28
Ik heb als backup een RP14d, en de wah is behoorlijk goed te doen. ik neem aan dat die op de jouwe de zelfde is.


Met een expression pedaal kun je dan idd ook whammies en dergelijk doen...zo duur kan het niet zijn, heb je alle features...en kun je altijd nog een Crybaby aanschaffen.....die 535Q is wel erg lekker, maar is alleen een(erg goeie) wah!
IMHO

}{Metalmaster}{
16 maart 2007, 00:08
Een Expression-7 pedaal van Digitech is ca. 20,- duurder uit dan de cry baby van dunlop. En tja, volume. Je hebt altijd nog een volume knop op je gitaar, hoewel. Tijdens spelen kan je niet je volume naar beneden doen dan. Ach, voor punk enzo heb je dat ook niet echt nodig. Whammy trekt mij ook niet zo erg, veelste veel gepiep:P Het echte gepiep waarbij je je plectrum kort moet houden, en dan je treble pickup enneh, bij je neck moet gaan spelen. Dat gepiep, vind ik nog wel het mooiste en het gaafste.

Ik ga 1 van de 2 waarschijnlijk voor mijn verjaardag vragen, hopen dat ik het krijg 8-) Vorig jaar kreeg ik een Lag Westerngitaar van 389,-(A) Erg mooi gitaartje.

Op een of andere manier spreekt die Cry baby mij denk ik gewoon meer aan.

Greetz Wieger