PDA

View Full Version : Van Kessel



Epipaul
15 maart 2007, 20:44
Hallo,

Ik ben opzoek naar wat meer informatie over een Amsterdamse speakerkastbouwer. Van Kessel is de naam. Hij zou in de jaren '80 kasten hebben gemaakt speciaal voor de jcm 800 serie, hij zou bekend zijn geworden met zijn kasten omdat ze meer body zouden geven aan het geluid. Weet iemand er toevallig meer over?

Alvast bedankt

Han S
15 maart 2007, 21:02
Ik ken die beste man niet, noch zijn kasten, maar ik heb twee Stage Accompany 4*12 kasten zoals Adje van de Berg ze gebruikte en die klinken een stuk beter dan de standaard Marshall kasten.

tmcm
15 maart 2007, 23:48
Ah van Kessel
Versterkerbouwer uit Amsterdam Diemen of daaromtrent
Adverteerde altijd met zinnetjes als "en zo kan door de effectieve toonregeling een stratocaster als een Gibson klinken"...

We hebben het hier over Super City he... een London City in een ander kleurtje

Chris Winsemius
15 maart 2007, 23:56
We hebben het hier over Super City he... een London City in een ander kleurtje

Nee, andere amps met 'n beduidend andere (... lagere) kwaliteit.

guitaraddict
16 maart 2007, 12:13
Inderdaad, hij stond niet bekend om zijn geweldige kwaliteit . Integendeel.
Probeerde juist met kwalitatief minder goede spullen aan de bak te komen.
Verkocht onder andere het merk M&M ( mixers , poweramps voor PA )
Ook wel speakerkasten maar zeker geen superieure kwaliteit.

Epipaul
16 maart 2007, 15:59
wat zou de waarde zijn van een Van Kessel 4x12'' kast met 4 80 watt celestionspeakers?

tmcm
16 maart 2007, 19:41
hmm, da's dan weer jammer. Ik had even de goede hoop dat Van Kessel na al die jaren ineens ontdekt zou worden door een gitaargeneratie die eindelijk zijn visionaire produkten op juiste waarde weten te schatten en daarmee Nederlandse geschiedenis zou schrijven in het canon van Marshall, Fender en Vox maar nee hoor, ordinaire geld vraag.

Epipaul
17 maart 2007, 18:08
wat is het logo van een van kessel kast?