PDA

View Full Version : Fender Stratocaster vs Gibson Les Paul



artnaz
14 maart 2007, 22:30
Dat hier nog geen poll over is geweest! :D

Ik vroeg me erg af hoe dit bij de Gitaarnetters verdeeld is. Erg moeilijke keus, maar als je echt tussen de twee moet kiezen!

Dus, wat wordt het, een Stratje of een LP'tje? En nee, allebei mag niet...;)

glasbier
14 maart 2007, 22:44
ik slaap zelfs met mijn strat,dus voor mij geen gibson!

drap
14 maart 2007, 22:54
En wat nou als beide zo z'n charmes heeft voor je? Beetje botte poll.

steph
14 maart 2007, 23:00
ik slaap zelfs met mijn strat,dus voor mij geen gibson!
Is het dan ook niet lekker om eens vreemd te gaan? :cheerup:

artnaz
14 maart 2007, 23:01
Nou ja, dat is juist het moeilijke en tegelijkertijd interessante ervan. Ik denk dat heel veel mensen erg weg zijn van beide instrumenten (ook gezien de collecties met én LP's én Strats), en juist daarom is het interessant wat mensen toch de beste/fijnste/mooiste/ gitaar vinden als ze moeten kiezen.

Rinze
14 maart 2007, 23:04
Ik kan niet kiezen, heb geen Gibson maar ben wel gek op het type gitaar. Ik heb wel twee Strats maar ik speel het liefst op een gitaar waar minstens een humbucker bij de brug zit. Jeetje. Eigenlijk is van vroeger uit een Les Paul mijn droomgitaar, toch heb ik er nog nooit eentje gehad, gek eigenlijk. O ja: ze zijn me gewoon te duur. Ooit had ik er bijna eentje voor 1400 gulden gekocht, maar toen heb ik toch een Charvel voor het zelfde bedrag gekocht.

Dus ik ben een stom

http://msn.techzine.nl/uploaded/img/5807.gif

snik...

jerome
14 maart 2007, 23:16
Ik ben een echte Stratman...
Maar wel mét een humbucker die ook singlecoil schakelbaar is en met een Floyd Rose erin.
Super geluid, super veelzijdig, heerlijke tone, transparant met een zwoel randje en brullen en grommen in de humbuckerstand!

Ik ben van de zomer bij een gitaarzaak gweest waar ze een stuk of 10 Les Pauls hadden staan.
Gewoon eentje gepakt en de héle middag op gespeeld!!
Jezus, wat een tone wat een sound.
Anders dan mijn Strats, maar ook goddelijk!
Alleen, geen pegels om m te kopen...
Na 2 maanden nog eens geweest maar toen was ie verkocht.
De andere 10 Les Pauls geprobeerd, maar nee hoor, niet dié tone, niet dié diepte...

glasbier
14 maart 2007, 23:20
ik ben al zovaak vreemdgegaan....t'is niet leuk meer!
maar ik kom altijd weer bij mijn liefje terug!!!!!

steph
14 maart 2007, 23:24
ik ben al zovaak vreemdgegaan....t'is niet leuk meer!
maar ik kom altijd weer bij mijn liefje terug!!!!!
Gretsch???

glasbier
14 maart 2007, 23:24
dat was lang geleden!

glasbier
14 maart 2007, 23:26
ik blijf bij mijn '62 reissue;heel helder en scheurt als een.....ferrari?

Orpheo
14 maart 2007, 23:49
ik blijf bij mijn'76 custom. brult als een beest! heerlijk, ik wil niet anders!

Luke-wannabe
15 maart 2007, 00:14
Mijn '54 RI stratje binnen 1,5 jaar flink afgebeuld door mij zelf.
En mijn Squier stratje die zo hevig gemod is dat alleen de tuners, brug en body nog origineel zijn (andere finish, pu's, elektronica, neck, plastic..).

vulvasonic
15 maart 2007, 00:34
Als er had gestaan "Fender vs Gibson" had ik je voor gek versleten.

In dit geval is het makkelijk omdat de Les Paul het enige bekende model is waar ik NOOIT iets mee gehad heb en waar ik ook nog GAS voor heb ontwikkeld (wel voor de DC versie overigens, maar dat terzijde).

Over de strat heb ik zelf jaren wakker gelegen, zo verliefd was ik op dat ding. Ik had er zelfs op een gegeven moment 5 tegelijkertijd. Nu heb ik er nog drie, maar ik wil er ABSOLUUT nog een bij.

Ik ga voor de strat dus.

En verder wil ik hieraan toevoegen dat dit een van de meest onzinnige topics is ooit. :D

future2future
15 maart 2007, 00:50
ik vind dat de optier beiden er nog bij moet: ik speel het meest op mijn strat, omdat die het meest veeelzijdig voor mij is, maar ik kan echt niet zonder mijn Les Paul, dus ik kan geen antwoord geven op je pol.

En als ik dan een beetje antwoord moet geven: Als het zou moeten zou de stat eerder de deur uitgaan, maar mede omdat de LP een '68er is en die heel veel emotionele waarde voor mij heeft

Helter Skelter
15 maart 2007, 00:57
als ik met het mes op de keel zou moeten kiezen...

dan koos ik voor EB Musicman!

serieus: voor pure rocktoepassingen pak ik altijd m'n LP'tje en voor blues en aanverwante artikelen pak ik altijd een Stratje.

Hempo
15 maart 2007, 00:57
sorry, wat een kutdiscussie.

ik zeg toch ook niet dat ik broccoli lekkerder vind dan cup C

Luke-wannabe
15 maart 2007, 08:13
Dan zou ik toch gaan tijfelen aan je mannelijkheid :o

john5
15 maart 2007, 08:21
:speed: ik kies voor mijn eige costum LP, met een explorer body xD (niet zelf gelakt en gespoten en op maat gemaakt) :rockon:

Kim Wilson
15 maart 2007, 08:24
Strat natuurlijk. Wat een domme vraag...

Yamhammer_71
15 maart 2007, 08:34
Zowel een strat als een Les Paul mag er wezen.

Voor warme jazz/blues en een geweldige vette rock sound met veel sustain heb ik liever een Les Paul.

Voor al het andere een strat.

almarvk
15 maart 2007, 08:35
Dit lijkt me een beetje dubbel Artnaz, aangezien je al een topic hier over had.

Vragen? -> PM!