PDA

View Full Version : Morley PWB wah wazige afstelling?! help!



Lennert
15 maart 2007, 17:43
Beste forummers,

Ik heb vandaag eindelijk mijn duurbetaalde morley PWB wah binnengekregen, meteen de tuin uitgesprongen en aangesloten natuurlijk.. Maar hij doet iets raars, in 1 sweep van het pedaal zitten 2 wahsweeps tegengesteld aan elkaar. Dus als ik vanuit het midden naar beide kanten trap krijg ik naar beide kanten een wah effect. En als ik vanuit 1 kant helemaal naar de andere kant trap hoor ik 2 keer wah.. en dat is niet echt de bedoeling volgens mij :(

Het schijnt dat deze apparaten een instelbare sweep hebben, in dat geval lijkt het me duidelijk dat daar het nodige aan afgesteld moet worden. Ik kan alleen niet ontdekken hoe ik dat instel! Heeft er misschien iemand raad op dit gebied?

Het lijkt alsof er misschien wat gesteld kan worden aan het tapdraad waarmee het pedaal aan de electronica verbonden is maar als ik dit verder onderzoek wordt ik niet echt wijzer, lijkt gewoon een vast verbindingsstuk.

Fototje om eventueel het geheugen op te frissen ;) :

http://img410.imageshack.us/img410/9479/morleywahhb0.png

Edit: Bij nader inzien denk ik dat er misschien toch wat af te stellen is aan die tapdraad, iemand die me afraad het eens te proberen?

Bâh
15 maart 2007, 18:00
Het heet niet voor niks een wahwah ;).


Nee sorry, ik kan je niet helpen :)

Dirk_Hendrik
15 maart 2007, 19:04
Aan die metalen as vooraan zit een ding wat tussen een lampje en een LDR schuift. Het klinkt alsof dat ding niet goed zit en er dus aan de verkeerde kant (ik vermoed de hiel-kant) weer licht op de LDR kan vallen (wat dus niet de bedoeling is). Waarschijnlijk is het binnen een paar minuten te verhelpen.

Lennert
16 maart 2007, 13:51
Aan die metalen as vooraan zit een ding wat tussen een lampje en een LDR schuift. Het klinkt alsof dat ding niet goed zit en er dus aan de verkeerde kant (ik vermoed de hiel-kant) weer licht op de LDR kan vallen (wat dus niet de bedoeling is). Waarschijnlijk is het binnen een paar minuten te verhelpen.

Ok ik zal er eens naar kijken :) Bedankt!

zoon van Piet
16 maart 2007, 15:24
en als je dat doet, doe het dan in een niet al te helder verlichte omgeving -als je de wah tenminste ingeplugd hebt. Ik kan je uit ervaring verzekeren dat die lichtgevoelige cel ineens heel vreemd reageert als ie een 100watt lamp op zn donder krijgt!

Dat was nog eens trebleboost!

Lennert
17 maart 2007, 02:33
en als je dat doet, doe het dan in een niet al te helder verlichte omgeving -als je de wah tenminste ingeplugd hebt. Ik kan je uit ervaring verzekeren dat die lichtgevoelige cel ineens heel vreemd reageert als ie een 100watt lamp op zn donder krijgt!

Dat was nog eens trebleboost!

Haha :D Nee ik was wel van plan de stekker er even uit te halen ;)

zoon van Piet
17 maart 2007, 16:43
Haha :D Nee ik was wel van plan de stekker er even uit te halen ;)

Maar dan kun je niet proefondervindelijk vaststellen of het resultaat oplevert. Live dangerously, plug hem in!

Bij diezelfde wah hebben we destijds trouwens de treble een beetje getemd door het lampje met een rode viltstift bij te kleuren. minder licht=minder treble.
Toen wist ik helaas nog niet wat modden was, amders had ik het de rooielamp-mod genoemd...