PDA

View Full Version : BOSS -GT Pro



Englclassic212
14 maart 2007, 20:47
Probleem.....

Op dit moment heb ik een Engl classic 212 ( zie naam... )
Zoals je misschien wel weet heeft ie "maar" 2 kanalen.
Dus 2 pedalen erbij gekocht, Mxr distortion+ en een custom overdrive ook van Mxr. Met de overdrive "kanalen" zit het dus wel snor.
Nu heb ik dus nog een aantal effecten nodig zoals: phaser, flanger, delay, reverb en misschien nog wel een paar andere.

Nu had ik zo gedacht, met een Boss gt-pro kan ik mijn pedaaltjes blijven gebruiken want hij heeft 2 loops die midi schakelbaar zijn. Ook omdat ik wel weet dat digitale vervorming niet alles is.
Dus de pre-amp gaat in de defeat stand. Nu komt mijn vraag: zijn de overige effecten wel oké?
Zijn er betere ( betaalbare ) apparaten die schakelbare loops ( voor de pedaaltjes ) en kwalitatief goede effecten hebben?

Ook heb ik al een voodu valve gehad mooi ding maar het tast het originele geluid aan omdat het een eigen pre amp heeft.
Een g-major was ook geen oplossing ( geen vervorming ).
Een digitech GSP 2101 heb ik ook al geprobeert en das ook niks.

Wie o wie kan me hiermee helpen?

morris
14 maart 2007, 21:22
Als je van Boss pedalen houdt, vind ik het een absolute tip.
Het ding klinkt gewoon erg goed. Ik zou zou snel geen goedkoper alternatief weten dat dezelfde kwaliteit biedt.

Maar waarom neem je voor de time based effecten geen eenvoudige multieffect zoals de MPX1 of zo? Klinkt vele malen beter. Pedalboardje met je favoriete pregain pedalen ervoor en klaar is kees.

Morris

future2future
15 maart 2007, 00:54
+1 voor morris: MPX-1 is te gek, pedaaltjes gewoon op een plank en klaar!

rjong999
15 maart 2007, 11:13
Nogal een forse uitspraak, Morris, het noopt mij de onvermijdelijke vraag te stellen: "Hoeveel malen beter dan ?"...

morris
15 maart 2007, 19:00
Nogal een forse uitspraak, Morris, het noopt mij de onvermijdelijke vraag te stellen: "Hoeveel malen beter dan ?"...

veel is een relatief begrip, daar heb je oren voor nodig ;)

Morris

Englclassic212
19 maart 2007, 19:48
Als je van Boss pedalen houdt, vind ik het een absolute tip.
Het ding klinkt gewoon erg goed. Ik zou zou snel geen goedkoper alternatief weten dat dezelfde kwaliteit biedt.

Maar waarom neem je voor de time based effecten geen eenvoudige multieffect zoals de MPX1 of zo? Klinkt vele malen beter. Pedalboardje met je favoriete pregain pedalen ervoor en klaar is kees.

Morris

Ik heb het liefste zo min mogelijk voor me liggen. dus alles op midi leek me het beste. één midiboard voor m'n neus, de rest in het rack! De boss overdrive en distortion pedaaltjes vind ik ook niet zo veel. Dus gebruik ik die van mxr.
en die kan ik dan met de loops ( 3st! ) in- en uitschakelen. :D
Er zit zelfs een pré loop op die rechtstreeks schakelbaar is zonder tussenkomst van de processor. ( soort true bypass ) daarop kan eventueel nog een 2e processor aangesloten worden.
Dus toch maar gekocht! :punk:
geluid is gewoon heel erg goed ( beter kan altijd natuurlijk...) en heb er geen spijt van!
maar toch bedankt voor de tip ;)

rjong999
19 maart 2007, 19:59
Goeie koop hoor, veel plezier ermee!

Englclassic212
19 maart 2007, 20:14
Goeie koop hoor, veel plezier ermee!

mag ik u danken :)

armageddon
19 maart 2007, 22:47
3 externe loops zijn natuurlijk wel 3 ad/da conversies:)
Ik heb zelf de GT-8 en ik kan de FuzzFactory dus totaal niet combineren met de GT8. Dat trekt de GT8 niet, maar ook de FuzzFactory niet (artifacts...).

rjong999
20 maart 2007, 01:06
3 externe loops zijn natuurlijk wel 3 ad/da conversies:).Als ik het goed heb maar 1: ee d/a, dan de drie loops, en dan weer een a/d.

armageddon
20 maart 2007, 10:34
Als ik het goed heb maar 1: ee d/a, dan de drie loops, en dan weer een a/d.
Hmm? Ik dacht dat je de loops ook apart kon verplaatsen in de fx-chain?

rjong999
20 maart 2007, 11:06
Hmm? Ik dacht dat je de loops ook apart kon verplaatsen in de fx-chain?
De GT-Pro heeft drie fx loops. Maar daarvan is er 1 een zgn pre-loop, dus die zit voor de eerste A/D. De andere twee zijn gepaard. Die kun je als paar wel in de FX chain verschuiven maar hebben 1 a/d converter.

Englclassic212
24 maart 2007, 22:37
De GT-Pro heeft drie fx loops. Maar daarvan is er 1 een zgn pre-loop, dus die zit voor de eerste A/D. De andere twee zijn gepaard. Die kun je als paar wel in de FX chain verschuiven maar hebben 1 a/d converter.

Aangezien ik er inmiddels al even mee "gespeeld" heb kan ik niet anders zeggen: Je hebt helemaal gelijk!!
werkt perfect trouwens... :rockon: