PDA

View Full Version : Weer eens wat anders.



DoreMi
15 maart 2007, 09:44
Beste Mede-gitaristen.

Ik zit er al een geruime tijd aan te denken om een Epiphone les paul te kopen.. Maar ik vraag me af is dit verstandig en is het een goeie gitaar.

Ik heb zon 500- 700 euro over voor een gitaar en wil een goeie gitaar die van metal tot lekker clean jazz kan spelen. Les paul trekt me gewoon alleen vind ik een gibson al snel te duur.

Dus is een epi les paul een goeie keus of heeft iemand anders wat beters voor me :D

Ik speel op een MH Valvestate 8200 std met een Mg buik kast. En nu met een Aria Stratocast.

DoreMi
15 maart 2007, 09:50
Oh ja nog iets ik speel met een POD 2.0

Lennert
15 maart 2007, 09:59
Als je even de zoek functie gebruikt had, had je genoeg gevondn over dit onderwerp ;) Er zijn de afgelopen 2 weken al minstens 3 topics over geweest als ik me niet vergis.. :)

Maar om je vraag te beantwoorden, epiphone les pauls kunnen prima gitaren zijn. Heb zelf een epi les paul custom waar ik nu 2 jaar op speel, bevalt me nog steeds perfect.. Maar het beste is (en dat zal men hier beamen) om gewoon even naar de winkel te gaan en zelf te ondervinden hoe de gitaar speelt en klinkt. Want tenslotte telt alleen wat JIJ mooi vind en lekker vind spelen.

DoreMi
15 maart 2007, 10:02
Mijn excuses voor het zoveelste topic. Ik heb al een beetje rond gekeken in dit subforum alleen kon niet echt duidelijke standpunten vinden.

Maar ik ben blij dat je positiev bent over de ephi :D

a darker shade of grey
15 maart 2007, 17:03
en daarbij willen de mensen toch altijd liever even advies hebben dat nét ff op hun is afgescherpt. Dus ik vin dhet geen ramp om het zoveelste topic te zien over Epi's. Ik heb er ooit een tje gespeeld, beetje zwaar, maar prima gitaar hoor!
Ook interessant:
In de Guitar Player van februari dit jaar stond een artikel waarin ze een Epi LP standard vergelijken met een Gibson Custom Shop LP Standard Vintage 1959 original specs. De conclusie was natuurlijk niet dat de Epi kon concurreren met de gibson, dat zou absurd zijn! Maar met een paar aanpassingen en andere elementen en misschien wat andere tonecontrols en een goeie afstelling, zou je toch wel bíjna een rivaaltje in handen kunnen hebben! De prijs/kwaliteit verhouding schijnt waanzinnig goed te zijn! En voor die Gibson betaal je zoveel, omdat het hout komt uit 1 stuk, van een boom die alleen boven 3000 meter groeit (serieus!).

Ik zal even de laatste twee alinea's quoten, voor de leuk:


So how did the affordable Epi fare after ducking it out with a Custom Shop LP? Well, it's a TKO for the Gibson, but the Epi certainly isn't bloodied or viciously beaten. The Epi looks great, plays great, and just needs hipper electronics to be a world-class ass kicker. In fact, installing a set of vintage-correct aftermarket pickups into the Epi might get you 90% of the way to the Gibson's tone.
We all know however, that there's a certain magic to top-notch wood and finish that is impossible to fully capture with anything less, and the Gibson definetely possesses fabulous woods and an amazing finish. If you can afford it, you've got to get the Gibson - it's THAT good. If you can't afford it, don't despair. The Epi is an excellent alternative that you wouldn't be afraid to leave unattended on the bandstand.

EAT THAT! Nu gaan we allemaal een Epi standard kopen :D

johns
15 maart 2007, 20:00
Ik heb het idee (ja dUH!) dat er bij goedkopere gitaren veel meer onderling verschil is. Toen ik m'n huidige Epiphone kocht (als uitbreiding naast een Ibanez GAX 75 ragbak en een Fender HM strat) heb ik er 10 geprobeert, uiteindelijk 3 ingeplucht, één daarvan had een wrakke output en één klonk weer wat minder.

Goed uitkijken, niet online bestellen en je hebt er een leuke gitaar aan. Dat na verloop van tijd een investering van pak 'm beet 200 euro nodig is om elementen en electronica aan te passen vind ík geen probleem. Daarbij hoeft het niet in één keer he?