PDA

View Full Version : Wat vinden ullie van ...



Br@mbo
4 januari 2003, 20:12
Walden D410? Dat is de gitaar die ik momenteel in mijn bezit heb ..
Hij klinkt wel goed (voor een starter) maar ik heb nog nooit en never van dit merk gehoord ...
Op http://www.khs-musix.com/walden_1.htm staat hervolgende :
------------------------
D410
Built for the player that wants a musically
rich voice and appreciates modest detail
work, the D410 includes standard features
and a tortoise shell pickguard. The Walden
D410 also features a bound Indian Rosewood
fretboard and bridge, scalloped X-braced
Spruce top, and inlayed resette.
-----------------------

Heeft iemand ervaring met dit merk ??

Groeten ,
Bram


[Edit]
Oja , is dit nu een Akkoestische Semi-Akkoestische of Akkoestisch/Elekrische ? 'k heb nog steeds 't verschil niet door :razz:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Br@mbo op 2003-01-04 19:13 ]</font>

Br@mbo
5 januari 2003, 20:05
oei , blijkbaar een onbekend merk :s:s:

gertdm
11 januari 2003, 18:38
De Walden: een kennis van me heeft er een en is er zeer tevreden over.
Toevaliig mailde hij me onlangs dat er in het blad Akustik Gitarre een review stond van een 12string Walden. Volgens die test was de Walden voor zijn prijs een meer dan gemiddelde gitaar die in vergelijking met een Guild 12string het alleen aflegde in de bassen. die waren bij guild wat dieper. Volume en balans waren vergelijkbaar.
De Walden echter kost €300 en de Guild € 1600

Het is een goede gitaar dus, maar inderdaad in Nederland tamelijk onbekend.

De D410 is een akoestiese gitaar. Als er een piezo in zit is het nog steeds een akoestiese gitaar, maar dan met piezo zodat je hem versterkt kan afspelen.
Een electro-akoestiese is een gitaar met de eigenschappen van een akoestiese, maar zo geconstrueerd dat hij standaard voorzien van een piezo geen feedback geeft.Bv EA42 van Washburn, Takamines,Ovations, Lowden stage etc.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: gertdm op 2003-01-11 17:42 ]</font>

Br@mbo
11 januari 2003, 22:29
Thnx Gert !!