PDA

View Full Version : Soort Sound..



Pipedown
14 maart 2007, 23:18
Ik wil graag een BFMV sound hebben (Bullet For My Valentine)
wat voor effecten heb ik daarvoor nodig (stompboxes ofzo?)
of hoe kan ik hun sound zo dicht mogenlijk benaderen?

Greets, Pipedown :cooler:

a darker shade of grey
15 maart 2007, 07:54
Wat voor versterker heb je? beide gitaristen van BFMV spelen over een peavey 6505....ik denk dat daar heel veel uitkomt...

Lennert
15 maart 2007, 08:44
Ik wil graag een BFMV sound hebben (Bullet For My Valentine)
wat voor effecten heb ik daarvoor nodig (stompboxes ofzo?)
of hoe kan ik hun sound zo dicht mogenlijk benaderen?

Greets, Pipedown :cooler:

Een vette distortion en vooral heel goed OEFENEN! ;) Als je geld teveel hebt zou ik inderdaad zeggen: Koop een peavey 6505.

almarvk
15 maart 2007, 09:15
Eigenlijk is die sound helemaal niet bijzonder. Gewoon EMG's en een Peavey 5150 of 6505. Beetje laag stemmen en gaan met de spreekwoordelijke banaan.

Kim Wilson
15 maart 2007, 09:19
Eigenlijk is die sound helemaal niet bijzonder. Gewoon EMG's en een Peavey 5150 of 6505. Beetje laag stemmen en gaan met de spreekwoordelijke banaan.
Met Mithrandir?

Lennert
15 maart 2007, 09:53
Eigenlijk is die sound helemaal niet bijzonder. Gewoon EMG's en een Peavey 5150 of 6505. Beetje laag stemmen en gaan met de spreekwoordelijke banaan.

BFMV gebruiken helemaal geen emg's.... Gewoon passief door een 6505.

almarvk
15 maart 2007, 10:46
Ik zie bij hun studio foto's echt wel gitaren met EMG's. Daarnaast een Bogner en een Fender voor de cleane geluiden.

Lennert
15 maart 2007, 11:35
Ik zie bij hun studio foto's echt wel gitaren met EMG's. Daarnaast een Bogner en een Fender voor de cleane geluiden.

Ahjah, in de studio.. Daar weet ik niks van. Live zag ik ze gewoon met passieve elementen uitgerust staan.

Pipedown
15 maart 2007, 18:47
Dus geen effecten ofzo? (stomboxies)

en hoe zit het dan met Iron Maiden? hoe kun je hun sound "krijgen"
iedergeval met een strat, maar wat voor effecten worden door hun gebruikt? :hippie:

drap
15 maart 2007, 18:54
Dus geen effecten ofzo? (stomboxies)

en hoe zit het dan met Iron Maiden? hoe kun je hun sound "krijgen"
iedergeval met een strat, maar wat voor effecten worden door hun gebruikt? :hippie:

Ook niet met een normale strat hoor. Er moeten wel humbuckers inzitten voor het geluid van Iron Maiden. Ook in hun geval zijn het de versterkers die je hoort, maar met een leuk distortion pedaal moet het ook wel redelijk lukken.

Pipedown
15 maart 2007, 23:09
Een vette distortion en vooral heel goed OEFENEN! ;) Als je geld teveel hebt zou ik inderdaad zeggen: Koop een peavey 6505.
ja maar wat voor distortion dan..? :roll:

drap
16 maart 2007, 01:00
ja maar wat voor distortion dan..? :roll:

Ik weet nog wel eentje! En meer zeg ik niet want dan ben ik aan het spammen :)

Pssst... kijk ff in m'n onderschrift...

Lennert
16 maart 2007, 13:46
ja maar wat voor distortion dan..? :roll:

Hmm, ik heb een metal muff van electro harmonix die ik vooral voor leads gebruik en een zoom tri-metal voor het strakke palmmuten en de dikke oomph op metal slagwerk. Beide doen hun werk perfect..

almarvk
16 maart 2007, 14:00
Dat ligt er maar net aan wat voor versterker je gebruikt, maar een Big Muff voor dit soort metal? Niet echt een voor de hand liggende combi...

Als je op een transistor speelt dan is een metalzone of het pedaaltje van Drap echt prima. Kan je leuk dat soort geluiden eruit halen. Speel je echter op buizen, dan raad ik je toch wat anders aan. En dan haal je dat soort sounds niet echt uit een pedaaltje...

Speeddemon
16 maart 2007, 14:11
Voor Iron Maiden zal een Zoom Tri-Metal te heftig zijn.

Een Zoom Hyper-Lead (HL-01), is wel zeer geschikt, evenals een Proco RAT (wel gemodificeerd) of een (dure) Hughes & Kettner Tubefactor (evt. met een compressor of boost ervoor).

Iron Maiden gebruikt minder vervorming dan je denkt en relatief veel mids.

drap
16 maart 2007, 14:42
Dat ligt er maar net aan wat voor versterker je gebruikt, maar een Big Muff voor dit soort metal? Niet echt een voor de hand liggende combi...

Als je op een transistor speelt dan is een metalzone of het pedaaltje van Drap echt prima. Kan je leuk dat soort geluiden eruit halen. Speel je echter op buizen, dan raad ik je toch wat anders aan. En dan haal je dat soort sounds niet echt uit een pedaaltje...

Met een Powerdriver niet? Euh... ik deel die mening niet met je Almarvk en dat is niet omdat ik van m'n pedaaltje af wil. De enige reden dat ik van dat pedaal af wil is omdat ik al voorzien ben wat betreft de scheur, maar dat ding scheurt wel degelijk echt bruut op een buizenversterker hoor. Ik kan het weten, ik heb een buizenversterker. Die Powerdriver heeft ook absoluut een brutere scheur dan de DS -2.

almarvk
16 maart 2007, 15:25
Ik zei ook niet dat het pedaaltje het niet goed zou doen voor een buizenbak ;) Ik heb alleen gemerkt dat Boss pedaaltjes heel veel te kort komen vergeleken met een buizen pre-amp die ik nu ervoor gebruik.

Kim Wilson
16 maart 2007, 15:27
Ik zei ook niet dat het pedaaltje het niet goed zou doen voor een buizenbak ;) Ik heb alleen gemerkt dat Boss pedaaltjes heel veel te kort komen vergeleken met een buizen pre-amp die ik nu ervoor gebruik.
Dat verschil heb je ook wel bij transistoramps, hoor. Een buizen preamp is van een heel andere categorie, en valt ook niet echt te vergelijken met de "standaard" pedalen.

almarvk
16 maart 2007, 15:29
Daarom, appels en peren :)


Als ik ooit nog 's op een meeting kom zal ik m'n Mesa bottle-rocket wel meenemen. Dan wil je (denk ik en hoop ik) niet meer anders :)

drap
16 maart 2007, 15:36
Het is ook een beetje het verschil tussen de typen gitaristen denk ik. Ik persoonlijk heb aan één kanaal genoeg, zolang ie maar vet en vooral clean is. Daar overheen haal ik de scheur wel uit pedalen en dan werkt het wat mij betreft wel. Ik snap Almarvk z'n standpunt ook wel, vooral wat betreft Boss pedalen, maar dat is natuurlijk wel puur een voorkeurskwestie. Er zijn natuurlijk zat grote gitaristen die wel op die manier Boss pedalen gebruiken.

almarvk
16 maart 2007, 15:55
True, maar ik gebruik ook maar een eenkanaals amp en dat is mijn preamp ook. ;)

Pipedown
25 maart 2007, 22:12
en zou het kunne lukken om beide sounds te krijgen met een
Digitech XDF7 (DISTORTION FACTORY 7)
http://www.groove-factory.nl/catalog/product_thumb.php?img=images/Digitech%20XDF7%20(DISTORTION%20FACTORY%207).jpg&w=165&h=150

Dirk_Hendrik
25 maart 2007, 22:16
Iron Maiden gebruikt minder vervorming dan je denkt en relatief veel mids.

Ja.
En goed oefenen. En bovenstaande quote. Speedy was me nogal voor.

Pipedown
28 maart 2007, 10:25
En zou het kunne lukken om beide sounds te krijgen met een
Digitech XDF7??? (DISTORTION FACTORY 7)
http://www.groove-factory.nl/catalog/product_thumb.php?img=images/Digitech%20XDF7%20(DISTORTION%20FACTORY%207).jpg&w=165&h=150

Dirk_Hendrik
28 maart 2007, 10:39
Je vervalt in herhalingen en ik had je al geantwoord.

B_2_the_a
28 maart 2007, 11:18
waarom een geluid proberen te evenaren? een eigen sound lijkt me altijd beter!

ik heb nu een sound die ik al jaren zoek :) rock met ballen en leuke wazige effectjes erbij :) Mijn voorkeur zal altijd blijven liggen bij vintage achtige spullen!

Boss is verder niks mis mee, kwalitatief is het goed, het is leuk geluid voor het geld.. Maar er is beter (lees, 9 van de 10x ook duurder)...

drap
28 maart 2007, 14:52
waarom een geluid proberen te evenaren? een eigen sound lijkt me altijd beter!

ik heb nu een sound die ik al jaren zoek :) rock met ballen en leuke wazige effectjes erbij :) Mijn voorkeur zal altijd blijven liggen bij vintage achtige spullen!

Boss is verder niks mis mee, kwalitatief is het goed, het is leuk geluid voor het geld.. Maar er is beter (lees, 9 van de 10x ook duurder)...

En als het nou om een Boss pedaal gaat die niet meer gemaakt wordt, maar nog nooit is gebruikt? :D