PDA

View Full Version : LP Junior hals!



Orpheo
14 maart 2007, 23:37
wie heeft enig idee hoe dik de hals is van een customshop lp junior? ik wil namelijk ooit een gitaar met zo'n hals hebben, want boy oh boy wat speelt DAT LEKKER!!!!!!!

Squier4ever
14 maart 2007, 23:53
dat wordt weer kopen dan he :D:D

http://www.rocknrollvintage.com/prodimages/1957%20les%20paul%20junior%20double%20cutaway.jpg

http://www.guitargonauts.com/pix/junior59.jpg


AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH GAS!

Orpheo
14 maart 2007, 23:57
pff lelijke doublecut :chicken:

doe mij maar de singlecutversie. veel meer kloten. tering, de sound die ik zocht in een tele had die gitaar precies! PRECIES. FUCk wat een geluid! morgen mijn LP proberen te ruilen tegen die andere custom, en dan sparen voor een customshopper denk ik. want damn wat was die gitaar goed...

Squier4ever
15 maart 2007, 00:01
hehe GAS-figuur:D

maare tele sound in een junior :-S

en omdat het kan:

http://www.rocknrollvintage.com/prodimages/1956%20gibson%20les%20paul%20junior%20front%20larg e.jpg

http://www.aversion.com/news/images/090506_greenday.jpg

Orpheo
15 maart 2007, 00:17
hehe GAS-figuur:D



moah valt mee. ik wil alleen eens iets anders dan de LPcustom of LPstandard.

over dat telegeluid; ik had een bepaald geluid in mn hoofd, wat ik associeerde met een tele. maar t blijkt dus de LP junior te zijn :) niet de tele. ik kan er niks mee. ik mis wat laag, wat agressiviteit. leve de les paul!

Chris Winsemius
15 maart 2007, 00:37
hoi Orpheo!

(ff m'n vage brein tarten)

de hals v/e R7 kwam het dichtse in de buurt van wat oude SC Juniors die ik in m'n handen heb gehad. De '59 DC hals van David Hollestelle was wat dunner dan 'n R9 hals.

Orpheo
15 maart 2007, 00:47
hoi Orpheo!

(ff m'n vage brein tarten)

de hals v/e R7 kwam het dichtse in de buurt van wat oude SC Juniors die ik in m'n handen heb gehad. De '59 DC hals van David Hollestelle was wat dunner dan 'n R9 hals.
uhm... minder dan 1 inch of meer dan 1 inch dik?

Chris Winsemius
15 maart 2007, 01:02
uhm... minder dan 1 inch of meer dan 1 inch dik?

Ik heb het nooit gemeten... ik vermoed +/- 1 inch...

tmcm
15 maart 2007, 01:57
De CS junior die ik ken heeft precies dezelfde hals als mijn 2000 LP junior, fifties neck dus. Beide gitaren speelden en klonken identiek, alleen de kleur van de 2000 is niet zonlicht voorgekleurd hoewel er een badge naar een Duitse importeur is gegaan die ook lichtgeel was, zie je nog wel een langskomen op Ebay.de

Tele's klinken soms dun maar ik heb een tele die denkt datie een junior met twang is, geluid kan bij tele's nogal eens verschillen he

Luke-wannabe
15 maart 2007, 07:46
Met mijn Epi LP Special heb ik ook dat geluid wat ik ernstig met een tele assossieerde. Ik kan je dus wel volgen, Orf :)

Dirkdewaard
15 maart 2007, 08:03
Volgens mij verschillende de CS nekken onderling ook, zelfs binnen een serie.
Ik heb een 1960 LP Junior DC en die neck is net zo dik als mijn LP Classic maar iets breder. De junior kan maar 1 ding, maar dan ook wel heel erg goed. :)

Firebird
15 maart 2007, 15:25
Heeele mooie gitaar, vind het toch wel de mooiste Les Pauls die Gibson gemaakt heeft. Heb n Epiphone versie ervan, en wat iedereen als zegt... ik krijg er een behoorlijk 'tele-achtig' soundje uit. Errug lekker.
De hals op mn Epiphone is trouwens vrij dik, maar ligt erg lekker in de hand.

Orpheo
15 maart 2007, 17:23
de meeste halzen zijn mij nog te dun. ik wil 'm echt zo DIK als maar kan, vandaar. ik vroeg 't, omdat ik hoop dat de hals die ik van warmoth krijg, ongeveer even dik of zelfs dikker is....

strat58
15 maart 2007, 17:34
de meeste halzen zijn mij nog te dun. ik wil 'm echt zo DIK als maar kan, vandaar. ik vroeg 't, omdat ik hoop dat de hals die ik van warmoth krijg, ongeveer even dik of zelfs dikker is....

Hoi ik heb 2 VOS Gibson en R8 reissue Le spaul 1958 met een dikke hals en precies zo als ze werden gebouwd in 1958 en een Gibson Les Paul Junior met een nog dikkere nek en dat speelt zalig sinds ik die 2 gitaren wil ik alleen nog maar gitaren met een dikke neck.
Peace Strat58