PDA

View Full Version : Multi FX



The Mess
14 maart 2007, 22:13
Ja, ik weet het. Het zoveelste Multi FX Topic..

Ik speel op een Epiphone SG Special + Marshall MG 100 DFX.
Over mijn distortion ben ik opzich wel tevreden, clean gebruik ik amper.

Ik wil er nog een lekkerdere metal-distortion uit kunnen halen + uitproberen met allerlei effecten en een expressiepedaaltje.

Prijsklasse is ongeveer tot 250 euro.

(Het is bij mij bekend dat multi-fx over een amp sowieso slechter klinkt, zeker met een marshall sound, over een PA spelen is vaak geen optie, maar zou af en toe wel lekker zijn.)

Tips?

Rude Perception
14 maart 2007, 23:20
(Het is bij mij bekend dat multi-fx over een amp sowieso slechter klinkt, zeker met een marshall sound, over een PA spelen is vaak geen optie, maar zou af en toe wel lekker zijn.)

Dat is niet zo. Alleen moddeling klinkt niet zo lekker over gitaar amps, omdat daar de kleuring van de amp + speaker al nagebootst is (tenzij je hem uit kan zetten natuurlijk).

Een normaal multi-fx pedaal heeft geen amp en speaker simulatie, maar alleen een heleboel effecten in 1 doos. En zonder amp en speaker sim. klinkt het toch echt een heel stuk beter over een echte gitaarversterker.

The Mess
15 maart 2007, 18:08
Ik zou het toch wel graag hebben, maar ook uit kunnen zetten.
Tips?

hugo123
15 maart 2007, 18:31
ZOOM G2


hugo

rjong999
15 maart 2007, 19:44
+1


10 tekens

marter544
15 maart 2007, 22:05
Zoom G2 zou ik niet nemen als multi-effect bij een amp. Waarom niet? Omdat je niet effecten los aan en uit kan zetten, maar van te voren patches moet maken met de effecten die je wil, en dan alleen van patch kan verwisselen. En dat niet alleen, dat ding zuigt gewoon ontzettend toon als die in de effect-loop staat. Ik zou eerder kijken naar een GT-6, of als je geld teveel hebt een GT-8.

artnaz
15 maart 2007, 22:11
Zoom G2 zou ik niet nemen als multi-effect bij een amp. Waarom niet? Omdat je niet effecten los aan en uit kan zetten, maar van te voren patches moet maken met de effecten die je wil, en dan alleen van patch kan verwisselen.Dat is bij de GT-X toch ook zo?

Hoe dan ook, ik heb de G2.1u (dus met pedaal), en ik moet zeggen, valt echt niet tegen! Ik heb hem gekocht zodat ik op mijn kamertje mooi compact via de pc kan spelen en opnemen, en hij doet zijn werk meer dan voldoende. Bovendien is hij relatief goedkoop. Eén keer de handleiding lezen, en je snapt het principe. Behoorlijk analoge "feel". Je selecteert een effect, en met drie andere potmeters stel je ze bij zoals bij de meeste stomp boxes. Als je alles gehad hebt opslaan, en :rockon:.

eng elfjuh
15 maart 2007, 22:25
Iets anders, ouders en erg onderschat (dus vaak goedkoop) maar ook van Zoom......
GFX-8

Scip
16 maart 2007, 09:32
Waarom geen Boss GT-3?

marter544
16 maart 2007, 18:52
Dat is bij de GT-X toch ook zo?

Hoe dan ook, ik heb de G2.1u (dus met pedaal), en ik moet zeggen, valt echt niet tegen! Ik heb hem gekocht zodat ik op mijn kamertje mooi compact via de pc kan spelen en opnemen, en hij doet zijn werk meer dan voldoende. Bovendien is hij relatief goedkoop. Eén keer de handleiding lezen, en je snapt het principe. Behoorlijk analoge "feel". Je selecteert een effect, en met drie andere potmeters stel je ze bij zoals bij de meeste stomp boxes. Als je alles gehad hebt opslaan, en :rockon:.

Ik weet wat ie doet en kan, ik heb em ook. En ik heb het apparaat ook in de loop getest van mijn Randall, maar dan ben je gewoon alle levendigheid en echt hoge tonen kwijt. Ik bedoel niet de hoge tonen die je instelt met je hoge-tonen knop op je amp, maar de tonen daar nog weer boven. Die voor sprankel zorgen. Het wordt dan een erg dof geluid. Maar das ook niet zo gek, want de G2 is bedoelt als stand-alone apparaat.

artnaz
16 maart 2007, 19:03
Mja, zal best. Maar voor mijn amp gebruik ik mijn stompboxes. De G2.1u is gewoon ideaal op de slaapkamer. Genoeg mogelijkheden, tof geluid via de 5.1 surround, goedkoop, compact, en je kan snel opnemen. Voor het serieuze werk heb ik nog nooit een multi-fx gebruikt...

rjong999
17 maart 2007, 01:42
Mja, zal best. Maar voor mijn amp gebruik ik mijn stompboxes. De G2.1u is gewoon ideaal op de slaapkamer. Genoeg mogelijkheden, tof geluid via de 5.1 surround, goedkoop, compact, en je kan snel opnemen. Voor het serieuze werk heb ik nog nooit een multi-fx gebruikt...
Ik heb de G2.1u in een paar ´serieuze´setups gehad: vol gas via de Mesa op de 1936´s (klotenwapperend!) , recht de PA in, en via twee 150w actieve monitoren. In alle gevallen 100% resultaat, verbluffend helder en direct geluid, vooral vette slaggitaren en powerchords komen hard en strak door, en een SLO100 geluid perst íe er ook wel lekker uit. Ik geloof er wel in. Doe mij de Zoom G als zuivere amp-simulator in een 19" uitvoering met midi control voor 120 euro, en Tech 21 eat your heart out...