PDA

View Full Version : Vraagje voor Picker



freddy
14 maart 2007, 19:30
Picker

Ik heb begrepen dat Taylor sinds 1999 een nieuwe neck gebruikt, wat niet helemaal duidelijk is hebben deze gitaren ook een trussrod m.a.w kan de neck ook rechter of holler gezet worden en hoe werkt een en ander?

Picker
14 maart 2007, 19:48
Picker

Ik heb begrepen dat Taylor sinds 1999 een nieuwe neck gebruikt, wat niet helemaal duidelijk is hebben deze gitaren ook een trussrod m.a.w kan de neck ook rechter of holler gezet worden en hoe werkt een en ander?Jazeker, wat dat betreft is het een hele normale gitaarnek.

Je bedoelt de NT nek, en dat is i.m.h.o. de beste gitaarnek op de markt, en één van de redenen dat ik fervent Taylor speler ben.

Het fraaie van de NT nek is dat je hem er in twee minuten af kan halen, en aan de hand van simpele wigjes onder een andere hoek kunt zetten indien dat nodig is. Hij zit dus niet gelijmd aan het bovanblad, en daarom is de nek ook perect vlak van de eerste tot de laatste fret, zonder 'knik' waar de hals overgaat in de body. En als je ooit je hele nek aan gruizels hebt, zet Taylor er in drie minuten gewoon ene nieuwe op.

Hier heb je Uncle Bob himself om het je uit te leggen:
http://www.taylorguitars.com/guitars/features/ntneck/Video.aspx?file=NT_Neck_High.wmx

Harald
14 maart 2007, 20:39
Grappig, JJ Cale kan dat ook, met zijn achterbladloze (dan kun je er makkelijker bij) tot elektrische omgebouwde Harmony gitaar. En als wigjes gebruikt hij verschillend dikke muntjes. Geweldig om dat ding te zien op de Paradise Studio video :D

Maar een snelle neck reset op een akoestische is weer een mooi idee.