PDA

View Full Version : trem verkeerd in schroefdraad



Mitch_mashinguard
15 maart 2007, 21:39
Hey dudes,

ik wou net mijn tremolo armpje van een goedkope S!@#$%GG (hell hell hell :angry: !!!) fender-imitatie losser draaien, maar hij sprong daarbij verkeerd in de schroefdraad en nou zit dat ding muurvast en in de weg. Weet iemand hoe ik hem weer uit mijn gitaar krijg op zo'n manier dat ik em niet helemaal molesteer?

grtz,

Mitch

Rinze
15 maart 2007, 21:48
Dat gebeurde terwijl je hem losser draaide? Je zou toch zeggen dat ie dan al goed in de schroefdraad zit. Waarschijnlijk is een deel van de schroefdraad van of pook of het schroefgat nu al beschadigd, zit er helemaal geen ruimte meer in? Lullig, ik zou het niet weten, behalve er toch voorzichtig aan wrikken tot ie weer los schiet. En dan maar hopen dat er alleen maar een braampje tussen zat...

Mitch_mashinguard
15 maart 2007, 21:52
IK heb em heerlijk gebruikt voor joe satriani's surfing with the alien, toen dacht ik, ik haal hem er ff af...plots KLING en hij zat muurvast, voorzichtig gewrikt maar hij zit nu volgens mij alleen maar meer vast. Mij lijkt het logisch dat er tijdens het spelen iets kapot is gegaan van de schroef van de pook waardoor die nu tijdens het losdraaiden in een verkeerde gleuf terecht is gekomen. Daarom kan ik em denk ik niet meer losdraaiden.

Martien
15 maart 2007, 22:40
je zou wat kruipolie of afwasmiddel kunnen proberen, hij is ook uit het schroefdraad geleden probeer na wat glijmiddel ( :) ) de zelfde beweging terug te maken,

Speulert
15 maart 2007, 22:47
je zou wat kruipolie of afwasmiddel kunnen proberen, hij is ook uit het schroefdraad geleden probeer na wat glijmiddel ( :) ) de zelfde beweging terug te maken,

Dus satriani van achter naar voren spelen?:)

wietse
16 maart 2007, 06:27
je zou wat kruipolie of afwasmiddel kunnen proberen, hij is ook uit het schroefdraad gegleden

dat is nieuw voor mij dat iets uit de schroefdraad kan glijden, werk nu al ruim 15 jaar als monteur en zoiets KAN gewoon niet.
ik denk eerder dat hij er al wat scheef in zat of te ver is vastgedraaid waardoor de schroefdraad beschadigd is, en dan zit je met de gebakken peren, grof geweld met behulp van wat kruipolie is de enige oplossing.
inspuitenen er weer iets in(vast) draaien en dan weer terug beetje verder dan je hem erin draaide en dit herhalen tot hij eindelijk er uit komt.
breekt hij af pech gehad, nieuw is ook niet zo duur.

Damage Inc.
16 maart 2007, 13:09
Ja, zeker genoeg glijmiddel gebruiken, dan lukt alles beter eh :P ...

Jordi
16 maart 2007, 13:14
haha, heb ik ook last van met mijn eerste gitaar (ook fender imitatie)
maar gelukkig heb ik gewoon een betere gitaar, dus heb ik hem in geen vier jaar meer aangeraak. Hij onstemde ook telkens als je de trem maar aankeek

Mitch_mashinguard
16 maart 2007, 13:37
haha, heb ik ook last van met mijn eerste gitaar (ook fender imitatie)
maar gelukkig heb ik gewoon een betere gitaar, dus heb ik hem in geen vier jaar meer aangeraak. Hij onstemde ook telkens als je de trem maar aankeek

Klote is dat, he...goedkope imitaties :angry: Ik koop nog binnen een paar week een nieuwe, want ik ben deze meer dan zat. Thnx voor de tips, ik ga nog even wat proberen. Als helemaal niets lukt, dan gaat mijn gitaar voortaan maar zonder tremolo door het leven.

Dweezman
16 maart 2007, 13:51
tremelo vraagje tussendoor:

er zit 'ruimte' op mijn tremelo, net of ie wat te ruim in de schroefdraad zit. Is hier wat aan te doen?

glasbier
16 maart 2007, 13:54
ja,ik gebruik die witte 'tape' die je ook gebruikt als jij je gasfornuis aansluit op de gastoevoer.
werkt perfekt en blijft lange tijd goed zitten.
hopelijk heb je hier iets aan.

Noid
16 maart 2007, 13:55
tremelo vraagje tussendoor:

er zit 'ruimte' op mijn tremelo, net of ie wat te ruim in de schroefdraad zit. Is hier wat aan te doen?
Ja, je hebt van die teflontape die gebruikt wordt bij schroefverbindingen in waterleidingen en gasleidingen. Klein stukje om de schroefdraaf winden (rechtsom winden) en je probleem is opgelost.

Noid
16 maart 2007, 13:57
Klote is dat, he...goedkope imitaties :angry: Ik koop nog binnen een paar week een nieuwe, want ik ben deze meer dan zat. Thnx voor de tips, ik ga nog even wat proberen. Als helemaal niets lukt, dan gaat mijn gitaar voortaan maar zonder tremolo door het leven.

Die tip van Wietse is belangrijk: wat kruipolie of zo er tussen en beginnen met telkens een klein stukje heen en weer te gaan en langzaamaan die slag steeds groter te maken.

Blend
16 maart 2007, 16:33
haha, heb ik ook last van met mijn eerste gitaar (ook fender imitatie)
maar gelukkig heb ik gewoon een betere gitaar, dus heb ik hem in geen vier jaar meer aangeraak. Hij onstemde ook telkens als je de trem maar aankeek
Ik herken dat ja. :satisfie: Op een Ibanezje van een vriend van me is dat precies zo! Men, wat mishandelen die trem's je gitaar zeg! (tenminste, als je geen goeie stemmechanieken erop heb zitten)

Damage Inc.
16 maart 2007, 17:27
Ik herken dat ja. :satisfie: Op een Ibanezje van een vriend van me is dat precies zo! Men, wat mishandelen die trem's je gitaar zeg! (tenminste, als je geen goeie stemmechanieken erop heb zitten)

Get Gotohs! :)

Mitch_mashinguard
17 maart 2007, 00:59
Die tip van Wietse is belangrijk: wat kruipolie of zo er tussen en beginnen met telkens een klein stukje heen en weer te gaan en langzaamaan die slag steeds groter te maken.

Die tip was zeker handig, want dat heeft het hele probleem verholpen :) thnx!!

Noid
17 maart 2007, 12:05
Die tip was zeker handig, want dat heeft het hele probleem verholpen :) thnx!!Fijn dat het gelukt is. Schroefdraad van beiden nog intact/bruikbaar?

Mitch_mashinguard
17 maart 2007, 17:27
Ik kan het systeem nog gebruiken, alleen de schroefdraad van de pook is wel een klein beetje kapot (scheef)